Zeer dringend hulp gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Zeer dringend hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:47

Wow :oo Wat een enorm positief verschil met de vorige foto's!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 20:14

Leuk om te lezen dat Quarterh0rse haar foto's dus goed bevallen! 8-)

@Inge81: ik duim voor een 9+ ; heb jij nog meer info nodig?

Momenteel gebeurt er zoveel dat ik haast vastloop op het 'to do-lijstje'.
Ik heb een verhuurder gevonden, die ook voor ons de vergunning obv de leegstandswet bij de bank gaat aanvragen.
Kunnen we dan altijd op terugvallen, mocht de verkoop niet snel genoeg gaan lukken.

Na volgende week hebben we 2 weken vakantie en hopen we dingen door te kunnen 'drukken'. Wordt erg krap...
Aanstaande week moet er een nieuwe makelaar zijn, die op oa Funda en Jaap adverteert (blijven de grootste sites) met de nieuwe foto's.
Zelf de bezichtigingen doen lukt dan prima in die 2 vakantieweken.
Dochterlief is druk bezig met een link op haar website voor ons huis en onderstaande link wordt natuurlijk ook aangepast.
Afscheurkaartje met www komt dan in de supermarkten te hangen.

Oftewel: veel werk nog te doen en met een boel herrie moet dat volgende week 'opnieuw' op de markt komen.

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:32

Hoi Marianne, ook ik wens je heel veel succes met de verkoop van jullie appartement (prachtige fotoserie gemaakt door Inge) verander snel je advertentie en ik denk dat je veel kijkers krijgt met hopelijk daarbij 1 persoon die het graag zal willen kopen. En een pluim voor alle meedenkende Bokkers (ZO KAN HET OOK!!!) Super.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:26

Klinkt goed marianne, ben erg benieuwd of het allemaal wat gaat opleveren!

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 12:46

haha nou ben benieuwd, andere makelaar gaat het dus wel worden begrijp ik. Marianne info heb ik voldoende nu alleen nog mijn definitieve verslag maken (ben er druk mee doende) en hopen op een snelle koper voor jou.

groetjes ;)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 15:34

Druk weekend, alweer!
Ben ook zo'n beetje op oorlogspad...
Kogel door de kerk: nieuwe makelaar is Makelaarsland en ook gelijk aangemeld via de site.
Verhuurmakelaar had ook keurig de beloofde papieren opgestuurd, dus die mag ook alvast aan de slag.
Beter op 2 paarden wedden dan op 1; er kan er maar 1 vd 2 winnen. ;)
Via e-mail een berichtje gestuurd naar de 'oude' makelaar alvast en wachten op bevestiging, anders bellen; gelukkig geen opzegclausule in het contract.
Verkooptekst is er, foto's (krijg ze alleen niet geplaatst, dus klusje voor Kim) , dus nu ff wachten op nieuwe makelaar en zijn bevindingen.
Ventjelief wilde iets gaan duiken in de prijs van 159.500 naar 157.500 met 1 jaar gratis VvE erbij.
Dat 'gratis' cadeau zie je tegenwoordig wel vaker en dit is een 'aanmoedigend' aanbod van ons.
Ben het er wel mee eens. Dit kunnen we wel hebben door de overstap van makelaar. ;)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:27

Hoe is de stand van zaken inmiddels?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 09:55

Ja, nieuwe update!
Momenteel staat ons appartement ff niet op funda etc.; de vorige makelaar deed niet moeilijk en heeft direct de gegevens van de websites afgehaald.
Woensdag komt een taxateur om de rest af te ronden en komt het te koop te staan via Makelaarsland.
Klik eens op mijn link; ook die advertentie is aangepast nu met andere tekst en de nieuwe foto's.
Helaas verkleint die site zelf de foto's en zijn ze niet groter te maken...

Gisteren werden we ook blij verrast door de buren.
De ene buur kwam melden dat ie een stelling van zijn zaak heeft en of wij misschien deze ook nodig hadden.
Rob wilde zelf de buitenboel aan de voorkant gaan verven, maar ook dat is niet nodig.
De broer van de overbuurman is schilder en was toevallig op visite. Dat had een andere buurman gezien en kwam ons ff waarschuwen.
Klein praatje met de schilder, kleurenstaal, heeeeele mooie prijs en morgen begint ie al! 8-)

Die andere buurman had ook nog wat voor ons; hun familiekonijn was overleden en ze wilden geen nieuwe meer.
Een paar pakken hooi en konijnenvoer werden de hal in gezwiept. :D
Perfecte timing, want ik moest eigenlijk weer voer gaan halen, maar heb nu voor maanden voorraad.

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:02

Fijn dat je van makelaar bent veranderd! Makelaarsland is niet duur toch?
Ik heb 2,5 jaar geleden via Iblue verkocht, had hun alleen nodig voor Funda, rest allemaal zelf gedaan en het was binnen 6 weken verkocht. Bezichtiging kan je best zelf, maar let wel op dat je niet teveel wilt pushen. Vraag gewoon of ze willen dat je meeloopt, of dat ze liever zelf even rondkijken (kostbare spullen weghalen!).

