Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vorame schreef:Ik zie in dit topic maar weinig mensen die het werk in de zorg onderschatten.
Ik zie alleen maar berichten als er moet meer geld komen voor meer personeel.
Eigenlijk zegt dat met andere woorden, het is zwaar werk, laten vele handen het wat lichter maken.
En daardoor wordt het ook leuker voor het personeel.
Omdat er dan ook eens even tijd is voor een praatje ipv we moeten vlug door, onze dag is te kort.
double schreef:vorame schreef:Gelukkig bestaat een topic uit meer dan de openingspost.
En gelukkig heb ik het hele topic doorgelezen van te voren..![]()
Mijn reactie was alleen op Clauwtje bedoeld.. Dat IK van mening ben dat OVER HET ALGEMEEN het werken in de zorg onderschat wordt.. Niet hier op Bokt of in dit topic..
cile205 schreef:Ik herken precies wat ts zegt. Absoluut.
Ik zorg al jaren voor mijn 92 jarige oma samen met mijn broer, wij zijn de enige familie nog.
Het is onvoorstelbaar hoe het er af en toe aan toe gaan in t bejaarden tehuis. En 9 van de 10x komt dat door te weinig personeel.
Oude mensen die 3 kwartier moeten wachten tot ze boven de toilet gehesen worden, dat kan echt niet!!! oude mensen kunnen het gewoon niet ophouden en moeten direct kunnen klaar!!
Mijn oma heeft zo eens een uur op de grond gelegen toen ze uit bed was gevallen. Ze had op haar knopje gedrukt van het kastje wat op haar nek hing, maar ik kwam maar niemand..
Douchen?? 1x in de week..
Kleding wassen?? zorg maar dat, als er nog familie is, de familie het doet, anders ben je een vermoge kwijt aan de wasserette.. Ze rekenen hier namelijk per shirtje, onderbroekje..
Op stap, of een rondje wandelen in de rolstoel?? Wordt niet gedaan, geen personeel voor, kortom, weg slijten achter de eettafel de rest van de dag..
En zo kan ik nog wel even door gaan..
Kun je klagen en je beklag doen wat je wilt, maar het wordt er echt niet beter op..
En idd, daar betalen de mensen idd dik €1000,- voor in de maand.
Lekker geregeld he?!
Ik weet wel, als het mij mij zo moet gaan, als ik deze leeftijd ooit mocht bereiken, het van mij niet meer hoeft..
vorame schreef:Daar kan ik het wel mee eens zijn.
Maar ik denk dat veel beroepen onderschat worden als mensen er niet een serieus zijn gaan kijken.
Vooral de beroepen waar je lichamelijk de hele dag in touw bent.
En bij jullie er ook nog een geestelijk aspect aan zit.

breezy302 schreef:cile205 schreef:Ik herken precies wat ts zegt. Absoluut.
Ik zorg al jaren voor mijn 92 jarige oma samen met mijn broer, wij zijn de enige familie nog.
Het is onvoorstelbaar hoe het er af en toe aan toe gaan in t bejaarden tehuis. En 9 van de 10x komt dat door te weinig personeel.
Oude mensen die 3 kwartier moeten wachten tot ze boven de toilet gehesen worden, dat kan echt niet!!! oude mensen kunnen het gewoon niet ophouden en moeten direct kunnen klaar!!
Mijn oma heeft zo eens een uur op de grond gelegen toen ze uit bed was gevallen. Ze had op haar knopje gedrukt van het kastje wat op haar nek hing, maar ik kwam maar niemand..
Douchen?? 1x in de week..
Kleding wassen?? zorg maar dat, als er nog familie is, de familie het doet, anders ben je een vermoge kwijt aan de wasserette.. Ze rekenen hier namelijk per shirtje, onderbroekje..
Op stap, of een rondje wandelen in de rolstoel?? Wordt niet gedaan, geen personeel voor, kortom, weg slijten achter de eettafel de rest van de dag..
En zo kan ik nog wel even door gaan..
