Rare reacties op Marktplaats!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smeetjoew

Re: Rare reacties op Marktplaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:27

HAHAHAHA. Vissen in een envelop. :)) Mensen zijn echt gek.

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:37

Wat een rare reacties zeg :=

Vorig jaar had ik mijn galajurk op internet staan de nieuwprijs was 250 euro,
1 keer gedragen en ik had hem er voor 180 euro opgezet
Nou goed ik had in de advertentie ookal neergezet dat bieden onder dat bedrag geen zin had en alsnog kreeg ik een paar keer een bod van 10 euro!!! haha hier natuurlijk niet op in gegaan en uiteindelijk heb ik hem alsnog verkocht
Wat wel helpt is door zelf ook te bieden en dan onder een andere naam :=

Aspirer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:42

gohya schreef:
Ik had laatst op een pony een bod gedaan,stond ook bij de advert. bieden.Die man mailt me en zegt voor zoveel € mag je hem komen ophalen.Ik vond dat te duur en bleef bij mijn bod,dus reageerde er verder niet op.Krijg ik een mail van die man,al die wijven zijn allemaal hetzelfde,ze bieden en laten nix meer van zich horen en bla,bla,bla.En schelden dat die deed.Ik mail terug,meneer u vraagt een bod,en ik doe een bod.U wil meer geld,ik wil dat niet.Dus ik weet uw prijs en wil dat er niet voor betalen,dan hoef ik toch ook niet meer te reageren?Ik zeg:lekker vriendelijk mailtje wat u stuurt,ik zal het naar marktplaats door sturen.Nooit meer wat gehoord.
Naja,die man dwingde me zowat de pony te kopen voor zijn prijs.

Heette die toevallig Henk?? :D :P

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:42

leuk topic :D
heb ook regelmatig aparte reacties, of ik een boek van 2,5 euro ook alsjeblieft even 50km verderop op een station wou afgeven..( }:0 )
-en vaak mensen die, als ze savonds laat het geld overmaken, sochtends héél boos zijn omdat de envelop er nogsteeds niet is }> (zó snel is mijn postbode niet hoor..)
-of mensen die beginnen met 1 euro te bieden op iets, en dan om de dag er 5 cent bij opdoen.. :7
heb ook wel dingen gratis weggegeven als mensen daar om vroegen, maar alleen als het
"redelijk" is; bv aan n meneer van een zorginstantie voor kankerpatienten etc.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:46

Ik heb ooit eens een simpel westernzadeltje gekocht, 80 euro of zo, voor op mijn shetje...

Toen ik hem kreeg hing een fender nog maar aan een draadje, en was er dus niet mee te rijden... Uiteindelijk heb ik er maar mee gereden met engelse beugelriemen, maar toen ik die vrouw emailde kreeg ik als reactie "Je moet ook wel het zadel invetten voordat je ermee gaat rijden! Vind je gek dat het breekt?! Mijn man en ik hebben alles heel goed nagekeken voordat we het verzonden, en alles klopte!"
:? Hmms, okey?

Zelf trouwens ooit eens een nieuwe nognietdedoosopengemaakte MacBook te koop gezet die ik had gewonnen (nieuwwaarde 1500) Mijn meteenverkochtprijs was 1250

Je wilt niet weten hoeveel mensen mij hebben geemailt: "Ik ben zo'n zielige student, maar ik heb er een nodig voor mijn studie, kun je hem alsjeblieft wegdoen voor 750?" en dat terwijl er al boden stonden van 1100 :')

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:48

smeetjoew schreef:
Remy schreef:
Ik heb een advertentie op marktplaats staan voor het afhalen van mijn paardenmest/compost.

Belt er een man die heel netjes aan de telefoon is, met een heel prettige normale stem.
Hij stelt wat vragen over de compost, niks vreemds en langzamerhand neemt het gesprek een hele rare wending; uiteindelijk biedt hij aan om de mest op te komen eten 8)7

Er lopen rare gasten op deze aardbol rond, hoor :')

_O- Briljant.

