Oud en nieuw, Gulle mensen met krant/folderwijk!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:47

XFiemoX schreef:
Inderdaad de enige die niet komt om te bedelen is de postbode..

En dat is nou juist degene die ik wel wat zou willen geven, misschien even een envelopje klaarleggen voor als ik m weer langs zie lopen...

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:51

Focussed schreef:
Ik vind het altijd aso als mensen niet open doen, maar me wel zien staan. Ik geef niet alleen het kaartje, maar ook meteen de krant erbij... Dus dan sta ik daar met m'n krant te zwaaien, kijken ze je aan en gaan weer door met televisie kijken... Kijk dat je niets wilt geven, prima. Het is niet verplicht... maar dat je ook niet even het fatsoen kunt opbrengen om open te doen en de krant en het kaartje aan te nemen...

Dit hangt denk ik ook van het tijdstip af. Er wordt door de politie aan oudere mensen geadviseerd om na 18.00 uur (of eigenlijk als het buiten donker is) de deur niet meer open te doen. Er zijn nu eenmaal steeds meer "mensen" die niet te goeder trouw zijn en misbruik maken van dit soort situaties.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:33

Ik heb een folderwijk en tot nu toe bijna 175€ opgehaalt, en ik moet nog een gedeelte dus ik kom wel aan de 200€ :D Dit was het eerste jaar dat ik folders liep, en het valt me zeker niet tegen! :Y)

Ik moet zeggen dat ik het ook wel wat onbeschoft als mensen duidelijk thuis zijn maar gewoon niet open doen. Ik heb het hele jaar bezorgt, altijd binnen de tijd (wij mogen t/m dinsdag avond bezorgen) en bezorg elke week. En als mensen niet blij zijn met die folders.. waarom plak je dan geen sticker op je deur? :Z Ik hoef niet eens persé iets te krijgen.. Er deed een meisje open die niet van de gewoonte afwist en vroeg toen van; "Oh ehm, moet je geld hebben?" Toen zei ik gewoon; "nee hoor, dat hoeft niet! Fijne avond nog! :D" Ik dring ook nooit aan, bedankt ze altijd (ook al geven ze niks), mijn uurloon is lager dan dat van een vakkenvuller.. Maargoed, ik kan me ook wel voorstellen dat mensen soms gek worden van al die mensen voor je deur. En als ze niet goed bezorgt hebben, dan hoef je in mijn ogen idd helemaal niks te geven :Y)
Laatst bijgewerkt door Nirvana_ op 24-12-09 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:42

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niets geef.

Hier komen er een heleboel folderlopers aan de deur (betaalde kranten heb ik niet)

Ik zie allemaal onbekende gezichten, en degene die ik juist altijd zie lopen door weer en wind, die komt niet schooien..

En om heel eerlijk te zijn heb ik ook geen losgeld meer in huis.
En doe ik na 20 uur de deur niet meer open :Y)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:02

Nargini schreef:
waarom plak je dan geen sticker op je deur? :Z

omdat ik dát heel lelijk vind!
Daarbij vind ik het niet erg om folders te krijgen, maar vind het ook niet erg om ze niet te krijgen. De meeste gaan ongezien de kliko in.
Vind het verder wel netjes dat jij er niet op aandringt.

Vind het ook logisch dat je uurloon niet hetzelfde is als een vakkenvuller... Als je wil kun je ook kiezen voor vakkenvullen ;)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:06

Heb het 'vroeger' 1 keer gedaan, daarna nooit meer^^
De krant was eerst gratis en later betaalde je er 50 euro per jaar voor ofso.
Iemand had m eerst gratis, toen niet meer en daarna had ze dus een abbo.
Kom ik aan met mijn kerstmuts op zei mijn zinnetje en geef en kaartje.
Zegt die vrouw, ja je krijgt niks want ik heb m pas een blauwe maandag!
Zo waren dr nog een paar met een smoesje, halverwege ben ik gestopt.
Het jaar erna heb ik mijn neefje laten lopen, die deed het altijd als ik niet kon.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:10

Als ze aan de deur komen geef ik wel wat. Maar alleen als ik zie dat ze ook echt bezorgen (dus folders/krantje erbij ). Het gebeurt hier helaas ook regelmatig dat er nep-bezorgers aan de deur komen, soms zelfs met valse nieuwjaarskaartjes :(
ZO heeft mijn man een keer 5 euro aan een bezorger van een bepaalde krant gegeven, komt terug de huiskamer in...ja, dat en dat aan de deur.....schat, die krant hebben wij helemaal niet :o
Beetje stom van ons, maar echt aso dat die gasten zo langs de deuren gaan!
Ik zat er wel aan te denken om iets aan de klink te hangen voor de postbode ( ik ben er overdag nooit ), ik vind het echt geweldig dat ze elke dag mijn brieven etc. komen brengen door de sneeuw/gladheid/kou.

MizoraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:14

Ik heb jaren gelopen. Het scoorde altijd goed, heb een leuke wijk maar zelf heb ik ook altijd tijd gehad voor een praatje. En ook ik heb wel eens 20 euro gekregen. Maar ook ben ik gewoon tevreden met 50 cent.
Soms is het echter zo dat nog net niet de 50 cent naar buiten gooien om de deur weer dicht te smijten, dat is dezelfde 50 cent, maar dan heb ik toch het gevoel van maar 50 cent.
Overigens doe ik de kranten nu alleen maar niet meer omdat ik studeer en alleen nog maar in de weekenden thuis ben (en de krant standaard op woensdag bezorgt wordt)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:42

Heb de zondagskrant al binnen .... :roll:

Kan je die in dit geval niet gewoon op zondag lopen :+ En straks nog komen bietsen ook he, kaartje zat er niet bij :D

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:55

twee jaar terug gingen we wonen waar we nu wonen. We waren aan het klussen in de periode dat ze langs de deur komen. Bij de eerste die langs kwam wist ik niet dat ze langs kwamen voor geld. Maar vervolgens zijn er dat jaar meer dan 10 kinderen langs geweest toen was ik het wel een beetje zat. Maar nu is er pas 1 geweest of het komt omdat mijn deurbel kapot is en nog geen nieuwe batterijen heb gehaald ;)

__AM

Re: Oud en nieuw, Gulle mensen met krant/folderwijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:01

Ik help een man, hij heeft 2000 adressen en dat kan die nooit alleen natuurlijk. Heb gister en vandaag paar uurtjes met me broertje gelopen en hebben 170 euro opgehaald!

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:03

Hier een postbode...
ben benieuwd wat ik zou ophalen als ik mn 316 adressen langs mocht voor wat kleingeld... :=
Ben stiekem een beetje jaloers als ik rond kerst de kranten en folder lopers langs de deur zie gaan.
Niet dat ik iets tekort kom hoor.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:05

Hier komen er echt super veel aan de deur. Alleen de krantenbezorger krijgt geld, de rest krijgt een kerstkaart

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:52

Zesiram schreef:
Als ze aan de deur komen geef ik wel wat. Maar alleen als ik zie dat ze ook echt bezorgen (dus folders/krantje erbij ). Het gebeurt hier helaas ook regelmatig dat er nep-bezorgers aan de deur komen, soms zelfs met valse nieuwjaarskaartjes :(
ZO heeft mijn man een keer 5 euro aan een bezorger van een bepaalde krant gegeven, komt terug de huiskamer in...ja, dat en dat aan de deur.....schat, die krant hebben wij helemaal niet :o
Ik zat er wel aan te denken om iets aan de klink te hangen voor de postbode ( ik ben er overdag nooit ), ik vind het echt geweldig dat ze elke dag mijn brieven etc. komen brengen door de sneeuw/gladheid/kou.

Dachten er zo maar meer mensen.
Gister onderuit gegaan op een steilen helling.
Hersenschudding en een kreupel been.
En als dank voor dat je door het slechste weer komt toeteren ze van aan de kant en rijden over de post heen.

Maeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:06

Moontje1991 schreef:
Zesiram schreef:

Dachten er zo maar meer mensen.
Gister onderuit gegaan op een steilen helling.
Hersenschudding en een kreupel been.
En als dank voor dat je door het slechste weer komt toeteren ze van aan de kant en rijden over de post heen.

:oo mijn god, dat is me een potje aso!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:28

Precies. Ik zou ook eerder wat aan de TNT bezorger geven. Zij zorgen er toch weer iedere keer voor dat we netjes onze post krijgen, door weer en wind.

De kranten en folderbezorgers geef ik om heel eerlijk te zijn niets, ja, ik wens ze fijne feestdagen. We krijgen geloof ik 4 krantjes en 2 pakken folders per week, plus daarnaast nog krantjes die 1x in de 2 weken komen. Dat word me een beetje te gek. Ik geef die centjes toch liever aan het asiel. Die hebben al zo weinig...

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:34

Begin er vast niet aan om wat te geven. Wij gaan toch ook niet naast onze salarissen naar klanten toe om extra te vragen. Ten 2e krijgen wij bijna nooit alle folders en krantjes en ten 3e het )"($!)"(&" mens op woensdag komt gemiddeld rond de klok van 00.30 uur nog is de krantjes brengen ondanks de vele telefoontjes naar het bedrijf met klachten hierover.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:34

Wij geven alleen de kranten waar we om vragen (telegraaf, en dorpskrant) wat, voor folders ga ik echt geen geld geven. Dan heb ik ze liever niet :=
postbodes mogen van mij ook wel wat extra's krijgen :)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:49

superwoman schreef:
Nargini schreef:
waarom plak je dan geen sticker op je deur? :Z

omdat ik dát heel lelijk vind!
Daarbij vind ik het niet erg om folders te krijgen, maar vind het ook niet erg om ze niet te krijgen. De meeste gaan ongezien de kliko in.
Vind het verder wel netjes dat jij er niet op aandringt.

