Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty__

Re: Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 10:36

Zometeen weer lessen, hopen dat het deze keer wat beter gaat.. het ging zaterdag zó slecht haha.. maar ik denk dat iedereen wel eens heeft dat de les niet zo lekker loopt

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:59

Hoi!

Net les 7 gehad, ging goed. Instructeur was tevreden.
Alleen maar gelijkwaardige kruisingen geoefend, na een halfuur is dat echt saai.

Stomme peugeot met zn brede raamstijlen... Ontneemt je heel veel zicht, creëert als het ware een extra dode hoek.

Moest afslaan en er was een fietspad parallel aan de hoofdweg waar ik vanaf kwam. Ik kijken, zag niks maar er stonden ook auto's geparkeerd. In mijn spiegels gekeken, zag ook niks aankomen.
In de spiegel van instructeur gekeken, en ja hoor.. er kwamen 2 fietsers aan die ik anders niet had gezien.
*gaat noooooooit peugeot rijden later*

Weet niet meer wie moest afrijden vanochtend, maar hoe is het gegaan?

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:11

Dat heb ik nou dus ook.
Ik heb gereden in een mini waar je echt alles ziet.
Toen in de lesauto met die brede raamstijlen, je moest er echt omheen kijken.
Echt zo lastig.....mini heeft dat gelukkig niet :o

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:30

Ja dat klinkt heel herkenbaar die brede raamstijlen.

Ik heb vandaag mijn 3e rijles gehad en dat schakelen van 2 naar 3 is nog een lastig punt. En verder heel stom maar ben iedere keer zenuwachtig. Kan mezelf wel voor mijn kop slaan....dus wie er tips heeft mag het zeggen.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:34

herkenbaar Plien! mijn lesauto is ook peugot! verder is het best een prettig autootje :)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:39

Dat heb ik ook vaak Plien. Niet echt ideaal. Mijn instructeur is ook lang, die moet af en toe ook duiken. :D Ik rijd trouwens een Seat, super fijne auto.

Vanochtend één van mijn laatste lessen (als het goed is iig) gehad, ging wel lekker. Instructeur gaat er vanuit dat ik slaag, ben erg benieuwd.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:39

helaas wederom gezak ik keek nu wel vooruit maar ik reed nu weer te onbenullig.. en de vorige keer te zacht :')
maargoed heb nu weer paar keer les en dan gaan we weer op

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:40

:(:) Wat balen zeg!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:40

Wel balen inderdaad, maar gaat de volgende keer vast goed komen.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:41

zijn er hier mensen die iets weten tegen de zenuwen wat echt werkt.? ik heb al betablokkers van de huisarts gehad dat werkte voor geen meter en nu had een een middeltje van vsm werkte ook voor geen meter.. stond vanochtend van de spanning gewoon mijn ontbijt uit te kotsen :(

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:44

Ik heb gister mijn eerste simolaterles gehad. Was voor mij wel heel prettig dat er niks mis kan gaan. Doen er meer mensen ook simolator lessen?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:45

Blon_D schreef:
zijn er hier mensen die iets weten tegen de zenuwen wat echt werkt.? ik heb al betablokkers van de huisarts gehad dat werkte voor geen meter en nu had een een middeltje van vsm werkte ook voor geen meter.. stond vanochtend van de spanning gewoon mijn ontbijt uit te kotsen :(

Mijn zus heeft ook iets gehad wat kalmerend werkte, zal haar eens vragen wat het was. Wat rot dat je vanochtend zo beroerd was van de spanning. Hoe voel je je nu?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:49

nu gaat het wel weer net kon ik tenminste gewoon eten :')
graag als je dat zou willen doen!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:08

@ Blon_D: Ik heb ook last van zenuwen, heb net bij de drogist Nervovit van Bional gehaald. Ik laat wel weten of het werkt ja of nee. ;)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:50

Balen Blon_D :(:)

Ik was vergeten te zeggen vandaag dat ik op het station opgehaald moest worden O:)
Dus toen had ik maar 1 uur les.

