Mijn 'vriend' komt binnenkort voor 't eerst langs..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fanci_mike

Re: Mijn 'vriend' komt binnenkort voor 't eerst langs..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 09:38

Natuurlijk niet. Zij legt hem toch geen keuze op. Dat bedoel ik. Als hij de keuze zou maken om verder te gaan met vriendin moet ze dat ook accepteren, en als hij er voor kiest om dat niet te doen moet ts het ook accepteren, daar kan (mag) ze verder weinig aan doen. Zo bedoel ik het.

amsolusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 09:58

Vind het meeste wat de ts zegt een beetje mooipraat om haar eigen hachje te redden.
Het begint al met de titel van het topic, om over de openingspost nog maar te zwijgen.
Maar ben het wel met sommige eens dat het ZIJN keuze is en blijft of de ts daar nou wel of geen aandeel in heeft..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 10:39

breezy302 schreef:
En TS je houdt je niet op de achtergrond; Bellen, smsen, afspreken, veel praten, lachen. Nou als dat je op de achtergrond houden is dan ben ik een kikker! Hij maakt idd die keuze om het uit te maken maar ik vind toch wel dat jij daar zeker aandeel in hebt! Anders zou je dit topic niet hebben gemaakt en elke keer afspreken ed.

Volgensmij deden ze dat toch echt vooordat de vonk was overgesprongen (op dat SMSen na dan).. ;)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:26

amsolusa schreef:
Vind het meeste wat de ts zegt een beetje mooipraat om haar eigen hachje te redden.
Het begint al met de titel van het topic, om over de openingspost nog maar te zwijgen.
Maar ben het wel met sommige eens dat het ZIJN keuze is en blijft of de ts daar nou wel of geen aandeel in heeft..

Haar eigen hachje redden? Ik vind dit behoorlijk ver gaan hoor. Wat heeft de ts nou precies gedaan? Heeft ze hem gedwongen het uit te maken? NEE. Hij heeft ZELF die keuze gemaakt.

Wat heeft de ts gedaan?
- ze heeft hem 2 maanden geleden leren kennen en vond hem erg leuk
- ze hebben wat lol gemaakt, maar dan als vrienden
- ze is verliefd op hem geworden
- omdat hij een vriendin heeft heeft ze dit voor zich gehouden totdat hij zijn gevoelens voor haar uitte
- de liefde is wederzijds
- de ts wacht met afspreken tot het over en uit is met zijn vriendin

Niets mis mee toch? Hij is degene die in een relatie zat en liefde voor een ander heeft toegelaten. Hij is degene die besloten heeft dat hij niet met zijn vriendin verder wil. Hij is degene die het ook echt uit heeft gemaakt, en hij is degene die wil kijken of het wat kan worden met Ragna en hem.

Ragna is verliefd op hem, dus logisch dat ze ook graag wil kijken of het wat kan worden. Ze heeft zich netjes op de achtergrond gehouden, en nu hoeft dat niet meer.

Het is in mijn ogen zo simpel, ik snap met de beste wil ter wereld niet waar om jullie de ts zo de grond in willen trappen. Vind het absoluut niet eerlijk en netjes naar haar toe. Jullie zitten haar enkel te vertellen dat het niet netjes van haar is, en niet eerlijk, en hoe slecht ze wel niet is. Nou, in mijn ogen zijn jullie niet veel beter als jullie iemand hierom zo behandelen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:28

Mer1980 schreef:
kaarsjes, schemerlampjes, wierookje, Cd'tje met romantische muziek, veel kussens op de bank, etc etc ;)

al zou ik eerst even wachten tot hij het uit heeft gemaakt met zijn vriendin :=

Als hij nog een vriendin heeft doe dan geen parfum op en geen wierrook aan.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:29

breezy302 schreef:
En TS je houdt je niet op de achtergrond; Bellen, smsen, afspreken, veel praten, lachen. Nou als dat je op de achtergrond houden is dan ben ik een kikker! Hij maakt idd die keuze om het uit te maken maar ik vind toch wel dat jij daar zeker aandeel in hebt! Anders zou je dit topic niet hebben gemaakt en elke keer afspreken ed.

Ze waren vrienden. VRIENDEN. Bel en sms jij niet met vrienden? Spreek jij niet af met vrienden, praat en lach jij niet met vrienden? Hij was bezet, dus gingen ze met elkaar om als vrienden. Als hij dat niet had gewild, was dat toch niet gebeurt? Hij wou het wel, dan is er toch geen reden om Ragna er op aan te kijken?

