Mijn huis wordt openbaar verkocht door schuld van een ander

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moeilijk123

Re: Mijn huis wordt openbaar verkocht door schuld van een ander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 11:27

Wij gaan nu trouwens naar het Juridisch loket ;) doeg!

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:31

Gelukkig heb je dan wel de mensen die misschien het een en ander kunnen regelen op finacieel gebied.

Ik wens je heel veel succes en sterkte en hoop dat ze zon zich snel laat zien na alle regenbuien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:32

Oke, er is dus wel de nodige financiele hulp (van de advocaat, mediator en vriendin van je moeder) :j
Is er ook al iets van hulp in de psychische/gezondheids hoek? Denk aan de huisarts bijvoorbeeld. Als je moeder 's nachts hyperventilerend wakker wordt lijkt het me niet onverstandig om bij hem/haar aan te kloppen. Niet alleen omdat je hart uitstorten enorm kan helpen, maar ook omdat de huisarts je weer door kan verwijzen naar andere hulp.
En hoe zit het met jullie paardjes? Ik snap dat het heel moeilijk is om ze weg te moeten doen, maar als je soms met moeite hooi voor ze kan kopen dan is er eigenlijk geen andere optie. Ben je al aan het rondkijken voor een plekje voor ze? Als je die kosten niet meer hebt houd je zelf ook weer wat meer over.

edit: zie dat je nu weggaat, veel succes bij het juridisch loket!

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:43

Blijheid schreef:
Oke, er is dus wel de nodige financiele hulp (van de advocaat, mediator en vriendin van je moeder) :j
Is er ook al iets van hulp in de psychische/gezondheids hoek? Denk aan de huisarts bijvoorbeeld. Als je moeder 's nachts hyperventilerend wakker wordt lijkt het me niet onverstandig om bij hem/haar aan te kloppen. Niet alleen omdat je hart uitstorten enorm kan helpen, maar ook omdat de huisarts je weer door kan verwijzen naar andere hulp.
En hoe zit het met jullie paardjes? Ik snap dat het heel moeilijk is om ze weg te moeten doen, maar als je soms met moeite hooi voor ze kan kopen dan is er eigenlijk geen andere optie. Ben je al aan het rondkijken voor een plekje voor ze? Als je die kosten niet meer hebt houd je zelf ook weer wat meer over.

edit: zie dat je nu weggaat, veel succes bij het juridisch loket!

Dit vraag ik me ook af. En hebben jullie een verzekering die dit vergoedt?

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:31

moeilijk123 schreef:
Even een heel klein updateje, niet zo leuk...
Het huis in Belgie schijnt 4 maanden terug verkocht te zijn, aan de vader van zijn nieuwe vriendin en nu huren zij dit. Advocaat is hierachtergekomen. Nu proberen we een notaris te acherhalen die de verkooppapieren heeft en of we ook zijn Belgische (???) rekeningnummer kunnen achterhalen.
Ik lees de negatieve reacties al bijna niet meer, heb er slecht van geslapen afgelopen weekend en besloten dit alles van me af te zetten. Ik ben g****** 19 jaar en had nooit verwacht zoiets als dit mee te hoeven maken. Wens ook niemand dit toe.
Naar de schuldsanering stappen doen we nu nog niet. We proberen zelf de eindjes aanelkaar te knopen, spullen op MPte koop aan bieden, en eind volgende maand is er gelukkig vakantiegeld!!!! Dat betekend waarschijnlijk weer stroom en warm water *hoera*. Geloof me, dat heb ik zó gemist!

Wat een verhaal zeg, je vader is verdomd gehaaid om het huis op die manier
te verkopen en dan zogenaamd te huren....
Ik hoop dat er nog een oplossing komt om in jullie huis te blijven wonen, en dat
voor jullie de zon ook weer gaat schijnen.
Heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:37

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:43

volbloedfan schreef:
Hey Ts aller eerst veel sterkte,
Maar is dan ook niet jullie eigen keus geweest?
Want tja als je alleen de hypotheek kan betalen door middel van je vader, moet je er al helemaal niet aan beginnen in mijn ogen.
Dat kan heel hard klinken, maar ik denk wel dat ik in mijn gelijk sta?
Want wat ik snap, waarom je in een boerderij gaat wonen die je eigelijk helemaal niet kan betalen?

Wat is dit voor belachelijke reactie? Het is het huis van haar moeder en vader en TS woonde daar al, het is niet iets waar zij actief aan begonnen is of een besluit over genomen heeft, maar waar zij al in zat. Haar vader betaalt de door hem verplichte alimentatie niet en daardoor is haar moeder en TS dus ook in de problemen gekomen. In principe mag je er normaliter van uitgaan dat afspraken die gemaakt zijn, nagekomen worden .. (door je vader).

