De harde waarheid.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De harde waarheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:51

Pff dat deze discussie nog loopt zeg! Ik las iets over clienten waarbij hun haar niet wordt gewassen. Nou ik heb een client en die wil niet dat zijn haar wordt gewassen. Dat is dus al 6 maanden niet meer gedaan. Ook wil hij niet douchen of in bad en geen deo op. Daar kan ik niets aan doen.

En dat de familie vaak niet weet of vader/moeder/opa/oma worden vastgezet is niet waar. Als iemand niet meer in staat is om voor zichzelf beslissingen te maken moet iemand anders dat doen. Meestal een familielid. En geloof me, jullie willen niet weten hoevaak je geen reactie krijgt van familie op de aanvraag en als het gewoon echt nodig is dan worden er spoedbeslissingen gemaakt omdat de familie nergens op reageerd. Of weer een andere situatie, ik heb 1 client die heel veel pijn heeft. Het leven ( nouja leven het is meer lijden) is voor haar niet meer vol te houden. Op een dag was het zover, ze lag nu echt op sterven. Ze was zelf erg gelukkig en zei bel mijn dochter maar dan kan ik afscheid nemen. Mw had ook een niet-reanimeren verklaring. Ze was zo blij dat ze eindelijk mocht gaan en geen pijn meer zou hebben maar nee dochterlief belde de ambulance zei dat haar moeder zwaar dement was ( is ze helemaal niet) en niet in staat was om zelf beslissingen te maken. En ja toen werd Mw gereanimeerd en ze leeft nu nog steeds. Ze vind het zelf heel erg dat haar dochter haar dit heeft aangedaan, want het leven is voor haar een hel.

Of familie die wilde dat een MW euthanasie zou plegen en zelf wilde Mw dat echt niet maar was niet in staat om dat zelf aan te geven ( woordelijk dus he) de dokters gaven geen toestemming maar aangezien de familie alle beslissingen moesten maken moest deze Mw een hongersdood sterven.

Er wordt veel op de verzorging gezeikt en veel over gevangenissen maar laten we de familie van clienten alsjeblieft niet vergeten, die zijn soms zelf echt onmenselijk. En aan deze dingen kan de regering ook niets doen hoor.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:52

vorame schreef:
Ik zie in dit topic maar weinig mensen die het werk in de zorg onderschatten.
Ik zie alleen maar berichten als er moet meer geld komen voor meer personeel.
Eigenlijk zegt dat met andere woorden, het is zwaar werk, laten vele handen het wat lichter maken.
En daardoor wordt het ook leuker voor het personeel.
Omdat er dan ook eens even tijd is voor een praatje ipv we moeten vlug door, onze dag is te kort.

Dat is meer over het algemeen bedoeld.. Niet binnen dit topic..
Daarbij is dat wel het gevoel dat ik krijg bij het lezen van de OP, alsof het personeel niet genoeg aandacht aan de ouderen geeft.. Denk dat iedereen zijn eigen interpretatie heeft bij het lezen van de OP..

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:56

Gelukkig bestaat een topic uit meer dan de openingspost. :)

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:59

Ik herken precies wat ts zegt. Absoluut.

Ik zorg al jaren voor mijn 92 jarige oma samen met mijn broer, wij zijn de enige familie nog.

Het is onvoorstelbaar hoe het er af en toe aan toe gaan in t bejaarden tehuis. En 9 van de 10x komt dat door te weinig personeel.

Oude mensen die 3 kwartier moeten wachten tot ze boven de toilet gehesen worden, dat kan echt niet!!! oude mensen kunnen het gewoon niet ophouden en moeten direct kunnen klaar!!

Mijn oma heeft zo eens een uur op de grond gelegen toen ze uit bed was gevallen. Ze had op haar knopje gedrukt van het kastje wat op haar nek hing, maar ik kwam maar niemand..

Douchen?? 1x in de week..
Kleding wassen?? zorg maar dat, als er nog familie is, de familie het doet, anders ben je een vermoge kwijt aan de wasserette.. Ze rekenen hier namelijk per shirtje, onderbroekje..

Op stap, of een rondje wandelen in de rolstoel?? Wordt niet gedaan, geen personeel voor, kortom, weg slijten achter de eettafel de rest van de dag..

