Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

)
)
. Ilzas schreef:nixx schreef:Damian betekend ook iets als zoon van de duivel, zijn zoveel namen met rare betekenissen.
Precies. En dat vind ik daarom dus ook totaal geen leuke naam.
Rock schreef:Ilzas schreef:Precies. En dat vind ik daarom dus ook totaal geen leuke naam.
Alleen maar daarom? Ik bedoel... een naam kan ook een betekenis ontwikkelen... Als je je kind juist zo'n naam geeft, haal je dan niet een beetje de lading er vanaf? Zoveel mensen weten niet eens dat Damian zoiets betekent (ik ook niet) dus wat is dan het probleem? Ik vind het persoonlijk 'erger' om je kind een naam te geven als Adolf... Hoewel mensen dat ook lekker zelf moeten weten.
Een duivels kind ...
Bovendien is het voor later ook niet leuk, want een naam brengt wel degelijk associaties met zich mee.
Ilzas schreef:Rock schreef:Alleen maar daarom? Ik bedoel... een naam kan ook een betekenis ontwikkelen... Als je je kind juist zo'n naam geeft, haal je dan niet een beetje de lading er vanaf? Zoveel mensen weten niet eens dat Damian zoiets betekent (ik ook niet) dus wat is dan het probleem? Ik vind het persoonlijk 'erger' om je kind een naam te geven als Adolf... Hoewel mensen dat ook lekker zelf moeten weten.
Ja, dat vind ik zeker genoeg reden om er niet voor te kiezen. Zou jij het leuk vinden? Ik niet.
Ik zou denken dat of mijn ouders niet eens even de moeite hebben genomen om op te zoeken wat mijn naam betekent of dat als ze dat wel gedaan hadden... dat ze niet zo heul blij waren met mij...
Rock schreef:Ilzas schreef:Ja, dat vind ik zeker genoeg reden om er niet voor te kiezen. Zou jij het leuk vinden? Ik niet.
Ik zou denken dat of mijn ouders niet eens even de moeite hebben genomen om op te zoeken wat mijn naam betekent of dat als ze dat wel gedaan hadden... dat ze niet zo heul blij waren met mij...
Diablo zou ik mijn kind niet zo gauw noemen, maar ik vind Damian echt een hele normale naam hoor. Absoluut niet mijn smaak, maar ik zou er geen rare associaties bij hebben. Ik ken een paar kinderen die zo heten, is een vrij hippe naam momenteel.