Wat is een leuke eerste auto?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Re: Wat is een leuke eerste auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 17:38

Nou we waren bij een ander bedrijf in Rotterdam en zeiden dat we daarna nog even naar zuid gingen. Toen zeiden zij toch niet bij Jetcars. En eigenlijk was dat wel de bedoeling. Dus hebben we eerst ons ritje afgemaakt naar andere garages , maar hadden toen niets meer op de planning en omdat we toch ook wel benieuwd waren hoe slecht het dan allemaal was vonden we het gewoon leuk om daar even te gaan kijken. Niet per se met de intentie om daar dan serieus te gaan kijken/kopen. We hebben even gekeken naar die auto en zijn zo weer weggegaan.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:40

Ik ben ook een keer bij Jetcars wezen kijken, wat een drama, allemaal auto's die aanrijdingsschade hadden, scheve motorkappen, bumpers er half onder vandaan en dat soort dingen.. Wil niet weten wat er verder allemaal aan mankeert := Was ook snel weer weg :D

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 17:43

Ja inderdaad zag ik ook ja!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:37

Ik word in maart 18 en dan begin ik met mijn rijbewijs. In januari komt er een peugeot 207 bij waar ik oa in mag rijden :j

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:48

Hoe komen jullie aan zo een goedkope verzekering? Ik betaal 58,- per maand en niet eens allrisk (wa+beperkt casco)

Eroslover, leuk he de speurtocht naar een eerste autootje. Leer je ook heel veel van!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:52

Musjes schreef:
Hoe komen jullie aan zo een goedkope verzekering? Ik betaal 58,- per maand en niet eens allrisk (wa+beperkt casco)

Eroslover, leuk he de speurtocht naar een eerste autootje. Leer je ook heel veel van!

Ik betaal maar liefst 100 euro per maand O:). Ligt natuurlijk ook geheel aan je auto !

Ik heb ook pas mijn rijbewijs sinds Juli, en een auto uit 1992 met 155.000km op de teller.
Ontzettend sportief (groot) Coupé. Sport uitvoering, en mag voor de trailer.. en koste maar 1500 euro !

Kan makkelijk haha *D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:23

Mn vriend (automonteur) heeft de volgende tips:

- Fiat heeft hele goedkope onderdelen
- Jappaners (Toyota, Nissan, etc.) & Volvo 440 gaan bijna nooit kapot
- No go's: Oude Opel Kadetjes, Alfa's
- Alle auto's gaan stuk, hoe duur of goedkoop ze ook zijn. Laat je niet misleiden door hoe mooi de auto er van binnen en buiten uit ziet. De motor is het belangrijkste! Je kunt beter een deukje in de motorkap hebben, met een goede motor. Dan een auto die er super uit ziet en verder verrot is van binnen.
- Qua prijs van de onderdelen: dit hangt vaak samen met de prijs van je auto. Hoe duurder en luxer de auto, hoe duurder de onderdelen vaak zijn. En kijk goed om je heen, hoe meer auto's je ervan ziet rijden, hoe makkelijker je aan onderdelen kunt komen.
- Als je een auto op het oog hebt, ga dan eens op internet kijken naar de sterke en zwakke punten van deze auto

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:32

joyce2 schreef:
Mn vriend (automonteur) heeft de volgende tips:
- Als je een auto op het oog hebt, ga dan eens op internet kijken naar de sterke en zwakke punten van deze auto

Toch ben ik het daar (en mijn automonteur vriend haha *D ) niet helemaal mee eens.
Je kan wel gaan kijken op internet, maar het kan maar zo zijn.. dat nou net díe auto waar je naar gaat kijken helemaaal die zwakke punten niet heeft. En wat normaal sterk is, juist zwak is.

Iemand mee nemen met verstand en goed kijken. Desnoods ook op de brug en onder naar laten kijken.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 19:34

Dankje wel Joyce en Amber!

Nou heeft mijn vader wel wat verstand van auto's maar niet zoveel als bv een automonteur ofzo iemand
Heb wel geleerd om nu bedrijven na te googlen. Mede doordat dat andere bedrijf ons die lijst over jetcars vertelde. En we dit nu ook met eigne ogen gezien hebben. Heb nu al 3 of 4 van dit soort bedrijven op internet gevonden. Zo weet je wel waar je eigenlijk niet moet zijn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:37

tuurlijk, maar het is wel handig om te horen wat VEEL VOORKOMENDE (dus niet altijd voorkomende) zwakke en sterke punten zijn. Dat wil dan dus niet gelijk zeggen dat elke auto dat ook heeft, maar ik neem aan dat iedereen dat zelf ook wel kan bedenken ;)

Maar zelfs als je iemand mee neemt die er veel verstand van heeft, hoeven nog niet alle problemen aan het licht te komen/zichtbaar te zijn. Maar is altijd beter dan alleen te gaan.