Kun je klagen en je beklag doen wat je wilt, maar het wordt er echt niet beter op..
En idd, daar betalen de mensen idd dik €1000,- voor in de maand.
Lekker geregeld he?!
Ik weet wel, als het mij mij zo moet gaan, als ik deze leeftijd ooit mocht bereiken, het van mij niet meer hoeft..
Zorg jij voor je oma of betaal je alleen maar het geld? Jouw oma heeft nl zelf ook geld. Hoe dan ook van de overheid moet ze geld krijgen en zelf kan je ook wat doen hoor. Ga jij zelf maar eens op een afdeling staan en zorg jij er maar eens voor dat ze allemaal naar de toilet kunnen. Good luck want dan lukt je echt niet. En als je oma zo graag naar buiten wilt waarom ga jij dan niet met haar? je begint met ik zorg voor mijn oma en dan dat ze in een tehuis zit. Lekker vaag want dan zorg jij dus echt niet voor je oma.

Tenshi schreef:@cile205, Waarom zit ze dan nog steeds in datzelfde huis als het er zo slecht is, jullie hadden iets anders kunnen zoeken? Of gaan jullie zelf wat vaker wandelen met je oma?
In het huis waar ik stage heb gelopen, werd ondanks het feit dat er flink gekort wordt op personeel, goed rekening gehouden met de cliënten. Wenst iemand elke dag gedoucht te worden? Dan gaat diegene elke dag onder de douche. Gaat er een bel? Die wordt eigenlijk altijd meteen beantwoord, waarbij ook wel wordt gevraagd 'vind u het goed als ik over .. minuutjes bij u kom', als het op dat moment heel druk is op de afdeling.
Qua tijden voor de verzorging kunnen cliënten ook altijd aangeven wat ze prettig vinden. Maar helaas is er niet de mogelijkheid om daar altijd gehoor aan te geven... niet iedereen kan om 8.00 geholpen worden.

lijntje87 schreef:Weet je dat in landen als Spanje/ Suriname/ Portugal etc. bijna geen verzorgingshuizen zijn? weet je waarom?
Omdat zij zelf voor hun ouders zorgen!
Zoals hun ouders jaren voor hun heeft gezorgd toen zij kinderen waren, zo zorgen zij nu voor hun ouders, en zo hoort het!
Dus roep niet dat WIJ slecht voor jullie ouders zorgen, JULLIE laten je ouders in de steek!
__Possie__ schreef:De harde waarheid:
Mijn moeder die in een bejaardentehuis verblijft.
Haar ga ik laten overplaatsen naar de gevangenis.
Ben ik gek ??
Mijn moeder zit op een kamertje zo groot als een cel. de mensen hebben een eigen studio met werkende keuken en badkamer
Zij krijgt 2x per dag een kopje koffie te drinken, limonade is te duur.
er word drie maal daags koffie gedronken inclusief koekje, +extra limonade indien gewenst
allergien zoals gluten etc word rekening mee gehouden
Moet voor drie maal eten naar de zaal sukkelen, en eten wat de pot schaft.
de meerzorg zit de gehele dag op de zaal waar de activiteiten begeleiding dingen met ze onderneemt, de gastvrouwen en vrijwilligers de koffie en de maaltijden verzorgen
de reguliere afdeling eet twee maal daags op eigen gerief en het warme eten word of op de kamer gebracht of in de eetzaal genuttigd waar ze indien nodig voor opgehaald worden
eten word geregeld via een keuzemenu
Dokter en medicatie zijn extra te betalen.
AWBZ en verzekeraar etc ,
Als het mooi weer is mag ze eenmaal per 14 dagen mee gaan wandelen
In een rolstoel als er genoeg personeel is!!
reguliere afdeling dient zelfstandig activiteiten te ondernemen(familie etc )
meerzorg gaat regelmatig dingen ondernemen , maar vaker wandelen etc etc zou idd wel heel erg fjn zijn
Indien er geen vrijwilligers waren die zich inzetten voor het goede doel zag het er nog beroerder uit.
