Open relatie/vreemdgaan toestaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:25

Dat je vreemdgaan niet accepteert betekent niet dat het niet gebeurt. Ik geloof absoluut in loyaliteit. Maar volgens mij zijn zelfverzekerde mannen nooit 100% trouw of monogaam (of in elk geval te krijgen voor de 'right temptation') en laat ik nou toevallig op zelfverzekerde mannen vallen haha. Ik heb ook ooit een relatie gehad met een jongen die alleen oog had voo rmij en alles wat ik zei gewéldig vond... nou daar vond ik dus niks aan.

Vreemdgaan onder geen beding accepteren als je een lekkere vent (in mijn geval dan) hebt is volgens mij een nogal utopische verwachting ophouden. Je maakt jezelf wijs dat het mogelijk is maar uiteindelijk zul je gekwetst worden. Dat kun je de man dan amper kwalijk nemen, je hebt zelf een onmogelijke verwachting gecreeerd. Als je verwachtingen niet te hoog zijn kun je ook niet zo makkelijk gekwetst worden.

Ik ben overigens 3,5 jaar getrouwd en nog min of meer in de wittebroodsweken :P Maar we hebben wel afspraken, dat voelt voor mij een stuk veiliger dan elkaar o zo romantisch eeuwige trouw beloven... Zo hebben we afgesproken dat vreemdgaan kan maar dan één keer met een bepaald persoon. Als er een behoefte is voor een tweede keer dan hebben we iets waar we over moeten praten, want dan is er schijnbaar meer aan de hand dan alleen sex. Voor mij is een emotionele band met een ander een probleem, voor mijn man is dat sex met een ander (schijnt typisch te zijn) op deze manier houden we met allebei rekening. In principe heb ik het heel wat makkelijker met het buiten de deur zoeken want de meeste vrouwen willen toch meer dan een one night stand, en dat is in ons model uitgesloten.

Maar jeetje... je zult toch 20 jaar getrouwd zijn, man is op zakenreis en je bent toevallig op een feestje waar iemand je probeert het hof te maken voor het eerst in 10 jaar, wat zou dat goed zijn voor je zelfvertrouwen! Je zult een paar glaasjes teveel op hebben en er een beetje in meegaan en voor je het weet als een puber staan te zoenen met een onbekende. Hartstikke spannend en verder niks. Je was even jezelf niet en stopt er snel weer mee. Je bent er zelf van geschrokken! Je wisselt geen telefoonnummers uit, je ziet elkaar nooit weer maar hebt wel een leuke avond gehad en voelde je even weer 25.

Je wilt het delen met je man en hij zet je zo húp de deur uit. 20 jaar huwelijk kapot, allebei het huis uit, dieren op marktplaats.nl, kinderen een trauma... dat wil je toch niet? Sorry maar je kunt toch nooit garanderen dat je nóóit onder geen beding vreemd zult gaan? Ik tenminste niet. Het zal ook wel met libido te maken hebben. Mensen die niet graag sex hebben zullen ook niet snel vreemd gaan (of het merken als partnerlief vreemd gaat)

ps
Citaat:
4. Als je het na een poos saai vind worden, dan ligt dat meer aan jezelf, en
niet aan een lange relatie. Want ik weet zeker dat je na 10 jaar ook een goed
seksleven kan hebben, zonder saaiheid.

Hoe weet je dat zo zeker? Hoeveel relaties van 10 jaar heb je al gehad?

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:30

sallandval schreef:
Dat je vreemdgaan niet accepteert betekent niet dat het niet gebeurt. Ik geloof absoluut in loyaliteit. Maar volgens mij zijn zelfverzekerde mannen nooit 100% trouw of monogaam (of in elk geval te krijgen voor de 'right temptation') en laat ik nou toevallig op zelfverzekerde mannen vallen haha. Ik heb ook ooit een relatie gehad met een jongen die alleen oog had voo rmij en alles wat ik zei gewéldig vond... nou daar vond ik dus niks aan.

