Ik word gestalked, update; ik weet wie het is.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Ik word gestalked, update; ik weet wie het is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:09

Ik snap niet dat jullie aanraden dat ze het zelf op moet lossen en pas als het mis gaat de politie te bellen. De politie heeft zelf aangegeven dat ze in deze situatie juist niet zelf moet handelen, maar alles in overleg met hun moet doen.... Dat zeggen ze niet voor niets! Geen van ons weet wat voor man het is, het kan onschuldig zijn, maar hij kan ook maf zijn en weet jij veel wat ie doet als hij zich afgewezen voelt! Ik zou in TS haar situatie handelen naar het advies van de politie.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:27

Nu je een naam hebt kan de politie daar even langs gaan en meneer duidelijk maken dat dit moet stoppen.
Wat je zelf zegt naar zo iemand wordt makkelijk verkeerd begrepen. Politie is afstandelijker en duidelijker.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:55

Heb je inmiddels al wat van de wijkagent gehoord? Of heb mobiel gebeld. Het is verreweg de beste optie om hem langs te laten gaan. Zelf wordt je op dat moment waarschijnlijk wat emotioneel en hij kan je bezoek helemaal verkeerd opvatten of inderdaad geweldadig worden. Het is een hele vervelende situatie waar TS in zit omdat niet weet wat die man verder denkt. Misschien is hij gewoon alleen en verliefd, tja kan de beste overkomen (ook super vervelend )maar hij kan ook nog geobsedeerd en gek zijn.. dat weet je ook niet. De politie zal hem wel natrekken om te kijken of hij nog wat op z'n kerfstok heeft en dan een bezoekje aan 'm brengen.

Maar zelf erheen gaan is aantrekkelijk maar geen goede optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:59

Ik persoonlijk zou gaan verhuizen, de woningbouwvereniging inlichten en om een woningruil vragen.

Ik heb in een inbraak gevoelige woning gewoond en er was regelmatig tuig en dealers in het trappenhuis en voor mijn deur. Ik heb toen een veel betere woning, achteraf gezien, gekregen. Heb daar jaren met veel plezier gewoond.

Als buren vervelend willen, gaat je woongenot naar de maan, valt niet op te lossen. Een vent die vieze gedachten heeft, is niet te stuiten, die moet van zijn hormonen beroofd worden.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:11

Zou toch wel een aantal mensen op de hoogte stellen
stel dat hij toch vervelend gaat doen. Dat jij dan die mensen kan bellen en dat ze dan weten dat ze direct moeten komen als jij belt.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:27

Ik lees net dit topic. Goed dat je het gemeld hebt bij de politie. Ik zou dit zeer zeker via de politie oplossen en niet het heft in eigen handen nemen. Hun kunnen jou het beste begeleiden en mocht hij bekend zijn bij de politie weten zij ook hoe hij ongeveer in elkaar steekt en met wie ze dus te maken hebben..... Succes!

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:30

jeetje, heftig zeg! ou ons op de hoogte en de geen stome dingen. Succes!

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:54

Wat een verhaal.. ik ben benieuwd naar de afloop!
Wel een iets geruster idee dat je weet wie het is lijkt mij?
Goed dat je naar de politie bent gegaan overigens.
Succes!

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:56

Waarom weten je ouders en broer het niet?
Dan kun je iig je ei kwijt.

Ik hoop voor je dat het snel stopt en zal inderdaad als ik jou was woningruil aanvragen. Ookal stoppen de cadeau's en de briefjes, zijn balkon grenst nog steeds aan jouw huiskamer en je kan hem moeilijk verbieden om op het balkon te zitten en altijd de gordijnen dicht lijkt me ook geen optie.

Singur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 13:45

Sweetselina schreef:
Waarom weten je ouders en broer het niet?
Dan kun je iig je ei kwijt.

Gevoel. Ik ben al eens eerder gestalkt. Compleet met bedreigingen en achtervolgingen. Mijn vader is toen compleet door het lint gegaan en is echt in staat om verkeerde dingen te doen.
Er zijn overigens wel mensen die het weten. Inderdaad om mijn ei kwijt te kunnen. :j

amsterdam_30 schreef:
Wat een verhaal.. ik ben benieuwd naar de afloop!
Wel een iets geruster idee dat je weet wie het is lijkt mij?
Goed dat je naar de politie bent gegaan overigens.
Succes!

