Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:47

Abortus, direct. :)

wendy_paard schreef:
dus jij eet dan ook geen eieren? chipieke?
is ook levend alleen niet uitgebroed.

Jammie, bevrucht eitje op brood. :9

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:47

. Maar een 14 jarige kan sowieso nooit alleen voor de gevolgen van een kind staan. Dat vergeten ze vaak,want ik merk bij ´mijn´ kids als ik het erover heb dat ze er wel makkelijker vanuit gaan dat papa en mama hen wel helpen, want zij willen naar school bv. Ze vergeten snel dat kinderen erg duur zijn, logisch! Want hoeveel 14 jarigen weten hoeveel ze zelf kosten?
Dus wat dat betreft vind ik dat de meeste 14 jarigen te weinig stilstaan bij de gevolgen.
Als je niet voor jezelf kan zorgen, hoe moet je dan voor een kind zorgen? En ik ken zeer weinig zelfvoorzienende 14 jarigen bv. Als je 14 bent, ben je nog druk bezig met jezelf ontdekken. Dus ook daar hoort seks bij, maar als gemiddelde puber sta je nu eenmaal bekend om de slechte risico inschatting en ben je gemiddeld ook gevoelig voor groepsdruk.
Want ik ben 24 en ik kan nog niet volledig bevatten wat voor impact een kind heeft op je leven. Het is een taak voor je leven.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:48

wendy_paard schreef:
lydia,
ik denk dat niet veel meer aan de orde is,
toen ik in de brugklas zat was de helft van mijn klas an ontmaagd ,,, t was stoer...
wat wil je met maatschappij van tegenwoordig,..
btw dit vind ik ook ouders hun schuld goede voorlichting is et halve werk. en niet allen ja dan kan je een baby krijgen.
leg ze maar is uit wat het is een kind te hebben maak ze maar is snacht wakker ja nu zal je een kind moeten voeden ( als ze je gesprk welachte b.v\)

Toen ik in de brugklas zat was ik als de dood voor jongens.. En niet alleen ik, nee alle meisjes moesten er toen eigenlijk nog niks van hebben.. Ik weet niet of ik het mag zeggen hier op bokt, maar zou dat liggen aan het geval dat ik meer in een boerendorp woon, en Haarlem toch weer een wat grotere stad is? Naar mijn mening, is er in een grote stad toch wat meer invloeden waarbij op jonge leeftijd word gedacht dat iets stoer is zeg maar.. :j

Myrtje_

Ik ben nu 18 en mocht ik nu zwanger raken zou ik het meteen weg laten halen. Zit nu in mn examenjaar van het VWO, ben nogniet gebonnen met studeren, woon nog thuis en zou het kind dus geen stabiele thuissituatie kunnen geven. Daarbij komt het feit dat ik eerst mn carriere wil opbouwen voordat ik aan een gezin zou kunnen denken. Eerst alles op orde qua woning, financiele zaken en baan. Dan kijken we wel verder. Maar voor nu, absoluut niet.

M_EL_ISSA

wendy_paard schreef:
lydia,
ik denk dat niet veel meer aan de orde is,
toen ik in de brugklas zat was de helft van mijn klas an ontmaagd ,,, t was stoer...

wat wil je met maatschappij van tegenwoordig,..
btw dit vind ik ook ouders hun schuld goede voorlichting is et halve werk. en niet allen ja dan kan je een baby krijgen.
leg ze maar is uit wat het is een kind te hebben maak ze maar is snacht wakker ja nu zal je een kind moeten voeden ( als ze je gesprk welachte b.v\)

Ik denk dat dit ook wel ligt aan de plek waar je woont en hoe het in de klas eraan toe gaat.
Bij mij kwam het op school pas echt ter sprake in klas 4 van VMBO, in de tweede was het allemaal nog maar zoenen.

Ik moet wel zeggen dat elk jaar anders is. Sommige jaren is een een klas erg volwassen en zijn ze wel met dit soort bezigheden bezig en sommige jaren zijn er klassen is hetzelfde leerjaar veel kinderlijker, en komt dit veel minder ter sprake.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:49

een vrij slechte school ik had me cito verkl.t
een mens met een ei vergelijken wel,,
dan eetje ook een kans op leven op.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:49

wendy_paard schreef:
een vrij slechte school ik had me cito verkl.t
een mens met een ei vergelijken wel,,
dan eetje ook een kans op leven op.

Maar ik hoop niet dat eitjes van vrouwen worden opgegeten... :o :')

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:50

ik vind dat als je niet in de situatie zit of hebt gezeten het heel lastig is om te oordelen wat je nou zou doen als je zwanger wordt.

