XFiemoX schreef:Inderdaad de enige die niet komt om te bedelen is de postbode..
En dat is nou juist degene die ik wel wat zou willen geven, misschien even een envelopje klaarleggen voor als ik m weer langs zie lopen...
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Focussed schreef:Ik vind het altijd aso als mensen niet open doen, maar me wel zien staan. Ik geef niet alleen het kaartje, maar ook meteen de krant erbij... Dus dan sta ik daar met m'n krant te zwaaien, kijken ze je aan en gaan weer door met televisie kijken... Kijk dat je niets wilt geven, prima. Het is niet verplicht... maar dat je ook niet even het fatsoen kunt opbrengen om open te doen en de krant en het kaartje aan te nemen...
Dit was het eerste jaar dat ik folders liep, en het valt me zeker niet tegen! 
Ik hoef niet eens persé iets te krijgen.. Er deed een meisje open die niet van de gewoonte afwist en vroeg toen van; "Oh ehm, moet je geld hebben?" Toen zei ik gewoon; "nee hoor, dat hoeft niet! Fijne avond nog!
" Ik dring ook nooit aan, bedankt ze altijd (ook al geven ze niks), mijn uurloon is lager dan dat van een vakkenvuller.. Maargoed, ik kan me ook wel voorstellen dat mensen soms gek worden van al die mensen voor je deur. En als ze niet goed bezorgt hebben, dan hoef je in mijn ogen idd helemaal niks te geven
Nargini schreef:waarom plak je dan geen sticker op je deur?
Zesiram schreef:Als ze aan de deur komen geef ik wel wat. Maar alleen als ik zie dat ze ook echt bezorgen (dus folders/krantje erbij ). Het gebeurt hier helaas ook regelmatig dat er nep-bezorgers aan de deur komen, soms zelfs met valse nieuwjaarskaartjes![]()
ZO heeft mijn man een keer 5 euro aan een bezorger van een bepaalde krant gegeven, komt terug de huiskamer in...ja, dat en dat aan de deur.....schat, die krant hebben wij helemaal niet![]()
Beetje stom van ons, maar echt aso dat die gasten zo langs de deuren gaan!
Ik zat er wel aan te denken om iets aan de klink te hangen voor de postbode ( ik ben er overdag nooit ), ik vind het echt geweldig dat ze elke dag mijn brieven etc. komen brengen door de sneeuw/gladheid/kou.
Moontje1991 schreef:Zesiram schreef:Als ze aan de deur komen geef ik wel wat. Maar alleen als ik zie dat ze ook echt bezorgen (dus folders/krantje erbij ). Het gebeurt hier helaas ook regelmatig dat er nep-bezorgers aan de deur komen, soms zelfs met valse nieuwjaarskaartjes![]()
ZO heeft mijn man een keer 5 euro aan een bezorger van een bepaalde krant gegeven, komt terug de huiskamer in...ja, dat en dat aan de deur.....schat, die krant hebben wij helemaal niet![]()
Beetje stom van ons, maar echt aso dat die gasten zo langs de deuren gaan!
Ik zat er wel aan te denken om iets aan de klink te hangen voor de postbode ( ik ben er overdag nooit ), ik vind het echt geweldig dat ze elke dag mijn brieven etc. komen brengen door de sneeuw/gladheid/kou.
Dachten er zo maar meer mensen.
Gister onderuit gegaan op een steilen helling.
Hersenschudding en een kreupel been.
En als dank voor dat je door het slechste weer komt toeteren ze van aan de kant en rijden over de post heen.
mijn god, dat is me een potje aso! superwoman schreef:Nargini schreef:waarom plak je dan geen sticker op je deur?
omdat ik dát heel lelijk vind!
Daarbij vind ik het niet erg om folders te krijgen, maar vind het ook niet erg om ze niet te krijgen. De meeste gaan ongezien de kliko in.
Vind het verder wel netjes dat jij er niet op aandringt.
Vind het ook logisch dat je uurloon niet hetzelfde is als een vakkenvuller... Als je wil kun je ook kiezen voor vakkenvullen
Ik snap niet waarom deze beroepen extra krijgen van omstanders. Dan zouden een heleboel baantjes een extraatje verdienen want ik kan wel ergere baantjes verzinnen dan binnen in een restaurant het eten serveren en schoonmaken. Je zal in de horeca zeker wel met werkdruk etc zitten maar dat heb je bij zoveel baantjes. Nargini schreef:Kan ook een klein stickertje zijn hoor, dat heeft iemand in mijn wijk ook, gewoon een klein briefje boven de brievenbus. Oké, de eerste keer zag ik het over t hoofd, maar toen ben ik erop gewezen en sindsdien wist ik het wel. En van dat vakkenvuller.. dat ga ik ook zeker doen! Alleen wacht ik even tot ik 16 ben (maart) - 15 jarigen hoeven ze hier niet.

Dat is iets dat vergeet je niet meer!