Nog 3 lessen te gaan tot m'n examen :D

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:52

Valeriaan pilletjes helpen ook wel. Of van A. Vogel zijn er ook pilletjes daarvoor, weet alleen niet meer hoe die heten.

@Naskapower; Ik moet vrijdag bij mijn intest ook in de rij-simulator. Me zus vond dat helemaal niks. Ben benieuwd hoe ik het vind gaan ;) :P
Mijn tweeling zus had gister der intest, en zij moest op het bedrijventerrein, ook al gelijk schakelen etc. Dat maakt me toch al zenuwachtig! :P

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:53

Ik heb ook een intest gehad, maar viel allemaal wel mee! ja ff hartkloppingen toen hij na twee keer optrekken zei: "nou gaan we nu de weg op...."

Ik ga vanavond ook weer lessen! en morgen en zaterdag!!! ff een lesje van vorige week inhalen

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:59

sjaslique schreef:
@ Blon_D: Ik heb ook last van zenuwen, heb net bij de drogist Nervovit van Bional gehaald. Ik laat wel weten of het werkt ja of nee. ;)

graag :D wil iets hebben wat me rustig houd voor de volgende keer

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:09

Valeriaan! ;)

Balen dat je gezakt bent zeg..

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:14

Ik heb liever meer lessen en dat ik hem dan in 1x haal, dan dat ik minder lessen heb en eerst een paar x ga zakken, of dat ik een twijfelgevalletje ben.
Maar aan de andere kant, ik heb vanavond mijn 20ste les en ik heb er genoeg van.. Wil hem nu echt halen en hoop wel elke keer dat hij zegt dat ik mag afrijden :P

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:16

Vraag er anders gewoon een keer naar? :D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:19

Mijn instructrice gaat binnenkort eindelijk mijn examen aanvragen!! Wordt wss wel januari/februari maar dat geeft niet :) Of nouja.. eigenlijk wou ik m dit jaar nog halen.. maar dat zit er helaas niet in :(

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:21

Dat zegt mijn vader ook steeds, maar ik wil dat hij zegt: Nu ben je er klaar voor !
Ipv dat ik het zeg en dat hij denkt: ach ja het zou zo ook misschien wel kunnen :P
Hij zei de vorige keer dat ik al een heel eind op weg ben en dit moet vasthouden.

Maar ik heb 19 lessen gehad, dus eigenlijk moet ik nog niet zeuren..

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:26

Haha joosiien dat had ik ook, wou er net naar vragen die keer, en toen begon ze na afloop uit haarzelf al erover :D
dat als ik mijn theorie zou halen ze hem dan zou aanvragen.
maar je kunt er gerust naar vragen hoeveel lessen hij bvb nog denkt dat je nodig hebt ofzo :)

Jammer dat je gezakt bent Blon_D! :(:)
Gefeliciteerd voor de geslaagden.

Duimen jullie morgen om 9u ook even voor mij, dan ga ik voor de 2e keer voor mijn theorie... wil hem nu echt halen hoor :=
Krijg nu toch wel een beetje de kriebels, daar had ik de vorige keer helemaal geen last van, zo stom :+
verder zeg ik maar niet teveel meer, vergeet nooit weer de vorige keer zei ik nog voor het begon; wat zul je balen zeg als je net 6 fout hebt... en voila wat had mevrouw 6 fout :7 :+
*gaat weer verder oefenen :7*
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 17-11-09 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:28

Joosiien schreef:
Ik heb liever meer lessen en dat ik hem dan in 1x haal, dan dat ik minder lessen heb en eerst een paar x ga zakken, of dat ik een twijfelgevalletje ben.
Maar aan de andere kant, ik heb vanavond mijn 20ste les en ik heb er genoeg van.. Wil hem nu echt halen en hoop wel elke keer dat hij zegt dat ik mag afrijden :P

meer lessen is nog geen garantie dat je het haalt ;) ik heb nu al met al rond de 45 lessen gehad van 1,5 uur en ik kan super netjes rijden maar de invloed van t examen maakt t mij ontzettend moeilijk..