Vind het ook logisch dat je uurloon niet hetzelfde is als een vakkenvuller... Als je wil kun je ook kiezen voor vakkenvullen ;)

Kan ook een klein stickertje zijn hoor, dat heeft iemand in mijn wijk ook, gewoon een klein briefje boven de brievenbus. Oké, de eerste keer zag ik het over t hoofd, maar toen ben ik erop gewezen en sindsdien wist ik het wel. En van dat vakkenvuller.. dat ga ik ook zeker doen! Alleen wacht ik even tot ik 16 ben (maart) - 15 jarigen hoeven ze hier niet.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:35

Nou je kan beter krantenbezorgen dan vakkenvullen.
Je verdient beter met bezorgen.
Je hebt geen baas boven je die elk stapje wat je doet controleert.
Voor ik postbode werdt zat ik achter de kassa ik zeg je vreselijk.
Heb je van half 4 tot 4 uur avondeetpause moet je dan om 7 uur naar de wc pech gehad je wacht maar lekker tot half 10.
heb je van 2 tot half 3 midagpauze heb je om half 1 al honger pech gehad.
Als je van 5 tot half 10 moet werken blijf je fijn de heele tijd zitten of je nou naar de wc moet of niet je blijft zitten al pis je in je broek.
Ik werdt gedwongen om te komen met een longontsteking en mocht geen medicijnen inemen krijg je een hoestaanval niet zijken en blijven zitten heb uiteindelijk wel de kassa daar ondergekotst zop erg werdt me hoestaanval en me baas die was woedend wat ik mocht niet ziek zijn en moest beter zijn enz.
Klanten mogen je uitschelden en jij moet dan je excuus aanbieden voor het feit dat je je werk doet laatst een vrouw die schold me helemaal verot omdat ze 17 euro boodschappen had en dus 1 sticker kreeg.
Ja daar kan ik ook niks aan doen dat zijn de regels en elke sticker die eruit gaat wordt geteld en daarnaast heeft iedereen een camera op zich gericht dus als je er aan het eind van de dag 1 mist is dat een officieele waarschuwing gebeurt het 3 keer lig je eruit.
Als er een vies oud stinkend mannetje komt die in het vondelpark woond en je probeert te versieren moet je daarin meegaan enz.

Ik zeg je krantenlopen of postbezorgen is veel beter werk maar natuurlijk moet je zelf ondervinden hoe walgelijk in de winkel werken is.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:46

Wij geven altijd wel wat hoor! Toen wij nog het AD kregen (altijd!) hebben wij die jongeman wel wat meer gegeven dan de kranten. Wij laten ook altijd de kaartjes zichtbaar bij de deur liggen, want ze komen het geregeld een tweede keer proberen.

Wat ik wel raar vind is dat sommige het belachelijk vinden dat ze deze mensen naast hun salaris 'moeten' betalen, maar dat het geven van fooi in een restaurant vaak wel meer dan gewoon is (en dan heb ik het gewoon over NL, waarnaast deze dames en heren gewoon een salaris hebben)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:55

Ik vind fooi geven in restaurants net zo belachelijk als geld voor een kerstkaartje bij bezorgers. ;) Ik snap niet waarom deze beroepen extra krijgen van omstanders. Dan zouden een heleboel baantjes een extraatje verdienen want ik kan wel ergere baantjes verzinnen dan binnen in een restaurant het eten serveren en schoonmaken. Je zal in de horeca zeker wel met werkdruk etc zitten maar dat heb je bij zoveel baantjes.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:59

Nargini schreef:
Kan ook een klein stickertje zijn hoor, dat heeft iemand in mijn wijk ook, gewoon een klein briefje boven de brievenbus. Oké, de eerste keer zag ik het over t hoofd, maar toen ben ik erop gewezen en sindsdien wist ik het wel. En van dat vakkenvuller.. dat ga ik ook zeker doen! Alleen wacht ik even tot ik 16 ben (maart) - 15 jarigen hoeven ze hier niet.

Dan nog ga ik geen lelijke stickers plakken :n
Het is niet zo gek dat ze geen 15 jarige willen. De wet is nogal streng en zorgt ervoor dat de werkgever het erg lastig vind om een 15 jarige te laten werken.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:00

zij schreef:
ik geef geen geld... vind dat zo gek... ze krijgen toch salaris?

Zo, en dat vindt ik nu ook.

Ik krijg ook toch geen fooi ( gehandicapte zorg ) omdat ik het hele jaar billen afveeg :D

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:27

Een paar jaar geleden bracht ik de ochtendkrant rond. Verdiende lekker en in de middag had ik tijd voor mijn paard :P

Rond kerst/nieuwjaar waren er zelfs mensen die hun wekker zette zodat ze me geld konden geven ;) Dat is iets dat vergeet je niet meer!

Hier zijn de folderlopers nog niet aan de deur geweest :n