En zo kan ik nog wel even door gaan..

Kun je klagen en je beklag doen wat je wilt, maar het wordt er echt niet beter op..

En idd, daar betalen de mensen idd dik €1000,- voor in de maand.

Lekker geregeld he?!

Ik weet wel, als het mij mij zo moet gaan, als ik deze leeftijd ooit mocht bereiken, het van mij niet meer hoeft..

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:04

vorame schreef:

En gelukkig heb ik het hele topic doorgelezen van te voren.. :)*
Mijn reactie was alleen op Clauwtje bedoeld.. Dat IK van mening ben dat OVER HET ALGEMEEN het werken in de zorg onderschat wordt.. Niet hier op Bokt of in dit topic.. :Y)

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:06

double schreef:
vorame schreef:

En gelukkig heb ik het hele topic doorgelezen van te voren.. :)*
Mijn reactie was alleen op Clauwtje bedoeld.. Dat IK van mening ben dat OVER HET ALGEMEEN het werken in de zorg onderschat wordt.. Niet hier op Bokt of in dit topic.. :Y)

Daar kan ik het wel mee eens zijn.
Maar ik denk dat veel beroepen onderschat worden als mensen er niet een serieus zijn gaan kijken.
Vooral de beroepen waar je lichamelijk de hele dag in touw bent.
En bij jullie er ook nog een geestelijk aspect aan zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:08

cile205 schreef:

Ik zorg al jaren voor mijn 92 jarige oma samen met mijn broer, wij zijn de enige familie nog.

Het is onvoorstelbaar hoe het er af en toe aan toe gaan in t bejaarden tehuis. En 9 van de 10x komt dat door te weinig personeel.

Oude mensen die 3 kwartier moeten wachten tot ze boven de toilet gehesen worden, dat kan echt niet!!! oude mensen kunnen het gewoon niet ophouden en moeten direct kunnen klaar!!

Mijn oma heeft zo eens een uur op de grond gelegen toen ze uit bed was gevallen. Ze had op haar knopje gedrukt van het kastje wat op haar nek hing, maar ik kwam maar niemand..

Kleding wassen?? zorg maar dat, als er nog familie is, de familie het doet, anders ben je een vermoge kwijt aan de wasserette.. Ze rekenen hier namelijk per shirtje, onderbroekje..

Op stap, of een rondje wandelen in de rolstoel?? Wordt niet gedaan, geen personeel voor, kortom, weg slijten achter de eettafel de rest van de dag..

Kun je klagen en je beklag doen wat je wilt, maar het wordt er echt niet beter op..

Lekker geregeld he?!

Ik weet wel, als het mij mij zo moet gaan, als ik deze leeftijd ooit mocht bereiken, het van mij niet meer hoeft..

Zorg jij voor je oma of betaal je alleen maar het geld? Jouw oma heeft nl zelf ook geld. Hoe dan ook van de overheid moet ze geld krijgen en zelf kan je ook wat doen hoor. Ga jij zelf maar eens op een afdeling staan en zorg jij er maar eens voor dat ze allemaal naar de toilet kunnen. Good luck want dan lukt je echt niet. En als je oma zo graag naar buiten wilt waarom ga jij dan niet met haar? je begint met ik zorg voor mijn oma en dan dat ze in een tehuis zit. Lekker vaag want dan zorg jij dus echt niet voor je oma.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:10

vorame schreef:
Daar kan ik het wel mee eens zijn.
Maar ik denk dat veel beroepen onderschat worden als mensen er niet een serieus zijn gaan kijken.
Vooral de beroepen waar je lichamelijk de hele dag in touw bent.
En bij jullie er ook nog een geestelijk aspect aan zit.

En dat is helemaal waar, maar omdat het in dit geval over de zorg ging.. Bedoel het werken met gevangenen zal ook niet elke dag een pretje zijn!
Ik zit overigens op kantoor.. Maar kan me voorstellen dat het werken met mensen (jong of oud, gezond of niet) fysiek en mentaal behoorlijk zwaar is..

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:12

Zo beweerde pas iemand dat kapper zo licht was.
Toen er werd verteld dat het toch veel staan was, had ze daar toch niet aan gedacht.
Gewoon even een voorbeeldje.
Zoveel beroepen waar niet bij nagedacht wordt.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:15

Klopt helemaal.

