Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:01

Noppes schreef:
Jeetje wat veel mensen die op de PVV willen stemmen. Dat vind ik gewoon eng, waar gaat het heen met de wereld als we er zulke denkwijzen op na houden, bah!

Ieder toch zijn eigen mening? Toch niet nodig om zo te doen?

Ik ga toch ook niet zoiets zeggen omdat jij op D66 wil stemmen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:02

Adil18 schreef:
Er zijn heel veel andere goede punten die hij heeft, die de andere partijen lang niet zo aanspreken of zo aan willen pakken als Wilders....

Ik vind dat GroenLinks en SP (als linkse partijen) de punten die Wilders aankaart net zo goed aan willen pakken, alleen dan op een andere manier. Ik denk effectievere manier, als we naar de lange termijn kijken. Wat mij vooral stoort aan Wilders is de vaagheid. Er is zo veel onduidelijk vind ik, hoe hij bepaalde dingen wil gaan veranderen. En er is te weinig inzicht in de financiën vind ik.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:03

Adil18 schreef:
Noppes schreef:
Jeetje wat veel mensen die op de PVV willen stemmen. Dat vind ik gewoon eng, waar gaat het heen met de wereld als we er zulke denkwijzen op na houden, bah!

Ik stem denk ik D66

Euh....waar doel je nu op? Oh, "dat ene puntje" in zijn hele plan?

Weet je, ik moet het zo langzaam echt kwijt...Mensen die op Wilders schelden alleen omdat puntje immigratiebeleid, zouden echt eens even verder moeten kijken dan hun neus lang is...

Ik heb me een hele tijd uit de Wilders-discussies gehouden want je wordt al veroordeeld op het moment dat je zegt dat je op Wilders stemt....Ja, WAAROM dan? Alleen om dat ene puntje? Er zijn heel veel andere goede punten die hij heeft, die de andere partijen lang niet zo aanspreken of zo aan willen pakken als Wilders....

Waar gaat het heen met deze wereld...Kweenie...Misschien is dit voor vele stemmers ook een vorm van protest...? Een wake-up-call voor Den Haag? Dat ze eindelijk hun veel te dik betaalde vette derrière eens in beweging moeten zetten en iets moeten doen voor hun geld....?

I don't know...

Nee, niet op dat ene puntje. Ik ben het op meerdere punten niet met hem eens en ik geloof niet dat hij alle 'mooie' praat kan waarmaken. Zoals Heino hierboven ook al noemt, er is een hoop onduidelijkheid mbt de financiën.
En dat ene puntje is geen puntJE, ik vind dit een ontzettend belangrijk punt. Hoe hij over het immigratiebeleid praat vind ik ontzettend racistisch en eng.

@LADPR; daar mag je best iets over zeggen hoor, maakt mij niet uit, ieder zo zijn eigen mening inderdaad. Ik ben het met wel meer partijen niet eens maar ik schrik er gewoon van dat er zoveel mensen op de PVV willen stemmen. Dit omdat de PVV extreme en gevaarlijke standpunten heeft.

Maar ik denk niet dat dit topic is gemaakt om hier een discussie over te starten, want daar kan eindeloos over worden doorgepraat :Y) Dus ik hou het hierbij.
Laatst bijgewerkt door Noppes op 28-05-10 14:05, in het totaal 3 keer bewerkt

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:04

Adil18 schreef:
Mensen die VVD willen stemmen: Zien jullie wel dat de VVD de kleine man kaal wil gaan plukken om o.a. de staatsschuld af te betalen?

Ik denk serieus dat we het financieel heel erg moeilijk gaan krijgen wanneer de VVD het voor het zeggen heeft...

Daarom stem ik absoluut niet op de VVD! :Y)
Wat wel weet ik nog niet. Heb me er nog niet in verdiept.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:06

Heino schreef:
Adil18 schreef:
Er zijn heel veel andere goede punten die hij heeft, die de andere partijen lang niet zo aanspreken of zo aan willen pakken als Wilders....

