Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:52

MarcoBorsato schreef:
Ik denk dat TS op wat meer medelijden had gehoopt en de dingen nu verdraait.

Denk ik niet, omdat de openingspost nogal warrig was, maar zeker wel van goede wil was.

Net hoe je het wil lezen wsl.
Ik denk dat de ts weinig keuze heeft, omdat de moeder en haar ouders het moeilijk maken.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:53

Wat wel grappig is is dat het een 'vrouwenforum' is en de man hier ook wel heeeel fel aangevallen word, mag best een toontje lager, dunkt mij.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:54

Sterkte ermee!

Ik hoop dat je je kind dan nog eens tezien krijg..! :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:54

Man of Vrouw, er is een baby bij betrokken en dat vind ik heel, heel erg. Want niemand hier neemt het op voor zijn vriendin, of wel? I blame them both equally. Alleen zij heeft geen topic geopend wat vraagt om medelijden.

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:55

Citaat:
Maar waarom blijkt dan niet uit de beginpost dat hij graag voor zijn kind wil zorgen, maar lijkt het net alsof het verhaal gaandeweg het topic steeds veranderd?

Er staat toch duidelijk in de openingstekst geschreven dat hij graag wil helpen maar dat áls hij het kind vast mag houden ze meteen verwachten dat hij alles maar zelf kan?

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:57

MarcoBorsato schreef:
Man of Vrouw, er is een baby bij betrokken en dat vind ik heel, heel erg. Want niemand hier neemt het op voor zijn vriendin, of wel? I blame them both equally. Alleen zij heeft geen topic geopend wat vraagt om medelijden.

Ga jij alle forums af dan om te kijken of er niet een soortgelijk topic is? Uit de reacties van de TS heb ik ook begrepen dat de moeder van het kind niet echt een paardengek is, dus waarom zou ze dan op Bokt ook zo'n topic aanmaken?!

Siets

BSensation schreef:
Citaat:
Maar waarom blijkt dan niet uit de beginpost dat hij graag voor zijn kind wil zorgen, maar lijkt het net alsof het verhaal gaandeweg het topic steeds veranderd?

Er staat toch duidelijk in de openingstekst geschreven dat hij graag wil helpen maar dat áls hij het kind vast mag houden ze meteen verwachten dat hij alles maar zelf kan?

Na nog een keer doorlezen zie ik inderdaad at het er staat, mijn excuses :). Vond het zo moeilijk lezen, dat ik
dat waarschijnlijk verkeerd heb gezien.

Urbanus

Citaat:
en ik zal natuurlijk mijn kind missen maar ik heb ook nog een eige leven om te mogen genieten en niet aan een touw worden vastgehouden.

Ja dit is typisch een uitspraak van een vader die zijn kind wilt zien.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:58

MarcoBorsato schreef:

jij ziet het als medelijden!
ik vind dat wel mee vallen.
Kan me goed voorstellen dat hij in de war is in deze situatie.
Hij heeft al wel tips gekregen en dat was denk ik eerder de bedoeling!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:59

Bonita_Bon schreef:
Qimm schreef:
sommige mensen zouden zich gewoon niet voort mogen planten :n

mijn god, arm kind, 2 zulke incompetente, kinderachtige figuren als ouders hebben. jezus man als jullie volwassne genoeg zijn om een kind te maken, wees dan verdomme verantwoordelijk genoeg om het fatsoenlijk op te voeden, faal je hierin dan zou ik ernstig overwegen om het kind ter adoptie te stellen in de hoop dat het dan een stabieler en verstandiger gezin krijgt. Dit is toch niet normaal ;(

Dit lijkt me niet helemaal nodig.... Als je het in andere, mildere vorm had neergezet was ik het met je eens geweest... Maar dit leest natuurlijk niet fijn weg. Ik geloof dat het duidelijk is dat ze beiden hun leven niet op orde hebben en verkeerde prioriteiten stellen, maar wij weten niet wat er allemaal aan vooraf is gegaan. Als je zijn profiel en berichten leest kom je ook wel iets te weten over zijn 'denkwijze' zogezegd. En daar val ik niemand mee aan!

ik heb er geen behoefte aan om zijn profiel en berichten te lezen. De toon in zijn berichten hier zegt mij genoeg, en niet alleen over hem maar ook over de moeder van het kind. Tenzij er een setje verdomd sterke opa's en oma's zijn ben ik bang dat dit kind niet lekker terecht zal komen. Sommige mensen zijn op jonge leeftijd al volwassen en verstandig, zij beiden kennelijk niet.

Urbanus

BSensation schreef:
MarcoBorsato schreef:

Ga jij alle forums af dan om te kijken of er niet een soortgelijk topic is? Uit de reacties van de TS heb ik ook begrepen dat de moeder van het kind niet echt een paardengek is, dus waarom zou ze dan op Bokt ook zo'n topic aanmaken?!

Ehm... Oké, je snapt mijn reactie niet. Ik reageerde op:
Bonita_Bon schreef:
Wat wel grappig is is dat het een 'vrouwenforum' is en de man hier ook wel heeeel fel aangevallen word, mag best een toontje lager, dunkt mij.

En met mijn reactie bedoelde ik dat mijn mening hetzelfde zou zijn als het zijn vriendin was die een topic opende ipv hijzelf.

Moontje1991

Nakisha schreef:
Kensha; voogdijzaak beginnen?
Kijken of je het kind kunt erkennen en gedeelde voogdij kan regelen?

