Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gemiddeld bedrag per maand aan boodschappen (gebasseerd op 2 personen)

< 100 euro
42 (7%)
100 - 150 euro
89 (15%)
150 - 250 euro
160 (27%)
250 - 350 euro
147 (24%)
350 - 450 euro
93 (15%)
> 450 euro
60 (10%)

Totaal aantal stemmen: 591

Sizzy

Re: Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 11:38

Wij vriezen het brood ook in :j nog steeds lekker vers en zacht als ik het laat ontdooien. Vind het zonde om anders steeds oud brood weg te moeten gooien omdat we het niet op krijgen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 11:41

Ik ben nav dit topic begonnen een kasboek bij te houden :Y) , ben benieuwd! Denk dat de verhoudingen tussen mijn vriend z'n autohobby en mijn paardenhobby nu ook akelig duidelijk gaan worden haha, daar hebben we nog wel eens een (humoristische) discussie over, maar geloof dat het elkaar niet zo veel ontloopt....

Zit nu op 70 boodschappen, en we moeten nog halen voor 't weekend. Wat nu misschien wel vertekend is dat mijn vriend nooit iets meenam naar zijn werk, maar altijd onderweg at. Dat tikt natuurlijk onwijs aan, hij schat het op een tientje per dag! Heb 'm aan zijn verstand gekregen van huis mee te nemen, en bij de AH waren die pakjes drinkontbijt in de aanbieding, die hebben we dus voor 2 weken in geslagen. Ook wat extra vleeswaren mee genomen en bruine bolletjes.

Stel dat 'ie nu nog 2,50 p/d uitgeeft aan een bakkie koffie of een keer wat tussendoor, scheelt dat toch 7,50 pd, is zo'n €150 per maand! Nou, daar kan ik wel een heel mooi lunchpakketje voor inkopen hoor ;)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:05

ik zit ook te denken om ee bij te houden, lijkt me wel leerzaam

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:10

Ik was gister bij albert heyn 70 euro kwijt voor de weekboodschappen. Komt nog wel een zak pistoletjes bij die vind ik niet lekker bij de Deen :+

Ik hoop dat we het dan voor de hele week wel hebben ...

Overigens mijn katten eten ook nog voor 150 per maand.
En de hond ook voor 70 euro per maand.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:15

Dure katten heb jij Babsiej ;)

Ik ben zon 300-400 euro kwijt! Maar dan ook inclusief eten voor t paard en de hond!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:16

ik redde het tot een jaar geleden maar nét met 350 per maand :o ...

Nu houd ik het bij, en redden we het met zijn tweeen van 50 euro per week, 200 per maand dus. daar zit dan schoonmaak en drogisterij bij in.
En nou eten we wel elke dat een flinke portie vlees/vis, koelkast is altijd vol. Maar daarintegen; ik haal de boodschappen bij de Lidl (is ook gewoon GOED spul), en zo af en toe (1 keer per week) naar de AH dingen halen, wat de Lidl niet heeft.
Ikben gek op geschilde aardapelen in zakje, voorgesneden groente, de kipfilet koop ik tegenwoordig ook in blokjes.

Ik tel er voor mijzelf nog 50 euro per maand bij op voor de kleine dingen voor mezelf. daar heb ik ook vaak nog van over (soms zelfs de hele 50 euro), dat spaar ik dan, en een keer in de 3 maanden doe ik 100 euro extra, dan kan ik voor zo'n 200 gaan shoppen/ sparen/ uitgeven aan onzin.

Ik moet zeggen dat ik het, vooral vergeleken met vroeger, heel netjes doe! Zeker nu ik gestopt ben met roken houd ik belachelijk veel geld over :j

Mijn vriend houd zijn eigen uitgaves niet uit, maar ik denk dat hij zeker op zo'n 150-200 in de maand uitkomt (lunchen op werk, sigaretten, kleding e.d.)...
Laatst bijgewerkt door kehdra op 12-02-10 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:23

fokfanaat schreef:

We zaten gisteren Dubbeltje op z'n kant te kijken, en dan wordt weer eens pijnlijk duidelijk hoe onwetend sommige mensen zijn over hun geld zeg :oo !