Ik vind dat GroenLinks en SP (als linkse partijen) de punten die Wilders aankaart net zo goed aan willen pakken, alleen dan op een andere manier. Ik denk effectievere manier, als we naar de lange termijn kijken. Wat mij vooral stoort aan Wilders is de vaagheid. Er is zo veel onduidelijk vind ik, hoe hij bepaalde dingen wil gaan veranderen. En er is te weinig inzicht in de financiën vind ik.

Ik ben het met je eens dat SP en Groenlinks ook geen slechte punten hebben

Ik zou je ook niet zo durven te zeggen waarom ik gevoelsmatig zo naar Wilders neig (gevoelsmatig, theoretisch weet ik het wel... :D )...Misschien dat radicale aan hem, wat ook echt het protest van het Nederlandse volk zou kunnen onderstrepen, mocht hij als "winnaar" uit de verkiezing komen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:06

Noppes: D66 heeft ook gevaarlijke standpunten, die vind ik zelfs nog veel gevaarlijker! Zorg die niet meer te betalen is, huren die omhoog knallen, geen rente aftrek meer op koophuizen. Kortom geen koopkracht meer, sterke daling huizenprijzen, kortom hele economie nog verder naar de knoppen.

Mariekie Daarom stem ik inderdaad ook neit op de VVD

Retlaw

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:07

dat ze huur willen verhogen met 60 %, dan moet ik onder eenbrug wonen hoor, of hun salaris overnemen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:09

Noppes schreef:
Nee, niet op dat ene puntje. Ik ben het op meerdere punten niet met hem eens en ik geloof niet dat hij alle 'mooie' praat kan waarmaken. Zoals Heino hierboven ook al noemt, er is een hoop onduidelijkheid mbt de financiën.

Ik denk dat je nooit een garantie hebt dat welke partij dan ook haar punten zo uit kan voeren als ze voor de verkiezingen beloofd heeft...

Noppes schreef:
En dat ene puntje is geen puntJE, ik vind dit een ontzettend belangrijk punt. Hoe hij over het immigratiebeleid praat vind ik ontzettend racistisch en eng.

Nee, ik zeg duidelijk punTJE, dat is de bedoeling van mijn post. Mensen blazen namelijk dat ene puntje zo op dat ze door de bomen het bos niet meer zien...oftewel zijn andere (goede) partijpunten niet meer zien...

Wanneer mensen dat doen en dan Wilders oppervlakkigheid in de schoenen schuiven, dan denk ik altijd "Kijk een hoeveel vingers naar jou wijzen wanneer jij naar Wilders wijst" ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:10

jannie86 schreef:
dat ze huur willen verhogen met 60 %, dan moet ik onder eenbrug wonen hoor, of hun salaris overnemen

He, nou ja, vooruit...Als het dan moet.... ;) :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:11

Adil18 schreef:

Ik zou je ook niet zo durven te zeggen waarom ik gevoelsmatig zo naar Wilders neig (gevoelsmatig, theoretisch weet ik het wel... :D )...Misschien dat radicale aan hem, wat ook echt het protest van het Nederlandse volk zou kunnen onderstrepen, mocht hij als "winnaar" uit de verkiezing komen

Wilders valt iig op, Femke ook steeds meer maar Roemer natuurlijk nog niet echt, zal ook wel een rol spelen denk ik :)
Ik snap wel dat mensen op Wilders stemmen als proteststem, absoluut. Ik ben alleen wel bang dat mocht hij idd aan de macht komen (met waarschijnlijk de VVD dan) dat Nederland niet zo leuk zal worden voor twee bevolkingsgroepen: de armeren/jan modaals en de allochtonen. Snap dat veel mensen er van uit gaan dat het toch niet zo ver zal komen, maar ik zou het er niet op durven gokken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:12