Het is een bevestiging en een stukje opluchting tegelijk. De onzekerheid van 'wie is het' is weg.
Maar goed, er komt weer een stukje frustratie bij dat het de man is die naast me woont :\

russel schreef:
Ik persoonlijk zou gaan verhuizen, de woningbouwvereniging inlichten en om een woningruil vragen.

Ik heb in een inbraak gevoelige woning gewoond en er was regelmatig tuig en dealers in het trappenhuis en voor mijn deur. Ik heb toen een veel betere woning, achteraf gezien, gekregen. Heb daar jaren met veel plezier gewoond.

Als buren vervelend willen, gaat je woongenot naar de maan, valt niet op te lossen. Een vent die vieze gedachten heeft, is niet te stuiten, die moet van zijn hormonen beroofd worden.

Heb ik ook al aan zitten denken.
Is ook zeker iets om advies over te vragen aan de wijkagent en daarna aan de woningbouw.
Maar aan de andere kant wil ik me ook niet uit mijn fijne huisje weg laten jagen.
Ik woon hier verder echt fijn. Leuk flatje, helemaal opgeknapt en geverfd naar mijn zin, hoekwoning.
Maar goed, woongenot is ook wel belangrijk :j

Lovely1 schreef:
Heb je inmiddels al wat van de wijkagent gehoord? Of heb mobiel gebeld. Het is verreweg de beste optie om hem langs te laten gaan. Zelf wordt je op dat moment waarschijnlijk wat emotioneel en hij kan je bezoek helemaal verkeerd opvatten of inderdaad geweldadig worden. Het is een hele vervelende situatie waar TS in zit omdat niet weet wat die man verder denkt. Misschien is hij gewoon alleen en verliefd, tja kan de beste overkomen (ook super vervelend )maar hij kan ook nog geobsedeerd en gek zijn.. dat weet je ook niet. De politie zal hem wel natrekken om te kijken of hij nog wat op z'n kerfstok heeft en dan een bezoekje aan 'm brengen.

Maar zelf erheen gaan is aantrekkelijk maar geen goede optie.

Vanavond heeft hij pas weer dienst en word ik teruggebeld. Nog even afwachten dus...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:47

Ik zou samen met die agent langs de deur gaan bij de buurman en zeggen dat dit echt moet ophouden. Zo niet dat er echt maatregelen getroffen moeten worden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:54

Ik denk dat het beste wat je kunt doen is afwachten wat de wijkagent zegt. Natuurlijk zal hij aangesproken moeten worden op zijn gedrag, maar zij zullen het beste weten op welke manier je dit aan moet pakken. Sterkte.. :(:)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:21

Tja, ik vind het allemaal nog niet zo dramatisch hoor. Een paar anonieme cadeautjes en briefjes en dan nu één met een naam eronder. Inderdaad een beetje apart, maar ik vind dit geen stalken en het is zeker niet strafbaar om iemand een liefdesverklaring te sturen.
Of het een potentiële stalker is? Tja, het zou kunnen maar de kans is ook heel groot dat dat niet zo is. De meeste afgewezen aanbidders kiezen tenslotte gewoon eieren voor hun geld.
En een goedbedoelende verliefde aanbidder meteen de politie op zijn dak sturen, klinkt ook een beetje als met een kanon een mug doodschieten.

Hoewel ik de bezorgdheid van TS wel kan voorstellen, met haar ervaringen in het verleden, zou ik me er niet al te druk over maken.
Maar goed, nu de politie al op de hoogte is zou je de wijkagent kunnen inlichten en vragen of hij - met het oog op het verleden van de buurman - jou kan adviseren wat je nu moet doen.
Zij mogen en zullen natuurlijk niet zeggen of de buurman een verleden als stalker heeft, maar zo ja, zullen ze vast aanbieden actief een rol hierin te spelen en zo nee, dan kan je het met een gerust hart eerst zelf proberen af te handelen.
Laatst bijgewerkt door beantsje op 26-03-10 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:22

Tja het zou iets onschuldigs kunnen zijn, maar ook het begin van iets heel vervelend. Vind het verstandig dat je contact hebt met je wijkagent :j ben ook benieuwd naar zijn reactie.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:05

Ik vind dat TS ook verstandig heeft gehandeld. Je weet nooit met wat voor persoon je te maken hebt. Als het nou iets was van de laatste weken, maar dit is eigenlijk al een paar jaar aan de gang, ook al was het in het verleden in mindere mate. Dat is toch wel apart vind ik. Ik zou me er ook echt niet lekker bij voelen.

