Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blijheid schreef:Oke, er is dus wel de nodige financiele hulp (van de advocaat, mediator en vriendin van je moeder)
Is er ook al iets van hulp in de psychische/gezondheids hoek? Denk aan de huisarts bijvoorbeeld. Als je moeder 's nachts hyperventilerend wakker wordt lijkt het me niet onverstandig om bij hem/haar aan te kloppen. Niet alleen omdat je hart uitstorten enorm kan helpen, maar ook omdat de huisarts je weer door kan verwijzen naar andere hulp.
En hoe zit het met jullie paardjes? Ik snap dat het heel moeilijk is om ze weg te moeten doen, maar als je soms met moeite hooi voor ze kan kopen dan is er eigenlijk geen andere optie. Ben je al aan het rondkijken voor een plekje voor ze? Als je die kosten niet meer hebt houd je zelf ook weer wat meer over.
edit: zie dat je nu weggaat, veel succes bij het juridisch loket!
moeilijk123 schreef:Even een heel klein updateje, niet zo leuk...
Het huis in Belgie schijnt 4 maanden terug verkocht te zijn, aan de vader van zijn nieuwe vriendin en nu huren zij dit. Advocaat is hierachtergekomen. Nu proberen we een notaris te acherhalen die de verkooppapieren heeft en of we ook zijn Belgische (???) rekeningnummer kunnen achterhalen.
Ik lees de negatieve reacties al bijna niet meer, heb er slecht van geslapen afgelopen weekend en besloten dit alles van me af te zetten. Ik ben g****** 19 jaar en had nooit verwacht zoiets als dit mee te hoeven maken. Wens ook niemand dit toe.
Naar de schuldsanering stappen doen we nu nog niet. We proberen zelf de eindjes aanelkaar te knopen, spullen op MPte koop aan bieden, en eind volgende maand is er gelukkig vakantiegeld!!!! Dat betekend waarschijnlijk weer stroom en warm water *hoera*. Geloof me, dat heb ik zó gemist!
volbloedfan schreef:Hey Ts aller eerst veel sterkte,
Maar is dan ook niet jullie eigen keus geweest?
Want tja als je alleen de hypotheek kan betalen door middel van je vader, moet je er al helemaal niet aan beginnen in mijn ogen.
Dat kan heel hard klinken, maar ik denk wel dat ik in mijn gelijk sta?
Want wat ik snap, waarom je in een boerderij gaat wonen die je eigelijk helemaal niet kan betalen?
Het huis in Belgie schijnt 4 maanden terug verkocht te zijn, aan de vader van zijn nieuwe vriendin en nu huren zij dit. Advocaat is hierachtergekomen. Nu proberen we een notaris te acherhalen die de verkooppapieren heeft en of we ook zijn Belgische (???) rekeningnummer kunnen achterhalen.
Ik lees de negatieve reacties al bijna niet meer, heb er slecht van geslapen afgelopen weekend en besloten dit alles van me af te zetten. Ik ben g****** 19 jaar en had nooit verwacht zoiets als dit mee te hoeven maken. Wens ook niemand dit toe.
Naar de schuldsanering stappen doen we nu nog niet. We proberen zelf de eindjes aanelkaar te knopen, spullen op MPte koop aan bieden, en eind volgende maand is er gelukkig vakantiegeld!!!! Dat betekend waarschijnlijk weer stroom en warm water *hoera*. Geloof me, dat heb ik zó gemist!
zonnebloem18 schreef:Ik krijg eerder het idee dat "vader" moedwillig alles op vriendin haar naam zet zodat ze van hem niks meer kunnen plukken.
Ik hoop dat jullie op een manier eindelijk krijgen waar jullie recht op hebben, leven zonder warm water en stroom is niet niks.
MontyRulezz schreef:Schuldsanering zou ik ook niet zo snel doen, je zit er niet alleen 3 jaar aan vast, maar hebt de 5 jaar erna ook nog een negatieve BKR notering waardoor je in totaal 8 jaar geen lening, hypotheek oid zou kunnen krijgen!!
Delphi schreef:Meid,
ik kan je helaas niet veel meer tips geven, dan de tips die hier al gegeven zijn. Ik hoop dat je vanmiddag bij het juridisch loket wat wijzer wordt. Vreselijk dat je er als 'kind' zo tussen zit. Op je 19 jaar hoor je je geen zorgen te moeten maken over hoe je weer aan gas, water en licht komt. Voor je moeder moet het ook een vreselijke situatie zijn.
Ik schrik wel van de soms erg bekrompen reacties. Ik kan me goed voorstellen dat jullie willen vechten voor jullie huis, jullie wonen er immers al 10 jaar als ik goed gelezen heb. En daarbij staat het ook al een ruime tijd te koop begreep ik uit je reactie. Meer kun je daar helaas niet aan doen, het is gewoon een hele moeilijke tijd om dat soort huizen (boerderijen) te verkopen. En eventuele financiele hulp van familie of de ouders van je vader (opa en oma)? Wat vinden je opa en oma, de ouders van je vader, eigenlijk van heel de situatie?
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb jij nog contact met je vader op het moment? En zo ja, hoe reageert hij dan als je verteld dat het geld op is en jullie zelfs geen water en licht meer hebben? Jij bent natuurlijk zijn kind, zit hij dan niet met jou in?
Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen en ik hoop dat het met wat hulp toch nog goed zal uitpakken voor jullie!!!
moeilijk123 schreef:Naar de schuldsanering stappen doen we nu nog niet. We proberen zelf de eindjes aanelkaar te knopen, spullen op MPte koop aan bieden, en eind volgende maand is er gelukkig vakantiegeld!!!! Dat betekend waarschijnlijk weer stroom en warm water *hoera*. Geloof me, dat heb ik zó gemist!
breezy302 schreef:Ben benieuwd waar jij je wijsheid vandaan haalt. Alimentatie geldt wel als salaris en mijn vader mag de rest van zijn leven blijven betalen tot ik en mijn moeder dood zijn.
Gittekit schreef:breezy302 schreef:Ben benieuwd waar jij je wijsheid vandaan haalt. Alimentatie geldt wel als salaris en mijn vader mag de rest van zijn leven blijven betalen tot ik en mijn moeder dood zijn.
Nou dat hangt er maar net van af hoe dat vastgelegd is bij de scheiding. Mijn vader betaalt allimentatie zolang ik studeer tot max. mijn 28e. Mijn moeder hoeft hij helemaal niks voor te betalen. Weet niet waar jij je wijsheid vandaan haalt dat een man verplicht is tot de dood van zijn vrouw en kinderen allimentatie te betalen?
@ degene die vroeg of ik wel gelezen heb: Ja, maar ze ouders zijn 2 jaar geleden gescheiden en het huis staat pas 2 maanden te koop. Dat bedoelde ik. Ik snap wel dat een huis niet makkelijk te verkopen is nu hoor.
Overigens is een forum toch voor meningen? Neemt niet weg dat het heel sneu is voor TS, maar kritiek mag geleverd worden neem ik toch aan?