Ik ben nu 3eneenhalvemaand zwanger, het was niet gepland, dus had er niet over nagedacht.

Als je niet in de situatie zit kun je heel makkelijk zeggen oh een abortus dat doe ik wel even.
Je moet er wel bij nadenken dat:
- je een levend wezen "vermoord".
- het een vervelende ingreep is.
- je een kans hebt om nooit meer kinderen te kunnen krijgen.

verder blijf ik erbij dat het makkelijk oordelen is als je niet in de situatie zit maar als je er eenmaal in zit je er toch heel anders tegenaan kijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:50

Sla jij ook wel eens een mug dood of wat? >;)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:51

Sorry, maar als je een kippenei eet dan eet je geen kans op leven op hoor. ;)

vuurneon

Rebeccaa schreef:
Sorry hoor, maar een 14 jarige weet, zeker in Nederland, toch écht wel wat seks teweeg kan brengen..

Voor de gemiddelde 14 jarige,
Groepsdruk kan ook zeer vervelende gevolgen hebben, ze hebben ook meer last van risico onderschatting (bv van 1 keer seks is de kans dat ik zwanger word erg klein) en ze hebben een zeer slecht idee van de verdere gevolgen. Want hoeveel 14 jarige zijn zover bezig met de risico´s dat ze weten wat luiers kosten bv?

(ik heb ook het idee dat de stadjes wat jonger ontmaagd worden)

Anoniem

Hitime schreef:
Sla jij ook wel eens een mug dood of wat? >;)

Ik niet, dat is zielig ;(.

Haha oké sorry O:).

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:53

kans op ge kinderen meer krijgen is wel minim ,,,
als het hart nog klopt. het is hetzelfde al een uitstrijkje maken.
dan doen ze een ganzehals (ofzo) in je om te kijken en nemen ze met een swabbertje een stukje weefsel.

eerder in het topic zei iemand ook al het is een stuk weefsel.
als iets nog niet leefd vermoord je het dus ook niet.
het zal ast niet fijn zijn voor degene die een abortus pleegd ,,
maar vermoorden.... alleen als het hartj al klopt.
en als het zo ver is had je het wel aan moeten zien komen .(meestal dan(

Goldie

Ik ben 21 en als ik nu zwanger zou raken (wat geheel niet in de plannen ligt en op het moment eigenlijk ook onmogelijk is :P) zou ik het niet weg laten halen, ik zou het niet kunnen verdragen denk ik. Ik zou er toch teveel mee bezig blijven.
Ik zit nu in mijn laatste studiejaar en heb al een baan aangeboden gekregen dus dat zou het probleem niet zijn, ik zou er voor kunnen zorgen en daarom zou ik het dan ook niet weg laten halen. (Bij verkrachting of iets dergelijks zou dit overigens wel anders zijn)
Maarja dat is wat ik nu zeg, als het je overkomt is het denk ik toch weer anders :P

Anoniem

Welshcobfan schreef:
Rebeccaa schreef:
Sorry hoor, maar een 14 jarige weet, zeker in Nederland, toch écht wel wat seks teweeg kan brengen..

Groepsdruk kan ook zeer vervelende gevolgen hebben, ze hebben ook meer last van risico onderschatting (bv van 1 keer seks is de kans dat ik zwanger word erg klein) en ze hebben een zeer slecht idee van de verdere gevolgen. Want hoeveel 14 jarige zijn zover bezig met de risico´s dat ze weten wat luiers kosten bv?

En toch ligt de gemiddelde leeftijd van eerste keer seks nog op 16 oid. :)

Nee, 14-jarigen weten prima wat voor impact seks kan hebben. Of ze moeten in een ander deel van Nederland een stuk minder intelligent zijn of zo, want al mijn vrienden/kennissen en andere vrienden van hun weer, weten allemaal prima wat het inhoudt, en wat de gevolgen kunnen zijn. Wij hebben ook met school gehad wat de gevolgen kunnen zijn, en ik neem aan dat ze dat op elke goede middelbare school doen..

wendy_paard - Ik snap niks van je berichtjes eerlijk gezegd.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:54

Authentic schreef:
Sorry, maar als je een kippenei eet dan eet je geen kans op leven op hoor. ;)

het had een kans op leven kunnen zijn ,
op een leg boedeij lopen ook hanen omda de stress e groot is zonder stress geen ei.

dat is wat iemand hier zei van he is moord het leefd nieteens ..
Laatst bijgewerkt door toot op 22-10-09 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:55

Wat ik me afvraag is: hoe zou jullie vriend erover denken?

