Dubbelveilig... en nu word ik tienermoeder.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

demiyolu

Re: Dubbelveilig... en nu word ik tienermoeder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:44

Wat fijn dat alles goed is! Gefeliciteerd, en twijfels horen ook bij een zwangerschap, je hele hormonencircus staat op zijn kop.
Super dat je moeder je wil steunen en dat jij en je vriend zo gelukkig zijn, ook al was het niet gepland. Je hebt nog alle tijd om dingen die nodig zijn te regelen, en het belangrijkste is er al, je kindje is welkom en geliefd, dat is alles wat telt.
Niet om negatief te zijn maar misschien is het wel verstandig om tijdens/na je zwangerschap je eetstoornis in de gaten te (laten) houden. Heel veel geluk!

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:53

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Complimenten hoe je dit aanpakt en hoe goed je erover nadenkt. Succes met alles!

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:55

super hoe je hiermee omgaat en het niet meer een shep zout neemt

geniet lekker van je zwangerschap!! succes meis

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:00

Wat goed om te lezen!!! Wat knap van je, hou vol!!! :j

Hier iemand die jarenlang een hele zware eetstoornis gehad heeft. Ik was eigenlijk een 'hopeloos geval', want ik kon er na een jarenlange strijd, gewoon echt niet afkomen. TOT ik voor een kindje ging, toen ging ineens de knop om. Ik was weliswaar een dertiger, dus een stuk ouder dan jij en heb het waarschijnlijk ook wat langer gehad. Maar toch....
Mijn kindje is inmiddels ruim 4,5 jaar en nog steeds heb ik geen eetstoornissen meer. Ik vond mezelf prachtig met buik. Echt waar (terwijl ik altijd bang was voor het zwaarder worden)! Ben wel 9 maanden meer dan misselijk geweest en moest dus kotsen, i.p.v. het zelf op te wekken (en dat is een heel verschil). Was een cynisch grapje van bovenaf, dat weet ik zeker. :D

Mijn dochter is meer dan een wonder voor mij :+: . Nu jaren later kan ik nog steeds genieten van lekker eten en staat mijn eetstoornis behoorlijk ver van mij af. Ik heb geen weegschaal meer, ik sport niet zo fanatiek meer (ik sportte elke dag destijds :+ ) en ik heb het geluk dat mijn figuurtje nog steeds een maatje 34/36 is (ondanks wat ik eet en geloof me, ik kan best bunkeren, hoor), al hoewel ik me echt niet druk zou maken als het een 38 wordt ofzo. ;)
Ik ben erg trots dat mijn lijf zo'n geweldig kind ter wereld heeft gebracht. Want het is niet niks, hoor, ook al is het een heel natuurlijk iets.

De kracht die je krijgt van en voor je kind is zo intens..... Al hoewel ik weet dat niet alle moeders met eetstoornissen het aankunnen, hoor. Ik heb destijds zoveel ellende gezien van vrouwen met eetstoornissen met kinderen, dat ik mezelf altijd voorgehouden heb 'als ik ooit moeder wordt, moet het afgelopen zijn'. Heb me daaraan gehouden, ook in emotioneel zware tijden.

Ik hoop dat jij dat ook kunt. Voor jezelf, voor je kind, voor je gezin. Ik wens je heel veel geluk toe!!! :)

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:02

Heel mooi om dit verhaal te lezen, gefeliciteerd :D.

rozekoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 16:33

Zo... moodswings.
Ik ben op het moment weer euforisch met de baby (of het idee ervan)
Fijn om te lezen dat het niet raar is, voelde me al een beetje schuldig :o

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:38

Rozekoeken, hoever ben je inmiddels?
Kan het zosnel even niet terug vinden in het topic!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:53

Ik lees je verhaal nu pas, en wilde je van harte feliciteren met je zwangerschap! Heel knap dat je de knop om hebt kunnen zetten om goed voor jezelf en je kindje te zorgen.

Ik was zelf 18 toen ik zwanger werd van mijn oudste en 19 toen ik beviel. En eigenlijk voelde dat hartstikke natuurlijk! :)

Inmiddels ben ik 24, heb ik er drie (ze zijn bijna 5, 3 en bijna 2), en ben ik vanaf september aan een studie begonnen die heel goed gaat!

De zwaarste stap heb je genomen, de rest komt vast helemaal goed!!!

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:03

Rock schreef:
Ik lees je verhaal nu pas, en wilde je van harte feliciteren met je zwangerschap! Heel knap dat je de knop om hebt kunnen zetten om goed voor jezelf en je kindje te zorgen.