Tuurlijk heeft ze er een aandeel dat het uit is. Hij is verliefd op haar, en dat is het enige aandeel in dit hele gebeuren. Het is niet Ragna als persoon die er een aandeel in heeft, het zijn zijn gevoelens voor Ragna.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:40

Ik heb wel wat losgemaakt in dit topic door aan te geven dat ie nog een vriendin heeft. Ik ben het eens met sommigen in dit topic dat het wat te voorbarig is om af te spreken, maar sommigen worden hartstikke grof. verliefd kun je worden ja ook op iemand die bezet is en ja dat mag je uitspreken. Wat zorro ook net zei: wat heeft TS nou gedaan? is dat nou zo slecht:

ze heeft:
- niet met hem gezoend
- geen se x met hem gehad
- niet thuis samen dingen gedaan
- geen verder toespelingen gedaan

Alleen gepraat, gebeld en ge-sms't en verder niets. het waren tot vorige week gewoon vrienden. pas sinds afgelopen vrijdag is het meer geworden. Vanaf dat moment heeft TS afstand genomen om hem zijn zaakjes op te laten lossen. dus wat is er nou verkeerd. Hij heeft niets gedaan en zij niet? verliefd worden hou je niet tegen. Ik vind veel bokkers ronduit onbeschoft... als ze nou wel had afgesproken en wat met hem had gedaan dan hadden alle reacties terecht geweest, maar dat heeft ze niet dus ze hefet niemand afgepakt en niemand zijn leven kapot gemaakt. Dat hij de keuze maakt om bij zijn vriendin weg te gaan is zijn keuze en dan doet hij het nog netjes, want hij doet niets met ts voordat alles is afgerond. Wij zouden willen dat er meer mannen waren die het fatsoen in hun donder hadden om het eerst op te lossen met hun partner alvorens hun pik in een ander te steken... en dat heeft hij NIET gedaan bij TS.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:45

[/quote]
Ik weet niet op dit nou zo kattig is bedoeld, maar laat ik voor deze keer uitgaan van het goede vd mens, het staat in een ander topic....[/quote]

Het is niet kattig bedoelt.
Ik denk dat ik dan dat topic niet heb gezien ;)
Maar dan kun je het er beter bij zetten ;)
Even een edit: Mijn beste vriend heeft ook zoiets. verliefd op een meisje,
die heeft nog een vriend, Zij wil niet meer met haar vriend zoenen enzo, terwijl ze dat met hem dus wel doet
dus hij word gebruikt om vreemd te gaan, ik kan hem dr nie in tegen houden, maar vind het heel erg voor die vriend.
Vind jij het nou niet erg dat jij nu al plannen gaat maken terwijl het niet eens uit is?
En is het zeker of hij dat niet bij jou zal gaan doen?
Laatst bijgewerkt door Finstar1991 op 30-10-09 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:54

zorro schreef:
amsolusa schreef:

Haar eigen hachje redden? Ik vind dit behoorlijk ver gaan hoor. Wat heeft de ts nou precies gedaan? Heeft ze hem gedwongen het uit te maken? NEE. Hij heeft ZELF die keuze gemaakt.

Wat heeft de ts gedaan?
- omdat hij een vriendin heeft heeft ze dit voor zich gehouden totdat hij zijn gevoelens voor haar uitte

Niets mis mee toch? Hij is degene die in een relatie zat en liefde voor een ander heeft toegelaten. Hij is degene die besloten heeft dat hij niet met zijn vriendin verder wil. Hij is degene die het ook echt uit heeft gemaakt, en hij is degene die wil kijken of het wat kan worden met Ragna en hem.

Ragna is verliefd op hem, dus logisch dat ze ook graag wil kijken of het wat kan worden. Ze heeft zich netjes op de achtergrond gehouden, en nu hoeft dat niet meer.

