Vreemdgaan onder geen beding accepteren als je een lekkere vent (in mijn geval dan) hebt is volgens mij een nogal utopische verwachting ophouden. Je maakt jezelf wijs dat het mogelijk is maar uiteindelijk zul je gekwetst worden. Dat kun je de man dan amper kwalijk nemen, je hebt zelf een onmogelijke verwachting gecreeerd. Als je verwachtingen niet te hoog zijn kun je ook niet zo makkelijk gekwetst worden.
Ik ben overigens 3,5 jaar getrouwd en nog min of meer in de wittebroodsweken

Maar jeetje... je zult toch 20 jaar getrouwd zijn, man is op zakenreis en je bent toevallig op een feestje waar iemand je probeert het hof te maken voor het eerst in 10 jaar, wat zou dat goed zijn voor je zelfvertrouwen! Je zult een paar glaasjes teveel op hebben en er een beetje in meegaan en voor je het weet als een puber staan te zoenen met een onbekende. Hartstikke spannend en verder niks. Je was even jezelf niet en stopt er snel weer mee. Je bent er zelf van geschrokken! Je wisselt geen telefoonnummers uit, je ziet elkaar nooit weer maar hebt wel een leuke avond gehad en voelde je even weer 25.
Je wilt het delen met je man en hij zet je zo húp de deur uit. 20 jaar huwelijk kapot, allebei het huis uit, dieren op marktplaats.nl, kinderen een trauma... dat wil je toch niet? Sorry maar je kunt toch nooit garanderen dat je nóóit onder geen beding vreemd zult gaan? Ik tenminste niet. Het zal ook wel met libido te maken hebben. Mensen die niet graag sex hebben zullen ook niet snel vreemd gaan (of het merken als partnerlief vreemd gaat)
ps
Citaat:4. Als je het na een poos saai vind worden, dan ligt dat meer aan jezelf, en
niet aan een lange relatie. Want ik weet zeker dat je na 10 jaar ook een goed
seksleven kan hebben, zonder saaiheid.
Hoe weet je dat zo zeker? Hoeveel relaties van 10 jaar heb je al gehad?