En cile205 (edit), persoonlijk vind ik het allemaal niet zo vreemd hoor, de kleding moeten wassen, een bezoekje brengen en even een wandeling maken.. Mijn opa en oma woonden 1,5 uur rijden van ons vandaan, en toch waren we er elke week, soms vaker! Van sommige dingen kun je niet verwachten dat ze gedaan worden..
Heb zelf ook wel eens de Swiffer door de kamer gehaald, je bent er toch, en het is maar een kleine moeite, je helpt je oma/opa ermee.. Het is maar net hoe je er tegenaan kijkt..
Laatst bijgewerkt door double op 10-08-09 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:18

@cile205, Waarom zit ze dan nog steeds in datzelfde huis als het er zo slecht is, jullie hadden iets anders kunnen zoeken? Of gaan jullie zelf wat vaker wandelen met je oma?

In het huis waar ik stage heb gelopen, werd ondanks het feit dat er flink gekort wordt op personeel, goed rekening gehouden met de cliënten. Wenst iemand elke dag gedoucht te worden? Dan gaat diegene elke dag onder de douche. Gaat er een bel? Die wordt eigenlijk altijd meteen beantwoord, waarbij ook wel wordt gevraagd 'vind u het goed als ik over .. minuutjes bij u kom', als het op dat moment heel druk is op de afdeling.
Qua tijden voor de verzorging kunnen cliënten ook altijd aangeven wat ze prettig vinden. Maar helaas is er niet de mogelijkheid om daar altijd gehoor aan te geven... niet iedereen kan om 8.00 geholpen worden.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:31

breezy302 schreef:
cile205 schreef:

Lekker geregeld he?!

Zorg jij voor je oma of betaal je alleen maar het geld? Jouw oma heeft nl zelf ook geld. Hoe dan ook van de overheid moet ze geld krijgen en zelf kan je ook wat doen hoor. Ga jij zelf maar eens op een afdeling staan en zorg jij er maar eens voor dat ze allemaal naar de toilet kunnen. Good luck want dan lukt je echt niet. En als je oma zo graag naar buiten wilt waarom ga jij dan niet met haar? je begint met ik zorg voor mijn oma en dan dat ze in een tehuis zit. Lekker vaag want dan zorg jij dus echt niet voor je oma.

je weet niet waar je over praat, je kent de hele situatie hier niet... maar fijn dat je zo lekker kort door de bocht reageerd. ik spreek jou nog wel als je ooit in de zelfde situatie terecht komt, er met 2 man voor staat, om de verzorging van je oma op je te nemen. Waarvoor je 1 van de 2 overgebleven familie leden bent...
Ik werk ook fulltime kan er ook niet altijd zijn, en ik woon er tig kilometer vandaan. mijn oma KAN niets meer zelf regelen kwa geld, dus het komt op de familie aan, die hier nog bestaat uit 2 personen, en dat is al triest genoeg. in het tehuis wordt niks georganiseerd, ik snap best dat ze dat niet kunnen maar daarom mogen ze er van mij wat meer personeel op zetten. Juist hiervoor in de zorg mogen ze wat meer mannetjes weg zetten :D
en idd, het personeel loopt zich de voeten onder het lijf vandaan, jammer is dat, want het zou voor het personeel denk ik ook een opluchtig zijn met meer personeel..
Laatst bijgewerkt door cile205 op 10-08-09 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:35

Tenshi schreef:
@cile205, Waarom zit ze dan nog steeds in datzelfde huis als het er zo slecht is, jullie hadden iets anders kunnen zoeken? Of gaan jullie zelf wat vaker wandelen met je oma?

In het huis waar ik stage heb gelopen, werd ondanks het feit dat er flink gekort wordt op personeel, goed rekening gehouden met de cliënten. Wenst iemand elke dag gedoucht te worden? Dan gaat diegene elke dag onder de douche. Gaat er een bel? Die wordt eigenlijk altijd meteen beantwoord, waarbij ook wel wordt gevraagd 'vind u het goed als ik over .. minuutjes bij u kom', als het op dat moment heel druk is op de afdeling.
Qua tijden voor de verzorging kunnen cliënten ook altijd aangeven wat ze prettig vinden. Maar helaas is er niet de mogelijkheid om daar altijd gehoor aan te geven... niet iedereen kan om 8.00 geholpen worden.

