Van ouders MOET ik mee op vakantie, maar ik wil niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:28

ok, dus de ouders moeten zich aanpassen omdat dochters anders sjaggo word? het kan zijn dat jij er met je dochter van 16 over zou praten, maar ik begrijp heel goed dat de ouders gewoon bepalen waar zij naartoe willen op vakantie :)

Nadir

dwaallicht schreef:
In de wereld die "gezin" heet. De ouder moet niks, maar t maakt de sfeer wel harmonieuzer. Ik weet wel dat half bokt nu over me heen valt, maar ach :P Overigens beslist de ouder, maar ikzelf zou wel aan mn kids vragen "wat willen jullie" om ze ook een stem te geven. Of ik er naar zou luisteren is een tweede :+ (ik heb nog geen kids)

Precies....... Zeker op deze leeftijd lijkt me dat nogal logisch. :)

KiWiKo

dwaallicht schreef:
Hoplakee, heel bokt smult er van een om een puber uit te kafferen.. way to go, lekker met zn allen op 1 persoon inhakken.

Ook al ben ik het niet per definitie met jullie oneens, ook ik zou een moord doen voor zo'n vakantie. Maar kom op zeg, dit is echt weer zo'n topic waar de één schreeuwt dat het schaandaalig is en de ander er van geniet om het nog 10 x schandaaaaliger te vinden. :)

dat is onzin............ ik ben er niks op uit om een bokker uit te kafferen......... maar hemellief zeg, laten we eerlijk wezen...........

er zijn zoveel kinderen die nooit op vakantie kunnen........ zij kan het wel...... alleen niet naar de plaats waar zij wil......

drrrrrrrrrrrrrraaaaamaaaaahhhhhh

en ik zeg nogmaals als mijn dochter ooit zo reageert, dan heeft ze het een stuk slechter dan ts........... op dit moment........ want ik moet er bommerend hard voor werken..........en ik krijg een boel koeienpoep over mij heen om mijn zaak draaiende te houden.......

en laat ze daar nou gewoon respect voor hebben, voor de opofferingen die ik maak.......

want voor mij zou het leven heel aangenaam zijn hoor in de soos met wat zwart hier en daar verdienen in de paarden........ maar daar kies ik niet voor, ik wil mijn dochter laten zien dat ik met een respectabele baan ook onze eindjse aan elkaar kunnen knopen

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:30

Frances schreef:
ok, dus de ouders moeten zich aanpassen omdat dochters anders sjaggo word? het kan zijn dat jij er met je dochter van 16 over zou praten, maar ik begrijp heel goed dat de ouders gewoon bepalen waar zij naartoe willen op vakantie :)

Nee, ik geef alleen aan dat als ze dit overlegd hadden met haar dat ze er dan waarschijnlijk minder moeite mee zou hebben en er nog iets van zou proberen te maken. Nu voelt zij zich voor het blok gezet en gaat ze dwarsliggen. De ouders hadden dit kunnen voorkomen door met haar een gesprek aan te gaan. Ik heb niet gezegd dat de ouders zich moeten aanpassen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:30

Wow, ik moest altijd mee met mijn ouders in de sleurhut 3 week Frankrijk, mocht willen dat ik zo'n luxe vakantie had :D
Gelukkig dat jouw ouders goed om je denken en je nog té jong vinden om alleen thuis te blijven :j

Ik moet nu de vakantie allang zelf betalen en geloof mij: ik verlang terug naar de sleurhuttijd met pa en ma, toen alles niets koste :P
(sterker nog, heb ze laatst weer een weekend opgezocht toen ze gingen kamperen! :D Echt heel tof! :) )

Wees dankbaar en geniet. Wat een straf om daarheen op vakantie te moeten :+

De vakantie is geboekt, klaar. Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen :j

Ik kon wel zeggen waar ik heen wou op vakantie, maar uiteindelijk zijn het de ouders die beslissen :j (logisch als je het ook betaald :+) Ouders luisterden wel, maar als ik zei: malta! kon ik ernaar fluiten hahahahaha :D

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:31

Frances schreef:

De ouders hoeven zich niet aan te passen aan het kind, maar er kan wel overlegd worden. Ouders hebben natuurlijk het laatste woord, maar praten over de vakantiebestemming is toch niet iets raars..?

KiWiKo

Nadir schreef:
Frances schreef:
Sorry maar in welke wereld moeten ouders met kinderen overleggen welke vakantie ze gaan boeken???