Ik was zelf 18 toen ik zwanger werd van mijn oudste en 19 toen ik beviel. En eigenlijk voelde dat hartstikke natuurlijk! :)

Inmiddels ben ik 24, heb ik er drie (ze zijn bijna 5, 3 en bijna 2), en ben ik vanaf september aan een studie begonnen die heel goed gaat!

Gave namen hebben jou kindjes!
Was je bewust zwanger zo jong mama?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:08

Wat ontzettend knap van je.
En gefeliciteerd natuurlijk. :)

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:12

heel veel succes en gefelciteerd! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:19

Ook ik lees dit verhaal nu pas, en ook ik wil je van harte feliciteren meid! Het is je gegunt!

rozekoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 19:40

Elicious schreef:
Rozekoeken, hoever ben je inmiddels?
Kan het zosnel even niet terug vinden in het topic!

Ohja, vergeten!
8 weken en 1 dag ver ben ik nu. Nou hopen dat ik en de baby-in-ontwikkeling het eerste trimester goed door kom.

Mijn vriend heeft trouwens last van vreselijke nesteldrang! :D Zo gingen we net theedoeken kopen, en kwamen we thuis met bijvoorbeeld 3D interieur stickers met dierentuin-dieren, ontzettend leuk zijn ze.
We hebben wel afgesproken om nog niks 'groots' te kopen tot na de 13e week (dan is de grootste kans op een miskraam voorbij).
Maar die stickers kon hij toch echt niet laten liggen, het is echt een schat! :D

Iedereen bedankt voor de berichtjes, en tijd om het allemaal door te lezen, haha!

En op de vraag wat betreft mijn eetstoornis, ik ga wel gewoon door met de afspraken in de kliniek. Omdat het nog zo vers is, en niet alle gedachten 100% weg zijn, is de kans op terugval me te groot.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:44

Wat super leuk van je vriend, hij geniet er dus ook super erg van :D Top hoor.
Ik hoop dat dit wondertje gezond geboren word, dat hebben jullie verdient, ik heb veel respect voor je hoe je nu met je eetstoornis om gaat etc.

1 ding :P Elke keer als k jou topic open, heb k zin in Rozekoeken hihi

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:47

Van harte met jullie wondertje (dat wordt een doorzetter later :P) meid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:53

Elicious schreef:
Rock schreef:

Gave namen hebben jou kindjes!
Was je bewust zwanger zo jong mama?

Dank je :D Ze zijn niet alledaags, maar dat vind ik juist erg leuk. Ze lopen niet het risico om met een naamgenoot in de klas te komen denk ik zo ;)

Ik was vrij bewust jong mama. Op dat moment woonden wij samen (mijn man is 5 jaar ouder) en we wilden eigenlijk wel een kindje. Net op het moment dat we besloten dat het toch niet helemaal handig was nog, en dat ik beter weer aan de pil kon gaan bij m'n volgende menstruatie bleef die uit :=

Maar we zijn vanaf het begin 100% blij ermee geweest! Onze oudste was toen zo'n lief kind dat we al gauw besloten voor een tweede te gaan. Zij is heel erg ziek geworden vlak na de geboorte en mijn eerste reactie was zo snel mogelijk weer zwanger worden. Uiteindelijk besloten we een tijd te wachten en wilde ik een spiraaltje laten plaatsen omdat ik van de pil heel erg ziek werd steeds.

De huisarts had geen tijd om een spiraaltje bij me te plaatsen, dus zou het de maand erop gebeuren... en toen bleef m'n menstruatie uit _O-

Nu hebben we dus twee meiden en een jochie en ik ben helemaal blij maar ook echt even klaar. Hoewel ik eerlijk moet zijn dat het heel af en toe wel weer kriebelt. We hebben nu afgesproken dat ik eerst mijn opleiding af maak en tegen die tijd moet mijn spiraaltje weer vervangen worden, dus dan kijken we weer of ik een nieuwe laat plaatsen of we dan voor nummer 4 gaan :o

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:12

Super leuk rock!
Ben zelf ook 20 (mn vriend is wel een stukje ouder) en wij zijn ook al een jaar 'bezig'. klinkt zo rottig
Hier worden het ook zeker weten aparte namen, vinden we allebei super leuk!

hihi een nummertje 4! Ik droom ervan,
Eerst nog maar eens een eerste hummeltje ;)

Rozekoeken, leuk joh van je vriend! Die mannen zijn toch zo schattig :D
Geniet er maar lekker van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:17

Overigens moet ik zeggen dat mijn kinderen officiëel Rockie1, Rockie2 en Rockie3 heten.

