DSB gedupeerden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Abeltje77

Re: DSB gedupeerden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:39

Ik heb zojuist op rabobank.nl een formulier gevonden waarmee je een machtiging kunt intrekken. Maar dit formulier moet naar de betreffende gemachtigde gestuurd worden en niet naar de rabo. Laten we hopen dat er nog personeel is dat dit soort zaken in behandeling neemt... ik ga het in ieder geval morgen faxen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:58

Ik zag net op RTLZ dat een en ander nogal wat consequenties heeft voor mensen met een hypotheek bij de DSB. Als je spaargeld aldaar hebt wordt dat afgetrokken van je hypotheek, je bent dan je spaargeld kwijt en hebt een lagere hypotheek. Tevens heb je als de hypotheek wordt overgenomen een lagere hypotheekaftrek.
Met dank aan de heer Lakeman!

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:46

Lakeman heeft niet zoveel macht dat hij in zijn eentje een bank om zeep helpt. Mocht-ie willen :P
Buiten dat het voor alle klanten ontzettend banketstaaf is wat er is gebeurd, is het wel een stevig signaal aan alle andere banken: als je je misdraagt, dan krijg je uiteindelijk de rekening gepresenteerd.

[edit; typefout]
Laatst bijgewerkt door Jasper op 13-10-09 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 19:57

Kaja schreef:
Cyntje schreef:
@Kaja: Nee hoor daar is de editknop voor :Y)
1 x 3 en 1 x 4 berichten onder elkaar is een beetje teveel van het goede!!

Dat zijn nog geen 1000 berichten hè... en dus een overdreven reactie :+

Cyntje schreef:
Daarbij wil ik wel graag weten of je zelf ook klant bent van DSB??
Je bent op van alles en nog wat aan het afgeven maar dit topic heb ik geopend zodat DSBklanten elkaar een handje kunnen helpen en zaken straks op kunnen lossen

Het word er echt niet beter op als we elkaar gaan stimuleren om al je geld weg te halen bij deze bank.
En je wilt elkaar toch een handje helpen... zonder struisvogelpolitiek neem ik aan?

Hoor je mij érgens in dit topic zeggen dat men daar zijn geld weg moet halen?!? :roll: (terwijl dat onder curatele amper lukt... maargoed)...
Als je zo graag commentaar levert in dit topic zorg dan dat je op de hoogte bent en juiste kritieken geeft! :Y)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:34

Cyntje schreef:
Hoor je mij érgens in dit topic zeggen dat men daar zijn geld weg moet halen?!? :roll: (terwijl dat onder curatele amper lukt... maargoed)...
Als je zo graag commentaar levert in dit topic zorg dan dat je op de hoogte bent en juiste kritieken geeft! :Y)

Het siert je dat je zo goed leest :+

Luister schat, ik beschuldig jou niet, dus zou ik het fijn vinden als je stopt met mij te beschuldigen, er zijn meer mensen aanwezig in dit topic en niet alles draait om jou omdat jij de TS bent!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 20:45

Kaja schreef:
Cyntje schreef:
@Kaja: Nee hoor daar is de editknop voor :Y)
1 x 3 en 1 x 4 berichten onder elkaar is een beetje teveel van het goede!!

Dat zijn nog geen 1000 berichten hè... en dus een overdreven reactie :+

Cyntje schreef:
Daarbij wil ik wel graag weten of je zelf ook klant bent van DSB??
Je bent op van alles en nog wat aan het afgeven maar dit topic heb ik geopend zodat DSBklanten elkaar een handje kunnen helpen en zaken straks op kunnen lossen

Het word er echt niet beter op als we elkaar gaan stimuleren om al je geld weg te halen bij deze bank.
En je wilt elkaar toch een handje helpen... zonder struisvogelpolitiek neem ik aan?

Hoe leg je dit dan uit aangezien je mijn quote aanhaalt??? :=
En nee... gelukkig draait het niet om mij, zoals ik hierboven al vermeld, heb ik dit topic geopend om elkaar te kunnen helpen ;)
Als ik zou willen dat 't alleen om mij zou draaien had ik wel een topic geopend met: Help Cyntje van haar DSBlening af :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:48

Zo en gaan we nu weer lief voor elkaar doen?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:59

Cyntje schreef:
Hoe leg je dit dan uit aangezien je mijn quote aanhaalt??? :=
En nee... gelukkig draait het niet om mij, zoals ik hierboven al vermeld, heb ik dit topic geopend om elkaar te kunnen helpen ;)
Als ik zou willen dat 't alleen om mij zou draaien had ik wel een topic geopend met: Help Cyntje van haar DSBlening af :+

Schat... Jij zegt
Citaat:

Waarop ik zeg

Citaat:

Dus ik heb nergens gezegd dat JIJ zei dat iedereen zijn of haar geld van de bank moet halen, ik doel alleen maar op het feit dat er gezegd word dat je zoveel mogelijk geld weg moet zien te halen bij de DSB wat zich dus resulteert in het feit dat je de bank ( en dus de gedupeerde spaarders en leners) meer de afgrond in helpt.
En ik vind dat nou niet bepaald een goed staaltje van elkaar helpen, jij wel?

Ik hoop dat je het nu wel snapt... :o
Laatst bijgewerkt door Kaja op 13-10-09 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:59

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:01

Ik ben het daar deels mee eens, maar ik vermoed dat DSB ooit toch wel tegen de lamp was gelopen.
Ben alleen benieuwd wanneer de gedupeerde spaarders hun, tot een ton gegarandeerde, geld krijgen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:01

Jasper schreef:
Lakeman heeft niet zoveel macht dat hij in zijn eentje een bank om zeep helpt. Mocht-ie willen :P
Buiten dat het voor alle klanten ontzettend banketstaaf is wat er is gebeurd, is het wel een stevig signaal aan alle andere banken: als je je misdraagt, dan krijg je uiteindelijk de rekening gepresenteerd.

