Laatste keer dat ik alleen thuis ben gebleven!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:49

Opleiding voor dieren heb ik gedaan;
daar kon ik al niet kijken naar zo'n vervelde spin, laat staan n echte op mn hand....
:r :r :r
M'n medestudenten vonden het hylarisch maar ik was weer niet bang voor slangen en ratten... :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:49

MaaikeMo schreef:
Nouja, heb ook wel is een verhaal gehoord, dat in iemand slaap een spin wss eitjes had gelegd in zijn neus...

en tijdje later kwamen er kleine spinnetjes uitgewandeld...

Weet niet of het waar is dat het gebeurd is, maar ook erg ranzig

Dat kan niet eens, een spin is (heb ik weleens gehoord :+) Koudbloedig dus als hij over je huid kruipt verbrand hij z'n pootjes.. en rent zo snel mogenlijk weg. Een spin legt vaak eitjes in stofvlokken.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:48

Sla/druk ze dood met iets (je schoen of ander voorwerp).
Of idd in een bekertje doen of oppakken met een stofdoek en uit het raam zetten. ;)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:51

MaaikeMo schreef:
Na een half uur maar naar buitengelopen, in mijn pyamabroekje, en iemand gaan zoeken die de spin wilde verwijderen uit mijn huis.. Gelukkig waren er 2 mannetjes ergens mee bezig, en heeft er 1 de spin naar buiten gemikt..

Mss ben ik de enige, maar ik zou er dus niet over piekeren om 2 onbekende kerels van straat te plukken om een spin voor me dood te maken als ik alleen thuis was. Dat vind ik toch een stukje onverstandiger. Die kunnen eventueel een stuk meer kwaad dan een spin. Hoeft niet uiteraard, maar toch vind ik het niet slim.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:59

Weet niet waar jullie je druk over maken, geschat wordt dat iedere persoon tussen 1 en 5 spinnen per jaar opeet in zijn slaap, dat vind ik veel enger... :P
_O-

Kwanyin

Re: Laatste keer dat ik alleen thuis ben gebleven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:03

Dat is ook een broodje aap luxx ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:03

Ik ben inderdaad ook ongelooflijk bang voor spinnen. Rationeel is het niet en als ik niet oog in oog sta met een spin kan ik het me mooi bedenken, maar zodra er een in de buurt is...

Bibberen, zweten, ik word bleek, ren weg, ga gillen, ontwikkel tics (over m'n hoofd wrijven)... Echt compleet panisch. Toen ik zwanger was van mijn tweede kwam ik een grote jachtspin tegen. Ik greep mijn oudste dochter (toen 1 jaar oud), sprong met dikke zwangere buik op de bank (lekker slim 8)7 ) en mijn man kon me er niet vandaan praten :n

Overigens heb ik wel tot twee keer toe een vogelspin vastgehad. Doodeng, maar ik hoopte dat het me van m'n angst zou afhelpen. Heeft helaas niet geholpen -O-

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:05

aaaaaaaah ik leef met je mee, ik ben nu 3 weken alleen thuis en ik heb er nu 4 dagen opzitten. :=

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:09

Maaike, ook echt weer iets voor jouw he ;) Hier in huis zitten nu meneer en mevrouw huisspin (je weet wel, die harige zwarte), ik laat ze lekker zitten ivm het vliegend ongedierte :)

Maar, savonds zo'n ding ineens voor je neus zien is niet tof nee! :D

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:17

Misschien leuk om te weten?!!

Is een spinnenbeet dodelijk?
Een spinnenbeet is pijnlijk, maar daar blijft het ook bij. Slechts zeer weinig spinnen zijn gevaarlijk voor de mens. Zelfs de grote tarantula is niet levensbedreigend. Enkele uitzonderingen zijn de Amerikaanse vrouwelijke zwarte weduwe (Latrodectus mactans), de Australische trechtertunnelspin uit Sydney (Atrax robustus of Sydney funnel web spider), de Amerikaanse vioolspin (Loxosceles reclusa of brown recluse spider) en de Braziliaanse Phoneutria spinnen. Alle deze spinnen zijn giftig, maar sterfgevallen zijn eerder zeldzaam. Bovendien zal een spin alleen maar bijten als je hem oppakt of als je er toevallig met blote voeten op trapt.

Hoeveel spinnen kruipen er gemiddeld door één woning?
In een normaal huis dat geregeld schoongemaakt wordt, kruipen er gemiddeld 1500 spinnen. Stofzuig je zelden, dan breidt hun aantal snel uit want elke spin legt per keer meer dan honderd eitjes. Bang moet je er niet voor zijn, want spinnen in huis steken of bijten niet.