Ik vind, ja, ik vind..... Dat als een PUBER aangeeft niet mee te willen op vakantie naar bestemming X dat daar best over gepraat kan worden. En dat er dan naar een oplossing gezocht kan worden. Uiteraard hebben de ouders hier de laatste stem in, maar waarom zou je je 16 jarige dochter mee nemen op vakantie en die je vakantie laten verpesten door haar chagerijnige gedrag omdat ze niet mee wil? :?

heee.............. goed idee......... gaat puber gewoon lekker voor zichzelf zorgen.......... eigen huisje, eigen dingen en geen pappa en mamma gezeur meer :D

strak plan!

Frances

ik snap wel dat de ouders het netter hadden kunnen brengen :j ben ik het wel mee eens, maar ik vindt het gewoon raar om te zeggen hoe kan ik hier onderuit komen als de ouders er al 800 euro voor hebben betaald en ik vind het geen must voor ouders om over de vakantie te overleggen met een kind, netter is het wel, ja

trustHim

ehm ik was 17 toen we met het gezin naar zwitserland gingen en ik wilde ook niet, broerlief is 2 jaar ouder en vond het ook niks, zijn toch gegaan en hebben het beide naar ons zin gehad, sterker ik ben behoorlijk zwisofiel geworden :+ en ga nu nog elk jaar met mijn ouders mee omdat ik anders niet in zwitserland kom! en ik ben intussen 27

En ja zelfs nu doen we nog wel eens dingen wat ik niet leuk vind en dan pas ik me aan

trustHim

Frances schreef:
ik snap wel dat de ouders het netter hadden kunnen brengen :j ben ik het wel mee eens, maar ik vindt het gewoon raar om te zeggen hoe kan ik hier onderuit komen als de ouders er al 800 euro voor hebben betaald en ik vind het geen must voor ouders om over de vakantie te overleggen met een kind, netter is het wel, ja

En wie zegt dat dat niet gedaan is?

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:32

Nadir schreef:
Ik zeg niet dat een 16-jarige mag bepalen waar de hele familie heen gaat op vakantie.
Ik zeg dat als een 16-jarige aangeeft niet mee te willen naar Griekenland dat daar dan in mijn ogen best over gepraat kan worden. In dit geval hebben de ouders gewoon geboekt en moet ze maar niet zeuren. Waarschijnlijk is ze daar ook zo boos over. (aanname)

Als het hele gezin naar Griekenland wil en zij wil als enige naar Malta dan zal zij daar in moeten schikken. Maar communiceren is o zo belangrijk, zeker op deze leeftijd! Ik denk dat de ouders dit drama hadden kunnen voorkomen door met haar te 'overleggen'. Van mijn part hadden ze dan alsnog die tickets geboekt, maar dan had de TS in ieder geval het idee dat ze betrokken wordt in de plannen.

De ouders willen op vakantie, en kiezen een reis die hun het beste schikt. Zij werken, betalen en beslissen dus. Ik vind het ver gaan dat kinderen mogen meepraten over de vakantiebestemming. Suggestie aandragen, prima! Maar verder is het gewoon meegaan met je ouders. :)

Maar ergens heb ik het idee dat dat de tendens is van tegenwoordig. Kinderen hebben naar mijn idee steeds meer in de pap te brokkelen thuis, van wat we eten vanavond tot waar we naartoe op vakantie gaan. Ik hou daar totaal niet van. ;(
De dankbaarheid is bij sommige kinderen echt ver te zoeken.

Nadir

KiWiKo schreef:
en ik zeg nogmaals als mijn dochter ooit zo reageert, dan heeft ze het een stuk slechter dan ts........... op dit moment........ want ik moet er bommerend hard voor werken..........en ik krijg een boel koeienpoep over mij heen om mijn zaak draaiende te houden.......

en laat ze daar nou gewoon respect voor hebben, voor de opofferingen die ik maak.......

want voor mij zou het leven heel aangenaam zijn hoor in de soos met wat zwart hier en daar verdienen in de paarden........ maar daar kies ik niet voor, ik wil mijn dochter laten zien dat ik met een respectabele baan ook onze eindjse aan elkaar kunnen knopen

Ik denk dat jouw dochter daar dan ook anders in staat. Die heeft dagelijks met jou en jouw bedrijf te maken en heeft daar waarschijnlijk ook respect voor. Zij zal een dergelijke luxe ook misschien meer waarderen.

Misschien verdient de vader van de TS wel bakken met geld door de hele dag op zijn reet te zitten en ergens directeurtje te spelen. So what? Hij heeft zijn kinderen misschien helemaal niet geleerd om hem of het geld te respecteren omdat het voor hem de gewoonste zaak van de wereld is.