[edit; typefout]

En ING en ABN Amro hebben zich niet ingelaten met louche hypotheekpraktijken in the States?
En daar hoefden geen miljoenen ingepompt te worden om deze banken overeind te houden? :+
Dat schijnt iedereen even te vergeten.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:03

Jasper schreef:

Nou hij heeft een in elk geval een heel goed schot voor open doel gegeven!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 21:03

@Kaja: En ik haal dus ook nergens aan dat ik met 'elkaar helpen' bedoel dat men als een zot geld eraf moet gaan halen... in tegendeel juist daarom is het bedrijf ook om zeep geholpen maar kan best begrijpen dat mensen dit doen! Ik zou ook mijn eigen hachje redden :j

Maargoed... ik heb er ook geen spaargeld staan dus ga er ook niet meer verder op in :z

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:05

600 miljoen weghalen (dat maal 30 vermenigvuldigen en je weet wat ze mogen uitlenen) is echt niet mis. Totaal hadden ze 40 miljard ofzo?

Het hakt er iig wel in! En is zeker wel van invloed geweest.
Denkt dat Lakeman misschien wel aan verhuizen denkt :') Ik kan mij voorstellen als je een paar ton heb staan, daar behoorlijk pissig over bent en niet rationeel denkt... Die Lakeman wat een toffe peer!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:08

Cyntje schreef:
@Kaja: En ik haal dus ook nergens aan dat ik met 'elkaar helpen' bedoel dat men als een zot geld eraf moet gaan halen... in tegendeel juist daarom is het bedrijf ook om zeep geholpen maar kan best begrijpen dat mensen dit doen! Ik zou ook mijn eigen hachje redden :j

Maargoed... ik heb er ook geen spaargeld staan dus ga er ook niet meer verder op in :z

Maar dat is wel aangehaald hier... en nee niet door jou!
Nogmaals je bent wel de topicstarter, maar niet alles draait om jou ;)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:09

Lakeman is zich van geen kwaad bewust... net als Wellink overigens :+

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 21:14

Kaja, dan kan ik je aanraden geen quotes aan te halen maar een algemene opmerking te plaatsen ;)

En ook nog eens de editknop te gebruiken zodat je geen luttele posts onder elkaar plaatst :D

@Sam: Denk dat wel meer mensen heel graag willen verhuizen op dit moment :')
Maar mensen met enorm veel geld hebben het als het goed is ook verdeeld staan bij diverse banken, althans... na alle ellende met de ene na de andere bank lijkt me dat ook niet geheel onverstandig!

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:49

Kaja schreef:
Lakeman is zich van geen kwaad bewust... net als Wellink overigens :+

Dan moeten ze NOG maar eens samen een bakkie doen!! En Wouter ook niet vergeten..... }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:00

Fitzroy schreef:
Jasper schreef:

[edit; typefout]

En ING en ABN Amro hebben zich niet ingelaten met louche hypotheekpraktijken in the States?
En daar hoefden geen miljoenen ingepompt te worden om deze banken overeind te houden? :+
Dat schijnt iedereen even te vergeten.

Dat is ook niet helemaal waar. De ABN en ING hadden deelnemingen bij banken in de US die er bepaalde praktijken op na hield (die sterke gelijkenis vertonen met waar DSB goed in was). Het was dus niet zo dat de ING en ABN er expres aan meededen, maar het probleem was meer dat die deelnemingen onderuit gingen in de US en dus ook waardeloos werden voor onze banken. Daarbij komt nog dat de financiele markten erg verweven zijn waardoor de crisis die als puur Amerikaans begon over sloeg naar NL, direct gevolgd door effecten op de aandelen markten. Het is allemaal zo simpel niet, Boot kan het goed uitleggen en Middelkoop schrijft er goede boeken over en oa ook de film De dag dat de dollar viel die akelig dicht bij de toekomstige realiteit leek te liggen.

Nikka, als je voorwaarden van je hypotheek veranderen, heeft dat uiteraard gevolgen voor de renteaftrek, je kan immers niet meer aftrekken dan dat je betaalt. Zodra je hypotheekrenteaftrek een belangrijk deel van je inkomen gaat vormen, ben je al niet helemaal verstandig bezig en heb je dus eigenlijk een te hoge hypotheek.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 09:02

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:05

Ik heb m'n vraag ook gesteld.

Alleen wel handig dat ze dit om 13.15 uur doen, als de meeste mensen aan het werk zijn... gzd voor de terugkijkoptie op internet.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 09:06

Ja idd! Ik zal het wel half half volgen denk ik :+

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:12

Ik heb vorige week (door een tip van mijn vader dat het al niet goed ging) mijn spaar geld van de bank afgehaald en gewoon op mijn rabobank rekening gezet! gelukkig.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:21

Cyntje schreef:
Kaja, dan kan ik je aanraden geen quotes aan te halen maar een algemene opmerking te plaatsen ;)

Oke mijn excuses, ik begrijp nu dat jij als topicstarter alles op jezelf betrekt.
Ook al ben jij geen spaarder bij DSB, betrek je wel alles op jezelf en "elkaar helpen" is dus eigenlijk een loos argument.
Duidelijk! :)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:25

nounou Kaja kan het iets minder? Ook ik werd door de quotes in verwarring gebracht, dus Cyntje heeft wel een punt. Als je een reaktie plaatst onder een quote is al snel het idee dat je op die quote reageert.