Hoe kan je spinnen in huis voorkomen en verjagen?
Een goede hygiëne in huis is noodzakelijk om spinnen te voorkomen en te verwijderen. Stofzuig geregeld, ook in de kleine hoekjes en op het plafond want de meeste spinnen houden zich op achter valse plafonds, achter plinten, in holle ruimtes en achter het fornuis. Ook op de zolder en in de kelder zijn er veel spinnen te vinden. Gezien hun grote aantal heeft het geen zin om de spinnen één voor één te verwijderen. Snufjes zoals de Luxe Bug Away, de Spider Catcher en de Spinnenvanger van Ecosect hebben dus geen effect op het aantal spinnen in huis. Waar je wel voor kunt opteren, zijn de apparaten die geluiden van zeer hoge frequentie (ultrasone trillingen) voortbrengen die door de mens niet waargenomen kunnen worden, maar waarvan spinnen en ander ongedierte op de vlucht slaan (Weitech). Zet nooit de ramen open wanneer de lichten in huis aan zijn, want daar komen spinnen gegarandeerd op af.

Eten we echt spinnen in onze slaap?
Het verhaal doet de ronde dat er ’s nachts spinnen in onze mond zouden kruipen en dat we die per ongeluk zouden inslikken. Het gegeven zou zelfs wetenschappelijk onderzocht zijn door een jaar lang slapende personen te filmen. Waarschijnlijk moeten we alles nuanceren en is slechts een deel van het verhaal correct. De kans dat er werkelijk spinnen in onze mond kruipen is klein. Wel is het mogelijk dat er zeer kleine spinnetjes eieren leggen boven je bed. Als die eieren dan uitkomen, vallen de baby spinnetjes naar beneden en als je dan toevallig met je mond open slaapt, komen ze in de longen terecht. Als je overdag moet hoesten, komen ze er opnieuw uit. Geschat wordt dat elke persoon 1 à 5 spinnen per jaar eet.

Komt een spin die je buitenzet weer naar binnen?
Ja. Er is namelijk een verschil tussen huisspinnen en buitenspinnen. Als je een huisspin buitenzet, zal die ongelukkig worden en sterven. De huisspin zal er dus alles aan doen om terug naar binnen te komen.

Bron: Dier en natuur infonu.nl

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:21

Dioxide schreef:
Maaike, ook echt weer iets voor jouw he ;) Hier in huis zitten nu meneer en mevrouw huisspin (je weet wel, die harige zwarte), ik laat ze lekker zitten ivm het vliegend ongedierte :)

Maar, savonds zo'n ding ineens voor je neus zien is niet tof nee! :D

Huisspinnen maken naar mijn weten geen web oid, weet niet hoe ze dan wel eten of wat maar denk niet dat er in jouw huis
veel vliegend ongedierte sneuvelt dmv deze 2 leuke bewoners van je }:0

kuzznathalie schreef:
Ja. Er is namelijk een verschil tussen huisspinnen en buitenspinnen. Als je een huisspin buitenzet, zal die ongelukkig worden en sterven. De huisspin zal er dus alles aan doen om terug naar binnen te komen.

Agut :')

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:24

xKatleentjex schreef:
Dat is ook een broodje aap luxx ;) .

Sommige sites hebben het over 20 spinnen per jaar, heb de vriendelijkste genomen, van dezelfde site als kuzznathalie.
Maargoed, al zal het er 1 zijn, brrrrrrrrrrrr! :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:25

Yeyo schreef:
Je hebt ook gelijk hoor, maar áls ze dan zo bang zijn he,
wáárom rennen ze dan nooit weg???
Dan hadden we dit probleem ook niet!

shock :+

ze verstijven van angst .....

kuzznathalie schreef:

dit vind ik dan wel weer heel schattig omschreven en wist ik niet eens.....

ben ik soms toch een dierenbeul geweest ;(

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:29

ikdoemaarwat schreef:
Yeyo schreef:
Je hebt ook gelijk hoor, maar áls ze dan zo bang zijn he,
wáárom rennen ze dan nooit weg???
Dan hadden we dit probleem ook niet!

shock :+

ze verstijven van angst .....

kuzznathalie schreef:

dit vind ik dan wel weer heel schattig omschreven en wist ik niet eens.....

ben ik soms toch een dierenbeul geweest ;(

Schattig he.... _O- Dierenbeul!! :=

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:31

dat doe ik dus niet meer he!! agossie! ;(

ik zet ze voortaan wel tussen mij grote kamerplanten :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:33

Is droppen bij de buren geen optie? :D
"Héé buurman, ik kom even een pot suiker lenen! Wat is dat daar achter je?" *Gooit spinnen achter kast* "Oh sorry, verkeerd gezien. En nu ik er over nadenk, ik heb geen suiker nodig. Nou daaag!"

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:35

Whahahahaha das een goeie ja! Maar dat doe ik niet... vind ze wel handig... hier op de boerderij zijn veel vliegen... en zo'n plakstrip alleen helpt niet, hordeur helpt wel, maar er zijn toch wel wat vliegen... en die eten mijn Henkie, Sjakie en Willem op :P

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:36

Yeyo schreef:
Ik ook! Wie zijn huur niet betaalt moet eruit!
Goedschiks of kwaadschiks :+

waarom moet je mij er weer bij halen :o grapje, mijn meisjesnaam is schiks :+ , ik kon het niet laten

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:40

dwaallicht schreef:
MaaikeMo schreef:
Na een half uur maar naar buitengelopen, in mijn pyamabroekje, en iemand gaan zoeken die de spin wilde verwijderen uit mijn huis.. Gelukkig waren er 2 mannetjes ergens mee bezig, en heeft er 1 de spin naar buiten gemikt..

