Mannen en hun tact of het gebrek eraan

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 00:26

@ Samurai:

Prima toch?

Dat complexe gedoe bij sommige vrouwen, ben overgens wel blij dat ik meerdere dingen tegelijk kan :P , maar 5 verschillende dingen denken en dan vervolgens 1 ding zeggen...pfff en dat moeilijk doen....'zeg het zeg het' wat zit er onderhuids nou zo dwars maar moet eruit getrokken worden?
Nee ik zeg lekker niks, jij moet maar raden wat ik voel...zucht ik ben geen psych!
Op mijn werk hebben we een nieuwe coordinator(vrouw :z }:0 ), ik werk nu ruim 6 jr in hetzelfde team, maar ben de afgelopen week voor het eerst in die 6 jr, 2 keer bij de teamleider (godzijdank een man) op het matje geroepen...dit gaat niet goed komen.
Laatst bijgewerkt door cissie op 11-02-10 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 00:29

wie was er eerder? de man of de vrouw??

de man..
jij maakt toch ook eerst een ruwe schets voordat je voor t eggie gaat??

:P

vond m wel leuk.
maar even on topic.. ach, soms zou ik best een man willen zijn,
het lijkt altijd alsof bij hun het leven veel minder complex in elkaar zit. al helemaal op emotioneel gebied :)

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 00:30

Geeft de burger moed...je zit in de zorg? als dat zo is tja, weet hoe het is, nuanceren is het codewoord (niet voor bouwsector, transport enz. wat trouwens heel ongecompliceerde doelgroepen zijn)

Samurai

Re: Mannen en hun tact of het gebrek eraan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 00:31

@ newmom, moet je teleurstellen, wij mannen hebben degelijk gevoelens, ok die zien er soms iets anders uit, maar zijn er degelijk...

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 00:32

vergis je niet in de transport.. wij zitten er hier allemaal in en het is redelijk te doen.. tot je t kantoor binnen stapt..

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 00:34

Samurai schreef:
Geeft de burger moed...je zit in de zorg? als dat zo is tja, weet hoe het is, nuanceren is het codewoord (niet voor bouwsector, transport enz. wat trouwens heel ongecompliceerde doelgroepen zijn)

Als je ikkes bedoeld?..nee werk bij de overheid.
Binnenkort ga ik weer terug naar het gevangeniswezen in een andere functie, om meerdere redenen ben ik daar blij om, maar procentueel werken daar meer mannen dan vrouwen.......halleluja!

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 00:34

Samurai schreef:
@ newmom, moet je teleurstellen, wij mannen hebben degelijk gevoelens, ok die zien er soms iets anders uit, maar zijn er degelijk...

ja maar (hihi hoe vrouwlijk) die lijken zo makkelijk, zo eenvoudig.. niet negatief.. maar wel zo gemakkelijk.
neem mijn man nou.. als t hem niet aanstaat draait ie om en vergeet ie t..
terwijl ik dan weer even door moet gaan op t moment dat hij weer thuis komt.. ongelooflijk!!
en als ik dan geen reactie krijg dan blijf ik door gaan.. tot ie heel boos word en dan denk ik:
waarom doe ik dit nou weer??

heel lastig.. al heb ik t tegenwoordig aardig onder controle :)

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 00:36

Ben zelf ook ene geweest met het stuur in de handen (mooi was die tijd), nu in de zorg maar wat een wereld van verschil....
Kun je niet aankomen met een opmerking waar je in andere sectoren de lachers op je hand krijgt, dan staat er welkom op het matje...

Als je zelf in de gaten hebt hoe het zit, ben je al meer dan de helft op weg... komt goed, zijn ook leuke boeken over.. (ben op de helft)...

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 00:39

@ samurai:

Leuke boeken? vertel....heb volgende week een paar dagen een mega saaie dienst dus kan wel wat leesvoer gebruiken ;)

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 00:40

krijg geen tijd van lezen hier.. hahha twee kids en de rest van de beesten
en dan is t ook wel leuk om tussen door te bokken

jah , t scheelt dat ik t zelf in de gaten heb.. maar toch blijft t gebeuren zo nu en dan.. en ach.. eigenlijk is t ook wel lekker..
ben ook maar de hele week alleen en draag alle verantwoording voor de kids en de rest.. dus eens in de zoveel weekenden komen alle frustraties eruit..
en eigenlijk mag ik niet klagen want dan pakt mn man me vast en doet me alleen maar heel lang knuffelen.. dan is t weer goed en kan ik er weer tegen :D
(was ie nu maar thuis, mis m nu ik dit zo schrijf)

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 00:42

Waarom mannen sex willen, en vrouwen liefde nodig hebben

waarom mannen niet luisteren, en vrouwen niet kunnen kaartlezen

beide van Allan& Barbara Pease, zijn makkelijk, informatief en met een vleug humor....(Bij Bol heel snel binnen )

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 00:44

@Newmom:

Als je de hele week 'thuis' zit kan ik me daar best wat bij voorstellen, maak van je hart geen moordkuil zeggen ze weleens.....helaas werkt het wel zo.
Ik kan me tenminste nog 'afreageren' op mn collga's en dat is misschien ook wel de reden dat mijn man het al zolang met me uithoudt, (haha).

