OV Chipkaart (Deel 2)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 12:07

Ik begrijp er echt geen ruk van, hoe kan ik dat reizen op saldo aanvragen (voor de bus, bij NS zelf heb ik het al geactiveerd, hoewel het nog steeds niet werkt :\ )?
Ik ben ingelogd op ov-chipkaart maar ik kan het gewoon echt niet vinden, en bij de vraag en antwoord staat het ook niet uitgelegd.
Kan ook helemaal niet zien wat het saldo is dat er op staat, bij kaartgegevens zie ik alleen de kaartnaam en het kaartnummer.
Vind het in theorie een heel leuk product, die ov-chipkaart, alles beter dan strippenkaarten en losse kaartjes, maar ik vind dit ook zwaar ongebruiksvriendelijk als je er meer mee wilt dan er elke keer wat saldo op zetten. :n

Edit, al gevonden zie nu dat er nog een heel extra menu is. Lekker onduidelijk.
Laatst bijgewerkt door Girl In The Mirror op 22-05-10 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 12:09

Hey ik ben hiernaartoe verwezen maar ik wil nog 1 ding weten.

Als je gewone strippen kaart koopt dan zit er een groot prijs verschil tussen een kleine en een grote strippenkaart. Is dit ook hetzelfde op de OV Kaart?

Alvast bedankt.

Rintah

Re: OV Chipkaart (Deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 12:41

Hey mensen, ik heb even een vraagje.

Ik ga vanmiddag weg met de trein maar op mijn ov-kaart heb ik een weekabonnement en ik heb hem verder niet opgeladen. Als als het even kan doe ik dit ook liever niet omdat ik praktisch nooit in t weekend reis.

Ik heb dus wel het recht om met korting te reizen en zat er dus aan te denken om gewoon een kaartje te kopen met korting en die dan te laten zien samen met mijn ov-kaart. Kan/mag dit?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 12:42

je kan gewoon een kaartje kopen voor de trein :)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 12:44

lifaya schreef:
je kan gewoon een kaartje kopen voor de trein :)

dus gewoon met korting en samen met ov laten zien?
heb totaal geen geld voor evt boete oid namelijk :D
tnx voor t snelle antwoord

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 12:45

ja gewoon met je ovchipkaart laten zien :D Ik reis echt vaak met de trein, dus je riskeert echt geen boete hahaha :P

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 12:46

lifaya schreef:
ja gewoon met je ovchipkaart laten zien :D Ik reis echt vaak met de trein, dus je riskeert echt geen boete hahaha :P

haha, ok :) ik ga eigenlijk nooit met de trein en als ik al ga dan door de week
Laatst bijgewerkt door Rintah op 22-05-10 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 13:16

kensha schreef:
Hey ik ben hiernaartoe verwezen maar ik wil nog 1 ding weten.

Als je gewone strippen kaart koopt dan zit er een groot prijs verschil tussen een kleine en een grote strippenkaart. Is dit ook hetzelfde op de OV Kaart?

Alvast bedankt.

Nee, standaard tarief. Je kan ook niet een strippenkaart voor op je ov-chipkaart kopen. Je zet er gewoon een bedrag op van 5, 10, 20 of 50 euro, maar je krijgt geen korting als je er meer geld op zet.

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 13:17

Heeft iemand een idee, als je een BBL opleiding gaat volgen, of je dan ook recht hebt op een OV?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 13:52

Liezel, volgens mij niet.

Rintah, je moet zelfs een treinkaartje kopen, studenten kunnen nog niet op saldo reizen :)

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 14:57

Okeee.. ja was ik al bang voor dus.. := Helaas.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:40

Ik heb al een paar keer niet uitgecheckt. En nee, niet vergeten :+ Maar dan zit je in de bus en valt het systeem onderweg uit, waardoor je wel ingecheckt bent maar niet uit kon checken. Of je checkt al in bij de tram (zijn paaltjes op het perron), blijkt dat ie niet rijd. En uitchecken op hetzelfde perron kan niet, dus sta je ingecheckt bij de tram. Of nog mooier, je bent ingestapt in de bus en weet zeker dat je een piepje hoorde en dat het lichtje met 'ingecheckt' bij jouw chipkaart hoorde. Blijkt van niet, en als je dus uit wil checken check je eigenlijk pas in omdat ie eerst je pas niet pakte :Y)

Anyway, ik hoorde dat je maximaal 12 (?) keer mag vergeten uit te checken. Daar zit ik dus al bijna aan...
Maar mijn vraag is, is dat 12 keer per jaar of in totaal (dus de meedere jaren dat je de chipkaart mag gebruiken)?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:10

Hey lui,

noodgedwongen moest ik toch een ov-chipkaart gaan nemen tsja die rot zuidagent neemt alleen maar ov-chipkaart aan.