Vreemdgaan onder geen beding accepteren als je een lekkere vent (in mijn geval dan) hebt is volgens mij een nogal utopische verwachting ophouden. Je maakt jezelf wijs dat het mogelijk is maar uiteindelijk zul je gekwetst worden. Dat kun je de man dan amper kwalijk nemen, je hebt zelf een onmogelijke verwachting gecreeerd. Als je verwachtingen niet te hoog zijn kun je ook niet zo makkelijk gekwetst worden.

Ik ben overigens 3,5 jaar getrouwd en nog min of meer in de wittebroodsweken :P Maar we hebben wel afspraken, dat voelt voor mij een stuk veiliger dan elkaar o zo romantisch eeuwige trouw beloven... Zo hebben we afgesproken dat vreemdgaan kan maar dan één keer met een bepaald persoon. Als er een behoefte is voor een tweede keer dan hebben we iets waar we over moeten praten, want dan is er schijnbaar meer aan de hand dan alleen sex. Voor mij is een emotionele band met een ander een probleem, voor mijn man is dat sex met een ander (schijnt typisch te zijn) op deze manier houden we met allebei rekening. In principe heb ik het heel wat makkelijker met het buiten de deur zoeken want de meeste vrouwen willen toch meer dan een one night stand, en dat is in ons model uitgesloten.

Maar jeetje... je zult toch 20 jaar getrouwd zijn, man is op zakenreis en je bent toevallig op een feestje waar iemand je probeert het hof te maken voor het eerst in 10 jaar, wat zou dat goed zijn voor je zelfvertrouwen! Je zult een paar glaasjes teveel op hebben en er een beetje in meegaan en voor je het weet als een puber staan te zoenen met een onbekende. Hartstikke spannend en verder niks. Je was even jezelf niet en stopt er snel weer mee. Je bent er zelf van geschrokken! Je wisselt geen telefoonnummers uit, je ziet elkaar nooit weer maar hebt wel een leuke avond gehad en voelde je even weer 25.

Je wilt het delen met je man en hij zet je zo húp de deur uit. 20 jaar huwelijk kapot, allebei het huis uit, dieren op marktplaats.nl, kinderen een trauma... dat wil je toch niet? Sorry maar je kunt toch nooit garanderen dat je nóóit onder geen beding vreemd zult gaan? Ik tenminste niet. Het zal ook wel met libido te maken hebben. Mensen die niet graag sex hebben zullen ook niet snel vreemd gaan (of het merken als partnerlief vreemd gaat)

ps
Citaat:
4. Als je het na een poos saai vind worden, dan ligt dat meer aan jezelf, en
niet aan een lange relatie. Want ik weet zeker dat je na 10 jaar ook een goed
seksleven kan hebben, zonder saaiheid.

Hoe weet je dat zo zeker? Hoeveel relaties van 10 jaar heb je al gehad?

Ik zeg niet dat ik 't zelf heb ervaren. :+
Ik zeg alleen dat het écht niet saai hoeft te zijn na 10 jaar, en daar zijn meerdere mensen het hier met me eens.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:32

Alja schreef:
ik vind vreemd gaan niet erg maar wel de oneerlijkheid erom heen...

als mijn partner het mij eerlijk zou vertellen is dat geen reden voor mij om
de relatie te verbreken maar wel als ik het vermoeden zou hebben en hij zou het niet
eerlijk zeggen...

Zou het dan niet door je hoofd blijven spoken wat hij in die ander zocht wat hij niet in jou vindt?