Nieuwe huisje gaat ook goed zo te lezen!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:00

Haha, wat leuk dat alles nu 'zomaar' lijkt aan te komen waaien :D

Ik duim dat de flat donderssnel verkocht wordt. Ziet er nu erg leuk uit dus medunkt, kan niet lang meer duren.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 19:50

'T is maar goed dat ik nog ff op mijn eigen onderstaande link klik, want niet alle foto's staan erop...
Wordt nog aan gewerkt!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:03

lees net jullie verhaal. Wat een gedoe kan je overkomen zeg! Fijn dat er zoveel mee denkende en ook nog helpende mensen zijn!
Veel succes met de verkoop! Ik vind de tip om een foldertje te maken en die bij verschillende makelaars (persoonlijk?!)langs te brengen ook geniaal!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 15:51

Ons appartement staat momenteel op diverse sites aangeboden, zoals onderstaande link, speurders.nl en op die laatste link kregen we gisteravond een belletje.
Bleek de laatste makelaar te zijn, die herkende ons huis uit hun bestanden... Alleen de foto's niet! 8-)
Tja...
Kans verkeken. ;)
Heb hier op bokt ook een advertentie gezet en is al door veel mensen bekeken.
Morgen dus een taxateur daar over de vloer om de boel bij Makelaarsland af te ronden.

Ons eigen huisje schiet op, vandaag zou de buitenschilder niet komen gezien het weer (wij hebben weer vakantie :roll: ) , maar dan staat de boel niet stil!
In de uitverkoop vinyl gehaald voor de gang, zwart/wit geblokt zoals in een jaren 30- huis hoort.
Groot probleem was de ganglamp, want een jaren 30-ding is niet ons ding of niet te betalen.
Zoekt (op internet) en gij zult vinden! En lamp in kwestie hangt ook al! Voor een prikkie...
We zijn echt goed geworden in budget buying. :=

Ook hebben we zoveel tips gehad over verhuren en speuren nog steeds naar de beste verhuurder.
De papieren voor de gekozen verhuurmakelaar hebben we klaar liggen, maar op meerdere paarden wedden kan nooit kwaad.
De bank moet meewerken; dat is onze prioriteit!
We proberen het nogmaals zelf aan te vragen (hebben nu vakantie en kunnen elke dag stalken) en met die vergunning kunnen we dan alle kanten op.

Maar verkopen blijft hoofdzaak.
Of in combinatie met: huur eerst, koop later.
Iemand ooit gehoord van zo'n soort constructie?

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:27

Jeetje Marianne, lees net alles pas voor het eerst.

Wil je onwijs succes wensen met de verkoop van jullie flat.
Ik kan je geen nieuwe tips geven , alles wat mij te binnen schiet is al voorbij gekomen.

Ben er eigenlijk een beetjes stil van, je ziet het wel op het journaal etc, maar verder dan dat denk je er niet over, totdat ik jouw verhaal lees.

Laat de moed niet zakken, alles gaat nu vast rollen met de mooie nieuwe foto's en als ik iets voor je kan betekenen mijn pb staat altijd voor jou open.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:55

hoi Mar, ik ontdek dit topic nu pas.
jeetje :oo

gelukkig hebben jullie al een heleboel voor elkaar gekregen (de foto's van de flat zijn mooooooi :wow: ).
fijn dat jullie voor het dijkhuisje inmiddels ook al wat hulp gekregen hebben!

bij het lezen van de OP wou ik meteen gratis stalling aanbieden voor Tom, maar dat blijkt dus niet nodig ;)

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:14

Klinkt allemaal goed!
Denk dat het zeil de boel ook al een stuk verbeterd en als de schilder dan ook klaar is ben je helemaal weer een stuk verder!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 17:20

nicole3939 schreef:
Jeetje Marianne, lees net alles pas voor het eerst.

Wil je onwijs succes wensen met de verkoop van jullie flat.
Ik kan je geen nieuwe tips geven , alles wat mij te binnen schiet is al voorbij gekomen.

Ben er eigenlijk een beetjes stil van, je ziet het wel op het journaal etc, maar verder dan dat denk je er niet over, totdat ik jouw verhaal lees.

Laat de moed niet zakken, alles gaat nu vast rollen met de mooie nieuwe foto's en als ik iets voor je kan betekenen mijn pb staat altijd voor jou open.

We zijn blij dat we nu ff vakantie hebben om dingen op te pakken, maar net wat je zegt: je ziet het voorbij komen op tv.
Een bank die eigenlijk geen bank had mogen zijn conform laatste rapporten, mja, wie is aansprakelijk?
Met 2 hypotheken te betalen voor al bijna 2 jaar hebben wij geen cent meer over om een advocaat in de arm te nemen...
Woningmarkt ingestort, mede door verkiezingen, want wat gaat er gebeuren met de hypotheekrente-aftrek?
Duurt al maanden, zonder oplossing. Zonder regering die daar antwoord op gaat geven binnen korte termijn.
Geen mens die nu gaat kopen zonder duidelijkheid te hebben, erg logisch toch?