Ik speculeer maar wat hoor, maar je kunt jouw situatie niet vergelijken met die van een een willekeurige ander...

Hilda79

Heel misschien hé is dit je kans om de band met je vader te versterken/verbeteren.

Ouders krijgen een kindje en doen daar alles voor puur uit liefde en jij geeft hen nu stank voor dank.

Wat denk je dat je ouders er van zullen vinden als ze dit lezen?
Je moest mijn kind niet zijn en ik zou dit dan lezen. Dan was je echt nog niet jarig.

Met dit te posten en zo te reageren doe jij je ouders ontzettend veel verdriet.

Rhodos is een heel erg mooi eiland waar jij als bijna of pas 16 jarige heel veel plezier kunt beleven.
En tegen de muggen hebben ze daar een ding wat je in het stopcontact stopt en de muggen dood neervallen. Ieder jaar als wij gaan neem ik weer een voorraadje PYROX mee en dan kunnen we er hier in Nederland ook weer tegen.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:33

dwaallicht schreef:
Hoplakee, heel bokt smult er van een om een puber uit te kafferen.. way to go, lekker met zn allen op 1 persoon inhakken.

Ook al ben ik het niet per definitie met jullie oneens, ook ik zou een moord doen voor zo'n vakantie. Maar kom op zeg, dit is echt weer zo'n topic waar de één schreeuwt dat het schaandaalig is en de ander er van geniet om het nog 10 x schandaaaaliger te vinden. :)

Zo komt het op mij ook over...

Heb net dit hele topic door zitten lezen en elke pagina verder werd ik meer verbaasd.. Eerst wordt er gezegd dat ze zich aanstelt (kan ik ook wel inkomen, zou graag in haar plaats gaan :D ) en uiteindelijk is ze een vreselijke, verwende, zeikende puber... Ik vind dat er echt weer ontzettend vriendelijk gereageerd wordt :n , niet heel gek dat de TS niet constant reacties gaat geven.. :=

Maargoed, TS.. Ik raad je aan om er maar gewoon het beste van te maken, probeer niet chagerijnig te zijn tegen je ouders, anders hebben jullie allemaal een rotvakantie.. En als je er bent, dan is het vast super :D (Rhodos vind ik zelf persoonlijk nog mooier dan Malta!)
Laatst bijgewerkt door Ntlie_ op 24-07-09 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Weet je wat wel grappig is, dat de TS over 5 jaar terugkijkt en denkt: jeetje, waar heb ik mij druk om gemaakt :+

(ik zou noooooit weer de puberteit over willen doen hahahahaha :D)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Nadir schreef:
Frances schreef:
Sorry maar in welke wereld moeten ouders met kinderen overleggen welke vakantie ze gaan boeken???

Ik vind, ja, ik vind..... Dat als een PUBER aangeeft niet mee te willen op vakantie naar bestemming X dat daar best over gepraat kan worden. En dat er dan naar een oplossing gezocht kan worden. Uiteraard hebben de ouders hier de laatste stem in, maar waarom zou je je 16 jarige dochter mee nemen op vakantie en die je vakantie laten verpesten door haar chagerijnige gedrag omdat ze niet mee wil? :?

Hierin ga ik zeker met je mee. Wat anderen ook al aanhalen, met een beetje communicatie kan je een hoop heisa voorkomen. Dat ouders aan de kinderen vragen waar ze heen zouden willen en dit met zn allen gaan bespreken vind ik idd ook normaal. Als ze nou een goede reden had om perse niet naar Griekenland te willen, ook dan zou ze wel een punt hebben. Maar deze redenen? Zou je als ouder werkelijk om deze redenen je plannen omgooien?
Daarbij blijf ik erbij dat de TS het zelf al verpest heeft door in het begin al te eisen dat ze naar Malta gingen. Alleen Malta, anders geen vakantie! Met zo'n houding ga je toch als ouder niet eventjes overleggen???

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:34

Welshcobfan schreef:
Weet je wat wel grappig is, dat de TS over 5 jaar terugkijkt en denkt: jeetje, waar heb ik mij druk om gemaakt :+

(ik zou noooooit weer de puberteit over willen doen hahahahaha :D)

Hahahahahahahahaha :D :D :D
Misschien wel ja! Maar ja, dat is altijd weer achteraf he!

xxelviraxx

Ze zou eens mee moeten doen met het programma puber ruil. En dan in een super arm gezin terecht komen. Daar zou ze veel van leren denk ik.