Haar wassen moet ze door familie laten doen, of er flink voor bijbetalen, kan dagelijks, maar de meeste ouderen willen dit niet, die doen 1 eer per week de haren, plaken het in model en klaar
Max. 1x per week even in bad, mits er genoeg personeel aanwezig is.hier ook, mar wel dagelijks wassen en/of douchen in de eigen badkamer
Kledij moet ze zelf kopen. Ik kan de lijst nog langer maken!! kledij zelf kopen lijkt me niet meer dna normaal
Daarvoor betaalt moeder meer dan 1000 euro per maand.
zet daar tegenover dat daar wel 24/7 personel in dienst voor moet worden genomen
op mijn oude stek 5 in de ochtenduren , waarvan er twee overblijven tussen 11 en 4, daarna tot 9 uur een 4 totaal
en van 9 tot 11 met 2
in de nacht ben je alleen van kwart over 11 tot 7
Onze gevangenen krijgen 3 maal eten op de cel - op voorhand keuzemenu.
En mogen alle dagen wandelen en sporten.
Zij hoeven hun was niet te doen en krijgen hun kledij is gratis.was word gedaan voor de mensen
Methadon en andere medicatie worden gratis verstrekt.
De dokter komt gratis langs op aanvraag.
Hun koffie of warm water (thermos) wordt 2 maal per dag gevuld.
Ze hebben tv op de cel, en hoeven hiervoor niet te betalen.
Indien ze nog kunnen of willen werken kunnen ze nog tot 250 euro per maand verdienen.
Er is in de gevangenis meer personeel dan gevangenen.
En dat kost de gevangenen 0,00 euro.
Zij moeten streng bewaakt worden of ze gaan lopen!
Moeder kan niet meer lopen.
Op gebied van netheid kan ik in de gevangenis van de grond eten.
Terwijl bij moeder de stofvlokken al weken in de hoekjes blijven liggen.
Dit is geen verwijt aan personeel. Je kunt geen groot gebouw proper houden met een paar mensen.
Je kunt geen 47 hulpbehoevende dag en nacht verzorgen met een paar verpleegsters.
Wat hebben onze oudjes misdaan dat hun kinderen moeten bijpassen ??
Is er ook prijscontrole in de tehuizen ???
Kan iemand mij een beperking opnoemen die een gevangene heeft ten opzichte van onze bejaarde ??
Behalve open deur dagen en dat allemaal gratis.
En dit moeten wij allemaal goed vinden, ga maar stemmen voor een nieuwe regering.....
Wat levert dit allemaal op ?????????????
Brave mensen worden gestraft om de misdadigers te belonen - waar zijn ze toch mee bezig!!!!!!
STA OP! EN LAAT UW STEM GELDEN!
STOP UW OUDERS IN DE CEL !
( Goedkoper en beter verzorgd ! en U betaald niets !!).
(Sorry bokkers maar dit moest ik ff met jullie hier delen)
__Possie__ schreef:De harde waarheid:
Mijn moeder die in een bejaardentehuis verblijft.
Haar ga ik laten overplaatsen naar de gevangenis.
Ben ik gek ??
Mijn moeder zit op een kamertje zo groot als een cel.
Zij krijgt 2x per dag een kopje koffie te drinken, limonade is te duur.
Moet voor drie maal eten naar de zaal sukkelen, en eten wat de pot schaft.
Dokter en medicatie zijn extra te betalen.
Als het mooi weer is mag ze eenmaal per 14 dagen mee gaan wandelen
In een rolstoel als er genoeg personeel is!!
Indien er geen vrijwilligers waren die zich inzetten voor het goede doel zag het er nog beroerder uit.
Haar wassen moet ze door familie laten doen, of er flink voor bijbetalen,
Max. 1x per week even in bad, mits er genoeg personeel aanwezig is.
Kledij moet ze zelf kopen. Ik kan de lijst nog langer maken!!
Daarvoor betaalt moeder meer dan 1000 euro per maand.
Onze gevangenen krijgen 3 maal eten op de cel - op voorhand keuzemenu.