Ja klopt we hebben vaak overplaatsing aangevraagd, maar alles hier in de buurt, en het tehuis waar men oma graag heen wil is vol.
Ze staat op een wachtlijst maar ze is steeds niet urgent genoeg, mensen die zeg maar: in der hoofd niet helemaal goed meer zijn gaan voor.. en mijn oma is nu inmiddels beginnend dement aan het worden, maar echt een lichte vorm.. en meer lichamelijk niet in orde. vandaar..
Ik vraag me af of het overal zo werkt? hier gaat het ook met puntensysteem
Ze ondervragen dan mijn oma, die al jaren in een rolstoel zit, en stik eigenwijs is, hihi, en dan vragen zo o.a. denkt u dat u vergeetachtig aan t worden bent? en heeft u meer last van dit en dat? waarom mijn oma vrolijk allemaal nee schut... STOM ik weet het maar oude mensjes willen er vaak niet aan toegeven :)

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:24

Hmmm ik werk zelf in de zorg (gehandicaptenzorg) en weet dat er grote tekorten zijn, maar iedereen die bij mij werkt werk er omdat zijn of haar hart bij de zorg ligt. Er is wel vaak haast, maar onze clienten hebben het echt beter dan in een gevangenis hoor.
Vind de tekst van de TS een beetje alsof de gevangenis een hotel is... iedereen die dit denkt raad ik aan om eens een keer op een open dag van de gevangenis te gaan kijken, dan piep je wel anders. Ik heb een vriendin die gevangenisbewaardster is, en geloof me, de gevangenis is echt geen pretje (daar is het ook de gevangenis voor)

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:32

lijntje87 schreef:
Weet je dat in landen als Spanje/ Suriname/ Portugal etc. bijna geen verzorgingshuizen zijn? weet je waarom?
Omdat zij zelf voor hun ouders zorgen!
Zoals hun ouders jaren voor hun heeft gezorgd toen zij kinderen waren, zo zorgen zij nu voor hun ouders, en zo hoort het!

Dus roep niet dat WIJ slecht voor jullie ouders zorgen, JULLIE laten je ouders in de steek!

Helaas is deze reactie net zoveel onzin als die van de TS. Net zo ongenuanceerd. Jij vind misschien dat het zo hoort. Misschien heb jij een heel goede band met je ouders. Er zijn helaas zat ouders die niet goed voor hun kinderen zorgen, of kinderen die gewoon een slechte band met hun ouders hebben. Als er geen onvoorwaardelijk liefde de ene kant op is, waarom zou er dan wel onvoorwaardelijk zorg de andere kant op moeten zijn. Liefde en verzorging moet van twee kanten komen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:31

vraag me af of dit in BE of NL is?
in NL is mijn ervaring, ook uit mijn eigen werk namelijk anders

__Possie__ schreef:
De harde waarheid:

Mijn moeder die in een bejaardentehuis verblijft.
Haar ga ik laten overplaatsen naar de gevangenis.
Ben ik gek ??
Mijn moeder zit op een kamertje zo groot als een cel. de mensen hebben een eigen studio met werkende keuken en badkamer

Zij krijgt 2x per dag een kopje koffie te drinken, limonade is te duur.
er word drie maal daags koffie gedronken inclusief koekje, +extra limonade indien gewenst
allergien zoals gluten etc word rekening mee gehouden

Moet voor drie maal eten naar de zaal sukkelen, en eten wat de pot schaft.
de meerzorg zit de gehele dag op de zaal waar de activiteiten begeleiding dingen met ze onderneemt, de gastvrouwen en vrijwilligers de koffie en de maaltijden verzorgen
de reguliere afdeling eet twee maal daags op eigen gerief en het warme eten word of op de kamer gebracht of in de eetzaal genuttigd waar ze indien nodig voor opgehaald worden
eten word geregeld via een keuzemenu