Het is in mijn ogen zo simpel, ik snap met de beste wil ter wereld niet waar om jullie de ts zo de grond in willen trappen. Vind het absoluut niet eerlijk en netjes naar haar toe. Jullie zitten haar enkel te vertellen dat het niet netjes van haar is, en niet eerlijk, en hoe slecht ze wel niet is. Nou, in mijn ogen zijn jullie niet veel beter als jullie iemand hierom zo behandelen.

helemaal mee eens. :) Ragna heeft volgens mij niets fouts gedaan.. Naar mijn idee en het verhaal heeft ze hem echt niet uit de kast gelokt, met hem geflirt of uitegedaagd terwijl ze wist dat hij een vriendin had.
Natuurlijk is dit allemaal super rot voor de huidige(ex?)vriendin.. maar daar kan Ragna niks aan doen. Ze heeft immers niks gepusht of afgedwongen. Ik vind het een dapper meisje. Ze moet alleen goed bedenken dat deze jongen precies hetzelfde bij haar kan doen. En uberhaupt nog steeds niet voor haar kiezen.. Of hij gaat alleen verder. Neem niet te grote stappen :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:59

Citaat:
Alleen gepraat, gebeld en ge-sms't en verder niets

Yeah right.... seks en bij hem/haar thuis misschien (nog) niet, maar er zal toch zeker gezoend zijn en toespelingen zijn er sinds 5 dagen ook volop aan de gang!
Maar goed idd haar/zijn keuze.....

Als ik TS was zou ik mij nog helemaal niet in een relatie storten...gezien haar eerdere topics en haar leeftijd is zij nog niet toe aan een relatie met zichzelf.
Daarmee bedoel ik, haar vorige relatie is nog niet lang geleden over, toen volgede een topic met kan verliefdheid groeien en nu dit topic.
Lijkt mij dat ze genegenheid/vastigheid zoekt, om wat voor reden dan ook (niet alleen willen zijn, de kick van verliefdheid? Verliefd op het verliefd zijn?)
Nu stort ze zich van het ene op het andere project, daarbij vind ik haar persoonlijk overkomen als een wat naief meisje welke nog niet sterk in haar schoenen staat, maar dat is mijn mening :Y)
Ik zou eerst eens een tijdje alleen blijven als ik ts was , jezelf ontdekken, van jezelf gaan houden, onafhankelijk worden (emotioneel)wat wil ik in het leven etc.

Btw wat hij doet lijkt mij ook niet slim...... zo van de ene in de andere relatie rollen, je moet een relatie toch afsluiten en verwerken?

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:02

listiglistje schreef:
Citaat:
Alleen gepraat, gebeld en ge-sms't en verder niets

Yeah right.... seks en bij hem/haar thuis misschien (nog) niet, maar er zal toch zeker gezoend zijn en toespelingen zijn er sinds 5 dagen ook volop aan de gang!
Maar goed idd haar/zijn keuze.....

Hoe weet je dit nou..:P Volgens mij heeft ze dit helemaal niet gezegd..

de rest van je post ben ik mee eens :)

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:09

Volgens mij zijn al deze reacties behoorlijk 'Off topic'.... Ik geloof iig niet dat de TS gevraagd heeft om haar op welke manier dan ook te beoordelen op haar doen en laten (of dat van die 'vriend'). Ik denk ook dat wij de laatste zijn die daar recht op hebben.....

Als antwoord op haar openingstekst: idd gedimd licht, kaarsjes, wijntje, lekker muziekje etc. Dat is ten slotte waar ze naar vraagt.....

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:10

Ze geeft aan niet gezoend te hebben ik geloof haar daar in. Ik ken ragna verder niet (alleen op bokt), maar heb geen enkele reden om aan te nemen dat ze hierover zal liegen....

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:10

Ze hebben elkaar toch de liefde (nou verliefdheid) verklaard sinds vorige week, ook wordt er afgesproken en over en weer ge-sms't dit noem ik toch echt wel toespelingen ;)

Daarbij zei ik misschien gezoend, igg wel elkaar de liefde verklaard (mondeling).
ik kan anders niet bedenken dat hij zijn serieuze relatie opgeeft als hij niet zeker weet dat hij bij haar terecht kan.....hij kiest toch voor haar?

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:11

Zak chips en een leuke film :D
Zijn de meeste kerels wel blij mee

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:12

Willy_UrsB schreef:
Zak chips en een leuke film :D
Zijn de meeste kerels wel blij mee

EN voetbal op TV :Z :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:14

listiglistje schreef:
Ze hebben elkaar toch de liefde (nou verliefdheid) verklaard sinds vorige week, ook wordt er afgesproken en over en weer ge-sms't dit noem ik toch echt wel toespelingen ;)

Daarbij zei ik misschien gezoend, igg wel elkaar de liefde verklaard (mondeling).
ik kan anders niet bedenken dat hij zijn serieuze relatie opgeeft als hij niet zeker weet dat hij bij haar terecht kan.....hij kiest toch voor haar?

"maar er zal toch zeker gezoend zijn", daar zie ik geen misschien in...

