[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:24

Dat wordt dus een lange tijd bussen :)
Gelukkig dat ik geen maandkaart voor de trein heb gehaald vandaag..Had er toch niks aangehad..

Wel heel sneu dat er een dode is bijgevallen.. ;(

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:19

Het was vandaag flink pet met de treinen, gelukkig moest ik niks, maar had ik de tijd.
Was aanrijding met persoon bij Zoetermeer, dus geen treinen tussen Den Haag en Utrecht, die gingen via Rotterdam.
Had 20 min. vertraging vanochtend. En terug ook vertraging, alleen dat was in mijn voordeel, had precies de trein. :P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:37

Het blijft achterlijk dat er op maandagmiddag maar één treinstel ingezet wordt tussen Zwolle en Groningen :x die is zo ontzettend overvol van.
Gelukkig kwam ik iemand tegen die ik al heeeel lang niet meer gezien had, dus daar heb ik -heel zachtjes want stiltecoupé- mee bijgekletst. En later zat er een hele leuke jongen naast me, zo werd het toch nog wel aangenaam :))

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:04

MarrieLeen schreef:
Het was vandaag flink pet met de treinen, gelukkig moest ik niks, maar had ik de tijd.
Was aanrijding met persoon bij Zoetermeer, dus geen treinen tussen Den Haag en Utrecht, die gingen via Rotterdam.
Had 20 min. vertraging vanochtend. En terug ook vertraging, alleen dat was in mijn voordeel, had precies de trein. :P

Ik stond wel lichtelijk gestressed op Den Haag CS vanochtend, moest tentamen halen namelijk!
We moesten omreizen via Leiden, uiteindelijk viel de totale vertraging mee, ik was een 35 minuten langer onderweg, dus gelukkig nog net op tijd voor mijn tentamen.

Maar wat een chaos vandaag met die aanrijding met persoon en die ingestorte bouwput...

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:13

klinkt alsof er 1 grote chaos is met de treinen op het moment zeg. Wel erg van dat ongeluk.

Ik heb best wel geluk dat ik nu "vrij" ben (leren voor tentamen)
Maar de treinen tussen Rotterdam en Utrecht die rijden sowieso nog wel normaal? (behalve dat het waarschijnlijk drukker is) Want daar moet ik donderdag weer mee.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:26

Ja, rijden gewoon normaal, Simone. Maar tussen Den Haag en Utrecht ook alweer gewoon. :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:32

Bij 's-Hertogenbosch rijd ook al weer beperkt treinverkeer.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:49

Ik zat gistermiddag op een verjaardag te vertellen dat ik al een maand geen last had gehad van vertragingen en dergelijke, heb het zelfs nog afgeklopt, en raad eens: vanmorgen 25 minuten te laat. :D Trein van Amersfoort naar Zwolle kwam 10 minuten te laat binnen, daarna mochten we niet harder dan 40 km/u want er liepen hulpverleners langs het spoor (?) en last but not least zaten we achter de stoptrein. Conducteur had het ook een beetje gehad. "Zoals u merkt zit het ons niet heel erg mee vanmorgen, we zijn nu achter de stoptrein beland..."
Laatst bijgewerkt door Kikka op 02-11-09 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:49

Ik zit in Tilburg, was vanochtend net op tijd langs Den Bosch. Hoop dat ik zo nog een beetje soepeltjes naar huis kan :=

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:54

Kikka schreef:
Ik zat gistermiddag op een verjaardag te vertellen dat ik al een maand geen last had gehad van vertragingen en dergelijke, heb het zelfs nog afgeklopt, en raad eens: vanmorgen 25 minuten te laat. :D Trein van Amersfoort naar Zwolle kwam 10 minuten te laat binnen, daarna mochten we niet harder dan 40 km/u want er liepen hulpverleners langs het spoor (?) en last but not least zaten we achter de stoptrein. Conducteur had het ook een beetje gehad. "Zoals u merkt zit het ons niet heel erg mee vanmorgen, we zijn nu achter de stoptrein beland..."

maar ik vind het altijd wel fijn als ze het tenminste laten weten waardoor je langzamer gaat, of ineens stilstaat midden tussen de weilanden :+ soms hoor je helemaal niks van wat er aan de hand is ofzo.

edit:
hoor nu net een reclame op tv, heb t niet helemaal gezien, alleen de laatste zin hoorde ik:
Wie op tijd wil zijn, gaat met de trein....