Adil18 schreef:
Wanneer mensen dat doen en dan Wilders oppervlakkigheid in de schoenen schuiven, dan denk ik altijd "Kijk een hoeveel vingers naar jou wijzen wanneer jij naar Wilders wijst" ;)

Nouja, het is natuurlijk wel zo dat dat punt in vrijwel elk debat/interview/mediabericht weer naar voren komt, oa door Wilders zelf. In zijn partijprogramma is er ook wel disproportioneel veel aandacht aan besteed vind ik.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:13

Adil18 schreef:
jannie86 schreef:

He, nou ja, vooruit...Als het dan moet.... ;) :+

dan ben ik de beroerdste ook niet hoor...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:14

Heino schreef:
Adil18 schreef:

Wilders valt iig op, Femke ook steeds meer maar Roemer natuurlijk nog niet echt, zal ook wel een rol spelen denk ik :)
Ik snap wel dat mensen op Wilders stemmen als proteststem, absoluut. Ik ben alleen wel bang dat mocht hij idd aan de macht komen (met waarschijnlijk de VVD dan) dat Nederland niet zo leuk zal worden voor twee bevolkingsgroepen: de armeren/jan modaals en de allochtonen. Snap dat veel mensen er van uit gaan dat het toch niet zo ver zal komen, maar ik zou het er niet op durven gokken.

Of dat, of ze vinden de balans, vooral op het gebied zorg, verzekering, belasting etc. Ik durf echter ook niet te beweren dat het gegarandeerd goed uit kan pakken...

Zoals gezegd, Wilders krijgt mijn stem, maar ik hoop op een sterke tegenpool in de coalitie...Wilders zal iets moeten indammen :j

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:15

Als ik op de PVV stem is dat echt geen proteststem, en dat zal heus voor heel veel mensne gelden.

Ik denk dat op het moment PVV en CDA de beste combi is voor de burgers, CDA wat groter dan PVV zodat het soms hele extreme van PVV geremd wordt.

SP zie ik met zijn mooie plannen nooit kunnen besturen. Allemaal prachtgie plannen maar waar ze nou precies willen besparen blijft mij een raadsel.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:15

Heino schreef:
Adil18 schreef:

Nouja, het is natuurlijk wel zo dat dat punt in vrijwel elk debat/interview/mediabericht weer naar voren komt, oa door Wilders zelf. In zijn partijprogramma is er ook wel disproportioneel veel aandacht aan besteed vind ik.

Daar geef ik je wel weer gelijk in...Wilder heeft zo veel andere goede punten, dat ik het wel jammer vind dat hij niet eens van zijn paradepaardje "immigratiebeleid" af kan stappen...

Ik denk dat Wilders misschien nog populairder was, wanneer hij dit wel zou doen...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:16

LADPR schreef:
Als ik op de PVV stem is dat echt geen proteststem, en dat zal heus voor heel veel mensne gelden.

Ik denk dat op het moment PVV en CDA de beste combi is voor de burgers, CDA wat groter dan PVV zodat het soms hele extreme van PVV geremd wordt.

SP zie ik met zijn mooie plannen nooit kunnen besturen. Allemaal prachtgie plannen maar waar ze nou precies willen besparen blijft mij een raadsel.

Het is voor mij ook geen proteststem, maar ik denk voor veel mensen wel.... :j

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:18

LADPR schreef:
Noppes: D66 heeft ook gevaarlijke standpunten, die vind ik zelfs nog veel gevaarlijker! Zorg die niet meer te betalen is, huren die omhoog knallen, geen rente aftrek meer op koophuizen. Kortom geen koopkracht meer, sterke daling huizenprijzen, kortom hele economie nog verder naar de knoppen.