Sterkte TS, hopelijk kan de wijkagent je verder helpen!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:20

Fijn dat je weet wie het is. nu hopen dat het snel ophoud..

heeft hij al gereageerd op joun kaartje?

Singur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 23:56

Dat kaartje is nog niet verstuurd ;)

Vanavond heb ik telefonisch met de wijkagent gesproken. Hij wilde langsgaan of hem uitnodigen op het bureau voor een gesprek. Dat vond ik zelf een beetje drastisch, dus ik heb voorgesteld om eerst dat briefje bij hem door de brievenbus te doen. Dan een paar weken af te wachten of het echt ophoudt. En zo niet, dan kan er altijd nog actie ondernomen worden.

Hij gaf aan dat het misschien wel meeviel, maar dat als ik me niet veilig en prettig voel in mijn eigen huis omdat ik bekeken word door de buurman, dat voor hem reden genoeg is om actie te ondernemen. Als er voldoende aanleiding is om me zo te voelen, en dat is er.

De kaart ligt inmiddels op het bureau. En morgen ga ik het briefje bij de buurman in de brievenbus gooien.
Ik ben er zo klaar mee inmiddels.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:00

Ik had het overgelaten aan de wijkagent... Maarja, dat ben ik he? :) Lijkt me doodeng, zo'n kerel aan de overkant. En zeker omdat ie het al zo lang volhoudt. Dan vind ik het zo onschuldig nog niet. Ik zou dan hopen dat die wijkagent indruk maakt.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:19

Wel fijn dat de wijkagent het allemaal zo serieus opneemt!
Ik zou daar mooi gebruik van maken.....

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:31

wat een verhaal zeg ik sna dat je je niet mee prettig voelt thuis nu maar hopen dat ie ermee kapt succes ermee

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 01:19

Het feit dat je nergens op reageert, had de man al duidelijk moeten maken dat je het niet op prijs stelt. Nu zelf met hem contact maken, daar had ik niet voor gekozen. Bij zulk een volhardendheid hoort imo idd een goed gesprek met de wijkagent. Dat hoort indruk te maken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 09:56

Ik had het idd ook aan de wijkagent overgelaten. En dan gewoon een persoonlijk bezoekje bij hem thuis, naar het bureau vind ik ook weer zo wat, maar aan de andere kant, die wijkagent stelt dat niet zomaar voor. Dus blijkbaar is dat ook helemaal niet raar...

Naja, ik ben in iedergeval benieuwd hoe het afloopt. Ik zou zo'n briefje niet eens in de bus durven doen, voor hetzelfde geld staat ie achter de deur, jakkes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:29

Ik vind het heel goed. Hoe eng het ook is . Het kan gewoon een verliefde buurman zijn. Gelukkig is niet elk verliefd mens een potentiële stalker.
en hij zal best wel even beledigd / van slag zijn. Dat is ieder mens die afgewezen wordt.

Die man heeft wellicht al zijn moed bij elkaar geraapt om met zijn naam te ondertekenen, na veel hints te hebben gestuurd.
Het is wat apart ( de gemiddelde verliefde man, houdt eht denk ik bij 1 of twee briefjes) maar het is (iig nog) geen stalker.

als we alle mannen van wie we ooit een liefdesverklaringen kregen de politie op het dak had gestuurd ... dan hadden ze in elke wijk er wel iemand voor in kunnen huren..

Gezien het verleden van de TS. Heel goed zoals je tot nu toe handelt. Ze zijn op- de hoogte, jij doet het briefje en zodra je daar een heel naar gevoel bij krijgt, heb je hulp.
Vind dat je er heel volwassen mee omgaat. voorzichtig ,maar zonder overdrijven. Knap na jouw ervaringen.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:38

Poeh wat een verhaal zeg .. Heb je het briefje ondertussen bij je buurman door de bus gegooid?
En trok hij toen niet snel de deur open of je niet even binnen wilde komen? :oo

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:58

Ik vind het niet "gewoon" een liefdesverklaring... Er is natuurlijk al het een en ander aan vooraf gegaan en ten 2e is het leeftijdsverschil behoorlijk, zo'n man zou dan ook bij zichzelf na moeten gaan denken dat het er niet in zit dat het wat word... Maar goed, misschien dat hij wel gelijk klaar is met het hele gedoe als TS het briefje door de bus heeft gedaan. Ik hoop het in iedergeval voor haar!