draag jij écht bont (kraag)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:13

Nouja, misschien wel ;) Mijn kieffer bevalt me prima. Ik zeg alleen dat ik met niet prettig zou voelenin een bontjas

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:14

duchanguis schreef:
Echt bont is uit, nepbont is in.
Tegenwoordig is het nep moeilijk van echt te onderscheiden, al zie je een groot verschil als je het naast elkaar legt.

Grappig dat je dat zegt, als je pamela anderson heet misschien :D .
Maar ik hoef echt niet die synthetische rotzooi in mijn nek hoor, dat voelt sowieso al niet lekker.
Want je ziet wel degelijk het verschil goed en als ik iets er goedkoop uit vind zien is het nep bont zeker als het nat is geweest.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:15

ilse86 schreef:
Nouja, misschien wel ;) Mijn kieffer bevalt me prima. Ik zeg alleen dat ik met niet prettig zou voelenin een bontjas

Waarom zou je je niet prettig voelen in een bontjas en wel op je kieffer zadel?
Dan kun je beter een kunstoffen zadel nemen toch?

ilse86

Re: draag jij écht bont (kraag)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:15

da's persoonlijk.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:17

geen idee of het nep of echt is.
maakt me ook niet zo veel uit..

voor vlees worden beesten ook geslacht en dat eet iedereen dus wel. dus waarom dan geen bont?
of je bent tegen alles, of niet. ;)

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:20

ilse86 schreef:
da's persoonlijk.

Dat heeft weinig met persoonlijk te maken in mijn ogen.
Je bent voor alles of tegen alles in mijn ogen en niet van; 'mijn kieffer bevalt me wel dus die neem ik wel, maar ik neem geen bont jas'.
Dat is wel heel erg krom.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:20

Dat vind jij ;)

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:22

Zullen we maar niet over juffrouw Pamela beginnen, daar raak je niet over uitgepraat.

Als je je ergens niet prettig bij voelt dan moet je datgene niet doen, heel simpel.
Als voormalig bontwerkster heb ik vele jassen door mijn handen zien gaan en ik hoef er ook geen te hebben.
Duchanguis heeft gelijk, er wordt nepbont verkocht die heel dicht bij het echte bont ligt.
En mijn zadel is van hoogwaardig kwaliteit leer en ik denk er niet over na of het dier speciaal voor mij is geslacht.
Zo ja, dan hoop ik dat hij tot de slacht een fijn leven heeft gehad.
Een kunstof zadel vind ik niet prettig en past niet op mijn paard.
Ik wil leer en koop leer.
Het zou wat zijn dat als iemand graag een leren zadel wilt dat je dan ook maar voor de bontjas moet vallen.
Lijkt mij een keuze die ieder voor zichzelf maakt.

Die grijze tussenweg is er wel degelijk.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:33

Rosannee_ schreef:
voor vlees worden beesten ook geslacht en dat eet iedereen dus wel. dus waarom dan geen bont?
Omdat bij vlees tenminste ALLES van het dier gebruikt wordt. Ik zeg niet dat ik voor of tegen ben, ik weet alleen wel dat bij een koe of varken op zijn minst het totale dier gebruikt wordt.
Bij het fokken van de dieren voor bont, wordt alleen de huid gebruikt. En de rest? Wat gebeurt daarmee?
Daarbij kun je bont ook heel goed namaken, dus waarom zouden dieren ervoor moeten leiden?
Echt vlees is natuurlijk wat moeilijker na te maken.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:33

Moggsy schreef:
Zullen we maar niet over juffrouw Pamela beginnen, daar raak je niet over uitgepraat.

Als je je ergens niet prettig bij voelt dan moet je datgene niet doen, heel simpel.
Als voormalig bontwerkster heb ik vele jassen door mijn handen zien gaan en ik hoef er ook geen te hebben.
Duchanguis heeft gelijk, er wordt nepbont verkocht die heel dicht bij het echte bont ligt.
En mijn zadel is van hoogwaardig kwaliteit leer en ik denk er niet over na of het dier speciaal voor mij is geslacht.
Zo ja, dan hoop ik dat hij tot de slacht een fijn leven heeft gehad.
Een kunstof zadel vind ik niet prettig en past niet op mijn paard.
Ik wil leer en koop leer.
Het zou wat zijn dat als iemand graag een leren zadel wilt dat je dan ook maar voor de bontjas moet vallen.
Lijkt mij een keuze die ieder voor zichzelf maakt.