TS heel veel sterkte in ieder geval, klinkt als een complexe situatie waarin jullie zijn aanbeland.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:49

TS, heel veel sterkte! Het gewoon k*t constant dat zwaard boven je hoofd te voelen terwijl je hier niets aan kan doen...
Sommige mensen zijn gewoon vuil wanneer de liefde over is... :(:)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:50

Ik zou niet weten wat je moet doen maar wil jullie veel sterkte wensen !
Ik hoop dat jullie het huisje gewoon kunnen houden .

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:59

Goh, het is gewoon niet te geloven wat je eigen 'vader' jouw en je moeder aan doet!!! Zelf genoeg geld hebben en gewoon weigeren zijn wettelijke bijdrage aan jullie te geven zodat je nu in die situatie zit! Ik vind het echt ongelofelijk!! Wat een kl*****!!!

Ik vind het advies van het inschakelen van een incasso bureau wel een goeie! Ga daar eens praten wat de mogelijkheden zijn voor het incasseren in het buitenland. Je vertelde dat hij eigen bedrijven heeft, kijk wat je daar mee zou kunnen doen? Ik bedoel, ergens moet er toch iets op papier staan met zijn naam erbij. En verder denk ik dat het niet uitmaakt of het huis 4 maanden geleden verkocht is, op dat moment moest hij ook al betalen en zou de opbrengst van het huis mee tellen als inkomen vwb alimentatie.

Schuldsanering zou ik ook niet zo snel doen, je zit er niet alleen 3 jaar aan vast, maar hebt de 5 jaar erna ook nog een negatieve BKR notering waardoor je in totaal 8 jaar geen lening, hypotheek oid zou kunnen krijgen!!

Ik hoop dat je dadelijk wat meer informatie krijgt van het juridisch loket.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:03

moeilijk123 schreef:
Het huis in Belgie schijnt 4 maanden terug verkocht te zijn, aan de vader van zijn nieuwe vriendin en nu huren zij dit. Advocaat is hierachtergekomen. Nu proberen we een notaris te acherhalen die de verkooppapieren heeft en of we ook zijn Belgische (???) rekeningnummer kunnen achterhalen.
Ik lees de negatieve reacties al bijna niet meer, heb er slecht van geslapen afgelopen weekend en besloten dit alles van me af te zetten. Ik ben g****** 19 jaar en had nooit verwacht zoiets als dit mee te hoeven maken. Wens ook niemand dit toe.
Naar de schuldsanering stappen doen we nu nog niet. We proberen zelf de eindjes aanelkaar te knopen, spullen op MPte koop aan bieden, en eind volgende maand is er gelukkig vakantiegeld!!!! Dat betekend waarschijnlijk weer stroom en warm water *hoera*. Geloof me, dat heb ik zó gemist!

Weet je.... zover ik lees is ie alles op vriendin en vader van vriendin hun naam aan het zetten... en nou zou ik het stiekem een soort van boontje en loontje vinden als vriendin dat allemaal op haar naam heeft staan, op haar gemakkie de kuierlatten zou nemen.....Komt ook vaak genoeg voor hoor, golddiggers worden ze genoemd.... }>
Een vriendin van me is het ook overkomen... pa is compleet berooid achter gelaten en weet nu niet waar ie het zoeken moet...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:06

Ik krijg eerder het idee dat "vader" moedwillig alles op vriendin haar naam zet zodat ze van hem niks meer kunnen plukken.

Ik hoop dat jullie op een manier eindelijk krijgen waar jullie recht op hebben, leven zonder warm water en stroom is niet niks.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:17

zonnebloem18 schreef:
Ik krijg eerder het idee dat "vader" moedwillig alles op vriendin haar naam zet zodat ze van hem niks meer kunnen plukken.

Ik hoop dat jullie op een manier eindelijk krijgen waar jullie recht op hebben, leven zonder warm water en stroom is niet niks.

Tuurlijk doet ie dat moedwillig!! Daarom zou het ook een naar hem toe mooie draai krijgen als zijn vriendin straks met alles ervandoor zou gaan ;) .... Niet dat TS dan ooit nog één cent ziet, maar zoals pa nu bezig is ga ik dat ook hard inzien..

