Marktplaats AAAARGH!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:17

Vjestagirl schreef:
Ik heb nu dé reactie...

Ik heb mijn paard op marktplaats staan, omdat ik opzoek ben naar een bijrijdster voor door de weeks. In mijn advertentie staat ook duidelijk dat ik in het weekeind zelf rijd. De enige 'vergoeding' die ik vraag is dat mensen zelf les nemen bij mijn instructrice op hun kosten.

Hallo,

Ik zag je advertentie op marktplaats en ik wilde graag reageren. Ik ben erg geintereseerd om Vjesta te gaan rijden. Mijn andere bijrijdpaard is verkocht en nu zit ik zonder. Ik heb veel rijervaring. Het feit dat ik alleen maar de les hoef te betalen is super, want ik heb niet zoveel geld. Het enige is dat Utrecht wat ver weg is. Kunnen we Vjesta bij mijn manege in Groningen neerzetten? Het is een hele leuke stal en het is lekker dicht bij mijn huis!

Groetjes!

tuuuuuurlijk...

Culemborg dan? :')

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:44

Vjestagirl schreef:
Ik heb nu dé reactie...

Ik heb mijn paard op marktplaats staan, omdat ik opzoek ben naar een bijrijdster voor door de weeks. In mijn advertentie staat ook duidelijk dat ik in het weekeind zelf rijd. De enige 'vergoeding' die ik vraag is dat mensen zelf les nemen bij mijn instructrice op hun kosten.

Hallo,

Ik zag je advertentie op marktplaats en ik wilde graag reageren. Ik ben erg geintereseerd om Vjesta te gaan rijden. Mijn andere bijrijdpaard is verkocht en nu zit ik zonder. Ik heb veel rijervaring. Het feit dat ik alleen maar de les hoef te betalen is super, want ik heb niet zoveel geld. Het enige is dat Utrecht wat ver weg is. Kunnen we Vjesta bij mijn manege in Groningen neerzetten? Het is een hele leuke stal en het is lekker dicht bij mijn huis!

Groetjes!

tuuuuuurlijk...

Geweldiig.... maakt mijn dag weer goed.

Ik heb al verschillende malen plezier gehad van marktplaats. Zoals een keer een boek (van 40 jaar oud ofzo) wat maar in een heel beperkte oplage gedrukt is en gaat over het geboortedorp van mijn man. Hij wilde het graag hebben, maar er was niet aan te komen. Het lukte me na een half jaar op MP. Werd echt leuk toen we het op zijn verjaardag op gingen halen en hij geen benul had van wat we gingen doen.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:44

Mijn ervaringen zijn positief en negatief.
2 weken geleden stond mijn a-pony op marktplaats: pittige pony niet voor beginners!
3 reacties van mensen die op zoek waren naar een pony voor hun 2 of 3 jarige dochter en dat ie wel bomproof moest zijn......dus....
Iemand met een dochtertje van 6, was shethengstjes gewend en reed al vanaf haar 2. Ik duidelijk uitgelegd dat het echt een pittig ding is en dat ze echt wel moet kunnen rijden. Dat was geen punt vertelde moeders, dus een afspraak gemaakt. Ik loop eerst met dat meiske aan de hand een paar rondjes door de bak en vond het al niet echt stabiel ogen. Ik aan dat meiske gevraagd of ze eerst een stukje aan de hand wilde draven alvorens ik de pony los zou laten.. Zegt dat meisje doodleuk: Ik heb nog nooit gedraafd en dat durf ik ook niet... Ik de ouders vertelt dat de pony voor haar niet geschikt is, maar ze waren heel enthousiast. Ik heb gezegd dat ze er eerst maar eens heel goed over na moeten denken en kreeg een dag later een sms dat ze er toch maar vanaf zagen (gelukkig!)
Ook nog 1 reactie van iemand die een leuk bod had gedaan. Ik gemaild dat ik het bod accepteerde. Krijg ik een mail of ze in termijnen kan betalen. Ik mail terug: hoe wil je dat gaan doen? Reactie: de pony ophalen (zonder te betalen) en daarna in een half jaar afbetalen.... Ik antwoorde daarop dat als ze 100 euro aanbetaalde ik de pony al die maanden vast wilde houden en dat als ze het geld bijelkaar had ze de pony kon komen halen. Dat vond ze belachelijk... Alsof ik die pony zomaar meegeef... Vervolgens begon ze nog moeilijk te doen over een zadel en hoofdstel wat erbij zou zitten... Maar ik had duidelijk gemaild dat het exl was... Aparte mensen soms
Maar heb ook goede ervaringen. Al meerdere leuke paarden gekocht via marktplaats van eerlijke sympathieke mensen!