@eroslover: toch fijn dat je pa wel een beetje verstand van auto's hebt, met 2 heb je al meer verstand dan wanneer je alleen bent!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:43

Leuk dat je zo opzoek bent naar je autotje.
Ik wou je nog een dealer aanraden , maar na het bekijken van de website hebben die momenteel niks voor je staan..
Ben heel benieuwd wat het gaat worden :)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 19:50

Je mag op zich de dealer wel noemen hoor , want mocht het niet lukken hebben ze misschien later wel wat staan je weet het nooit. Ja wel grappig , eerlijk gezegt was het nog niet zo de bedoeling om al zo op zoek te zijn maar nu ik een maal op zoek ben wil ik ook wel graag een auto!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:29

voor een goedkope verzekering,ga eens vergelijken op independer.nl
zo ben ik aan de mijne gekomen,onna-onna(een damesverzekering,haha)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:18

Musjes schreef:

Wij hebben alleen Wa verzekering, maar ik zit aan iets meer te denken.
Auto staat op m'n vriend z'n naam en dan betalen we 20,- per maand.
Zou deze op mijn naam staan met 5 schadevrije jaren dan moest ik €61,- betalen.
Als ik net m'n rijbewijs zou hebben ging het me € 105,- kosten.

Echt niet normaal!

Stel dat mn vriend nu z'n rijbewijs net zou hebben en voor dezelfde auto een verzekering afsluit met dus 0 schadevrije jaren dan zou de verzekering hem 45,- per maand gaan kosten.

Afzetterij qua leeftijd dus. (je kunt niet alle jongeren onder 1 kam scheren)

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:39

ik ben schadecorrespondent bij een grote verzekeraar (die uit apeldoorn, haha) en neem van mij aan, die verzekering voor jongeren is niet voor niks prijzig. en dat je niet iedereen over 1 kam kan scheren ben ik helemaal met je eens, maar jongeren hebben in verhouding wel een groot aandeel aan ongevallen. ze kunnen moeilijk iedereen individueel gaan testen voor ie de verzekering afsluit. Om je te bewijzen als goede bestuurder kan je schadevrije jaren opbouwen.

maar heb zelf een tijdje terug ook wat research gedaan om erachter te komen wat goedkoop is voor mezelf (24, 1 jaar schadevrij. opel corsa'tje, heb in 5 jaar een keer een parkeerschade'tje gereden...) kwam er bij mij op neer dat DSB, univé, hema/kruidvat (wordt volgens mij geregeld door AON, dus gewoon een grote betrouwbare maatschappij) en Onna-Onna er het gunstigst uit kwamen.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:49

Hmz ik heb juist hele andere verhalen als joyce gehoord. Een vriend van mij is ook automonteur en die zegt inderdaad dat fiat goedkope onderdelen heeft maar dat er ook snel iets aan mankeert! Hij heeft mij extreem afgeraden een fiat te kopen (was t ook niet van plan:P) En hij raadde ook extreem erg de japanse en chinese auto's af! Na wat navraag en speurwerk heb ik wel ondervonden dat dit echt waar is en er juist sneller dingen kapot gaan aan deze auto's. Volkwagen zijn 1 van de beter auto's en onderdelen, wel wat duurder. ( Seat heeft ook volkswagen onderdelen etc)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:51

Ik hou het topic even in de gaten. Ik mag binnenkort ook een autotje uitzoeken.. maar eerst mij rijbewijs natuurlijk.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 09:02

Concorde,ik kan me best wel voorstellen dat verzekeringen voor jongeren duurder zijn,geldt dat ook voor oudere mensen?
omdat je ook nogal eens hoort dat die het gaspedaal voor de rem aanzien,en ze toch ook een verminderd reactievermogen hebben...

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 09:19

eroslover schreef:
Je mag op zich de dealer wel noemen hoor , want mocht het niet lukken hebben ze misschien later wel wat staan je weet het nooit. Ja wel grappig , eerlijk gezegt was het nog niet zo de bedoeling om al zo op zoek te zijn maar nu ik een maal op zoek ben wil ik ook wel graag een auto!

Dat is deze dealer dan ;)
http://www.karssens.nl/

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:43

_sharona_ schreef:
En hij raadde ook extreem erg de japanse en chinese auto's af!

Chinese auto's zijn heel anders dan Japanners hoor, Jappies zijn echt wel degelijke autootjes. Een Toyota Starlet bijvoorbeeld, bijna niet kapot te krijgen hoor.

Hij werkt niet toevallig bij de VW garage ;) ?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:01

Snoevie schreef:
Concorde,ik kan me best wel voorstellen dat verzekeringen voor jongeren duurder zijn,geldt dat ook voor oudere mensen?

Ja dat geldt ook voor oudere mensen!Onze auto stond eerst op het bedrijf, en m'n vriend z'n vader is de hoofdverzekeringnemer. Hij is 76.
Scheelt ons 160,- per jaar aan WA verzekering.
Dus ook voor ouderen wordt de verzekering weer duurder, maar niet zo duur als voor jongeren.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 12:15

Goede tip om verzekeringen te vergelijken. Had ik ook gedaan toen ik naar die lancia ging kijken en kwam toen op allsecur uit. Was 29.50 per maand.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:29

Ja laten we een verzekering bij DSB afsluiten ;) Maar verzekeringen vergelijken is inderdaad verstandig. Ik heb een verzekering via IAK. Kwam als een goedkopere uit de bus, maar als ik het hier lees klopt dat niet helemaal.

@Eroslover, maar dat is waarschijnlijk alleen WA? Want alleen WA is natuurlijk goedkoper dan als je extra dingen bij hebt.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 12:30

ja is alleen WA

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:32

Wat een goed topic dit! Ik ben nu nog niet op zoek naar een auto, maar richting de zomervakantie ga ik mijn eerste aanschaffen :D Ben er nog niet echt mee bezig, qua zoekwerk maar ben wel aan het bedenken welke merken + types ik leuk vind :j .