Als zij niet hem niet als vader voor het kind wel erkennen zal het niet gebeuren.
EN buiten dat als het hem al lukt zal hij de alementatie moeten betalen.
En het eenige wat hij ervoor terug krijgt is dat hij heel mischien zijn kind om het weekend mag zien.
Maar de moeder zal het proberen tegen te werken.
En dat zal niet alleen voor hem en de moeder veel stress opleveren maar ook voor het kind en dat is zeker niet goed voor het kind
Dan is het kind gellukiger als hij het laat rusten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:02

MarcoBorsato schreef:
Citaat:
en ik zal natuurlijk mijn kind missen maar ik heb ook nog een eige leven om te mogen genieten en niet aan een touw worden vastgehouden.

Ja dit is typisch een uitspraak van een vader die zijn kind wilt zien.

Ik zie dat touw als de moeder die hem o.a wil verplichten om zijn paard te verkopen..
Relatie ging al niet goed, dus kan me voorstellen dat hij daar niet aan vast wil zitten.
Kind zal hij missen, dus ja hij wil dit kind wel.

Net hoe je het wíl lezen lieveli

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:03

Tuurlijk, je interpreteert het toch op je eigen manier. Maar zó interpreteer ik het dus.

hoofdstel2

@ Lieveli: Dan heb ik je post verkeerd begrepen, mijn excuses. Ik ben wel benieuwd hoe er dan gereageerd zou worden áls er wel een vrouw zo'n topic had aangemaakt....

orienta

superwoman schreef:
Ik zie dat touw als de moeder die hem o.a wil verplichten om zijn paard te verkopen..
Relatie ging al niet goed, dus kan me voorstellen dat hij daar niet aan vast wil zitten.
Kind zal hij missen, dus ja hij wil dit kind wel.

Net hoe je het wíl lezen lieveli

zo lees ik het ook inderdaad superwoman :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:05

BSensation schreef:
@ Lieveli: Dan heb ik je post verkeerd begrepen, mijn excuses. Ik ben wel benieuwd hoe er dan gereageerd zou worden áls er wel een vrouw zo'n topic had aangemaakt....

Ik denk dat het niet heel veel zou verschillen. Ook nu zijn de meningen natuurlijk verdeeld, en we horen het verhaal maar van 1 kant, van iemand die ook moeite heeft een geordend en logisch verhaal op te schrijven (no offence)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:06

MarcoBorsato schreef:
Tuurlijk, je interpreteert het toch op je eigen manier. Maar zó interpreteer ik het dus.

dat is idd zo.
Maar je valt daardoor wel hard uit, terwijl hij het dus ook anders bedoeld kan hebben....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:09

Ik lees andere dingen van TS in andere topics waardoor ik het gevoel heb dat TS niet altijd eerlijk is. Bovendien vind ik mezelf niet heel hard, ik vind het hard dat er een kind geboren is met zulke ouders.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:10

MarcoBorsato schreef:
Ik lees andere dingen van TS in andere topics waardoor ik het gevoel heb dat TS niet altijd eerlijk is. Bovendien vind ik mezelf niet heel hard, ik vind het hard dat er een kind geboren is met zulke ouders.

Dat zeg je nu.
Maar als hij een topic had geopend over dat ze abortus ging plegen en info wou dan was je het er ook niet mee eens geweest hoogstwaarschijnlijk.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:11

MarcoBorsato schreef:

Ben het met je eens dat dit kind de dupe is!
Hopelijk maken de opa's en oma's veel goed.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:12

Moontje1991 schreef:
MarcoBorsato schreef:

Dat zeg je nu.
Maar als hij een topic had geopend over dat ze abortus ging plegen en info wou dan was je het er ook niet mee eens geweest hoogstwaarschijnlijk.

Oh. Waarom waarschijnlijk? Kun je me vertellen hoe je aan dit antwoord bent gekomen?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:13

Inderdaad. Hoe je het hele verhaal ook wendt of keert, er is hier maar 1 slachtoffer aan te wijzen, en dat is het kind. Hoe erg de ouders alles ook op zichzelf betrekken...

Nakisha

Re: Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:18

Ik vind dat hier wel veel van de vader verwacht word. De baby is nu drie maanden, en de veranderingen zijn dus groot. Toch word direct een modelvader verwacht die een diepe binding met het kind heeft. Soms gaat het niet zo gemakkelijk.
Toch geeft hij aan dat hij het kind niet wil missen en juist graag vader wil zijn.

Daarnaast lijkt het erop dat moeder besloten heeft dat hij er niets mee te maken moet hebben, maar ze hoopt wel geld van hem te plukken. Ze wil ook NIET dat hij het kind erkent, wat hij wel wilde.

Dus ik vind de keiharde aanvallen op de TS overdreven.
Beide ouders hebben hier gewoon enorme steken laten vallen, en resumerend had het kind er gewoon nooit moeten komen... maar daarvoor is het nu te laat. :(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:20

Wie heeft het hier over een modelvader eisen? Fidel Hans hier is verre van een modelvader, en toch hou ik van 'm.

Het gaat mij erom dat 1. Beide ouders het goed aan het verknallen zijn en 2. TS een topic opende met *in mijn ogen* een om medelijden vragend verhaal en later zijn verhaal verdraaide om zichzelf in een beter daglicht te zetten.

However, TS, schakel maatschappelijk werk in. Dat helpt je verder op weg dan heel bokt bij elkaar.