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:35

sallandval schreef:

Wat een onzin dat zelfverzekerde mannen nooit 100% trouw zijn. Het kan toch ook gewoon deel uitmaken van zijn eigen principes? De mens wordt in dit topic weer aardig als een holbewoner voorgesteld imo.
Dat je als je een relatie hebt je ogen niet in je zak hebt zitten, ok. Maar je kiest toch altijd zelf nog hoe je daar mee omgaat. En dit hoeft openheid en eerlijkheid in een relatie niet in de weg te staan.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:41

vinurr schreef:
Ik zeg niet dat ik 't zelf heb ervaren. :+
Ik zeg alleen dat het écht niet saai hoeft te zijn na 10 jaar, en daar zijn meerdere mensen het hier met me eens.

Ik denk dat héél veel mensen het met je eens zijn. Maar dat dat allemaal mensen zijn zonder eigen ervaring.

Ik heb toevallig eens een onderzoek moeten doen naar echtscheidingen. Weet je wat de grootste veroorzaker is van echtscheidingen? Te hoge verwachtingen. Mensen hebben hier tegenwoordig meer dan ooit, en alles is gemaakt om zo handig en 'convenient' mogelijk te zijn. Je huis, je paard, je pc, je opleiding, alles is speciaal custom made voor jou. Het enige dat niet speciaal op maat gemaakt is voor de consument is een partner. En omdat een partner een eigen wil heeft en zijn eigen belangens; daarom gaat het zo vaak fout tegenwoordig. Mensen verwachten dat het sprookjesbeeld van tv klopt, maar dat doet het natuurlijk nooit. Als het dan in werkelijkheid tegenvalt (en dat is dus altijd zo want verliefdheid is nu eenmaal maar tijdelijk) dan gaan mensen uitelkaar.... dat vind ik jammer want als mensen wat realistisch zouden zijn zou hen dat heel veel leed schelen.

Maar misschien hebben we het over verschillende dingen. Ik bedoel dat sex met iemand met wie je al 10 jaar elke dag sex hebt minder spannend is dan iemand met wie je het nog nooit gedaan hebt, misschien bedoel jij wel dat een relatie na 10 jaar niet saai hoeft te zijn. Daar ben ik het mee eens. Maar alles staat of valt met het verwachtingspatroon. (denk ik)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:44

vinurr schreef:

Dan wil ik voor de statistieken wel even vermelden dat ik het er niet mee eens ben. De behoeften aan seksueel contact kunnen (net als alle andere behoeften) in een relatie flink uiteen lopen, OOK als de rest van de relatie prima is. Als alle behoeften uiteenlopen en je kunt het niet meer combineren, dan is het misschien niet zo'n briljante relatie meer, maar als het maar 1 klein deel van het geheel is hoeft het niks te zeggen over de kwaliteit van de rest.

Maar goed, als ik de gigantische eisen lees die er allemaal aan Een Relatie Voor Altijd Met De Ware gesteld worden is het overduidelijk dat ik eeuwig tot eenzaamheid gedoemd ben :) Want ik zou er niet aan kunnen, en ook niet willen, voldoen. Een relatie bestaat voor mij toch echt uit een zekere mate van loslaten en onafhankelijkheid. Niet eens zozeer op seksueel gebied hoor, maar ik hoop toch echt dat degene die ik ken vooral regelmatig zelf weg gaat, naar dingen waar ik niets mee te maken hoef te hebben, praat met mensen die ik niet zo ken, en waar ik ook niet bij hoef te zijn. Want hoe relaties hier soms worden voorgesteld... voor mij zou het verschrikkelijk zijn.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:51

Mijn vriend en ik hebben het er wel eens over gehad. We zijn behoorlijk open als het gaat om lust/verlangens/fantsieen, en dat vind ik ook erg goed. Toch zijn we er naar verloop van tijd achter gekomen dat we sowieso emotioneel, maar gelukkig ook lichamelijk niet meer nodig hebben dan elkaar.

Ik heb mijn vriend gezegd dat als hij gewoon echt puur platonische gevoelens voor een ander ontwikkelt, we er over kunnen praten. Verandert er wat op emotioneel gebied, dan verandert er wat in de relatie, en aar mijn idee ook op zo'n manier dat je niet meer verder kunt met elkaar. Andersom geldt natuurlijk hetzelfde.