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:32

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:40

Meid,

ik kan je helaas niet veel meer tips geven, dan de tips die hier al gegeven zijn. Ik hoop dat je vanmiddag bij het juridisch loket wat wijzer wordt. Vreselijk dat je er als 'kind' zo tussen zit. Op je 19 jaar hoor je je geen zorgen te moeten maken over hoe je weer aan gas, water en licht komt. Voor je moeder moet het ook een vreselijke situatie zijn.

Ik schrik wel van de soms erg bekrompen reacties. Ik kan me goed voorstellen dat jullie willen vechten voor jullie huis, jullie wonen er immers al 10 jaar als ik goed gelezen heb. En daarbij staat het ook al een ruime tijd te koop begreep ik uit je reactie. Meer kun je daar helaas niet aan doen, het is gewoon een hele moeilijke tijd om dat soort huizen (boerderijen) te verkopen. En eventuele financiele hulp van familie of de ouders van je vader (opa en oma)? Wat vinden je opa en oma, de ouders van je vader, eigenlijk van heel de situatie?

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb jij nog contact met je vader op het moment? En zo ja, hoe reageert hij dan als je verteld dat het geld op is en jullie zelfs geen water en licht meer hebben? Jij bent natuurlijk zijn kind, zit hij dan niet met jou in?
Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen en ik hoop dat het met wat hulp toch nog goed zal uitpakken voor jullie!!!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:43

moeilijk123 schreef:

Hij denkt er wel erg goed over na zeg, wat een eikel! Ik zou eens met een belgische advocaat gaan praten wellicht kun je hem via de belgische wetgeving pakken! Volgens mij kunnen de kinderen dan een rechtszaak aanspannen tegen de ouder (vader).
Dit vond ik:
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buiten ... jker.dhtml

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:12

MontyRulezz schreef:
Schuldsanering zou ik ook niet zo snel doen, je zit er niet alleen 3 jaar aan vast, maar hebt de 5 jaar erna ook nog een negatieve BKR notering waardoor je in totaal 8 jaar geen lening, hypotheek oid zou kunnen krijgen!!

Klopt maar denk dat je nu met alle schulden ook weinig voor elkaar krijgt,zeker als je huis in de executie gaat word het moeilijk om weer aan een hypotheek te komen.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:20

Delphi schreef:
Meid,

ik kan je helaas niet veel meer tips geven, dan de tips die hier al gegeven zijn. Ik hoop dat je vanmiddag bij het juridisch loket wat wijzer wordt. Vreselijk dat je er als 'kind' zo tussen zit. Op je 19 jaar hoor je je geen zorgen te moeten maken over hoe je weer aan gas, water en licht komt. Voor je moeder moet het ook een vreselijke situatie zijn.

Ik schrik wel van de soms erg bekrompen reacties. Ik kan me goed voorstellen dat jullie willen vechten voor jullie huis, jullie wonen er immers al 10 jaar als ik goed gelezen heb. En daarbij staat het ook al een ruime tijd te koop begreep ik uit je reactie. Meer kun je daar helaas niet aan doen, het is gewoon een hele moeilijke tijd om dat soort huizen (boerderijen) te verkopen. En eventuele financiele hulp van familie of de ouders van je vader (opa en oma)? Wat vinden je opa en oma, de ouders van je vader, eigenlijk van heel de situatie?

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb jij nog contact met je vader op het moment? En zo ja, hoe reageert hij dan als je verteld dat het geld op is en jullie zelfs geen water en licht meer hebben? Jij bent natuurlijk zijn kind, zit hij dan niet met jou in?
Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen en ik hoop dat het met wat hulp toch nog goed zal uitpakken voor jullie!!!

Ik vraag me ook af hoe je vader naar jou toe doet. je bent zijn kind, toont hij naar jou toe dan ook geen greintje medelijden?

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:30

volgens mij had ze geen contact meer met haar vader, en de familie van haar vader ;) (correct me if I'm wrong)

Meisje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:37

pff.. wat een gedoe allemaal zeg..
Ik heb echt geen idee wat je kan doen, wel duim en hoop ik echt met jullie 3tjes mee!! hou de goede moed erin ook al krijg je een tegenslag, ik hoop dat jullie een stap verder komen ook al is het continu een kleine stap..! ik wens jullie ontzettend veel succes en heeeeel veel sterkte!!

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:43

pffff heel wat leesvoer erbij :) ik zie weer verstandige maar ook dieptrieste reacties voorbij komen. Hopelijk zijn jullie al wat wijzer geworden bij het juridisch loket.

