_danieke_ schreef:melsh schreef:
Heb jij effe geluk!
ik moet alles zelf betalen en ik ben 15.
god straft onmiddellijk
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_danieke_ schreef:KiWiKo schreef:hihihi dames, ik hoor jullie wel als je ergens een keer knel komt te zitten............ geloof me, dat gaat gebeuren
tuurlijk zal heus wel een keer gebeuren, maar waar je niet dood aan gaat wordt je sterker van, en zolang ik zo "stoer" ben om te liegen, ben ik ook zo "stoer" om er zelf voor op te draaien
_danieke_ schreef:kiwiko, het ging over het uitgaan, en daar moet ik wel alles zelf betalen.
en nee liegen is niet stoer daarom staan er ook "" omheen..
Stitchy schreef:_danieke_ schreef:kiwiko, het ging over het uitgaan, en daar moet ik wel alles zelf betalen.
Maar ik lees dat je inmiddels 15 jaar jong bent. Op die leeftijd hoor je nog helemaal niet uit te gaan inpricipe. Ik snap dat je best wel een keer zin hebt in een feestje maar echt uitgaan is pas vanaf 16 jaar dus. Hoe lang ga je inmiddels uit en drink je ook alcohol?
_danieke_ schreef:Stitchy schreef:
Maar ik lees dat je inmiddels 15 jaar jong bent. Op die leeftijd hoor je nog helemaal niet uit te gaan inpricipe. Ik snap dat je best wel een keer zin hebt in een feestje maar echt uitgaan is pas vanaf 16 jaar dus. Hoe lang ga je inmiddels uit en drink je ook alcohol?
ik ga vanaf mn 14e uit, en ja ik drink ook alcohol
KiWiKo schreef:_danieke_ schreef:kiwiko, het ging over het uitgaan, en daar moet ik wel alles zelf betalen.
en de rest betalen je ouders............. misschien enig respect daarvoor????????????
of vind je dat maar normaal?
Polly_ schreef:Ik snap dat hier veel mensen zitten met al een meer ervaren blik op de wereld, die al volledig zelfstandig zijn en overal verantwoordelijkheid voor nemen. Maar dan ben ik heel benieuwd hoe jullie dat hebben geleerd, dat leer je toch door ervaring? Dus door eruit te gaan, kijken waar je grenzen liggen? Ik denk dat iedereen ooit jong is geweest, en de een heeft meer behoefte dan de ander voor uitgaan of weet ik wat, maar daar moet je toch allemaal achter komen? Dat kun je niet leren uit een boekje.
KiWiKo schreef:_danieke_ schreef:kiwiko, het ging over het uitgaan, en daar moet ik wel alles zelf betalen.
en de rest betalen je ouders............. misschien enig respect daarvoor????????????
of vind je dat maar normaal?
Stitchy schreef:Even een reactie op jou KiWiKo.Ik krijg ook alles van mijn ouders en ben ze daar vreselijk dankbaar voor. Ik weet haast niet hoe ik ze dat duidelijk kan maken. Ze betalen mijn studie wat elk jaar meer als 1600 euro kost. Ik krijg kleding ze betalen alles voor mijn paard, net kreeg ik geld van mijn ouders om even wat lekkers te halen. Laatst was ik bij een vriendin waarvan de moeder tegen het zusje van mijn vriendin zei hier heb je geld dan kan je wat eten bij de snackbar halen. Echt lief van die moeder. Toen zegt die dochter je denkt toch niet dat ik helemaal naar de stad ga fietsen???
Stitchy schreef:Liegen is niet stoer maar wel verschikkelijk achterbaks. Je doet dan iets achter de rug van je ouders om en dat is pas echt zuur. Moet je kijken wat je ouders allemaal wel niet voor je over hebben en voor je doen. Je hebt een paard vast nog wel andere hobby's enz. Daar mag je naar mijn mening toch wel verschikkelijk dankbaar voor zijn, het lijkt wel erg normaal dat je dat allemaal hebt maar dat is het echt niet hoor. Eerlijkheid is een van de dingen die erg belangrijk is voor je ouders.
melsh schreef:Stitchy schreef:Even een reactie op jou KiWiKo.Ik krijg ook alles van mijn ouders en ben ze daar vreselijk dankbaar voor. Ik weet haast niet hoe ik ze dat duidelijk kan maken. Ze betalen mijn studie wat elk jaar meer als 1600 euro kost. Ik krijg kleding ze betalen alles voor mijn paard, net kreeg ik geld van mijn ouders om even wat lekkers te halen. Laatst was ik bij een vriendin waarvan de moeder tegen het zusje van mijn vriendin zei hier heb je geld dan kan je wat eten bij de snackbar halen. Echt lief van die moeder. Toen zegt die dochter je denkt toch niet dat ik helemaal naar de stad ga fietsen???
Zulke dingen zeg ik ook wel eens hoor... Maar dat is dan meestal meer een geintje, dus het ligt heel erg aan de toon waarop het gezegd werd...
melsh schreef:KiWiKo schreef:WOW, we hebben een winnaar![]()
![]()
Ik ging op mijn 17e verjaardag voor het eerst uit...
Stitchy schreef:_danieke_ schreef:kiwiko, het ging over het uitgaan, en daar moet ik wel alles zelf betalen.
Stitchy schreef:melsh schreef:Zulke dingen zeg ik ook wel eens hoor... Maar dat is dan meestal meer een geintje, dus het ligt heel erg aan de toon waarop het gezegd werd...
Dat ben ik met je eens.Maar ze meende het dus ook. Haar mam moest maar meer geld geven zodat ze een pizza kon bestelen die in huis werd afgeleverd.