Het is niet altijd zo geweest, maar ik ben blij dat we er over hebben gepraat. Het heeft mij geholpen een stuk minder jaloers te worden. Dat klinkt misschien raar, en nog niet zo overdreven lang geleden had ik hier ook een hele andere mening gepost....Maar ik vind het echt super zo. Het betekent voor ons een hoop lol, een hoop "gevoelde" vrijheid, minder snel een slecht geweten etc. etc.

We zijn dus niet een paar waarvan een van de twee of beide regelmatig een ander heeft, sterker nog, dat hebben we nooit gehad en ik verwacht ook niet dat dit gaat gebeuren, maar het er eens reeel over te hebben...dat doet echt goed :j

Het is een beetje vaag geworden allemaal, maar ik hoop dat mensen weten wat ik bedoel :D
Laatst bijgewerkt door Adil op 19-01-10 18:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:52

Voor mij en mijn vriend niet :). Alleen leggen we het elkaar niet op. Wij denken (toevallig) er ook allebei hetzelfde over, willen allebei hetzelfde. Daar hebben we in het begin heel veel over gepraat en er zijn maar weinig dingen waarover we wat dat betreft (dus het hoe we met elkaar omgaan in een relatie en wat we daarin van elkaar verwachten en wat we zelf willen) anders denken. En als we al anders denken dan ligt het zo dicht bij elkaar dat we niet eens veel hoeven te geven/nemen...
We vinden het een fijn idee van elkaar te weten waar we uithangen, met wie, en we zijn graag veel bij elkaar...
Wij hebben ook allebei geen behoefte aan alles wat ook maar met spanning, flirten, seks ed te maken heeft, met een ander.

Gelukkig maar vind ik dan :)

Shadow0 schreef:
vinurr schreef:

Dan wil ik voor de statistieken wel even vermelden dat ik het er niet mee eens ben. De behoeften aan seksueel contact kunnen (net als alle andere behoeften) in een relatie flink uiteen lopen, OOK als de rest van de relatie prima is. Als alle behoeften uiteenlopen en je kunt het niet meer combineren, dan is het misschien niet zo'n briljante relatie meer, maar als het maar 1 klein deel van het geheel is hoeft het niks te zeggen over de kwaliteit van de rest.

Maar goed, als ik de gigantische eisen lees die er allemaal aan Een Relatie Voor Altijd Met De Ware gesteld worden is het overduidelijk dat ik eeuwig tot eenzaamheid gedoemd ben :) Want ik zou er niet aan kunnen, en ook niet willen, voldoen. Een relatie bestaat voor mij toch echt uit een zekere mate van loslaten en onafhankelijkheid. Niet eens zozeer op seksueel gebied hoor, maar ik hoop toch echt dat degene die ik ken vooral regelmatig zelf weg gaat, naar dingen waar ik niets mee te maken hoef te hebben, praat met mensen die ik niet zo ken, en waar ik ook niet bij hoef te zijn. Want hoe relaties hier soms worden voorgesteld... voor mij zou het verschrikkelijk zijn.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:56

_Ella_ schreef:
Wat een onzin dat zelfverzekerde mannen nooit 100% trouw zijn. Het kan toch ook gewoon deel uitmaken van zijn eigen principes? De mens wordt in dit topic weer aardig als een holbewoner voorgesteld imo.
Dat je als je een relatie hebt je ogen niet in je zak hebt zitten, ok. Maar je kiest toch altijd zelf nog hoe je daar mee omgaat. En dit hoeft openheid en eerlijkheid in een relatie niet in de weg te staan.

Jij bent ook een vrouw. Laat ik het dan even anders neerzetten.