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 00:45

Samurai schreef:
Waarom mannen sex willen, en vrouwen liefde nodig hebben

waarom mannen niet luisteren, en vrouwen niet kunnen kaartlezen

beide van Allan& Barbara Pease, zijn makkelijk, informatief en met een vleug humor....(Bij Bol heel snel binnen )

Thanxs :D

Als het maar humor heeft, anders val ik bij het eerste hoofdstuk al in slaap :Z

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 00:47

Kanelly schreef:
daisies schreef:
Mannen zeggen altijd de verkeerde dingen op het verkeerde moment.. Jij waarschijnlijk ook, duidelijk over praten en anders maar een andere vrouw zoeken ;)

Da's een leuke.
'Schat wat is er?'
'Niets'
'Echt niet?'
'Neehee, niets'

*dag later*
*man maakt in ogen van de vrouw verkeerde opmerking (man is zich van geen kwaad bewust, want hij weet immers niet wat er in het hoofd van de vrouw omgaat)
"Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa en ditenditenditenditendat en blablabla!' (vrouw haalt allerlei situaties aan die zich in de voorgaande dagen hebben voorgedaan en waaraan zij al allerlei conclusies en eigen invullingen aan heeft verbonden)

Misschien moeten vrouwen ook eens leren om eerlijk en direct te zijn.
En niet te denken dat hij je stom vind of meteen een ander zoekt als je gewoon meteen zegt hoe je ergens over denkt. :+

Eens! :o *schaam*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 08:45

wimmus schreef:
In het kader; "huh?", volgde ik laatst (veel te lang) het gesprek tussen 2 giebelmeisjes..
het ene meisje had ronde oorbellen gekregen van haar 'scharrel'. Dat vond het andere meisje behoorlijk lief, dat betekende vast dat de jongen meer wou. Waarop het meisje met de oorbellen zei; nee joh, dan had hij me toch wel hartjes-oorbellen gegeven? Dit betekend dat hij gewoon vrienden wil blijven..

Arme jongen :D

Oh dat is mij veel te ingewikkeld.

Mijn man zei het gewoon toen hij mij leuk vond. Uitermate praktisch, al dat raden heb je niks aan.

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 16:14

En als het niet duidelijk is gewoon vragen, moet overigens naar allebei de kanten werken, mannen kunnen van 1 alinea binnen 1 zin duidelijk maken hoe het zit, wat imo ten koste gaat van hun tact, overbodige (in de ogen van de man) informatie wordt eruit gefilterd en de boodschap blijft dan over.....

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:14

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:13

Samurai, die boeken heb ik ook gelezen, prachtig!!

Ik denk alleen dat vrouwen ook niet moeten vergeten dat wij soms vreselijk om dingen heen kunnen draaien en hints geven waar een man echt niets van snapt...
Dan is begrip tonen ook een stuk moeilijker voor ze natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:42

slokkie schreef:

Die zegt het echt helemaal.

Ach, hij bedoelt het goed :+:

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:48

Samurai schreef:
En als het niet duidelijk is gewoon vragen, moet overigens naar allebei de kanten werken, mannen kunnen van 1 alinea binnen 1 zin duidelijk maken hoe het zit, wat imo ten koste gaat van hun tact, overbodige (in de ogen van de man) informatie wordt eruit gefilterd en de boodschap blijft dan over.....

meestal de iets te harde boodschap... :+
en die boeken... tja, ik denk toch dat je partner kennen meer succes heeft dan een boekje lezen...

en mannen niet tactvol? dat is een feit,
maar ik verkies niet-tactvol boven achterbaks en schijnheilig, zoals zoveel vrouwen zijn...!

misschien dus toch eens tijd om naar een ander, minder gecompliceerd, geval over te schakelen... al is het bijzonder jammer van dit meisje...

er is maar 1 ding waar ik niet mee kon lachen toen mijn ex het zei... "je bent moddervet", nota bene in de buurt van zijn vrienden...
ik had verdorie een bmi van 19... moddervet... }:0

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 19:16

Slokkie: weer op zijn kop de spijker haha

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 00:28

_JL_ schreef:
Samurai schreef:

meestal de iets te harde boodschap... :+
en die boeken... tja, ik denk toch dat je partner kennen meer succes heeft dan een boekje lezen...

en mannen niet tactvol? dat is een feit,
maar ik verkies niet-tactvol boven achterbaks en schijnheilig, zoals zoveel vrouwen zijn...!

misschien dus toch eens tijd om naar een ander, minder gecompliceerd, geval over te schakelen... al is het bijzonder jammer van dit meisje...

er is maar 1 ding waar ik niet mee kon lachen toen mijn ex het zei... "je bent moddervet", nota bene in de buurt van zijn vrienden...
ik had verdorie een bmi van 19... moddervet... }:0

Je hebt hem daarna omgelegd mag ik hopen? :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:18

slokkie schreef:
Benen dicht voor een week en ram een winterwortel in zijn reet.
"Niet elk pondje komt door het mondje, zie dit pondje maar eens makkelijk kwijt te raken".

Daar kweek je begrip mee, geloof me.
:Y)

In dit geval lijkt me het advies van Slokkie uitstekend.

Duidelijk, zonder omwegen, en geen subtiele hints erin :+

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:43

owwww heerlijk topic dit!!!!

ik ben volgens mij meer man dan vrouw.. als ik iets op mn hart heb, zeg ik het. Als ik iets wil zeggen, zeg ik het duidelijk en direct. Als ik van je nodig heb, vraag ik erom.. waarom moeten vrouwen altijd zo lastig doen en in codetaal praten!? Zelfs ik begrijp ze niet en ben er eentje!!!!!!

het enige geluk wat ik heb en jij niet, zijn mooie blauwe ogen, lieve glimlach en borsten O:)

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 12:50

Zou het niet te maken hebben hoe een vrouw opgroeit? Tussen broers of als meisjes-meisje?
Ik weet het igg niet...