Succes Elicious, en alvast succes met de hoofdpijn als ze ouder worden hihi. Baby's zijn schattig, dreumesjes ook vaak, kleuters zijn super, maar die peuterpuberteit... :roll:

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:08

Ik weet niet hoor TS, maar op de een of andere krijg ik steeds kippevel bij bijna al je berichtjes! Het klinkt gewoon zo goed. Ik hoop echt dat alles goed blijft gaan. Geniet ervan en van elkaar!

rozekoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 22:12

xjudithx schreef:
Ik weet niet hoor TS, maar op de een of andere krijg ik steeds kippevel bij bijna al je berichtjes! Het klinkt gewoon zo goed. Ik hoop echt dat alles goed blijft gaan. Geniet ervan en van elkaar!

Hihi, dankjewel :D

Elicious, ook jullie komen er wel, vast en zeker. Ik ga duimen voor jullie, wie weet helpt het.

@Rock, Wij vinden de naam crevan erg mooi, heb je dat zelf bedacht?
Wij hebben voor een jongen al een naam, die hadden we eigenlijk meteen al, maar voor meisjes kunnen we niks vinden... Tja we vinden Ana wel leuk, maar het is het niet helemaal...
Wij houden ook van Origineel. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:16

Rockie3 hebben we niet zelf bedacht :D

In onze achternaam komt een bepaald dier voor, en we zijn eens gaan zoeken op namen van die betekenis.

Toen kwam Rockie3 naar voren. Bij navraag bleek dat dat zeg maar de Ierse tegenhanger is van wat we hier als "Reintje" hebben (en Bruin Beer, snap je?). We vonden het meteen een geweldig leuke naam :+: Zijn tweede naam is trouwens Rohan.

Rockie2 haar tweede naam is Marley, en Rockie1 haar tweede naam is Elizabeth (zij is naar mijn tante vernoemd).

rozekoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 22:22

Weer z'n prachtige naam, Rohan. Lekker anders :D
Ik ben zelf helemaal weg van de naam die we een jongen willen geven, stiekem hoop ik ook op een jongen :o
Niet dat het me heel erg uitmaakt hoor, zolang het maar gezond is!

Bij onze kennissen is de babykoorts ook toegeslagen, mensen die nooit kinderen wilden, hebben nu ook last van rammelende eierstokken. Grappig eigenlijk dat dat zo werkt, had er wel van gehoort, maar als je zelf de oorzaak bent dat andere mensen ook kinderen willen, is dat toch stiekem wel erg leuk.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:29

Rozekoeken.. (hahahaha leuke nickname.. heb je daar nu continue trek in??) ik heb je ge-pb't maar ik dacht dat ik gewoon ontopic aan het schrijven was.. Excuus..

Nogmaals gefeliciteerd.. ! Je kunt geen meidennaam bedenken? Dan krijg je vast een jongen.. Zo werkte het tenminste bij ons wel.. Eerst konden we geen jongensnaam verzinnen, kregen een meisje en bij de tweede konden we geen meisjesnaam verzinnen en we kregen een jongen :)

rozekoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 22:36

Lame schreef:
Rozekoeken.. (hahahaha leuke nickname.. heb je daar nu continue trek in??) ik heb je ge-pb't maar ik dacht dat ik gewoon ontopic aan het schrijven was.. Excuus..

Nogmaals gefeliciteerd.. ! Je kunt geen meidennaam bedenken? Dan krijg je vast een jongen.. Zo werkte het tenminste bij ons wel.. Eerst konden we geen jongensnaam verzinnen, kregen een meisje en bij de tweede konden we geen meisjesnaam verzinnen en we kregen een jongen :)

Oh, nou wat het ook is, beide is super natuurlijk.
Alleen wel sneu als het meisje straks naamloos door het leven zou moeten, omdat papa en mama alleen jongensnamen kunnen verzinnen :=

Oh, en de naam. haha, er stond toen toevallig een pak roze koeken naast me :+ Het had ook 'bekertje melk' kunnen zijn.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:38

Heeh,,

misschien kan je op google of in boeken leuke namen vinden.
mijn moeder heeft mijn broers naaam verzonnen ´´niels´ en mijn vader mijn naam Fiona.
maar je verzind vast wel wat. succes!

groetjes fiona