Een mooie en zelfverzekerde man komt doorgaans wel eens ergens, ook op plaatsen waar vrouwen zijn. En tussen die vrouwen zitten altijd wel vrouwen die die mooie zelfverzekerde man wel zien zitten en er werk van maken om hem te 'krijgen'. Daar kunnen vrouwen heel erg goed in zijn en als er veel vrouwen zijn die het proberen zit er altijd wel eentje tussen die precies het juiste uiterlijk heeft en precies de goede dingen zegt. Je hoeft niet bewust op vreemdgaan uit te zijn om het te doen hoor. Maar als een man de juiste vrouw tegenkomt en ze doet de juiste dingen, dan moet een man heel erg sterk in zijn schoenen staan om nee te zeggen. En de geschiedenis van de mens wijst uit dat mannen meestal niet zo sterk in hun schoenen staan.

Voor de verleidster is het goed als de man een vrouw heeft die vreemdgaan niet accepteert. Ze hoeft zijn slippertje maar te vertellen tegen vrouwlief en de man staat op straat en wie staat daar om hem op te vangen? Juist; de verleidster zelf }>

Probeer het maar eens. Ik weet niet hoe mooi je bent en hoe goed je bent in verleiden. Maar als je een beetje talent hebt durf ik te wedden dat je zo'n beetje elke man die je hebben wilt het bed in kunt krijgen, getrouwd of ongetrouwd. Al zullen genoeg mannen je schaamteloos vertellen dat ze niet getrouwd zijn.

De wetenschap wijst uit dat mannen minder goed rationeel kunnen nadenken als er een mooie vrouw in de buurt is... dat geldt voor vrouwen niet. Omdat vrouwen zich niets kunnen voorstellen hoe het is om een man te zijn denken ze dat mannen net zo zijn als zij, maar dat zijn ze niet. Onze hersenen zijn sinds de middeleeuwen niet zoveel veranderd, wij reageren op emotioneel en seksueel gebied nog net zo als de mensen in de 14e eeuw.

Het is dus niet zozeer de man die ik niet vertrouw... ik vertrouw de vrouwen gewoon niet. 8-) De meeste mannen zeggen ook gewoon dat ze niet monogaam zijn. Behalve de onzekere mannen, en die zijn nou juist het makkelijkst te verleiden als je het mij vraagt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:15

Foxy1980 schreef:
Ik ben er absoluut van overtuigd dat monogamie tegennatuurlijk is. Mensen zijn van nature niet trouw aan één partner. De alledaagse praktijk is daar het voorbeeld van. Het is een beschavingsverschijnsel, bedacht om orde te bewaren.

Voor mezelf ben ik er echter nog niet uit. Ik kan me op dit moment niet vinden in het concept 'open relatie'. Maar ik heb ook weer niets met het huwelijk - elkaar trouw beloven tot de dood je scheidt. Ik gruwel van de 'bezitsdrang' die veel mensen hebben. Mijn vriend/vriendin is van MIJ!
Daarbij kan ik me best voorstellen dat er bij mij of mijn eventuele partner na een aantal jaar relatie een keer behoefte ontstaat om sex met iemand anders te hebben. Of het dan ook daadwerkelijk gebeurt, geen idee.

Ik hang er dus een beetje tussenin! :D

Ik deel precies jouw mening. :j

@ sallandval: dat laatste herken ik zo. Inderdaad, zo zijn mannen. :)) Hoe vaak had ik al niet een bezette kerel kunnen hebben (maar werd ik tegengehouden door mijn fatsoen)... ze zijn ontzettend makkelijk eigenlijk. :=

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:35

Even een blonde opmerking van deze kant }:0 :
Als je een open relatie hebt, dan kan er toch geen sprake zijn van vreemdgaan?

Mijn ex deed aan 'bekend gaan'.
Hij vertelde dat hij fysiek niet monogaam kon zijn, ook al probeerde hij dat wel, maar emotioneel gezien trouwer dan trouw was. Inmiddels zijn we 5 jaar verder (na een relatie van ruim 7 jaar) en begrijp ik hem beter (en ben ik ervan overtuigd dat ik nog steeds zijn Belangrijkste Liefde ben). Dat laat echter onverlet dat zo'n relatie niet voor mij is weggelegd.