Dokter en medicatie zijn extra te betalen.
AWBZ en verzekeraar etc ,
Als het mooi weer is mag ze eenmaal per 14 dagen mee gaan wandelen
In een rolstoel als er genoeg personeel is!!
reguliere afdeling dient zelfstandig activiteiten te ondernemen(familie etc )
meerzorg gaat regelmatig dingen ondernemen , maar vaker wandelen etc etc zou idd wel heel erg fjn zijn

Indien er geen vrijwilligers waren die zich inzetten voor het goede doel zag het er nog beroerder uit.
Haar wassen moet ze door familie laten doen, of er flink voor bijbetalen, kan dagelijks, maar de meeste ouderen willen dit niet, die doen 1 eer per week de haren, plaken het in model en klaar
Max. 1x per week even in bad, mits er genoeg personeel aanwezig is.hier ook, mar wel dagelijks wassen en/of douchen in de eigen badkamer

Kledij moet ze zelf kopen. Ik kan de lijst nog langer maken!! kledij zelf kopen lijkt me niet meer dna normaal
Daarvoor betaalt moeder meer dan 1000 euro per maand.
zet daar tegenover dat daar wel 24/7 personel in dienst voor moet worden genomen
op mijn oude stek 5 in de ochtenduren , waarvan er twee overblijven tussen 11 en 4, daarna tot 9 uur een 4 totaal
en van 9 tot 11 met 2
in de nacht ben je alleen van kwart over 11 tot 7

Onze gevangenen krijgen 3 maal eten op de cel - op voorhand keuzemenu.

En mogen alle dagen wandelen en sporten.
Zij hoeven hun was niet te doen en krijgen hun kledij is gratis.was word gedaan voor de mensen

Methadon en andere medicatie worden gratis verstrekt.
De dokter komt gratis langs op aanvraag.
Hun koffie of warm water (thermos) wordt 2 maal per dag gevuld.
Ze hebben tv op de cel, en hoeven hiervoor niet te betalen.
Indien ze nog kunnen of willen werken kunnen ze nog tot 250 euro per maand verdienen.
Er is in de gevangenis meer personeel dan gevangenen.
En dat kost de gevangenen 0,00 euro.
Zij moeten streng bewaakt worden of ze gaan lopen!
Moeder kan niet meer lopen.

Op gebied van netheid kan ik in de gevangenis van de grond eten.
Terwijl bij moeder de stofvlokken al weken in de hoekjes blijven liggen.
Dit is geen verwijt aan personeel. Je kunt geen groot gebouw proper houden met een paar mensen.
Je kunt geen 47 hulpbehoevende dag en nacht verzorgen met een paar verpleegsters.
Wat hebben onze oudjes misdaan dat hun kinderen moeten bijpassen ??
Is er ook prijscontrole in de tehuizen ???
Kan iemand mij een beperking opnoemen die een gevangene heeft ten opzichte van onze bejaarde ??

Behalve open deur dagen en dat allemaal gratis.
En dit moeten wij allemaal goed vinden, ga maar stemmen voor een nieuwe regering.....

Wat levert dit allemaal op ?????????????

Brave mensen worden gestraft om de misdadigers te belonen - waar zijn ze toch mee bezig!!!!!!
STA OP! EN LAAT UW STEM GELDEN!
STOP UW OUDERS IN DE CEL !
( Goedkoper en beter verzorgd ! en U betaald niets !!).

(Sorry bokkers maar dit moest ik ff met jullie hier delen) :D

maar ik vraag me dus af wel land dit is?
in nederlandwerkt het anders
hoewel daar ook nog veel verbeterd zou moeten worden , zoals meer personeel etc
maar zo schrijnend als jij het omschrijft is het hier niet

en zoals lijntje aangeeft zelf voor de ouders zorgen
dat is niet realiseerbaar in de huidige maatschappij
doordat de meeste gezinnen twee inkomens nodig hebben om rond te komen en daardoor niet eens hun eigen kinderen kunnen opvoeden(kinderdagverblijven voor, tussen en na schoolse opvang etc etc )
hoe zie je dan in vredesnaam voor je dat iedereen zijn eigen oudjes verzorgt?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:39

__Possie__ schreef:
De harde waarheid:

Mijn moeder die in een bejaardentehuis verblijft.
Haar ga ik laten overplaatsen naar de gevangenis.
Ben ik gek ??
Mijn moeder zit op een kamertje zo groot als een cel.