En daar zitten we dan. Wat nu te doen?

Ik moest iets doen. Dit dus.
Voor mijn gezin en onze Tom en wat we verder hebben.
Tot zover een goed resultaat.
We hopen dit positief af te kunnen sluiten, maar na 2 jaar zinkt de moed je wel in de schoenen....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 01:38

Je klinkt alvast de laatste tijd wel weer een pak strijdlustiger, hopelijk verkoopt het appartement snel! In BE is de vastgoedmarkt zich helemaal aan het herstellen, alles is duurder dan voor de crisis nu zelfs gemiddeld, dus hopelijk gaat dat bij jullie ook zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:20

Marvanton, de hypotheekrente aftrek gaat met name de mensen met een hoge schuld treffen..Jouw flat valt binnen de acceptable hypotheek. Kwa huur zul je niet ver er onder kunnen gaan zitten als je een beetje normaal wil wonen.

2 verdieners die willen gaan samenleven, kunnen heel fijn in jouw flat wonen en het ook betalen, dus maak je daar maar geen zorgen over. Er moet er gewoon een komen en die komt wel.

Je foto's zien er super uit, de flat heeft een heel uitnodigend karakter, zeker ook omdat hij zo licht is, en netjes onderhouden, oogt als nieuw. Maar de keuze is gewoon heel erg groot.

Ook wij hebben 30.000 ingeleverd op de vraagprijs, maar dat was het ons waard, jij zult vast nog wel wat speling hebben voor onderhandeling. De moed niet verliezen.

Ik ging elke avond slapen door mij te focussen op de verkoop, deed dus dat mijn huis voor het einde van het jaar verkocht was voor die en die prijs. Net of je dan het goede naar je toe denkt en door zo positief te denken, geeft het meer vertrouwen.

Kan je flyers maken en die bij grote internationale bedrijven in de brievenbus doen? Misschien dat er buitenlandse werknemers zijn die een woning nodig hebben en dat bedrijven bv wel een paar appartementen willen kopen voor hun uitgezonden buitenlands personeel.

In deze tijd gaan ondernemers met goedlopende bedrijven investeren in bv vastgoed en andere waardevaste produkten om zoveel mogelijk hun rekening leeg te houden voor de belasting....

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 16:04

Had gehoopt een echte update te kunnen brengen, maar ben alleen maar bezig met mensen opzwepen om hun werk te doen. ~~}>
Het huis staat nog steeds niet op funda etc. , maar dat kan ook positief werken natuurlijk.
Vorige week dus taxateur over de vloer gehad en die was zeer te spreken over het appartement.
Hij was het echter niet eens met onze vraagprijs; dat was te laag...
Tja, WOZ-waarde is idd 170.000, maar dat heeft niets meer te maken met de huidige verkoopmarkt.
En hij begreep het ook wel, maar wilde het helaas niet zelf kopen. ;)

Toevallig zitten er bij het advertentie-pakket van Makelaarsland ook een aantal A4-mapjes voor een presentatie.
En laat ik nou werken op (of is het in?) het WTC in Rotterdam met veel internationale bedrijven.
En laat ik nou de receptioniste van het WTC daar goed kennen (oud collega)... :)*
Dus tekst ook ff vertalen in engels en voila!
Ben wel blij dat we ff vakantie hebben; tussen het verven/klussen door kunnen we veel andere dingen doen.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:04

Marianne het moet nu echt helemaal gaan lukken!!

Meer kun je er toch echt niet aan doen.
Succes!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:39

En hoe zit het momenteel met de verhuur van de oude huisje? Is dat nog gelukt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 08:07

WOZ is een raar verhaal hoor.

Ons huis is na de koop van ons meteen op verkoopwaarde gezet kwa WOZ. Dan praten we dus over een verhoging van 125.000 euro hoor!!! En wat zegt men dan? Nou, dat is de waarde van het huis, anders had je het er zelf ook niet voor betaald....duh....

Dus WOZ is wel een richtlijn, maar als je via het kadaster even een paar flats gelijkwaardig in jouw buurt gaat bekijken wat die het afgelopen jaar hebben opgebracht, heb je ook een richtlijn. Vraagprijs en verkoopprijs moeten zoveel mogelijk onderhandeling bieden, dus je moet kunnen zakken....mensen doen een laag bod, en als je er tussen in kan gaan zitten en je zit op wat je in gedachte had, zit je goed....dus zonder restschuld....

Je kunt nl altijd nog zakken in je prijs als hij na een tijdje nog geen reakties heeft gehad...maar er kunnen ook tussentijdse reakties komen die bv 10.000 of 20.000 lager zijn en dat is net het bedrag wat je nodig hebt, dan is het ook bingo.

Succes!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 15:56

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:08

Mooie presentatie, mooie flat, mooie nette entree. Ziet er goed uit!