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:31

Citaat:
Daar ga je geen relatie van 4 jaar voor op het spel zetten.

Ik zit in hetzelfde schuitje als zijn (ex) vriendin, blijkbaar kunnen mannen makkelijk jaren relatie op het spel zetten als ze iemand maar enkele dagen kennen.

TS ik heb maar één raad, denk goed na want wat mijn ex me heeft aangedaan had hij toen ook aan zijn vorige aangedaan en heb zo het gevoel dat ze telkens weer hetzelfde spelletje gaan spelen.

Verder is het misschien voor hem een kans om die vreselijke stap te zetten, sommige durven het gewoon niet aan om een relatie te stoppen.

Ik kan verder geen kritiek geven, jullie hebben niets gedaan samen.

Ik ben benieuwd hoe het afloopt voor je...

Succes verder TS!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:34

De afspraak is nog niet gemaakt hoor. dus dat lees ik niet. Die afspraak komt pas nadat het uit is gemaakt.... Niemand weet verder wat er in die sms staat alleen de liefde verklaart. wat is daar mis mee? dat mag je uitspreken, het is alleen wat je ermee doet. Hij doet er niets mee, hij gaat eerst zijn relatie beeindigen, zij doet er ook niets mee. ze praten er alleen over, zoenen niet, se xen niet, spreken nog steeds niets af.... dus.... alleen maar veroordelingen en uitgaan van veronderstellingen....

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:37

Laura82 schreef:

Ik ben benieuwd of je erbij was, als TS zegt dat ze niet gezoend hebben waarom zou je dat dan niet geloven? waarom uitgaan dat ze liegt? ze wil duidelijk niet dat er iets gebeurd zolang zijn relatie niet over is. ja ze legt het krom uit in het begin, maar als je haar antwoorden leest, zie ik toch antwoorden van een meisje die daar goed over nadenkt.... en dat ondanks haar leeftijd van 19 jaar. Ze wordt werkelijk waar afgemaakt in dit topic, maar blijft respectvol reageren en begrijpend en beseft wel degelijk dat het niet netjes is om iets met iemand te beginnen die nog een relatie heeft daarom doet ze dat ook niet. Zij blijft respectvol naar anderen en dat etrwijl er een aantal zijn die absoluut niet respectvol zijn naar haar en ze heeft nog NIETS gedaan. alleen gezegd dat ze verliefd is. thats it....

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 12:43

Bedankt voor de begripvolle, steunende posts van sommige Bokkers hier. :)

Ik wist even niet zo goed hoe ik het nog beter kon verwoorden..

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:45

Ragna: ik was ook een beetje de oorzaak omdat ik het heb aangehaald.... :=

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 12:54

Mer1980 schreef:
Ragna: ik was ook een beetje de oorzaak omdat ik het heb aangehaald.... :=

Nouja, de waarheid mag gezegd worden. :)

Dus dat geeft niet. :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:05

Mer1980 schreef:
Laura82 schreef:

Ik ben benieuwd of je erbij was, als TS zegt dat ze niet gezoend hebben waarom zou je dat dan niet geloven? waarom uitgaan dat ze liegt? ze wil duidelijk niet dat er iets gebeurd zolang zijn relatie niet over is. ja ze legt het krom uit in het begin, maar als je haar antwoorden leest, zie ik toch antwoorden van een meisje die daar goed over nadenkt.... en dat ondanks haar leeftijd van 19 jaar. Ze wordt werkelijk waar afgemaakt in dit topic, maar blijft respectvol reageren en begrijpend en beseft wel degelijk dat het niet netjes is om iets met iemand te beginnen die nog een relatie heeft daarom doet ze dat ook niet. Zij blijft respectvol naar anderen en dat etrwijl er een aantal zijn die absoluut niet respectvol zijn naar haar en ze heeft nog NIETS gedaan. alleen gezegd dat ze verliefd is. thats it....

HOHOHO wel even de rest van het bericht lezen, dit was mijn reactie op iemand die zei dat er zeker wel gezoend was, en later zei dat ze "misschien" had gezegd... Ik bedoel het dus om het voor TS op te nemen, niet om haar af te kraken!!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:53

zorro schreef:
amsolusa schreef:

Wat heeft de ts gedaan?

Niet leterlijk maar ze pushed hem wel in de richting.
Zo van toe nou maak het nou uit ik zit te wachte schiet nou op dan kunnen we het lekker romantisch maken enz enz enz