Ik denk ook wel eens 'waar blijft het', en nu ik het een weekje bij houd zie je toch die kleine dingetjes die bij elkaar best wel oplopen, maar als je terug denkt ben je ze vergeten.... Wat we ermee gaan doen is een tweede :Y) , maar ik vind het wel leuk om het inzichtelijk te krijgen!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:28

hotchocolat schreef:
Dan heb je een dure hond, 140 euro per maand aan voer

Het is een hond met een euhm, zéér uitgesproken rotverwende smaak... Hij eet ofwel het allerduurste ofwel het goedkoopste, al de rest laat hij liggen. En aangezien het goedkoopste (echt van de Aldi) bij mijn weten niet al te gezond is, kunnen we niet anders dan het dure eten geven. En ik heb het geprobeerd hoor, dat andere voer :') Maar op de duur woog mijn hond nog maar 16kilo ipv de 30 die hij hoort te wegen

Soms kun je hier op de markt van die pakketten groenten kopen, geloof 5 zakken vol voor maar €5. Dat kook ik op en gaat de diepvriezer in, vooral in de zomer. Er gaan wel vitamines verloren, maar in de zomer eten we zoveel groenten en fruit dat het niet zo'n ramp is.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:30

Meer dan 450 euro, met z'n vieren en een hond en kat :j.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:31

Paula1990 schreef:
Dure katten heb jij Babsiej ;)

Ik ben zon 300-400 euro kwijt! Maar dan ook inclusief eten voor t paard en de hond!

Valt wel mee, maar ik heb er 8 ;)

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:32

ik pas ook voor 2 maanden op een huis samen met vriend, dus ook zelf boodschapjes doen.
we eten dan niet de hele week thuis ( ongeveer 3x thuis, de rest bij ouders)
maar wij zijn +- 30 per week, dus €120 per maand.
(excl. katten brokjes en grid)

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:42

Wij geven ongeveer 200 euro per maand uit aan de boodschappen. We doen 1 keer in de 3 weken boodschappen en we kijken met heel veel dingen naar de aanbiedingen. Zoals laatst bij de plus was het 8 pakken dubbelfriss voor 4 euro. En dan alle bonnen daarvan verzamelen :P. Heb je wel even voldoende drinken.

En altijd bij de appie die voordeel pakketten van het vlees en dan per 2 in de diepvries gooien. Dan heb je ook altijd voldoende :P.
Dit is incl kattenbrokken en excl hondenbrokken. Dat is maar 1 keer in de 3 maanden een zak van 60 euro.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:45

Ik heb €50 in de week voor mij alleen. Daar koop ik alles van, badkamer artikelen, kattenvoer/grit, drinken, brood en de verse groenten. Meestal hou ik nog €10 a €15 over en dat leg ik apart of koop er wat leuks van. Maar soms valt het wat hoger uit en dan hou ik maar €5 over. De ene week koop ik bijvoorbeeld namelijk wel wasmiddel en de andere week niet.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:46

Tussen de 100 en 150 euro en we zijn met zijn tweeën.
Ikzelf ben niet zo'n grote eter, dus dat scheelt ook.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:45

heb net booschappen gedaan bij de ah en kwam op 55 euro uit voor meer als een week eten.

aardig netjes dus voor 2 personen.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:38

Remember schreef:
Ik ben nav dit topic begonnen een kasboek bij te houden :Y) , ben benieuwd! Denk dat de verhoudingen tussen mijn vriend z'n autohobby en mijn paardenhobby nu ook akelig duidelijk gaan worden haha, daar hebben we nog wel eens een (humoristische) discussie over, maar geloof dat het elkaar niet zo veel ontloopt....

