hoe lang doe jij met kleding, beddengoed, pyama etc?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:36

MamboBeach schreef:
benangelique schreef:
is er dan niemand die aan met milieu denkt?

Nou... Eh, niet met wassen! :n

Trouwens, ik was op lage temp!
Ook milieu bewust toch!!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:36

Beddengoed: 2 weken (2 x 5 dagen)
t-shirt: 1 dag.
Ondergoed: Elke dag
Slaapshirt: 2x per week.
Handdoeken: 3x per week, dus per 2 dagen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:37

Ik heb juist van mijn moeder geleerd mijn bed elke week te verschonen ;) Dus nou ik op mezelf woon doe ik dat ook gewoon. Ook ivm gevoeligheid met huisstofmijt, maar ook omdat ik het gewoon smerig vind, je bed weken laten liggen.

Net als met handdoeken meerdere dagen (weken?!) gebruiken, er komen toch huidschilfers e.d. in. Daar broeien weer lekker bacteriën in, en die smeer jij weer over je lichaam.
Moet iedereen lekker zelf weten, maar mijn handdoeken ga na twee keer gebruiken in de 60 graden was.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:37

benangelique schreef:
mijn bed is niet muf hoor :n
dagelijks lekker een poos open en zo'n 2x per week over het balkon om te luchten. is ie weer helemaal fris en dat zonder 'm te wassen.

heb ook het idee dat veel meiden hier nog thuis wonen en daarom maar alles in de was sodemieteren. zijn er dan geen ouders die op de rem trappen?

Ik niet hoor! :) Mijn man zegt net, ik wil mijn handdoek ook nog wel 2 keer gebruiken, ik ben niet zoals jij dat ik hem gelijk bij de was gooi! _O-
Mijn kids ook iedere dag een schone en een schone mee naar gym en voetbal. Reken maar uit...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:38

Elicious schreef:
MamboBeach schreef:

Nou... Eh, niet met wassen! :n

Ook milieu bewust toch!!

Ik altijd op 60 graden... :o Mijn hand wil niet naar de 40 of 30 gradenknop. Ik meen het, heel raar! :j

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:40

Elicious schreef:
MamboBeach schreef:

Ook milieu bewust toch!!

Ik altijd op 60 graden... :o Mijn hand wil niet naar de 40 of 30 gradenknop. Ik meen het, heel raar! :j

Je truitjes enzo toch niet :|
Mn handdoeken, sokken enzo gaan ook op 60 .. dat moet gewoon goed gewassen zijn!
Maar shirtjes (van mij iig, de werkkleren van mn vriend dan ook weer niet :o ), gaan allemaal op 30

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:43

benangelique schreef:
mijn bed is niet muf hoor :n
dagelijks lekker een poos open en zo'n 2x per week over het balkon om te luchten. is ie weer helemaal fris en dat zonder 'm te wassen.

heb ook het idee dat veel meiden hier nog thuis wonen en daarom maar alles in de was sodemieteren. zijn er dan geen ouders die op de rem trappen?

benangelique schreef:

Eeehhh, ik woon al 18 jaar niet meer thuis. En ja, gooi dingen sneller in de was dan mijn moeder. Als ze een slaapzak heeft die gewassen moet worden komt ze hierheen, omdat ik een grotere wasmachine heb. En aan het milieu denken? Ja, met alles qua afval scheiden enzo en minder electriciteit gebruiken (is ook goed voor mijn portemonnee). 's Zomers hang ik zoveel mogelijk was buiten en gebruik ik de droger niet. En ik gebruik al minder wasmiddel dan de rest van het gezin zou doen. Ik gooi ook mijn bed de hele dag open, maar dan nog wordt het elke week gewassen.

MamboBeach

Re: hoe lang doe jij met kleding, beddengoed, pyama etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:44

Eh, handdoeken ja, de rest van de kleding niet! :n

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:47

Oh vergeten te melden.... wij doen altijd wel bij de handdoeken eentje voor je "bovenlichaam" en eentje voor je "onderlichaam" ;).

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:48

Oh ja...

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:49

Henrieke schreef:
Oh vergeten te melden.... wij doen altijd wel bij de handdoeken eentje voor je "bovenlichaam" en eentje voor je "onderlichaam" ;).

Schandaaaaalig! ~~}>

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:56

hahaha, ik gebruik 1 handdoek :P Die wordt daarna gebruikt om de badkamer vloer mee te drogen :)

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:59

benangelique schreef:

We wassen maar 1x per week per persoon, op 40 graden.. Voor kleren en piama's en we zijn met ze 3e.
Dan nog 3x voor beddegoed en 1x voor handoeken
Totaal; 7x per week. Mwa is te doen toch?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:01

Over het milieu stukje:
Wij wassen regelmatig (om de dag), maar het gaat altijd op 30 graden en heel soms (vieze kleding, door het dragen te wijd geworden kleding of een stapel handdoeken die al een tijd heeft gelegen) gooi ik iets op 40 graden erin en eens in de zoveel tijd doe ik een programma op de heetste en langste stand om de wasmachine helemaal te reinigen. Kleine wasjes, of wasjes die gewoon even "doorgespoeld" moeten worden gaan op 30 graden op een kort wasprogramma. En we hebben een zuinige wasmachine (AA). Droger hebben we niet, dus alles word nog op een droogrek gedroogd.

