daar kon ik al niet kijken naar zo'n vervelde spin, laat staan n echte op mn hand....
M'n medestudenten vonden het hylarisch maar ik was weer niet bang voor slangen en ratten...
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
MaaikeMo schreef:Nouja, heb ook wel is een verhaal gehoord, dat in iemand slaap een spin wss eitjes had gelegd in zijn neus...
en tijdje later kwamen er kleine spinnetjes uitgewandeld...
Weet niet of het waar is dat het gebeurd is, maar ook erg ranzig
) Koudbloedig dus als hij over je huid kruipt verbrand hij z'n pootjes.. en rent zo snel mogenlijk weg. Een spin legt vaak eitjes in stofvlokken. MaaikeMo schreef:Na een half uur maar naar buitengelopen, in mijn pyamabroekje, en iemand gaan zoeken die de spin wilde verwijderen uit mijn huis.. Gelukkig waren er 2 mannetjes ergens mee bezig, en heeft er 1 de spin naar buiten gemikt..
.
) en mijn man kon me er niet vandaan praten 
Hier in huis zitten nu meneer en mevrouw huisspin (je weet wel, die harige zwarte), ik laat ze lekker zitten ivm het vliegend ongedierte 
Dioxide schreef:Maaike, ook echt weer iets voor jouw heHier in huis zitten nu meneer en mevrouw huisspin (je weet wel, die harige zwarte), ik laat ze lekker zitten ivm het vliegend ongedierte
Maar, savonds zo'n ding ineens voor je neus zien is niet tof nee!
kuzznathalie schreef:Komt een spin die je buitenzet weer naar binnen?
Ja. Er is namelijk een verschil tussen huisspinnen en buitenspinnen. Als je een huisspin buitenzet, zal die ongelukkig worden en sterven. De huisspin zal er dus alles aan doen om terug naar binnen te komen.
Bron: Dier en natuur infonu.nl
Yeyo schreef:Je hebt ook gelijk hoor, maar áls ze dan zo bang zijn he,
wáárom rennen ze dan nooit weg???
Dan hadden we dit probleem ook niet!

kuzznathalie schreef:Komt een spin die je buitenzet weer naar binnen?
Ja. Er is namelijk een verschil tussen huisspinnen en buitenspinnen. Als je een huisspin buitenzet, zal die ongelukkig worden en sterven. De huisspin zal er dus alles aan doen om terug naar binnen te komen.
ikdoemaarwat schreef:Yeyo schreef:Je hebt ook gelijk hoor, maar áls ze dan zo bang zijn he,
wáárom rennen ze dan nooit weg???
Dan hadden we dit probleem ook niet!
shock
ze verstijven van angst .....kuzznathalie schreef:Komt een spin die je buitenzet weer naar binnen?
dit vind ik dan wel weer heel schattig omschreven en wist ik niet eens.....
ben ik soms toch een dierenbeul geweest
Dierenbeul!!

dwaallicht schreef:MaaikeMo schreef:Na een half uur maar naar buitengelopen, in mijn pyamabroekje, en iemand gaan zoeken die de spin wilde verwijderen uit mijn huis.. Gelukkig waren er 2 mannetjes ergens mee bezig, en heeft er 1 de spin naar buiten gemikt..
Mss ben ik de enige, maar ik zou er dus niet over piekeren om 2 onbekende kerels van straat te plukken om een spin voor me dood te maken als ik alleen thuis was. Dat vind ik toch een stukje onverstandiger. Die kunnen eventueel een stuk meer kwaad dan een spin. Hoeft niet uiteraard, maar toch vind ik het niet slim.

Ja en? Dan vreet ie je op?
xKatleentjex schreef:Is droppen bij de buren geen optie?
"Héé buurman, ik kom even een pot suiker lenen! Wat is dat daar achter je?" *Gooit spinnen achter kast* "Oh sorry, verkeerd gezien. En nu ik er over nadenk, ik heb geen suiker nodig. Nou daaag!"
Geniaal! 
Dan issie dichtbij, maar niet meer achter glas xD kuzznathalie schreef:Dat vind ik een goeie vraag Lyonesse... kan me er namelijk ook niks bij voorstellen.. Pak ze ook gewoon met mijn handen... maar lees net dat ik ze niet naar buiten mag gooien! :p
Vind het niet erg als ze weer binnen komen
Maar ik gooi ze eruit zodat mijn katten ze niet opvreten. Buiten hebben ze een grotere overlevingskans denk ik dan 
Tsja, dat is dus weer een typisch gevalletje fobie. Mieren, wespen, bijen, vlinders, allemaal prima, niets engs aan. Slangen, haaien, kwallen, zolang ze niet aan me zitten prima. Maar spinnen... Hannah_Menno schreef:MaaikeMo schreef:Nouja, heb ook wel is een verhaal gehoord, dat in iemand slaap een spin wss eitjes had gelegd in zijn neus...
en tijdje later kwamen er kleine spinnetjes uitgewandeld...
Weet niet of het waar is dat het gebeurd is, maar ook erg ranzig
Dat kan niet eens, een spin is (heb ik weleens gehoord) Koudbloedig dus als hij over je huid kruipt verbrand hij z'n pootjes.. en rent zo snel mogenlijk weg. Een spin legt vaak eitjes in stofvlokken.
_Marleen_ schreef:Huisspinnen maken naar mijn weten geen web oid, weet niet hoe ze dan wel eten of wat maar denk niet dat er in jouw huis
veel vliegend ongedierte sneuvelt dmv deze 2 leuke bewoners van je![]()
[...]
Agut
Citaat:Huisspinnen weven gewoonlijk een vlak web met een trechtervormig aanhangsel aan een van de uiteinden. De webben kunnen een aanzienlijke omvang bereiken zolang de spin zijn gang kan gaan. Als er een prooi in het web belandt springt de huisspin tevoorschijn om de prooi te overmeesteren.
Bron: Wikipedia.nl