Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maripossa schreef:Ik erger me altijd heel erg aan mensen die constant 'y' zetten in plaats van 'ij'. En 'ick' in plaats van 'ik' vind ik ook verschrikkelijk om te lezen.Is gelukkig hier op bokt niet zo veel te vinden.
Ik maak zelf ook zeker wel spellingsfouten, maar sommige dingen zijn echt niet nodig.
Winniiee schreef:Winniiee schreef:Alleen in dit topic zie ik ook een aantal berichten van mensen die zich er erg aan storen, maar die zelf helemaal geen hoofdletters of punten gebruiken. Mag dat dan wel?
Zou ik hier misschien een reactie op mogen hebben?
liedje89 schreef:Vind het ook jammer als iets zo slecht geschreven is dat het gewoon niet meer te lezen is. Maar ik weet niet of iemand van jullie deze kent:Citaat:The phaomnneil pweor of the hmuan mnid
Aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the
olny iprmoatnt tihng is taht the frist and lsat ltteer be at the rghit pclae. The rset can be a total mses and you can
sitll raed it wouthit porbelm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as
a wlohe.
Maar imo duurt het best lang voodat iets niet meer te lezen is, maar dat kan ook aan jaren van mijn eigen spelling fout rijke notities terug lezen komen. Bij echte msn taal denk ik vaak wel dat ik met een jonge poster te maken hebt, maar ik lees het wel gewoon. Ik vind die 'als je geen leestekens/ABN/spaties/enters gebruikt ga ik hier niet op reageren reacties' trouwens echt stront vervelend. Dan reageer je toch al
. Reageer dan gewoon inhoudelijk en wijs op de spelling
of doe wat je zegt -of wat je dan eigenlijk niet zegt- en negeer de poster in kwestie.
Winniiee schreef:Winniiee schreef:Alleen in dit topic zie ik ook een aantal berichten van mensen die zich er erg aan storen, maar die zelf helemaal geen hoofdletters of punten gebruiken. Mag dat dan wel?
Zou ik hier misschien een reactie op mogen hebben?
loveshadow schreef:Ik had hem wel eens gelezen inderdaad. Echt bijzonder dat je dat probleemloos kunt lezen.
Brainless schreef:Mijn zoon (10 jaar, groep 7) leert goed Nederlands, perfect.
Het probleem is dat als ze bv geschiedenis hebben, daar nauwelijks naar de Nederlandse spelling wordt gekeken. (het gaat nl om de antwoorden en niet of de spelling goed is). Belangrijke namen moeten wel goed geschreven worden, maar voor de rest wordt er niet om gekeken.
Ook op het hoger onderwijs kom je dat steeds vaker tegen.
Ik las laatst iemands boekverslag door. Daar zaten ontzettend veel fouten in. Haar reactie .... ja, hee, het gaat alleen om de inhoud! En ja hoor een 8 en geen opmerkingen over de grove spelfouten.