En mogen alle dagen wandelen en sporten.
Zij hoeven hun was niet te doen en krijgen hun kledij is gratis.
Methadon en andere medicatie worden gratis verstrekt.
De dokter komt gratis langs op aanvraag.
Hun koffie of warm water (thermos) wordt 2 maal per dag gevuld.
Ze hebben tv op de cel, en hoeven hiervoor niet te betalen.
Indien ze nog kunnen of willen werken kunnen ze nog tot 250 euro per maand verdienen.
Er is in de gevangenis meer personeel dan gevangenen.
En dat kost de gevangenen 0,00 euro.
Zij moeten streng bewaakt worden of ze gaan lopen!
Moeder kan niet meer lopen.
Op gebied van netheid kan ik in de gevangenis van de grond eten.
Terwijl bij moeder de stofvlokken al weken in de hoekjes blijven liggen.
Dit is geen verwijt aan personeel. Je kunt geen groot gebouw proper houden met een paar mensen.
Je kunt geen 47 hulpbehoevende dag en nacht verzorgen met een paar verpleegsters.
Wat hebben onze oudjes misdaan dat hun kinderen moeten bijpassen ??
Is er ook prijscontrole in de tehuizen ???
Kan iemand mij een beperking opnoemen die een gevangene heeft ten opzichte van onze bejaarde ??
Behalve open deur dagen en dat allemaal gratis.
En dit moeten wij allemaal goed vinden, ga maar stemmen voor een nieuwe regering.....
Wat levert dit allemaal op ?????????????
Brave mensen worden gestraft om de misdadigers te belonen - waar zijn ze toch mee bezig!!!!!!
STA OP! EN LAAT UW STEM GELDEN!
STOP UW OUDERS IN DE CEL !
( Goedkoper en beter verzorgd ! en U betaald niets !!).
(Sorry bokkers maar dit moest ik ff met jullie hier delen)
maar hier moet ik ernstig om lachen omdat ik al jaaaaaren tegen mijn oma roep dat als ze hulpbehoevend word, ze beter een bank kan overvallen......... komt ze ermee weg dan kan ze particulier zorg inkopen en zich thuis laten verzorgen....... komt ze er niet mee weg dan mag ze naar de gevangenis waar ze het stukken beter heeft dan in menig verpleeghuis
Whoopi1 schreef:Yamcha schreef:Ik zie niet waarom een crimineel het zoveel beter zou hebben, trouwens. Vrijheidsberoving is niet niks....... als je 10 jaar zit, en je komt eruit, dan is de wereld 10 jaar verder...... 10 jaar van het leven van je kinderen gemist...... 10 jaar lang leven met mensen, die vooral graag elkaar ontzettend dwars zitten...... dan is 10 jaar ontzettend lang........ het ergste is nog wel, dat die mensen zich na die 10 jaar helemaal niet meer kunnen redden in de maatschappij, en daardoor weer terugvallen, want die criminaliteit is het enige wat ze kennen.
Ik ben het verder volledig met je eens hoor, maar met je bovenstukje ben ik het niet eens.
Criminelen hoeven het toch niet goed te hebben? Ze zijn zelf de fout in gegaan en daar moeten ze hun straf maar voor uitzitten.
Een vriend van mij heeft een half jaar vastgezeten, nou, hij leefde zowat als in een hotel.
En ja, hij heeft een half jaar van zijn kids gemist, maar had ie maar beter na moeten denken voor hij iets deed.
En ze worden wel weer voorbereid op de maatschappij, en als ze vrij zijn, worden ze daarna zelfs weer aan een baan geholpen zover dat kan.

Mindim schreef:Is ook zo Yamcha, maar dat is straf en daarvoor hebben ze zelf gekozen door een misdrijf te plegen.
die kunnen niet even een rondje gaan lopen oid 

helemaal waar........... maar toch zitten er mensen op zo een afdeling die deze mate van veiligheid niet nodig hebben........ maar wel opgelegd krijgen
en daar kan niemand op de werkvloer iets aan doen...........