Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

vur schreef:Ik vind dit niet anders dan wat er altijd in circussen getoond werd. Het is alleen wat doorontwikkeld, omdat het "verwende" publiek de gewone kunstjes al niet meer knap genoeg vindt.
Ten eerste: Niet álle circusdieren worden onterrecht verschrikkelijk behandeld,

vur schreef:Wat ik bedoel is dus dat ik het niet zo bijzonder vind wat hij doet, alhoewel het knap is om over zo'n smalle ton heen te springen. Ik bedoelde dus helemaal niet dat het met dwang, geweld of weet ik niet wat te maken heeft. Ik vind alleen dat het niet anders is dan de kunstjes die in een circus getoond worden. Je hebt iets in mijn opmerking gelezen, dat er niet staat en ook niet wordt bedoeld.
Ik vind dat wat die man kan, knap is, maar niet helemaal te vergelijken is met "gewoon" paardrijden op hoog niveau met zadel en hoofdstel. Dat proefde ik wel een beetje uit sommige reacties omdat men het zo verschrikkelijk knap vindt. Ik zou het nog veel knapper vinden als hij op deze manier zonder hoofdstel en zadel in de GP 60 procent kon halen. Dan moet toch het hoofd een stuk stiller zijn en de uitstraling een stuk gelijkmatiger ed. Dan doe ik met jullie mee in de o's en a's. Dat is alles.
Hihi, je vorige reactie kwam zo bloednegatief over op alle kunstjes en circusdingen
Nougoed, persoonlijk vind ik dat je sneller een goede dressuurproef neer zet dan dat je dit allemaal uit je paard haalt!
Zie Anky dit bijvoorbeeld nog niet doen met Salinero!
(niet aanvallend bedoeld)
hestejente schreef:Ik weet dat jij vd't met Menno, ik heb je topics gezien. En dat vind ik er erg goed uitzien. Ik ga er alleen even van kotsen als zo'n goeroefiguur paarden stomme dingen laat doen om in shows te gebruiken, is het paard er dan niet gewoon voor de show, om te laten zien hoe vréselijk goed de goeroe is. Alles wat ik met mijn paard doe doe ik voor hem, en niet voor iemand andersJammer dat sommige figuren bevestiging nodig hebben, en voor zichzelf een naam willen opbouwen door te laten zien hoe vreselijk goed ze wel niet zijn. Doet me altijd denken aan de leraar uit die film, Être et avoir. De leraar legt aan de kinderen uit dat het belangrijk is wie ze zijn (être) Maar toen de film een succes bleek werd hij ineens hebberig, en was het avoir ineens belangrijker. Dat zie ik ook hier, een holle schil die een hol ego dient.
vur schreef:Ik vind dat wat die man kan, knap is, maar niet helemaal te vergelijken is met "gewoon" paardrijden op hoog niveau met zadel en hoofdstel. Dat proefde ik wel een beetje uit sommige reacties omdat men het zo verschrikkelijk knap vindt. Ik zou het nog veel knapper vinden als hij op deze manier zonder hoofdstel en zadel in de GP 60 procent kon halen.
Toekie schreef:vur schreef:Ik vind dat wat die man kan, knap is, maar niet helemaal te vergelijken is met "gewoon" paardrijden op hoog niveau met zadel en hoofdstel. Dat proefde ik wel een beetje uit sommige reacties omdat men het zo verschrikkelijk knap vindt. Ik zou het nog veel knapper vinden als hij op deze manier zonder hoofdstel en zadel in de GP 60 procent kon halen.
Waarom is iets pas echt knap als je goed scoort op Grand Prix niveau?
Dat bedoel ik dus, blijkbaar zit het er bij velen zo ingesleten dat GP dressuur de graadmeter is voor hoe goed je met paarden bent.
Ja, ik denk dat het vrijwel onmogelijk is voor Honza Blaha om zo grand prix te starten bij het WK of de Olympische Spelen. Ten eerste omdat je dan een net iets anders gefokt paard nodig hebt. Maar vooral ook omdat je - als je zulke dingen van je paard 'vraagt' - toch echt aan de (dwang)hulpmiddelen en dito trainingen moet. Waarbij je je gelijk kunt afvragen waarom dat eigenlijk nodig is.
Citaat:Met 60 % in de GP kan je echt niet naar de Olympische spelen hoor. Je mist mijn punt. Ik vind wat hij doet helemaal niet zo bijzonder als je bedenkt dat hij waarschijnlijk vele trainingsuren erin heeft zitten. Zo is 60 procent in de GP ook niet zo bijzonder als je bedenkt hoeveel trainingsuren daar in hebben gezeten. Ik denk echter zelf dat 60 % in GP vele malen moeilijker is, dan wat hij doet. Je leert je paard niet alleen kunstjes, maar moet je eigen lichaam ook helemaal onder controle kunnen houden en de kunstjes zo uitvoeren, dan je paard op de toppen van zijn kunnen, gezond blijft. Een gigantische inspanning hoeven die pony's van hem helemaal niet uit te voeren en atletisch getraind worden ze al helemaal niet. Dat je een paard net zo goed kunstjes kunt leren als een hond, tja, wat is daar nou zo fantastisch aan. Een paard is net zo leergierig als een hond, alleen spreekt hij een andere taal

Hannah_Menno schreef:Citaat:Met 60 % in de GP kan je echt niet naar de Olympische spelen hoor. Je mist mijn punt. Ik vind wat hij doet helemaal niet zo bijzonder als je bedenkt dat hij waarschijnlijk vele trainingsuren erin heeft zitten. Zo is 60 procent in de GP ook niet zo bijzonder als je bedenkt hoeveel trainingsuren daar in hebben gezeten. Ik denk echter zelf dat 60 % in GP vele malen moeilijker is, dan wat hij doet. Je leert je paard niet alleen kunstjes, maar moet je eigen lichaam ook helemaal onder controle kunnen houden en de kunstjes zo uitvoeren, dan je paard op de toppen van zijn kunnen, gezond blijft. Een gigantische inspanning hoeven die pony's van hem helemaal niet uit te voeren en atletisch getraind worden ze al helemaal niet. Dat je een paard net zo goed kunstjes kunt leren als een hond, tja, wat is daar nou zo fantastisch aan. Een paard is net zo leergierig als een hond, alleen spreekt hij een andere taal
Heb je enige ervaring met Vrijheidsdressuur? Dan weet je dat daar héél veel tijd in gaat zitten! Ik vind wat deze man doet vele malen knapper dan Anky die 't alleen maar met spoortjes en s&t kan! Laat dr met een trensje en zonder sporen rijden en ze kan 't ineens niet meer!
Ik denk dat deze man het zonder enige dwang aan zijn paarden heeft geleerd en dat is IMO toch wel wat knapper dan wat Anky kan met al dr hulpmiddelen!
En een paard is misschien wel net zo leergierig als een hond maar wel vele malen dommer!
edit; spelfouten!

(Onderzoek heeft aangetoond!
)
. Misschien krijg ik nu half Bokt over me heen en misschien is het wel heel vriendelijk gebeurd, maar je weet maar nooit! Hannah_Menno schreef:Inderdaad, misschien zou ze wel net zo goed zijn maar ik zie 't er nog niet zo snel doen!
Honden zijn zeker slimmer!(Onderzoek heeft aangetoond!
)