Wat ik uit je verhaal nu weer begrijp is je vader moedwillig bezig zijn bezittingen op andermans naam te schrijven zodat hij er als de arme sloeber uitkomt. En daardoor ook onder zijn verplichtingen uit wil komen. Iemand een aantal postings terug voreg hoe de vader en moeder van je vader hierin staan, hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, of heb je met hen geen contact meer?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:44

moeilijk123 schreef:

Hou je er wel rekening mee dat je ook aansluitkosten moet betalen?? dus eerst de achterstallige schuld en daarna nog aansluitkosten a 400-500 euro??

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:55

Hey TS wat ellendig allemaal :(:) Allereerst sterkte!

Kunnen jullie niet met de bank overleggen om het huis niet te veilen maar zelf te verkopen? Op een veiling brengt een woning altijd nml fors minder op, en wellicht dat er (hopelijk) na al die jaren een goede overwaarde op zit waardoor jullie eindschuld een stuk positiever uitkomt? Als dat zo is, kun je misschien met de bank afspraken maken om nog even uitstel van executie te krijgen en zo een betere opbrengstprijs voor jullie huis te kunnen krijgen? Is natuurlijk nog steeds erg om je huis uit te moeten, maar als het dan toch moet is het zeker het proberen waard om de restschuld zo laag mogelijk te houden!

**oooh lees nu eerder in het topic dat het huis al te koop stond?? Sorry, dan is mijn tip dus ook niet nuttig... Is verhuren om de lasten te kunnen betalen wellicht een optie? Hier in het westen worden woningen regelmatig verhuurd voor bijv. buitenlandse werknemers, dat brengt vaak een pittig bedrag op waar de hypotheeklasten vaak prima van betaald kunnen worden. Is misschien een optie om dan tijdelijk te verhuren tot jullie je financiele situatie beter op orde hebben? Zou iig onder geen beding stoppen met je studie! Is zo zonde, dat blijft je dan financieel ook achtervolgen. Beter investeringen in een goede toekomst dan nu te stoppen.

En voor iedereen die heerlijk met het boktvingertje wijst: denk eens na voor je dan je mening post. Het leven is nu eenmaal hard en mensen komen in situaties terecht die niet tof zijn, en achteraf is het altijd makkelijk oordelen of je keuzes in het verleden juist of niet waren. TS niks van aantrekken hoor! De beste stuurlui staan aan wal he.....

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:38

breezy302 schreef:
Ben benieuwd waar jij je wijsheid vandaan haalt. Alimentatie geldt wel als salaris en mijn vader mag de rest van zijn leven blijven betalen tot ik en mijn moeder dood zijn.

Nou dat hangt er maar net van af hoe dat vastgelegd is bij de scheiding. Mijn vader betaalt allimentatie zolang ik studeer tot max. mijn 28e. Mijn moeder hoeft hij helemaal niks voor te betalen. Weet niet waar jij je wijsheid vandaan haalt dat een man verplicht is tot de dood van zijn vrouw en kinderen allimentatie te betalen?

@ degene die vroeg of ik wel gelezen heb: Ja, maar ze ouders zijn 2 jaar geleden gescheiden en het huis staat pas 2 maanden te koop. Dat bedoelde ik. Ik snap wel dat een huis niet makkelijk te verkopen is nu hoor.

Overigens is een forum toch voor meningen? Neemt niet weg dat het heel sneu is voor TS, maar kritiek mag geleverd worden neem ik toch aan?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:41

Gittekit schreef:
breezy302 schreef:
Ben benieuwd waar jij je wijsheid vandaan haalt. Alimentatie geldt wel als salaris en mijn vader mag de rest van zijn leven blijven betalen tot ik en mijn moeder dood zijn.

Nou dat hangt er maar net van af hoe dat vastgelegd is bij de scheiding. Mijn vader betaalt allimentatie zolang ik studeer tot max. mijn 28e. Mijn moeder hoeft hij helemaal niks voor te betalen. Weet niet waar jij je wijsheid vandaan haalt dat een man verplicht is tot de dood van zijn vrouw en kinderen allimentatie te betalen?

@ degene die vroeg of ik wel gelezen heb: Ja, maar ze ouders zijn 2 jaar geleden gescheiden en het huis staat pas 2 maanden te koop. Dat bedoelde ik. Ik snap wel dat een huis niet makkelijk te verkopen is nu hoor.

Overigens is een forum toch voor meningen? Neemt niet weg dat het heel sneu is voor TS, maar kritiek mag geleverd worden neem ik toch aan?

Kinderalimantatie is tot 18 of 21 jaar. Ligt maar net aan de afspraak die je hebt gemaakt.
En partneralimentatie loopt wel een aalntal jaren door. Weet niet of het voor t leven is, maar in ieder geval zeker tot iets van 65 jaar.