:Y)

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:38

Ja, vind ik ook altijd wel prettig. Wordt altijd een beetje ongeduldig als we stilstaan zonder dat ik weet waarom :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:43

Ik heb al meerdere keren gehad dat ik netjes had omgeroepen wat er aan de hand was, bleek de omroep later in de hele trein of een gedeelte stuk te zijn |o |o
Laatst bijgewerkt door Inoterry op 02-11-09 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:45

Schiet ook lekker op Ino :=

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:47

Daar word je dan niet vrolijk van zeg maar := := , heb je zo netjes je best gedaan, krijg je nog het verwijt dat je wek eens iets om had mogen roepen |o

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:48

Haha ja ik kan me voorstellen! Laatst had ik iemand die aan het omroepen was maar het was niet te verstaan, echt ontzettend zacht. :=

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:48

Inoterry schreef:
Ik heb al meerdere keren gehad dat ik netjes had omgeroepen wat er aan de hand was, bleek de omroep later in de hele trein of een gedeelte stuk te zijn |o |o

Daar mogen ze inderdaad wel eens wat meer naar kijken, soms staat die omroep ook zo ontzettend knalhard dat het echt pijn aan je oren doet. Gevolg: iedereen zit met de vingers in de oren, hoor je alsnog niet goed wat er gezegd wordt, ook mede doordat je alleen denkt 'wat een pestherrie' :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:55

Daar zijn ze al druk mee bezig. Alleen sommige combinaties van treinstellen komen soms ook niet helemaal lekker uit, in het ene treinstel is het volume dan normaal, en in de andere heel zacht of hard. Het probleem is ook dat we vaak niet in de gaten hebben dat de omroep het niet doet, om rondzingen te voorkomen doet de luidspreker het dichst bij het omroeppunt vaak niet mee, dus zijn we al gewend dat we zelf niks terughoren van de omroepberichten. Vaak pas als er wat aan de hand is komen de klachten.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:58

Muisbal schreef:
Inoterry schreef:

Daar mogen ze inderdaad wel eens wat meer naar kijken, soms staat die omroep ook zo ontzettend knalhard dat het echt pijn aan je oren doet. Gevolg: iedereen zit met de vingers in de oren, hoor je alsnog niet goed wat er gezegd wordt, ook mede doordat je alleen denkt 'wat een pestherrie' :')

haha ja.
Wat ik wel altijd grappig is dat soms als je een station nadert er alleen heel kort wordt gezegd "gouda".
En soms een heeeel verhaal van u kunt op dat perron overstappen naar dat om die tijd en op dat perron voor de richting blabla. Vind dat altijd wel grappig :P En dan vooral helemaal op het einde nog maar een keer herhalen "maar nu eerst station gouda". (voor iedereen die door t hele verhaal niet meer weet wat ook al weer het volgende station is:P )
Alleen soms staat het inderdaad heel zacht, of keihard, dat is wel wat minder ja.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:01

Ja idd, heb een keer een conducteur gehad, die was zo vrolijk:
Daaaaaaames en heren, het volgende station is Gouda, daar kunt u overstappen naar het prachtige Alphen a/d Rijn, evenals de stoptrein naar het even mooie Den Haag etc. :P

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:02

"En denk eraan bij het verlaten van de trein aan uw eigendommen en kinderen." :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:03

Ze willen eigenlijk het liefst dat we het hele verhaal inclusief overstapperrons omroepen. Ik heb dan eigenlijk altijd het idee dat de berichten dan te lang worden en dat het gros van de reizigers daar niet zo blij mee zijn. Ik roep dus wel de omroeprichtingen om :D .
De conducteur hoort eigenlijk de overstapstation's en eindpunten om te roepen en de machinisten de tussenstationentjes. Soms hebben wij, (de conducteurs) even niet de gelegendheid om op tijd bij de omroep te zijn, de meeste machinisten roepen dan in elk geval even om op welk station we aan gaan komen als ze ons niet horen :D .

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:11

Muisbal schreef:
"En denk eraan bij het verlaten van de trein aan uw eigendommen en kinderen." :')

haha ja die was ik nog vergeten, alleen die met kinderen heb ik nog niet gehoord :P
beetje offtopic maar in de bussen in utrecht hangt nu een poster met: reizigers vergeet uw waardeloze bezittingen niet :D (en dan doelen ze dus op afval) Vind m wel erg goed maarja in de trein heb je ook prullenbakken:)

Opzich denk ik dat het wel handig is als er wordt omgeroepen u kunt hier overstappen in de richting dat en dat, maar om nou alle perrons en tijden erbij te zeggen is vind ik zelf dan weer een beetje teveel, maarja misschien dat oudere mensen die het allemaal niet weten het wel erg fijn vinden. Was wel een keer dat er een wijziging was of vertraging ofzo voor een andere richting en dan lijkt het me wel weer handig als ze dat even omroepen.

maar Inoterry jij bent dus conducteur? Welke trajecten doe je meestal? misschien hoor ik je wel een keer haha.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:12

Vooral als ze een aansluiting omroepen die je door je vertraging net hebt gemist...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:13

Toen ik laatst van Yerseke naar Deventer reisde kreeg ik bij ieder station in Brabant te horen: '..., parel van het zuiden.' :+

Maar ik vind het wel leuk hoor, treinpersoneel dat met plezier z'n werk doet. :j

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:15

Haha, om dat soort dingen kan ik vaak ook wel lachen. En ik weet niet of het toeval is of niet, maar station Boskoop wordt heel vaak behoorlijk boers uitgesproken :D.