Mss ben ik de enige, maar ik zou er dus niet over piekeren om 2 onbekende kerels van straat te plukken om een spin voor me dood te maken als ik alleen thuis was. Dat vind ik toch een stukje onverstandiger. Die kunnen eventueel een stuk meer kwaad dan een spin. Hoeft niet uiteraard, maar toch vind ik het niet slim.

Nee, die vreemde kerels vind ik idd ook enger _O-

Ik las net: stel dat de spin uit het glas valt als je hem naar buiten wilt gooien := Ja en? Dan vreet ie je op? :+
Dit is geen misselijk bedoelde vraag hoor, maar wat denken jullie dat die spinnen je aan gaan doen dan?
Puur interesse want ik kan me er werkelijk niets bij voorstellen. Ik pak ze gewoon op met mn handen en gooi ze naar buiten :+

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:42

Dat vind ik een goeie vraag Lyonesse... kan me er namelijk ook niks bij voorstellen.. Pak ze ook gewoon met mijn handen... maar lees net dat ik ze niet naar buiten mag gooien! :p

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:43

xKatleentjex schreef:
Is droppen bij de buren geen optie? :D
"Héé buurman, ik kom even een pot suiker lenen! Wat is dat daar achter je?" *Gooit spinnen achter kast* "Oh sorry, verkeerd gezien. En nu ik er over nadenk, ik heb geen suiker nodig. Nou daaag!"

_O- Geniaal! :P

@Lyonesse, dan gaat ie lopen en dat vinden we eng := :o Dan issie dichtbij, maar niet meer achter glas xD

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:44

kuzznathalie schreef:
Dat vind ik een goeie vraag Lyonesse... kan me er namelijk ook niks bij voorstellen.. Pak ze ook gewoon met mijn handen... maar lees net dat ik ze niet naar buiten mag gooien! :p

Nee ik las het ook :D Vind het niet erg als ze weer binnen komen :D Maar ik gooi ze eruit zodat mijn katten ze niet opvreten. Buiten hebben ze een grotere overlevingskans denk ik dan :+

@ Dewii: Maar waarom dan? Er zijn toch meer dingen die lopen? :+

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:46

:') Tsja, dat is dus weer een typisch gevalletje fobie. Mieren, wespen, bijen, vlinders, allemaal prima, niets engs aan. Slangen, haaien, kwallen, zolang ze niet aan me zitten prima. Maar spinnen...

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:47

Hannah_Menno schreef:
MaaikeMo schreef:
Nouja, heb ook wel is een verhaal gehoord, dat in iemand slaap een spin wss eitjes had gelegd in zijn neus...

en tijdje later kwamen er kleine spinnetjes uitgewandeld...

Weet niet of het waar is dat het gebeurd is, maar ook erg ranzig

Dat kan niet eens, een spin is (heb ik weleens gehoord :+) Koudbloedig dus als hij over je huid kruipt verbrand hij z'n pootjes.. en rent zo snel mogenlijk weg. Een spin legt vaak eitjes in stofvlokken.

Dan kan toch helemaal niet? ken genoeg mensen die spinnen gewoon met de hand oppakken en die spinnen verbranden de poten toch ook niet? en de ondergrond wordt ook vaak warm door de zon ed en ook dan leven ze nog verder. Wat dacht je van alle vogelspinnen en reptielen die wij vast houden, ook die verbranden zich niet..

@ kuzznathalie : Jou verhaal had ik beter niet kunnen lezen, vannacht in me nachtdienst kwam me ineens een groot geval langs gelopen, krijg nou nog kippenvel als ik eraan denk. brr
Ik heb er uiteindelijk dus een glas overheen gezet en eentje van de vroege dienst heeft hem buiten gezet vanmorgen, met andere woorden heb ik grote kans dat hij vannacht weer binnen zit ? hopelijk wel op een andere afdeling dan :P

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:47

_Marleen_ schreef:
Huisspinnen maken naar mijn weten geen web oid, weet niet hoe ze dan wel eten of wat maar denk niet dat er in jouw huis
veel vliegend ongedierte sneuvelt dmv deze 2 leuke bewoners van je }:0
[...]

Agut :')

Toch wel.. Zie ze ook regelmatig aan een draadje naar benee komen, als ze niet over de muren racen.

Citaat:
Huisspinnen weven gewoonlijk een vlak web met een trechtervormig aanhangsel aan een van de uiteinden. De webben kunnen een aanzienlijke omvang bereiken zolang de spin zijn gang kan gaan. Als er een prooi in het web belandt springt de huisspin tevoorschijn om de prooi te overmeesteren.

Bron: Wikipedia.nl