D66 wil de rente aftrek niet afschaffen, alleen verminderen. Vooral voor de hogere inkomens zal dat in eerste instantie invloed hebben, uiteindelijk (en dan heb ik het over een jaar of 20) willen ze het terugbrengen naar 30%

Dat de huren stijgen kan, ze willen volgens mij wel een ander waarderingsstelsel en hoe dat er precies uit zou moeten zien daar heb ik me niet in verdiept. Wel willen ze dat de huren geleidelijk stijgen ;) En ze willen scheefwonen tegen gaan, waardoor er weer meer goedkope woningen vrij komen voor mensen die echt niet meer kunnen betalen.

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:19

Ik weet het niet hoor, maar voor mij inderdaad ook geen protest stem.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:20

hm... d66, christenunie of pvda. maar ben er echt nog niet uit.

maar las gisteren in de krant dat een twijfelende kiezer een dekende kiezer is. dat de partijen zelf nog twijfelend zijn.

RoodZonnetje

Adil18 schreef:
Ik denk dat Wilders misschien nog populairder was, wanneer hij dit wel zou doen...

Dat denk ik absoluut! Ik merk dat ik moeite moet doen om überhaupt nog berichten van hem te lezen, omdat het vaak toch weer op hetzelfde uitkomt en ik juist in die andere punten geïnteresseerd ben. Immigratiebeleid ben ik het absoluut niet mee eens, maar wie weet zou hij me wel kunnen overtuigen met andere punten (betwijfel het, want zijn immigratiebeleid is voor mij een heel heel grote anti maar you never know :P)

Ik ben wel voor een coalitie van GroenLinks, PVV en D66. Laat ze maar samenwerken ipv elkaar tegenwerken. Al moet ik dan ook weer zeggen dat ik er wel moe van wordt hoe Wilders andere partijen continu afkraakt terwijl zij netjes blijven. Heb ik groot respect voor, dat de partijen die bakken met stront over zich heen krijgen van Wilders nog netjes kunnen blijven in debatten :)

Tallie1979

jannie86 schreef:

En daar pakken ze niet alleen de hardwerkende burger mee, maar ook Ali illigali op de hoek.. Dat is ook een manier om het niet werkende gajes het land uit te jagen :+ Alles onbetaalbaar maken! :+

En heey, dikke kans dat je dan illegale praktijken ook nog eens in de hand gaat werken omdat mensen niks meer kunnen betalen.. :P Dus criminaliteit gaat ook lonen ( letterlijk ) straks :+

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:22

Steeffie: Nou misschien heb ik dan niet opgelet maar ik heb toch echt begrepen tijdens het debat dat ze renteaftrek willeen afschaffen, dan wel in etappes maar wel dat hij verdwijnt.

SP wil renteaftrek alleen mogelijk houden voor huizen tot 350.000 euro.

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:22

LADPR schreef:

Gevaarlijk? Ik geloof dat de meeste mensen hun kennis m.b.t. economie, marktwerking etc even moeten bijspijkeren :D

LADPR

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:25

Ik weet zo al een aantal mensen die zo n huurverhoging niet kunnen betalen en die ook uit hun koophuis moeten als de renteaftrek verdwijnt. Koophuis wordt veel minder waard en is dus niet kwijt te raken alleen tegen een lage prijs, gevolg je blijft met flinke hypotheek schuld zitten.

Dat noem ik wel gevaarlijk ja.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:26

LADPR schreef:
Steeffie: Nou misschien heb ik dan niet opgelet maar ik heb toch echt begrepen tijdens het debat dat ze renteaftrek willeen afschaffen, dan wel in etappes maar wel dat hij verdwijnt.

SP wil renteaftrek alleen mogelijk houden voor huizen tot 350.000 euro.

Ik heb het debat afgelopen woensdag niet gezien, maar dit staat in hun programma:

D66 schreef:
Daarom stelt D66 een geleidelijke hervorming van de hypotheekrenteaftrek voor. Uitmondend tenslotte in een stelsel waarbij we fiscaal uitgaan van een aflossing van elke hypotheek in 30 jaar en waarbij alle inkomensgroepen tegen hetzelfde percentage van 30% de hypotheekrente mogen aftrekken.