Die grijze tussenweg is er wel degelijk.

Die grijze weg is er natuurlijk wel je hebt altijd mensen die niet weten wat ze willen ;) .

Je kunt een bontjas niet mooi vinden dat is een ander verhaal maar het is gewoon nogal zwart/wit als je wel een leren zadel hebt en 100% tegen bont bent in mijn ogen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:34

Moirsa, ben je nu zo beperkt of begrijp je het gewoon niet? Sorry hoor, maar ik word hier een beetje simpel van. Iemand mag zich toch niet lekker voelen in een bontjas, maar wel leer dragen?

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:38

ilse86 schreef:
Moirsa, ben je nu zo beperkt of begrijp je het gewoon niet? Sorry hoor, maar ik word hier een beetje simpel van. Iemand mag zich toch niet lekker voelen in een bontjas, maar wel leer dragen?

Het is gewoon onzin, voor leer worden net zo goed beestjes geslacht, waarom zou dat dan niet zielig zijn dan?

Je mag het wel van mij, van mij part voel je lekker met een pauw op je hoofd, dat moet iedereen voor zich weten.
Maar ik vind het nogal krom dat je wel leer draagt maar absoluut geen bont omdat daar beestjes voor geslacht worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:38

Majo schreef:
Rosannee_ schreef:
Omdat bij vlees tenminste ALLES van het dier gebruikt wordt. Ik zeg niet dat ik voor of tegen ben, ik weet alleen wel dat bij een koe of varken op zijn minst het totale dier gebruikt wordt.
Bij het fokken van de dieren voor bont, wordt alleen de huid gebruikt. En de rest? Wat gebeurt daarmee?
Daarbij kun je bont ook heel goed namaken, dus waarom zouden dieren ervoor moeten leiden?
Echt vlees is natuurlijk wat moeilijker na te maken.

Is ook niet waar. Bij koeien heb je koeien voor de melk, koeien voor het vlees, en je hebt er zelfs die alleen voor het leer gefokt worden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:39

ilse86 schreef:

Mag wel, maar keur je het dragen van bont echt af (ook bij anderen)?

Of voel jij je er gewoon niet lekker in, maar vind je niet dat het een wel goed is en het ander niet?

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:41

@ moirsa
Jij vind dat onzin. Je kunt niet zeggen dat het onzin IS.

Ik voel me er gewoon niet lekker in. Als ik daarom wel een leren zadel heb, ben ik gelijk hypocriet volgens jou. Dat vind ik nogal zwaar geredeneerd.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:41

Yamcha schreef:
[Bij koeien heb je koeien voor de melk,
melkkoeien hebben over het algemeen een leven in de wei. Daarna worden ze alsnog geslacht. Vrijwel alle koeien belanden uiteindelijk in je maag.

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:42

Er is een verschil of je je niet lekker voelt in een bontjas, het niet mooi vind of dat je er 100% tegen bent.
Dit hoeft niet per definitie een combinatiete zijn.
Ik heb mooi bont gezien, maar ook lelijke.
Hetzelfde met leer, van die goedkope zadels van goedkoop leer denk ik ook, had dat arme dier laten leven.
Maar dat arme dier zal waarschijnlijk al dood zijn geweest voordat iemand ergens in India dit leer verwerkte tot een barrelzadel.
Ik wil geen bontjas, maar mijn leren laarzen zitten heerlijk.
Die grijze weg is heel erg breed hoor, veel breder dan de witte en de zwarte.

En eerlijk gezegd vind ik een echte nertsjas, een mink of een ocelot niet echt meer van deze tijd.
En ja, dan denk ik ook 'laat lekker in de kast hangen'.
Maar als de draagster het aan wilt doen zal het mij een zorg zijn, ik ben niet zo extreem dat ik met een verfspuit op zak loop.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:48

Moggsy schreef:
En eerlijk gezegd vind ik een echte nertsjas, een mink of een ocelot niet echt meer van deze tijd.
En ja, dan denk ik ook 'laat lekker in de kast hangen'.
Maar als de draagster het aan wilt doen zal het mij een zorg zijn, ik ben niet zo extreem dat ik met een verfspuit op zak loop.