Zij krijgt 2x per dag een kopje koffie te drinken, limonade is te duur.

Moet voor drie maal eten naar de zaal sukkelen, en eten wat de pot schaft.
Dokter en medicatie zijn extra te betalen.
Als het mooi weer is mag ze eenmaal per 14 dagen mee gaan wandelen
In een rolstoel als er genoeg personeel is!!
Indien er geen vrijwilligers waren die zich inzetten voor het goede doel zag het er nog beroerder uit.
Haar wassen moet ze door familie laten doen, of er flink voor bijbetalen,
Max. 1x per week even in bad, mits er genoeg personeel aanwezig is.

Kledij moet ze zelf kopen. Ik kan de lijst nog langer maken!!
Daarvoor betaalt moeder meer dan 1000 euro per maand.

Onze gevangenen krijgen 3 maal eten op de cel - op voorhand keuzemenu.

En mogen alle dagen wandelen en sporten.
Zij hoeven hun was niet te doen en krijgen hun kledij is gratis.

Methadon en andere medicatie worden gratis verstrekt.
De dokter komt gratis langs op aanvraag.
Hun koffie of warm water (thermos) wordt 2 maal per dag gevuld.
Ze hebben tv op de cel, en hoeven hiervoor niet te betalen.
Indien ze nog kunnen of willen werken kunnen ze nog tot 250 euro per maand verdienen.
Er is in de gevangenis meer personeel dan gevangenen.
En dat kost de gevangenen 0,00 euro.
Zij moeten streng bewaakt worden of ze gaan lopen!
Moeder kan niet meer lopen.

Op gebied van netheid kan ik in de gevangenis van de grond eten.
Terwijl bij moeder de stofvlokken al weken in de hoekjes blijven liggen.
Dit is geen verwijt aan personeel. Je kunt geen groot gebouw proper houden met een paar mensen.
Je kunt geen 47 hulpbehoevende dag en nacht verzorgen met een paar verpleegsters.
Wat hebben onze oudjes misdaan dat hun kinderen moeten bijpassen ??
Is er ook prijscontrole in de tehuizen ???
Kan iemand mij een beperking opnoemen die een gevangene heeft ten opzichte van onze bejaarde ??

Behalve open deur dagen en dat allemaal gratis.
En dit moeten wij allemaal goed vinden, ga maar stemmen voor een nieuwe regering.....

Wat levert dit allemaal op ?????????????

Brave mensen worden gestraft om de misdadigers te belonen - waar zijn ze toch mee bezig!!!!!!
STA OP! EN LAAT UW STEM GELDEN!
STOP UW OUDERS IN DE CEL !
( Goedkoper en beter verzorgd ! en U betaald niets !!).

(Sorry bokkers maar dit moest ik ff met jullie hier delen) :D

Ik ga zo bijlezen :) maar hier moet ik ernstig om lachen omdat ik al jaaaaaren tegen mijn oma roep dat als ze hulpbehoevend word, ze beter een bank kan overvallen......... komt ze ermee weg dan kan ze particulier zorg inkopen en zich thuis laten verzorgen....... komt ze er niet mee weg dan mag ze naar de gevangenis waar ze het stukken beter heeft dan in menig verpleeghuis :) :)

echt dat roep ik al jaren :)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 14:49

@Kiwiko: Ik heb mijn moeder dat ook wel eens horen roepen tegen haar vader en moeder ;) .

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:18

O wat ben ik het hier mee eens!
Ik heb 10 jaar in verpleeghuizen gewerkt. Ik werdt er zelf depressief van op het laatst. Collega's die ingekakt en afgestompt zijn waardoor de zorg van de 'bewoners' steeds automatischer gaat. Ik deed nog erg mn best er wat van te maken voor de bewoners maar als jij iedere keer de enige bent die dat wil doen is het op een gegeven moment op.
Naar mijn mening moeten ze verpleeghuisverzorgenden eens in de zoveel tijd op een ander werkveld laten meelopen. Beetje in de thuiszorg, ziekenhuis noem het maar.