Best millieuvriendelijk toch? Maar ik moet eerlijk zeggen, in de toekomst krijgen we geloof ik een droger van mn ouders, als housewarming gift omdat we net een huis hebben gekocht. Dan hoeven we niet meer zo te "behelpen" met dat wasrek (beddengoed ophangen op je wasrek in de studeerkamer is niet handig, kun je gelijk geen andere was meer ophangen, waardoor je weer met bergen vuile was zit en handig als je snel iets droog moet hebben.).

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:05

Ik droog alles op het wasrek in de logeerkamer of als het droog is gaat het op het wasrek wat aan het balkon is bevestigd, dan wappert het ook lekker in de wind. Dat wil op zich nog best vlot, het raam staat ook altijd open in de logeerkamer.
Droger mis ik eigenlijk niet..

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:07

Mijn beddengoed gaat elke week in de was, kleren of elke dag of om de dag.Ligt er aan wat ik heb gedaan. Ondergoed elke dag uiteraard. Handdoeken gaan ook na 1x gebruikt te zijn in de was. Stiekem gebruik ook ik 2 handdoeken per keer, eentje voor men haar en eentje voor m'n lichaam..
Laatst bijgewerkt door Mariska_D op 01-12-09 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:13

handdoeken, iedere dag een schone
beddengoed, 1x per anderhalve week ongeveer
kleding, afhankelijk waar het om gaat. zo'n beetje iedere dag schoon
paardrijkleding, als ik veel rij, 2x per week ongeveer

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:19

Van huis uit meegekregen dat beddengoed MAX. 1 week op mag liggen ivm bacterien en huisstofmijt.
Kleding 1x
Handdoeken 2 schone per douchebeurt... (douche elke dag, soms 2x per dag!)
Laatst bijgewerkt door mysecrets op 01-12-09 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:20

beddengoed iedere week,pyama(t-shirt)iedere twee dagen,werkkleren twee dagen,onderkleren(t-shirt en ondergoed)
iedere dag,handdoeken langer verschilt van drie dagen tot vier dagen...

Ik woon ook in frankrijk....het zijn gewoon viespeuken.
1x per week onder de douche is heel normaal....een fransman doet een jaar met een tube tandpasta...brrrrr!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:23

mn pyjamatje gebruik ik hooguit een weekje, maar vaak heb ik er binnen die week al wet wat op gemorst.

mn broeken gebruik ik vaak een dag of 3 omdat ik meerendeels van de tijd door breng in mn rjkleding ( die gebruik ik overgens gewoon een week omdat daar niet tegen op te wassen valt )

mn shritjes gebruik ik 1 dag omdat ik vaak veel zweet ( op mn werk enzo ) en hou dr niet van als ik stink :o

mn beddegoed licht er zo een 2 a max 3 weken op daarna moet het echt in de was want dan begint het te ruiken naar slaap ( ik ga altijd schoon en gedouched mn bed in )

mn handoeken gaan na 1 keer in de was ( douchen dan ) en mn keuken handoek hangt er zo een 2 a 3 dagen.
vaatdoekjes worden om de dag weg gehaald en mn thee doeken gaan na 1 keer afwassen ook de was in :)

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:24

Ik was trouwens ook altijd 'savonds/snachts of in het weekend!
Iig met daltarief!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:24

geerke schreef:
beddengoed iedere week,pyama(t-shirt)iedere twee dagen,werkkleren twee dagen,onderkleren(t-shirt en ondergoed)
iedere dag,handdoeken langer verschilt van drie dagen tot vier dagen...

Ik woon ook in frankrijk....het zijn gewoon viespeuken.
1x per week onder de douche is heel normaal....een fransman doet een jaar met een tube tandpasta...brrrrr!

ieuwl een jaar met een tube tandpasta die is met ons 2e thuis binnen ander halve week leeg :')

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:26

kleding; na 2 dagen de was in
beddengoed; elke week a 2 weken
pyama; elke week

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:29

ik moet zeggen dat ik wel vaak was(kleren dagelijks of om de 2dagen,beddegoed elke week,pyama 2Xper week), maar mijn handdoeken gaan echt wel een week mee, ik bedoel je komt toch net uit douche/bad ? dus zo vuil is dat toch niet?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:32

wanneer ik menstrueer gebruik ik tampons en ik vloei dus niet op de handdoek. dat neemt niet weg dat ik in die periode een andere handdoek (zwarte) gebruik en die alleen gebruik voor mijn onderlichaam. die gaat wel na zo'n 3x de was in.

wbt het milieu; op een 30 graden wasje worden handdoeken niet schoon. ze gaan alleen lekker ruimen, maar bacillen, huisstofmijt etc gaan niet dood. droog je er dan nog een keer mee af en gooi ze op een hogere temperatuur in de was, dan heeft het tenminste nog nut.