Ik ben 17 en ik denk dat als het mij zou overkomen, ik het weg zou laten halen. Waarom? Omdat ik er nog niet voor kan zorgen, moet nog examen doen, studeren, carriere maken etc... een kind komt daarna misschien om het leven compleet te maken.

Maar... Ik heb het hier laatst met mijn vriend over gehad en die schrok echt dat ik het waarschijnlijk weg zou laten halen. Hij zou er ten alle tijden voor willen zorgen. Scheelt misschien wel dat hij 4 jaar ouder is.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:55

Ik ben 19, 1e jaars student en thuiswonend. No way dat ik voor een kind zou gaan. Ik ben er niet aan toe, ik moet/wil mijn studie nog afmaken, ik wil aan een carrière beginnen alvorens ik aan kinderen begin. Hoop ik, maar ja het is ook ik en een klompje cellen :) En bovendien zou ik een kind geen goed leven bieden als ik mezelf nog niet eens kan onderhouden (bij ouders inwonen etc)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:57

Rebeccaa.. ik bedoel meer op de impact die een kind heeft op je leven. Niet dat seks een kind kan veroorzaken. (ook al blijft onder pubers de risico onderschatting aanwezig, waardoor ze eerder onveilig bezig gaan helaas).

Goldie

Re: Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:58

Nog een leuke, wat zouden jullie met je paard doen :P?
Ik zou alles op alles zetten om toch mijn beestjes te houden, al lijkt me dat wel zwaar als je met een net geboren baby zit :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:59

Welshcobfan schreef:
Rebeccaa.. ik bedoel meer op de impact die een kind heeft op je leven. Niet dat seks een kind kan veroorzaken. (ook al blijft onder pubers de risico onderschatting aanwezig, waardoor ze eerder onveilig bezig gaan helaas).

Ah oké :D, dan begreep ik je verkeerd, het is laat zullen we maar zeggen O:).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:00

Goldie schreef:
Nog een leuke, wat zouden jullie met je paard doen :P?
Ik zou alles op alles zetten om toch mijn beestjes te houden, al lijkt me dat wel zwaar als je met een net geboren baby zit :=

Ik heb geen paard, maar ik zou het dan verkopen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:00

Mijn vriend zou graag vader willen worden! Maar dat komt ook omdat hij al voltijd werkt, ik studeer nog (hij is wel 2 jaar jonger overigens). Dus wij hebben nog een iets ander ritme. Hij heeft al de verplichtingen,terwijl ik veel meer vrijheid heb nog.

Ehm, als het financieel mogelijk is zal ik er wel voor zorgen dat het paard voor mij gevoerd word. Want dat scheelt hahah. Ik zal het paard wel willen houden, maar tussen willen en kunnen zit een verschil natuurlijk :Y)

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:01

Over circa 2 weken ben ik jarig, dan word ik 18 en mijn vriend wordt volgende week 20. We 'doen' het altijd veilig, maar goed mocht het mis gaan, dan heb ik er in ieder geval over nagedacht. Zolang het nog met een pil (abortuspil) oid weg te halen is, zou ik dat zeker overwegen. Na het lezen van het abortustopic hier op Bokt, moet ik niet meer denken aan een ingreep in het ziekenhuis. :n
Adopteren zou ik nooit doen, zowel voor het kind als voor mezelf niet. Daarnaast weet ik zeker dat mijn ouders en omgeving mij zouden steunen.

Maar goed, laten we hopen dat het er nooit per ongeluk van komt. :) Mijn vriend wil nu ook nog geen kind, maar ik weet niet wat hij zal zeggen als het ons overkomt en we er achterkomen als we eigenlijk al te laat zijn voor pillen en dergelijke.

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:02

Welshcobfan schreef:
Rebeccaa schreef:

Ik woon in een dorp, maar geloof mij wat mensen hier uitspoken op hun 13e willen moeders ook écht niet weten.

Het is maar net hoe iemand zich ontwikkelt, gedraagd, in wat voor vriendengroep je terecht komt en hoe oud iemand zichzelf voelt.
Ik was op mijn 13e wel bezig met jongens, maar seks? Ik moest er niet aan denken :Y)

En een tienermoeder, ik? Nee sorry, ik zal onverantwoord bezig zijn als ik nu een kind op de wereld zal zetten.
Zit op school, leef (gedeeltelijk) nog van mijn ouders geld en bovendien heb ik het veel te druk met jong zijn.
Verder, pleeg ik liever abortus dan dat ik een ongewenst kind op de wereld zal zetten.
En nee ik zeg niet dat deze keus makkelijk zal zijn, maar zeker wel de beste op dit moment.