Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rainbow8 schreef:kiwi1990:
Als de gemeente zegt dat het betaald is....... dan kan je daar toch een bewijs van vragen?? Die kan je dan aan menzis laten zien........ Of denk ik nu te simpel??
russel schreef:Het laten verslommeren zodat er schade komt en een lening genomen moet worden, kan ik niet zo gauw bedenken, ben wel beniewd wat jij in gedachte had.
dorientjuh schreef:Misschien een beetje offtopic maar ik heb een keer bij Oprah gezien dat er zo'n financiele vrouw was (Suzie Orman of zoiets) en die ging dan advies geven oa over hoe uit de schulden te blijven. Zij zei dat iedereen voor 8 maanden salaris, of in ieder geval wat je uitgeeft per maand maal 8, achter de hand moest hebben. Ivm ontslag dus.
Ik vind dat wel een goede regel en ik probeer daar nu ook op te letten. Niet iedereen heeft de gelegenheid om te sparen natuurlijk, maar toch.
russel schreef:Nu is het zo dat mijn paarden aan huis staan, dus die 300 per maand, zou ik ze alle 4 voor kunnen doen...
Maar even 4000 op tafel leggen voor een paard, is dan weer een uitgave. Ik hou die liever op de spaarrekening voor als er wat gebeurd.
Wij hebben altijd reserve die we vasthouden voor enge dingen.
Essentiele dingen die schade zouden kunnen geven als je ze niet aanpast, heb ik geen beelden bij. Wij onderhouden op tijd onze zaken en gebruiken goede spullen. Het laten verslommeren zodat er schade komt en een lening genomen moet worden, kan ik niet zo gauw bedenken, ben wel beniewd wat jij in gedachte had.
Annn schreef:Ik heb een basisbeurs van de IBgroep, maar die wordt hopelijk kwijtgescholden!
Verder leen ik wel eens wat van vriendinnen/ouders, maar dat is nooit meer dan 10 euro, en geef ik liefst zo snel mogelijk terug! Moet er niet aan denken zo'n groot bedrag schuld te hebben
Henkje schreef:Geen schulden
Ik kan ook niet roodstaan op mijn rekening.
Ook heb ik geen studieschuld (altijd gewerkt naast mijn studie).
nixx schreef:Annn schreef:Ik heb een basisbeurs van de IBgroep, maar die wordt hopelijk kwijtgescholden!
Verder leen ik wel eens wat van vriendinnen/ouders, maar dat is nooit meer dan 10 euro, en geef ik liefst zo snel mogelijk terug! Moet er niet aan denken zo'n groot bedrag schuld te hebben
Kwijtgescholden? omdat je je opleiding hebt afgerond dan?
I_Moondance schreef:Jeetje wat heftig zeg.. Ik heb nog geen schulden en ga dat proberen zo te houden.
Veel sterkte!