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:09

Ik vraag me wel eens af waar het dan ophoudt?
Als je zover gaat in het vervullen van de wensen van een ander, wanneer houden die wensen dan op? en houden die wensen uberhaupt wel op??? Het lijkt mij dat een open relatie voor steeds meer en meer verlangens zorgt, en waar ligt dan die grens? Hoeverre ben je bereidt te gaan voor je vriend/man? Als je niet meewerkt kun je er vanuit gaan dat hij een ander zoekt of binnen no time al een ander heeft.

Ik ben benieuwd of mensen in een open relatie langer gelukkig zijn en langer bij elkaar blijven dan mensen met een goede monogame relatie. Ik betwijfel of de open relatie voor meer geluk zorgt... Voor de relatie in zijn geheel misschien, maar voor je eigen individu niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:12

Linda_Bien schreef:
Het lijkt mij dat een open relatie voor steeds meer en meer verlangens zorgt,

Waarom denk je dat?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:14

Shadow0 schreef:
Linda_Bien schreef:

Waarom denk je dat?

Hihi, heb juist een hele andere ervaring. Op het moment dat we over meer openheid hebben geproken zijn we nog meer naar elkaar gaan neigen :D

Karin

Re: Open relatie/vreemdgaan toestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:14

Aan de andere kant: hoe ver ga je binnen een relatie in het vervullen van de wensen van de ander? Om de ander bij je te willen houden, omdat bepaalde dingen nu eenmaal 'horen' in een relatie, of juist omdat je zo veel van de ander houdt?

Voor de goede orde: ik ken de behoefte aan seks buiten een bestaande relatie niet. Zelf nooit meegemaakt, maar ik kan me voorstellen dat anderen die behoefte wél hebben.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:18

Myukii schreef:
Door het topic over het boek en de film daarvan van Kluun (Komt een vrouw bij de dokter), zijn mijn hersenen weer even extra gaan werken. Zoals vast heel Nederland inmiddels wel weet gaat het om een jong stel, waarvan de vrouw borstkanker krijgt en de man vreemdgaat. Een ode aan de liefde.

Over het vreemdgaan ten tijde van ziekte wil ik het niet over hebben, maar wel over vreemdgaan accepteren in algemene zin.

Vraag 50 Nederlandse vrouwen wat ze zouden doen als hun man/vriend vreemdgaat en er zullen er vast en zeker 45 zeggen: binnen een uur staan al zijn spullen op straat. Of zelfs: mijn man/vriend gaat niet vreemd en dat weet ik zeker.
Prima, ieder zijn eigen gedachten erover en als je een gelukkige relatie hebt, waarin je beide niet vreemdgaat (of in ieder geval denkt dat de ander niet vreemdgaat ;) ), is dat prima. Als je gelukkig bent met de gedachte dat áls je man/vrouw vreemdgaat, de relatie over is, is dat ook prima. Zul je mij niet over horen.

Maar ik heb juist zó veel respect voor de mensen die er anders over denken. Mensen die het wél accepteren van de partner dat hij/zij niet monogaam kan/wil zijn.
Het getuigt mij van een enorme sterke band met elkaar, een hele goede relatie, als je het vreemdgaan van de ander kunt accepteren. Als je kunt zeggen: "Ik weet dat je emotioneel gezien 100% voor mij gaat, dan 'gun' ik je het lichamelijke plezier met anderen" (ik zeg maar wat. :D )
Ik snap ook dat er mensen zijn die er niet aan moeten dénken om op die manier een relatie te hebben, maar ik vind het gewoon erg mooi. Heb persoonlijk meer 'respect' voor mensen die op zo'n manier een relatie aan kunnen gaan (of ontwikkelen), dan voor mensen die hun hele leven monogaam zijn. Om het maar even zo zwart-wit en vrij radicaal te zeggen, haha!