Wat ik mij nu afvraagt.
Ik heb via de OV site €20,- bestelt en die moet ik ophalen maar waar kan ik dat?
Ik heb de automaat geprobeert maar ik kom niet bij de €20,- die ik van de site had bestelt wel had ik maar gelijk€20, op de kaart gezet.
Zelf de postkantoor hier weet geen enkel punt waar je hem eventueel naast die automaten kan opladen.

Ik heb mij wel aangemeld voor automatisch opladen vindt dat toch even 10x handiger.

Dus wie kan mij misschien uitleggen hoe ik op die automaat bij die €20,- komt van de webshop [mits het mogelijk is] Of wie weet ophaal plekken in Haarlem zelf?

Alvast Bedankt.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:01

Vraagje :). Ik moet zondag een stukje met de bus in Groningen en daar kan je blijkbaar nog geen gebruik maken van de OV-chipkaart... Wat nu? Strippenkaart kopen? Of bluffen dat ik een weekendOV heb, odz ze kunnen dit toch niet checken?

Nicky_Ray

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:50

Misser schreef:
Vraagje :). Ik moet zondag een stukje met de bus in Groningen en daar kan je blijkbaar nog geen gebruik maken van de OV-chipkaart... Wat nu? Strippenkaart kopen? Of bluffen dat ik een weekendOV heb, odz ze kunnen dit toch niet checken?

Ik zou voor optie 2 gaan ;). Een weel of 2 terug stapte er controleurs in, dus ik dacht die zullen wel beet hebben met al die weekend ov's door de week. Hadden ze helemaal geen chiplezer, je OV laten zien was genoeg, hoezo onzinnig die extra controle. Kon bijna m'n lach niet inhouden :P :D

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 00:01

Wanneer moet je in brabant een OV-chipkaart hebben?
En hoelang duurt het voordat je er een hebt?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 07:35

Ik ben eigenlijk tegen zwartrijden, maar vind het zo idioot dat ik dan of een strippenkaart moet kopen (die bijna nergens meer te gebruiken is) of een kaartje voor vol tarief en dat dan puur omdat zíj achterlopen.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:28

Misser schreef:

Het lijkt me hun fout dat hun nog geen lezer hebben dus ik zou gewoon lekker met je OV gaan. ;)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 00:20

@ misser: gewoon je ov chipkaart laten zien, daar nemen ze genoegen mee :)
En als je reist in je periode dat je niet vrij reizen hebt (volg je het nog), dan gewoon een roze strippenkaart kopen. Dit omdat je dus niet op saldo kan reizen...

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 00:26

Ik heb ook een vraag (weet niet of die al gesteld is anders sorry) ik wil wat saldo op mijn OV chip zetten (nu studenten ov) voor het weekend maar mijn dichtstbijzijnde oplaadpunt is waarschijnlijk die in de bus zelf. Kan ik dan gewoon opladen en dan de chip er langs halen? Ik vind het maar een vreemd systeem.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 00:29

Een oplaadpunt in de bus? Die ken ik nog niet :)

Je moet naar het station en daar heb je speciale automaten waar je je chip op kan laden. Dit kan je zien, omdat het erbij staat :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 00:47

In de bus zelf? Oeh, ik zie wel eens kastjes hangen maar geen idee hoe dat werkt...
Je kan sowieso ook je ov chipkaart bij een NS kaartjes automaat opladen :j

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:26

nixx, volgens mij kan dat inderdaad. Die oplaadpunten heb ik trouwens alleen nog maar in Connexxion bussen gezien. Ik reis bijna altijd met Veolia en die heeft ze niet.
Maar, ik heb nu dat automatisch opladen geactiveerd, super handig! Nu hoef ik er nooit meer aan te denken of er genoeg saldo op mijn kaart staat.

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:16

Groningen krijgt trouwens pas in Oktober lezers in de bus, zou tevens wel uitkijken als je int weekend met de trein moet van Arriva hier in Groningen hun hebben namelijk wel chiplezers.

Annemiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:18

Jeej ik heb sinds vrijdag een OV Chipkaart :P :D