Frances

trusthim: dat zei TS :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:35

Nadir schreef:
KiWiKo schreef:

Ik denk dat jouw dochter daar dan ook anders in staat. Die heeft dagelijks met jou en jouw bedrijf te maken en heeft daar waarschijnlijk ook respect voor. Zij zal een dergelijke luxe ook misschien meer waarderen.

Misschien verdient de vader van de TS wel bakken met geld door de hele dag op zijn reet te zitten en ergens directeurtje te spelen. So what? Hij heeft zijn kinderen misschien helemaal niet geleerd om hem of het geld te respecteren omdat het voor hem de gewoonste zaak van de wereld is.

Ik speculeer maar wat hoor, maar je kunt jouw situatie niet vergelijken met die van een een willekeurige ander...

ik ben ook directeur..........van een ernstig goed lopend bedrijf..........

maar dat betekend niet dat mijn kind zomaar alles krijgt............. voor niks gaat de zon op

zoals ik al zei..........

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:36

Frances schreef:
trusthim: dat zei TS :+

idd dat zei ts, maar dat is maar 1 kant van het verhaal, dus kan best dat het wel besproken is maar ts gewoon altijd voet bij stuk heeft gehouden ;)

overgens hebben bij ons ook altijd onze ouders beslist, zoals gezegd zij werken ervoor, suggesties ok, maar eisen? Ik had haar thuis gelaten met een oppas

odetteke

Blue_Eyes schreef:
Daar gaat het inderdaad niet om, Nadir... het gaat erom dat ze op vakantie gaat naar een heel luxe eiland, maar niet mee wil, omdat ze haar zin niet krijgt om naar een nog luxer, duurder eiland te gaan. Dat noemen we drammen en dat snapt echt zelfs mijn dochter van 6, dat dat niet de bedoeling kan zijn. Echt, 16 zijn is geen enkel excuus om je zo verwend te gedragen. En dan heb ik haar nog niet eens uitgekafferd...

Helemaal mee eens! :j

Kijk, als je 16 bent en je ouders gaan op kerken -en museumvakantie terwijl ze ergens een huisje hebben gehuurd in the middle of nowhere kan ik me voorstellen dat je baalt en liever niet mee gaat :+, maar griekenland!?! Griekenland is geweldig!!!

Nadir

Zwerte schreef:
Hierin ga ik zeker met je mee. Wat anderen ook al aanhalen, met een beetje communicatie kan je een hoop heisa voorkomen. Dat ouders aan de kinderen vragen waar ze heen zouden willen en dit met zn allen gaan bespreken vind ik idd ook normaal. Als ze nou een goede reden had om perse niet naar Griekenland te willen, ook dan zou ze wel een punt hebben. Maar deze redenen? Zou je als ouder werkelijk om deze redenen je plannen omgooien?
Daarbij blijf ik erbij dat de TS het zelf al verpest heeft door in het begin al te eisen dat ze naar Malta gingen. Alleen Malta, anders geen vakantie! Met zo'n houding ga je toch als ouder niet eventjes overleggen???

Klopt, met zo'n houding kom je er niet, zeker niet bij je ouders die uiteindelijk beslissen.
Ze hoeven hun plannen niet om te gooien, ze hadden kunnen overleggen voordat ze gingen boeken en dan evt. samen de plannen kunnen maken. Misschien had de TS dan ook nog het gevoel de ze mee mocht helpen kiezen en was het voor iedereen leuker geweest.

Maar ook dat is achteraf, ze zal nu wel 'moeten'. :)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:37

tja ik ben geen waarzegger, dus ik ga even uit van het verhaal van ts he O:)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:37

Ntlie_ schreef:
dwaallicht schreef:

Zo komt het op mij ook over...

Heb net dit hele topic door zitten lezen en elke pagina verder werd ik meer verbaasd.. Eerst wordt er gezegd dat ze zich aanstelt (kan ik ook wel inkomen, zou graag in haar plaats gaan :D ) en uiteindelijk is ze een vreselijke, verwende, zeikende puber... Ik vind dat er echt weer ontzettend vriendelijk gereageerd wordt :n , niet heel gek dat de TS niet constant reacties gaat geven.. :=

Maargoed, TS.. Ik raad je aan om er maar gewoon het beste van te maken, probeer niet chagerijnig te zijn tegen je ouders, anders hebben jullie allemaal een rotvakantie.. En als je er bent, dan is het vast super :D (Rhodos vind ik zelf persoonlijk nog mooier dan Malta!)

en hoe had jij dit gevonden als mamma van ts zijnde...........???