Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
gohya schreef:Nou hier [ermelo]sneeuwt het weer kei en keihard.
Ligt weer een flink pakje sneeuw.
Mijn weiland is vanaf 17dec. nog niet 1 keer sneeuw/ijs vrij geweest.Vind het allang niet leuk meer,wanneer houd het eens op.
Knmi schreef:Januari koudste in dertien jaar
Voor het eerst sinds 1997 ligt de maandgemiddelde temperatuur in De Bilt onder het vriespunt. Het gemiddelde komt in De Bilt uit op circa -0,6 graden tegen 2,8 graden normaal. Het noordoosten van het land was het een stuk kouder dan het zuidwesten. In Eelde lag de gemiddelde temperatuur rond -2,0 graden, in Vlissingen rond 1,0 graden.
dejavu schreef:Knmi schreef:Januari koudste in dertien jaar
Voor het eerst sinds 1997 ligt de maandgemiddelde temperatuur in De Bilt onder het vriespunt. Het gemiddelde komt in De Bilt uit op circa -0,6 graden tegen 2,8 graden normaal. Het noordoosten van het land was het een stuk kouder dan het zuidwesten. In Eelde lag de gemiddelde temperatuur rond -2,0 graden, in Vlissingen rond 1,0 graden.
Jeuj![]()
Elsskippy schreef:dejavu:
Ik wil het toch iets positiever gaan bekijken, namelijk de zon begint al wat meer kracht te krijgen.
Maar het gaat nog wel eerst heel koud worden.
dejavu schreef:Knmi schreef:Januari koudste in dertien jaar
Jeuj![]()
dejavu schreef:Even nog iets: de meeste Elfstedentochten zijn gereden in de laatste week van februari.Dat zou betekenen dat we nog 4 weken ellende kunnen verwachten.
Vajramani schreef:dejavu schreef:Even nog iets: de meeste Elfstedentochten zijn gereden in de laatste week van februari.Dat zou betekenen dat we nog 4 weken ellende kunnen verwachten.
ik bereid me daar wel op voor. Oude boertjes zeggen dat als de winter vroeg valt dat we dan ook een lange winter krijgen en tot nu toe hebben ze nog steeds gelijk.
Veulen84 schreef:Een warme zomer is een koude winter...
zap schreef:Kan dat ook andersom? Een koude winter...betekent een warme zomer![]()
![]()
![]()