Wie deelt mijn mening dat een relatie waarin vreemdgaan gewoon mag, een mooie vorm van écht 'houden van' is? En wie vindt juist dat je een relatie aangaat omdat je alleen maar samen wilt 'zijn', waaronder dan ook 'alleenrecht' op seks valt?

Ben erg benieuwd naar de mening van bokt!

Ik vind dat niet een hele goede relatie als je van elkaar toestaat dat je vreemdgaat.. Als je een goede relatie hebt, hoor je toch genoeg aan elkaar te hebben?
Een slippertje is 1 ding, maar het daadwerkelijk toestaan om vreemd te gaan.. Nee, daar kan ik niet inkomen ;)
Ik hou ontzettend veel van mijn vriend, en moet er niet aan denken om hem met iemand te delen, gelukkig denkt hij er hetzelfde over.
Ik moet er trouwens ook niet aan denken om zelf vreemd te gaan met iemand, daarvoor hou ik veelste veel van mijn vriend. En ik heb genoeg aan hem, hij is perfect voor mij!

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:19

Weten jullie dat 1 op de 10 kinderen niet van de "echte" vader is. Daar bedoel ik mee dat de vrouw een kind heeft gebaard wat niet van haar echte man is en waar hij dan ook niets vanaf weet?

Ik sta trouwens niet open voor vreemdgaan. Mijn vriend heeft wel eens vroeg ik de relatie met twee andere meiden gezoend. Dit vond ik toen vreselijk. Toch hebben wij voor elkaar gekozen. Ik heb het hem vergeven.
Mocht hij ooit met iemand naar bed gaan dan is het wel echt over.

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:23

Shadow0 schreef:
Linda_Bien schreef:

Waarom denk je dat?

Omdat (sommige) mannen (of vrouwen) nooit genoeg hebben.
En als een open relatie mag, waarom dan niet nog een stapje verder? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een open relatie alle problemen van een monogame relatie maar oplost en het daar ophoudt.
Niet dat ik slecht praat over een open relatie, als mensen hier behoefte aan hebben dan gaan ze hun gang maar, maar ik ben bang dat het vaak alleen gebeurd om er maar aan mee te doen uit angst je partner te verliezen. Het komt vaak maar van 1 kant, van de persoon die fantasieën en behoeften heeft buiten zijn/haar huidige partner en deze ook wil waar maken. Daarom vraag ik me af waar die behoeften dan ophouden.

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:26

Karin schreef:
Aan de andere kant: hoe ver ga je binnen een relatie in het vervullen van de wensen van de ander? Om de ander bij je te willen houden, omdat bepaalde dingen nu eenmaal 'horen' in een relatie, of juist omdat je zo veel van de ander houdt?

Voor de goede orde: ik ken de behoefte aan seks buiten een bestaande relatie niet. Zelf nooit meegemaakt, maar ik kan me voorstellen dat anderen die behoefte wél hebben.

Dat is juist het probleem en die afweging kunnen mensen dan ook alleen maar voor zichzelf maken. En er zullen genoeg mensen zijn die de juiste keuze maken door voor een open relatie te gaan, maar voor HOELANG? Terugdraaien kun je het niet en het is toch een teken dat er (misschien enkel op seksueel gebied maar ook op andere gebieden) iets misgaat in je relatie. Is het dan niet gewoon uitstel van executie door maar seks te gaan hebben met een ander in de hoop dat het zo je relatie verbeterd?

Ik vraag me gewoon af of een open relatie na 20 jaar ook nog steeds goed gaat, ben dan ook zeer benieuwd naar ervaringen. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:28

Wie zegt dat er iets mis is als je een open relatie hebt. :?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:29

Ik zou stikjaloers worden, niks voor mij helaas.
Al kan ik de voordelen wel inzien, vooral de voordelen voor mijn kant :o

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:30

Linda_Bien schreef:
Terugdraaien kun je het niet en het is toch een teken dat er (misschien enkel op seksueel gebied maar ook op andere gebieden) iets misgaat in je relatie. Is het dan niet gewoon uitstel van executie door maar seks te gaan hebben met een ander in de hoop dat het zo je relatie verbeterd?

