Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rianne_ schreef:colunder schreef:Nee, ik geloof niet, ik ben er eerder tegen!!
Ik ben te vaak bedonderd door streng gelovige mensen(op zondag vooraan in de kerk en de rest van de week de hele wereld bedonderen)
Zonder geloof zou er een hoop minder ellende op de wereld zijn,
Het gros van de oorlogen draait om het geloof!Je kunt ook een beetje anders reageren. Een beetje meer om anderen denken bijvoorbeeld.
Ik ben het totaal niet met je uitspraak 'zonder geloof zou er een hoop minder ellende op de wereld zijn' eens.
Ik denk dat er dan nog heeeel wat meer ellende zou zijn!
christel1857 schreef:Rianne_ schreef:Omdat het dan geen geloof meer is Tara?Je ziet 'm vanzelf als het daar de tijd voor is.
Oh en over homosexualiteit gesproken: ik denk dat het God er om gaat dat je gelukkig bent. Of je nu alleen bent, op mannen valt of op vrouwen.
Blijkbaar haat god homo's
christel1857 schreef:Rianne_ schreef:Omdat het dan geen geloof meer is Tara?Je ziet 'm vanzelf als het daar de tijd voor is.
Oh en over homosexualiteit gesproken: ik denk dat het God er om gaat dat je gelukkig bent. Of je nu alleen bent, op mannen valt of op vrouwen.
E_dicky schreef:In de bijbel staat dat je geen homo mag zijn.
christel1857 schreef:Oh en we gaan allemaal naar de hel mensen![]()
Want er zijn meerdere religieuze stromingen die beweren dat als je niet in hun god gelooft je naar de hel gaat. Dus wanneer je christen bent, kom je in de moslim hel, en wanneer je moslim bent kom je niet in de christen hemel. En wat voor geloof je hebt hangt ook alleen maar af van waar je geboren bent, als je in india was geboren had je in een pratende olifant en een manvrouw met 16 armen geloofd. En dat vinden ze daar ook helemaal niet raar. Wat maakt het christendom minder ongeloofwaardig? Ik vind geloven in de ark van noach, en jonas die dagen in de buik van een grote vis heeft gewoond pas ongeloofwaardig. Ik geloof wel dat er een jezus is geweest overigens. Maar dat heeft niks te maken met geloven in god.
Miepie1980 schreef:Geloof is niet de oorzaak van oorlogen enz. Dat is extremisme.
Dus de extreme kant van het geloven. Die hebben volgens mij echt een steekje of wat los zitten.
De 'gewone' christen/moslim/jood oid gaat niet over tot oorlogvoering om het geloof.
Rianne_ schreef:christel1857 schreef:
Waar slaat dát dan op?!Ik zie het nergens in de bijbel staan hoor. Onderbouw het dan ook voor je met zulke uitspraken komt..
christel1857 schreef:E_dicky schreef:In de bijbel staat dat je geen homo mag zijn.
Volgens mij staat dat er niet eens letterlijk in. Heb je een quote?
Homo haat etc is iets wat door de kerk (die zelf zo gay is als een rietje maargoed) wordt afgekeurd, maar niet letterlijk door de bijbel. Vrijheid van interpretatie zalk maar zeggen.
Rianne_ schreef:Ik vind het harde uitspraken zeg.."Dus beter voor God als ie niet bestaat". Tuurlijk, als jij God was geweest had je het anders gedaan, vandaar je uitspraak over dat ie het niet goed heeft gedaan voor een almachtige..
Rianne_ schreef:Omdat het dan geen geloof meer is Tara?Je ziet 'm vanzelf als het daar de tijd voor is.