Mijn kieffer bevalt me prima. Ik zeg alleen dat ik met niet prettig zou voelenin een bontjas Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

duchanguis schreef:Echt bont is uit, nepbont is in.
Tegenwoordig is het nep moeilijk van echt te onderscheiden, al zie je een groot verschil als je het naast elkaar legt.
.

Rosannee_ schreef:Omdat bij vlees tenminste ALLES van het dier gebruikt wordt. Ik zeg niet dat ik voor of tegen ben, ik weet alleen wel dat bij een koe of varken op zijn minst het totale dier gebruikt wordt.voor vlees worden beesten ook geslacht en dat eet iedereen dus wel. dus waarom dan geen bont?
of je bent tegen alles, of niet.

Moggsy schreef:Zullen we maar niet over juffrouw Pamela beginnen, daar raak je niet over uitgepraat.
Als je je ergens niet prettig bij voelt dan moet je datgene niet doen, heel simpel.
Als voormalig bontwerkster heb ik vele jassen door mijn handen zien gaan en ik hoef er ook geen te hebben.
Duchanguis heeft gelijk, er wordt nepbont verkocht die heel dicht bij het echte bont ligt.
En mijn zadel is van hoogwaardig kwaliteit leer en ik denk er niet over na of het dier speciaal voor mij is geslacht.
Zo ja, dan hoop ik dat hij tot de slacht een fijn leven heeft gehad.
Een kunstof zadel vind ik niet prettig en past niet op mijn paard.
Ik wil leer en koop leer.
Het zou wat zijn dat als iemand graag een leren zadel wilt dat je dan ook maar voor de bontjas moet vallen.
Lijkt mij een keuze die ieder voor zichzelf maakt.
Die grijze tussenweg is er wel degelijk.
.
ilse86 schreef:Moirsa, ben je nu zo beperkt of begrijp je het gewoon niet? Sorry hoor, maar ik word hier een beetje simpel van. Iemand mag zich toch niet lekker voelen in een bontjas, maar wel leer dragen?
Majo schreef:Rosannee_ schreef:Omdat bij vlees tenminste ALLES van het dier gebruikt wordt. Ik zeg niet dat ik voor of tegen ben, ik weet alleen wel dat bij een koe of varken op zijn minst het totale dier gebruikt wordt.voor vlees worden beesten ook geslacht en dat eet iedereen dus wel. dus waarom dan geen bont?
of je bent tegen alles, of niet.
Bij het fokken van de dieren voor bont, wordt alleen de huid gebruikt. En de rest? Wat gebeurt daarmee?
Daarbij kun je bont ook heel goed namaken, dus waarom zouden dieren ervoor moeten leiden?
Echt vlees is natuurlijk wat moeilijker na te maken.
ilse86 schreef:Moirsa, ben je nu zo beperkt of begrijp je het gewoon niet? Sorry hoor, maar ik word hier een beetje simpel van. Iemand mag zich toch niet lekker voelen in een bontjas, maar wel leer dragen?

Moggsy schreef:En eerlijk gezegd vind ik een echte nertsjas, een mink of een ocelot niet echt meer van deze tijd.
En ja, dan denk ik ook 'laat lekker in de kast hangen'.
Maar als de draagster het aan wilt doen zal het mij een zorg zijn, ik ben niet zo extreem dat ik met een verfspuit op zak loop.
Majo schreef:Yamcha schreef:melkkoeien hebben over het algemeen een leven in de wei. Daarna worden ze alsnog geslacht. Vrijwel alle koeien belanden uiteindelijk in je maag.[Bij koeien heb je koeien voor de melk,
Ronne schreef:vrije uitloop vleesdieren zijn hier in Nederland, érg érg schaars! Ook de biokoeien hebben het vaak minder goed dan de naam doet vermoeden.
Daarnaast heb je maar heel weinig of eigenlijk geen vlees nodig (gezien de hoeveelheid vegetariers die allemaal nog steeds leven). Ook hoeven laarzen niet van leer te zijn.
Vlees is ook geen restproduct..
Ik ben het met je eens dat beesten niet in te kleine hokjes opgesloten horen te zitten.. ik vind het alleen hypocriet dat men volledig over de rooie gaat bij het woord 'bont', terwijl vlees eten zo normaal is, dat mensen het eerder raar vinden als je dat niet eet.
Ik vind het belachelijk dat mijn nichtje een bontjas van mijn oudtante geerfd heeft en deze niet durft te dragen, omdat er altijd mensen zijn die daar een mening over hebben (en die ook niet voor zich houden). Nu hangt t 'beest' in de kast, daar wordt ook niet echt iemand beter van geloof ik!