Je kunt er door het geprobeerd te hebben (dus seks buiten je relatie) ook achter komen dat het voor jou/jullie niet werkt. Om wat voor reden dan ook.

Het kan je verder uit elkaar drijven, het kan je ook dichter bij elkaar brengen. Dat lijkt me voor ieder stel anders. Iedere relatie is tenslotte anders.

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:34

Karin schreef:
Linda_Bien schreef:
Terugdraaien kun je het niet en het is toch een teken dat er (misschien enkel op seksueel gebied maar ook op andere gebieden) iets misgaat in je relatie. Is het dan niet gewoon uitstel van executie door maar seks te gaan hebben met een ander in de hoop dat het zo je relatie verbeterd?

Je kunt er door het geprobeerd te hebben (dus seks buiten je relatie) ook achter komen dat het voor jou/jullie niet werkt. Om wat voor reden dan ook.

Het kan je verder uit elkaar drijven, het kan je ook dichter bij elkaar brengen. Dat lijkt me voor ieder stel anders. Iedere relatie is tenslotte anders.

Daar ga ik in mee. Echter, als je eenmaal een open relatie begonnen bent en het werkt voor je partner perfect maar voor jou juist niet, komt je relatie dat dan ten goede? Dat lijkt me niet..... Dan zal je partner alsnog moeten kiezen OF voor jou OF voor de vrijheid en ben je weer terug bij af....
Ach ik heb nog 0,0 ervaring op dit gebied, dus ik moet het allemaal nog maar meemaken, ik vraag me alleen af of het op lange duur voordelen heeft of niet.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:58

Ik denk dat het inderdaad wel eens voorkomt dat een relatie die monogaam begint en later open wordt het niet redt. Dan is de open relatie geen besluit maar een reddingspoging. Reddingspogingen werken meestal niet.

Als het wel een besluit is dat je samen neemt denk ik dat een open relatie net zo goed kan werken als een monogame relatie. In feite is er niet zoveel verschil behalve dat een bepaalde grens iets is opgeschoven. En verschillen zie je in alle relaties. Sommigen stellen zouden uit elkaar gaan bij flirten met een ander, anderen bij zoenen, weer anderen bij het hebben van een min of meer echte relatie naast de eigen partner. Dat laatste zou ik zelf niet trekken, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.

Maar ik las gisteren weer een interview met een kunstenares (marga...iets...) die op dit moment exposeert in Zwolle met allemaal schilderijen van haar overleden man. Ze zou hem het liefst terug het leven in sleuren, zo gek was ze op hem. Er stond ook dat hij altijd weer andere vrouwen mee naar huis nam, daar kon ze prima tegen, want "zo was hij nu eenmaal". Nu hij dood is leeft ze nog steeds met drie van die andere vrouwen onder één dak. Hartstikke gelukkig, ze missen hem enorm. En waarom eigenlijk ook niet? Mannen hebben doorgaans meer 'zin' dan vrouwen en als je dan samen ook het huishouden kunt delen en het goed met elkaar kunt vinden... why not? Er zijn er zat die het zo doen, niet alleen de mormonen maar ook een Hugh Hefner etc. Zolang er geen schaarste is werkt het schijnbaar.

Dan kunnen wij het met zijn allen veroordelen omdat het vanuit onze cultuur niet 'netjes' of 'gewoon' is, maar dan zijn we wel bevooroordeeld bezig als je het mij vraagt.

Fiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:16

Ik vind dat een open relatie moet kunnen. Zal er zeker niemand voor veroordelen.
Maar wat mezelf betreft... Ik denk dat ik de hele tijd vrees dat hij alsnog gevoelens krijgt voor iemand :=