Kijk als jij bont niet mooi vind, dat moet je lekker zelf weten dat heeft weinig met dit topic te maken.
Maar ik vind niet dat je 100% anti bont kunt zijn en wel leer dragen.

Ik bedoelde ook meer zo model trouwens; http://www.girlscene.nl/images/library/ ... 0Dam10.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:48

Majo schreef:
Yamcha schreef:
[Bij koeien heb je koeien voor de melk,
melkkoeien hebben over het algemeen een leven in de wei. Daarna worden ze alsnog geslacht. Vrijwel alle koeien belanden uiteindelijk in je maag.

Is niet waar, een melkkoe gaat naar de Rendac. Het vlees is niet te eten, en de huid is onbruikbaar voor leer.

Het is een heel prettige gedachte, dat alles van de koe gebruikt wordt, en je daarom gewoon vlees kunt eten, en leer kunt dragen, maar het is niet waar.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:49

Ronne schreef:
vrije uitloop vleesdieren zijn hier in Nederland, érg érg schaars! Ook de biokoeien hebben het vaak minder goed dan de naam doet vermoeden.

Daarnaast heb je maar heel weinig of eigenlijk geen vlees nodig (gezien de hoeveelheid vegetariers die allemaal nog steeds leven). Ook hoeven laarzen niet van leer te zijn.

Vlees is ook geen restproduct..

Ik ben het met je eens dat beesten niet in te kleine hokjes opgesloten horen te zitten.. ik vind het alleen hypocriet dat men volledig over de rooie gaat bij het woord 'bont', terwijl vlees eten zo normaal is, dat mensen het eerder raar vinden als je dat niet eet.

Ik vind het belachelijk dat mijn nichtje een bontjas van mijn oudtante geerfd heeft en deze niet durft te dragen, omdat er altijd mensen zijn die daar een mening over hebben (en die ook niet voor zich houden). Nu hangt t 'beest' in de kast, daar wordt ook niet echt iemand beter van geloof ik!

Heb je er wel eens bij nagedacht, dat alle produkten van syntetische stoffen vervaardigd worden uit olie etc.??
Is dat dan zo goed voor het milieu?
Voor de vos die jij laat lopen, moet een fabriek draaien die nepbont vervaardigd.
Voor de leren laarzen die je niet draagt, moet er een ander produkt worden verbouwd bv in het buitenland. Daar kan nog gewoon met bestrijdingsmiddelen worden gespoten, die hier verboden zijn. Kinderen die in het buitenland aan het werk worden gezet, om goedkoop de nep produkten te vervaardigen.

Geen vlees nodig???
De vervangende produkten, waar, hoe, met wat etc. worden die dan verbouwd????

Geef mij maar een stuk vlees van een bv afgedankte melkkoe.
Beter dan alle rotzooi, die derden je doen geloven, dat ze beter zijn.
Mensen geloven alles!!!
En echt bont geeft veel meer warmte dan nepbont.

Ik vind kinderen die door hun ouders naar de Kindercrèche worden gebracht veel erger.
Of zwervers, of de mensen die honden uit het buitenland halen, terwijl er hier zoveel
in de asiels zitten.

Als bont niet meer mag, dan is voor elk produkt wel iets te zeggen. Of het nu zielig is
voor het dier, of voor de mensen(kinderen) die een produkt moeten maken.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:51

Wat een onzin zeg. Wat hebben WERKENDE ouders die hun kind naar de opvang brengen hiermee te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:52

Dat vind ik dan ook de enige onzin aan de post van Johanna :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:52

Ik vind bont sowieso waanzinnig ordinair en h*rig, of het nou echt is of nep. :)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:53

Tja, en over die zwervers ook maar te zwijgen.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:54

Fiffill schreef:
Ik vind bont sowieso waanzinnig ordinair en h*rig, of het nou echt is of nep. :)

Dat heeft toch helemaal niets met dit topic te maken :') ?

Bont kan hardstikke mooi en chique zijn hoor, als het niet zo much is.