Zit nu op 70 boodschappen, en we moeten nog halen voor 't weekend. Wat nu misschien wel vertekend is dat mijn vriend nooit iets meenam naar zijn werk, maar altijd onderweg at. Dat tikt natuurlijk onwijs aan, hij schat het op een tientje per dag! Heb 'm aan zijn verstand gekregen van huis mee te nemen, en bij de AH waren die pakjes drinkontbijt in de aanbieding, die hebben we dus voor 2 weken in geslagen. Ook wat extra vleeswaren mee genomen en bruine bolletjes.

Stel dat 'ie nu nog 2,50 p/d uitgeeft aan een bakkie koffie of een keer wat tussendoor, scheelt dat toch 7,50 pd, is zo'n €150 per maand! Nou, daar kan ik wel een heel mooi lunchpakketje voor inkopen hoor ;)

En die lunch die hij onderweg eet is vast niet de meest gezonde lunch :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:38

Remember schreef:
fokfanaat schreef:

We zaten gisteren Dubbeltje op z'n kant te kijken, en dan wordt weer eens pijnlijk duidelijk hoe onwetend sommige mensen zijn over hun geld zeg :oo !

Ik denk ook wel eens 'waar blijft het', en nu ik het een weekje bij houd zie je toch die kleine dingetjes die bij elkaar best wel oplopen, maar als je terug denkt ben je ze vergeten.... Wat we ermee gaan doen is een tweede :Y) , maar ik vind het wel leuk om het inzichtelijk te krijgen!

Ik schrijf al alles op in mijn administratie, iederen verklaart mij voor gek maar IK weet WEL waar het blijft en dan moet ik wel lachen als ik dat terug zie in het programma...zo dom is het niet wat ik al jaaaaaren doe ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:48

Ik houd geen kasboek bij, maar ik weet wel precies mijn inkomsten en uitgaven ;)

Daarbij ben ik ook nog eens heel erg aanbieding-en koopjesbewust :Y)

Ik ben gemiddeld per maand ongeveer € 100 aan boodschappen kwijt (incl. kattenvoer, haarlak, shampoo etc) *

*Eenpersoons huishouden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:49

Dat is niet veel zeg....ik heb dus het dubbele. :+
Haal jij elke week of 1x in de maand?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:50

Issy schreef:
En die lunch die hij onderweg eet is vast niet de meest gezonde lunch :D

Neuh, dus dit heeft nog meer voordelen :Y) :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:56

Bellatrix schreef:
Dat is niet veel zeg....ik heb dus het dubbele. :+
Haal jij elke week of 1x in de maand?

Grote boodschappen 1 x per maand, de rest van de maand ongeveer € 10,- tot € 15,- per week (meestal verse groenten, fruit, brood, beleg etc)

Ik drink wel geen fris, wijn, bier etc thuis, hoogstens 1 pak fruitdrank of jus'd'orange per week. (de rest water)
Vlees & vis koop ik alleen in de aanbieding (vaak C1000) dat gaat dus de vriezer in.
Laatst met de 1+1 actie bij de AH dan sla ik ook een heleboel in ;-)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:57

Aha, slim. :j

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:03

Ik heb geen ruimte voor een grote vriezer, dus heb nu net zo'n vakje waar precies een brood in kan en 4 stukken vlees, dan zit dat kreng al vol. Als je een grote vriezer hebt kun je veel voordeliger inkopen!

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:04

Ikzelf reken voor mij 5 euro per dag dus 150 euro in de maand
Bij mij thuis. waar we een stuk hoger inkomen hebben als ik rekent mijn moeder per dan 10 euro per persoon
Dus 50,-
Daar moeten ook de dieren van betaald worden. 2 katten 1 hond
Ik denk dat er tussen de 1000 en 1500 euro per maand bij ons uitgaat thuis.
Hier wordt trouwens ook de benzine van betaald. en mijn vader moet veel autorijden. Moet elke dag van rotterdam naar den haag

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:09

Ik ben ook rond de €400 kwijt.
Wonen met z'n 2en en haal 1x in de 3maanden spullen voor de konijnen.