Malima

Re: Marktplaats AAAARGH!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:21

Hier had ik vanmorgen kastjes op marktplaats gezet. 6 kastjes met een waarde van €600,-. had er nog bijgezet, geen onzin biedingen en de eerste mail die ik krijg is dat hij ze voor €50,- op komt halen en de ander bood €75,-. heb ze beide maar vriendelijk bedankt, maar daar gaan ze echt niet voor weg :P

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:45

hahahaha omg daar was ik in 1000 jaar niet opgekomen iemand vragen om zn paard bij mij in de buurt te zetten zodat ik makkelijker naar de pony kan :P

Vjesta wat heb je terug gestuurt??

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:45

shilady schreef:
hahahaha omg daar was ik in 1000 jaar niet opgekomen iemand vragen om zn paard bij mij in de buurt te zetten zodat ik makkelijker naar de pony kan :P

Vjesta wat heb je terug gestuurt??

Nog niets :P

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:48

moet je terug schrijven betaal jij dan mijn vervoerskosten om naar het paard te komen :D ?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:02

Wat een slimmerik....
Inderdaad, en dan kun jij in het weekend wel even naar groningen rijden
Betaalt zij het stalgeld dan ook? ;-)

Had eerst mijn pony ook op MP staan als verzorgpony.
Iemand wezen kijken, nooit weer geweest.
Nu heeft ze een leuke leaser.
Komen er allemaal meiden aan de deur in rijkleding of ze mijn 2 ''paarden'' mogen doen.
Joh, doei! Die zijn net 2 en erg wild (zo mak als een lammetje), maar dat vertrouw ik dus niet, straks gaan ze er op zitten.

Hadden ze maar 2 jaar eerder moeten zijn hoor!, maar toen hadden ze blijkbaar liever een shet dan een D pony.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:24

Pff..
Heb 2 nieuwe nike shirtjes op marktplaats staan.
Met de nieuwprijs erbij, krijg ik voor beide shirtjes een bod van 3 euro...
Ja dacht het niet, heb zelf 28 euro per shirtje betaald.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:30

Ik zet op MP in mijn advertenties altijd de volgende zin: Onzinbiedingen worden zonder reactie verwijderd.

Werkt wel. :j

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:40

Dat is een hele mooie Vjesta.. Zo'n reactie heb ik ook ooit gehad. Of ze haar mee kon nemen dan de opleiding in voor 3 maanden.. :+ Ik wist gewoon niet wat terug te sturen, uiteindelijk ook niets gestuurd.. Wel mijn adv voor een bijrijder weggehaald :D Veel reacties die me niet lekker zaten..

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:30

Ik heb nu al drie reacties op boeken gehad, waar ik op gereageerd heb en vervolgens hoor ik er niets meer van. Ook niet na nog een mailtje.
Waaronder 1 gratis boek.
Ik snap het niet?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:21

Ik ben een keer opgelicht via bokt (jaren geleden). Ik heb er nooit werk van gemaakt waar ik nu nog spijt van heb.
Het meisje verkocht een neusriem voor 15,- In zeer goede staat was die. Dus ik de neusriem gekocht. Krijg ik thuis een pakketje, maak ik het open, is de gesp van de neusriem kapot. En niet zomaar kapot, nee de gesp was gewoon helemaal verroest en daarom tijdens het verzenden afgebroken. Ook de neusriem zelf zat vol beschadigingen met als toppunt een dikke snee op het neusstuk. Ik heb haar nog wel benaderd, maar nee ze had het helemaal heel opgestuurd.. ja tuurlijk.
Ik had de 15,- nog liever in het kanaal gegooit.

Inmiddels heb ik de afgelopen weken al weer heel wat studieboeken gekocht en allemaal ik geweldige staat dus ik ben weer tevreden.

LKdressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:49

Ik wordt soms ook heeel erg moe van marktplaats.. Heb nu bijvoorbeeld een wedstrijdset te koop staan, had een bod van iemand waar ik mee akkoord ging dus gemaild e.d. meisje zou het geld overmaken, haar adres ontvangen enz. enz. Spullen keurig netjes in een doosje ingepakt, adres erop geschreven en klaargezet om te versturen. Voor de zekerheid nog even mn rekening gecheckt voordat ik het naar het postkantoor zou brengen, en ja hoor, geen geld van haar ontvangen.
Dus ik een mailtje gestuurd dat ik nog niks binnen had en of het misschien fout was gegaan, netjes een mailtje terug dat ze het de vorige dag overgemaakt had. Dus ik het weekend afgewacht, op maandag nog steeds geen geld, dus weer gemaild (2x)..totaal geen reactie meer.. Zo vervelend!!! Waarom bied je dan?? of hoopt ze dat ik de spullen al opstuur voordat ik mn geld heb en dat ze dan niet meer betaald ofzo??
Ik heb even gekeken en zij bied heel veel op paardenspullen op marktplaats, onder de naam veeltekoop (haar echte naam ga ik hier niet noemen daar vind ik het niet ernstig genoeg voor, ze heeft me niet op gelicht ofzo), dus mocht zij op je spullen bieden, wacht op je geld! anders heb je en geen geld en geen spullen meer waarschijnlijk!
Zo, dat wou ik even kwijt..

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:55

ik heb oook al aardig wat gedoe gehad van marktplaatskopersmensengevallen :I
zoals mail misbruiken
afspraken niet naakomen
gratis krijgen
telefoonnummer van ander geven
enzovoort
wij hebben der wel eens nestjes kittens op en da krijg ik van die mails waarom ze niet snappen dat we ze niet gratis doen
omdat die kleintjes dan naar de slangen gaan :(
maarja gellukig is dat nog nooit met mijn kittens gebeurd dat ze in verkeerde handen vallen :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:13

@Gonnyvdz
Dat van kittens en slangenvoer is (gelukkig) een broodjeaapverhaal.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:24

LKdressage schreef:
Ik wordt soms ook heeel erg moe van marktplaats.. Heb nu bijvoorbeeld een wedstrijdset te koop staan, had een bod van iemand waar ik mee akkoord ging dus gemaild e.d. meisje zou het geld overmaken, haar adres ontvangen enz. enz. Spullen keurig netjes in een doosje ingepakt, adres erop geschreven en klaargezet om te versturen. Voor de zekerheid nog even mn rekening gecheckt voordat ik het naar het postkantoor zou brengen, en ja hoor, geen geld van haar ontvangen.
Dus ik een mailtje gestuurd dat ik nog niks binnen had en of het misschien fout was gegaan, netjes een mailtje terug dat ze het de vorige dag overgemaakt had. Dus ik het weekend afgewacht, op maandag nog steeds geen geld, dus weer gemaild (2x)..totaal geen reactie meer.. Zo vervelend!!! Waarom bied je dan?? of hoopt ze dat ik de spullen al opstuur voordat ik mn geld heb en dat ze dan niet meer betaald ofzo??
Ik heb even gekeken en zij bied heel veel op paardenspullen op marktplaats, onder de naam veeltekoop (haar echte naam ga ik hier niet noemen daar vind ik het niet ernstig genoeg voor, ze heeft me niet op gelicht ofzo), dus mocht zij op je spullen bieden, wacht op je geld! anders heb je en geen geld en geen spullen meer waarschijnlijk!
Zo, dat wou ik even kwijt..

Dat heb ik op het moment ook heel veel! Zal wel door de vakantie tijd komen, mensen vervelen zich dus gaan maar wat rond bieden. Niet dat ze ook het product hebben willen.....
Of het is inderdaad een poging om het maar voor niks te hebben dan....

Brainless, dat is absoluut geen broodje aap verhaal!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:09

Brainless schreef:
@Gonnyvdz

Dat is geen broodjeaapverhaal hoor..
Vorig jaar hebben wij ook een kitten gekocht van marktplaats.
Die vrouw vertelde ook dat ze een jaar daarvoor ook een nest hadden die ze gratis aanboden.
Achteraf bleken er ook wat kittens als slangenvoer te zijn gebruikt, daarom wilde ze nu geld voor de kittens.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:43

ik heb onderhand ook een beetje haat aan MP.
verkoop er nooit wat :(
kan er denk ik niet aan liggen dat het te duur is.
wat ik bijv te koop had staan:

2 BR event dekjes. gebruikt maar zien er nog nieuw uit geen vegen enzo. nieuwwaarde 25,- vraagprijs 10,-

HH peescbeschermers set wat krasjes aan de binnenkant door het gebruiken. nieuwprijs 29,95. vraagprijs 15,-

vzh zadel merkloos. nog helemaal heel maar wel wat vlekjes enzo erop nieuwprijs ?? vraagprijs 50,-

kadet dressuurzadel. bij m'n tante uit de kelder gevist en helemaal opgeknapt. alleen 1 singelstoot is aan de onderkant iets gespleten. nieuweprijs ?? vraagprijs 40,-

of zijn deze prijzen te hoog?
heeft iemand misschien tips om succes te hebben met verkopen op marktplaats? want het lukt me echt niet :')

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:29

Je moet regelmatig je advertentie opnieuw plaatsen, zodat je hem omhoog schopt.
Dan blijft het meer onder de aandacht als dat mensen eerst 15 pagina's door moeten spitten.
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe uiteindelijk alles wat ik te koop aanbood wel verkocht heb.
Kan ooit wel een paar maanden duren hoor.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:42

Hier ook positieve als negatieve ervaring. Op onzin biedingen reageer ik nooit. Heb het er eigenlijk niet bijstaan. Maar ze weten best dat het onzin biedingen zijn. Aan de andere kant niet geschoten is altijd mis. Zelf kijk ik altijd wat de nieuwprijs is en daar baseer ik mijn bod op (ook hoe oud het is). Verder verstuur ik pas iets als het geld binnen is. Niet eerder.

Als ik zelf iets koop vraag ik eerst hun gegevens en telefoonnummer om te controleren of het ook wel juist is. Tot nu toe moet ik zeggen dat het altijd geholpen heeft. Ook duurdere dingen. En hoor ik niets? ach jammer denk ik dan en blijft het staan. Wat ik inderdaad wel zeer vervelend vind is als ze niet komen opdagen of veel te laat komen. Daar zit je dan op te wachten en je durft niet even weg te gaan, bang dat ze dan niet in de tijd komen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:50

marktplaats word er niet goed van.

Heb mijn shet hengstje te koop staan en krijg enkel reactie's van kan niks betalen maar kan een heel erg goed tehuis bieden met alle verzorging vandien.
als ik zulke mailtjes lees word ik al lichtelijk geirriteerd dus ik netjes een reactie terug sturen dat dat niet te bedoeling is en als ze de aanschaf al niet kan betalen hoe ze dat wil doen als die een dierenarts nodig heeft.

krijg ik een reactie en piep piep piep ik wel niet denk dat ik ben om een ziek paard aan te bieden en dat het mij enkel om het geld gaat enzo :O

dan krijg je nog mensen die aankomen van je vraagt €800,-, de buren verkopen hun shet voor €300,- dus ik wil niet meer geven als max €400 (heb gewoon even bedragen gekozen)

kan dan ook echt niet meer netjes een reactie terug sturen.
Serieuze mensen zijn er niet meer bij :n

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:49

Brainless schreef:
@Gonnyvdz

dat dacht je jammergenoeg
mensen uut utrecht wouden jonge katten van ons heet heele nest en het liefste met moeder
ze konden amper nederland.
en ze hadden het tellefoon nummer gegeven van andere mensen die ergens anders weg kwammen waar die mensen uit utrecht net poesjes heeft opgehaald
waarschijnlijk is haar heele nest niet meer levend
dit verhaal via haar heeft in de tellegraaf gestaan

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:31

marktplaats zet ik bijna nooit spullen meer op, net als op EA hier.
je bent een half uur bezig met de advertentie typen en foto's bijvoegen. en je verkoopt het toch niet :')

kan iemand tips geven wat er mis is met deze advertentie??
[EA-TK-AP] [TK] zadels, dekjes, overige toebehoren, etc.

maar 1 of 2 reactie's gehad en dat waren alleen vragen of een aanbod van iets wat er in mijn "wat zoek ik nog" lijstje staat.

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:35

@ Carr_friesje:

Heb eens zitten kijken, maar kan je niet heel veel tips geven. Misschien om wat meer leestekens, hoofdletters e.d. gebruiken. Dan is het voor een eventuele koper makkelijker lezen.

En misschien wat meer ruimte tussen iedere foto + bijhorend stukje tekst? Word het ook wat overzichtelijker van denk ik.

Vraagje van mij kant:
Ik wil graag leuke zomersandaaltjes te koop zetten, en een prijs exclusief verzendkosten vragen. Maar weten jullie wat die verzendkosten precies zijn? Kan alleen op internet vinden wat het kost per aantal gram, maar niet qua grootte van doosjes o.i.d.?