Pas toen ik na 10 jaar besloot dat ik op was en in het ziekenhuis wilde gaan werken gingen mijn ogen pas echt open. Ongelovelijk dat een verpleeghuis nog mag bestaan in zijn huidige vorm. Echt triest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:20

Whoopi1 schreef:
Yamcha schreef:
Ik zie niet waarom een crimineel het zoveel beter zou hebben, trouwens. Vrijheidsberoving is niet niks....... als je 10 jaar zit, en je komt eruit, dan is de wereld 10 jaar verder...... 10 jaar van het leven van je kinderen gemist...... 10 jaar lang leven met mensen, die vooral graag elkaar ontzettend dwars zitten...... dan is 10 jaar ontzettend lang........ het ergste is nog wel, dat die mensen zich na die 10 jaar helemaal niet meer kunnen redden in de maatschappij, en daardoor weer terugvallen, want die criminaliteit is het enige wat ze kennen.

Ik ben het verder volledig met je eens hoor, maar met je bovenstukje ben ik het niet eens.
Criminelen hoeven het toch niet goed te hebben? Ze zijn zelf de fout in gegaan en daar moeten ze hun straf maar voor uitzitten.
Een vriend van mij heeft een half jaar vastgezeten, nou, hij leefde zowat als in een hotel.
En ja, hij heeft een half jaar van zijn kids gemist, maar had ie maar beter na moeten denken voor hij iets deed.
En ze worden wel weer voorbereid op de maatschappij, en als ze vrij zijn, worden ze daarna zelfs weer aan een baan geholpen zover dat kan.

Ik denk dat je me niet helemaal goed begrijpt ;)
Er wordt hier beweerd dat criminelen het beter hebben als oude mensen in verzorgingshuizen, dáár ging ik tegenin. Ik heb geen medelijden met criminelen, helemaal niets.
Maar het lijkt soms of geluk wordt afgemeten aan wat je hébt....... terwijl het daar helemaal niet in zit.......

Ik denk wel dat iemand die ervoor kiest om in de zorg te gaan werken, dat niet doet voor het geld, maar omdat je hart hebt voor de mensen die je helpt.
Mindim schreef:
Is ook zo Yamcha, maar dat is straf en daarvoor hebben ze zelf gekozen door een misdrijf te plegen.

Tuurlijk.
Wat ik maar met mijn stukje wilde zeggen, is dat je de vrijheid ontnemen van mensen (want dat is wat een gevangenisstraf is) niet moet onderschatten, dat lijkt vaak wel het geval.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:27

in verpleeghuizen kunnen mensen vaak ook niet van de afdeling af :) :) die kunnen niet even een rondje gaan lopen oid :)

deuren zijn hermetisch afgesloten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:38

Da's dan ook wel voor hun eigen veiligheid Kim :D

Er zijn mensen die zie ik idd liever niet zo rondlopen, die zijn gewoon echt een gevaar voor zichzelf...... of ze verdwalen en raken in paniek...... da's best sneu hoor :(:)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:40

ooooooooo absoluut :) :) helemaal waar........... maar toch zitten er mensen op zo een afdeling die deze mate van veiligheid niet nodig hebben........ maar wel opgelegd krijgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:43

Ook waar, en dat zou niet moeten........

dat vind ik soms gewoon k*t...... je kan lang niet de tijd nemen die je zou willen nemen....... en moet vaak een lijn trekken, waar 2 een stuk beter zouden staan.........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:46

dat is :) en daar kan niemand op de werkvloer iets aan doen...........

een ding is echt een vaststaand feit en dat is dat iedereen die in de zorg werkt, echt, echt, echt dit werk met hart en ziel doet......

die mensen werken zich helemaal de tandjes, dragen vreselijk veel verantwoordelijkheid........ en zijn op de meest rare manieren gebonden aan de meest vreemde regeltjes....... en ze blijven doorgaan, ze blijven zich inzetten voor mensen........ ook al lopen ze heel regelmatig tegen muren op.

Mijn petje absoluut af voor al het personeel op de werkvloer!! ECHT!!

Dat de zorg slecht is, is niet hun schuld....... hun kunnen niet anders dan orders opvolgen van boven en boven moet zich weer conformeren naar wat de BV Nederland zegt............ het is schreinend