Ik hoop dat hij flinke trek heeft...heb hier ook nog wel wat liggen :Y) :D wat is het adres? _O-

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:51

ieehhh mest eten , nou ja als hij dat lekker vindt , bij ons ligt ook nog wel wat :D
wat had ie het liefste , paarden , koeien , geiten mest :D

getver

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:54

Zo bood ik begin dit jaar een paar stalwanden te koop aan (originele wanden met spijlen boven en dik hout van onder).
Krijg ik een mailtje van een man die ze voor een prikkie voor de pony's van zijn gehandicapte zoon wilde hebben. Dan steunde ik in principe ook nog een beetje een goed doel, schreef hij. :? De omgang met de pony's deed zijn zoon nl. erg goed.
Ik ken de man niet, de man kent mij niet en dan probeer je op die manier iemand voor het blok te zetten? Hij weet helemaal niet in welke situatie ik me bevind! Niet dat ik het slecht heb, maar...dat DOE je toch niet!
Dus een mailtje terug gestuurd dat ik niet met dat bod akkoord kan gaan. Dat ik het wel erg brutaal vind om me op die manier te vragen een "goed doel" te sponsoren, waarbij de hoogte van het te sponsoren bedrag in principe ook niet mis is. Dat ik er van op de hoogte ben dat gehandicapte mensen een Persoon Gebonden Budget kunnen aanvragen en als het echt zo is dat zijn zoon er van opknapt, dit ook wordt toegekend. Dat de bedragen die je (als je je weg er tenminste een beetje in weet te vinden) kunt krijgen zo hoog zijn dat de meeste mensen de toegekende budgetten niet eens opkrijgen en daardoor dingen gaan aanschaffen die ze helemaal niet echt nodig hebben, omdat ze bang zijn dat ze anders volgend jaar minder budget krijgt toegekend
(het is echt waar...ik heb het inmiddels van 3 verschillende mensen gehoord die zelf PGB's aanvragen, dat ze zoveel krijgen dat ze hun kinderen alles kunnen laten doen zolang maar enigzins wordt aangetoond dat het kind er beter van wordt. Alles krijgen ze vergoed zoals zwemmen, paardrijden, de spullen voor het paardrijden worden zelfs vergoed...en dan geen goedkope Decathlon cap, maar meteen een dure Casco...terwijl andere mensen het hun gezonde kinderen ook zouden gunnen maar het niet kunnen betalen }:0 ).
Dus gezegd dat ik het erg vervelend vond om op die wijze medelijden bij onbekenden proberen op te wekken. Dat ik het erg vervelend voor hem vond dat hij een gehandicapt kind had, maar dat hij voor sponsoring niet bij mij moest zijn, maar bij de daarvoor bedoelde instantie. Dat ik best wel wat wilde doen voor de gehandicapte medemens. Dat ik ook had gecollecteerd voor de Stichting Gehandicapte Kinderen (wat een ondankbaar werk was dat), maar dat ie me niet om zo'n groot geldbedrag moest vragen.

Nou toen kreeg ik me toch een mailtje terug :+ :P !!
Dat ik hypocriet was. Dat ie er niks van geloofde dat ik gecollecteerd had. Dat ik maar beter een vlug echt moest gaan werken en niet overdag wat moest liggen mailen (ik werk part-time, voor de rest ben ik huismoeder, maar ja weet hij veel). Dat het PGB die kosten helemaal niet vergoede van het houden van eigen pony's. Dat hij helemaal niet uit was op medelijden. Dat hij hetgeen hij hij zelf had mij ook niet toewenste. Hij zat al jaren zelf ziek in de ziektewet met een of andere ziekte (HE??? nou doet hij het alweer, dacht ik! }:0 }:0 )

Ben er maar verder niet meer op ingegaan. Was waarschijnlijk een gebed zonder einde geworden.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:05

Ik heb ook al verschillende dingen gehad, Had ik een advertentie gezet dat ik kraag bij iemand wou oppassen, nou ik kreeg me mailtjes, dat mannen dat durven te sturen, ik was toen 15.
Ook heb ik een keer een boek gekocht en geld overgemaakt, krijg ik paar dagen later een mailtje, ja het boek was op school gejat, :') ik terug gestuurd dat ik mijn geld terug wou, nooit meer wat van gehoord.
En ook word en vaak geboden, en stuur ik wat terug, of je hoort er niks meer van of met e-mail adressen waar je niet uit kunt halen hoe die persoon heet.
Ik heb ook veel goede ervaringen met marktplaats

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:35

Ik heb eens geboden op wat Schleich paarden,die goedkoper dan in de winkel (5 euro zijn ze in de winkel per stuk) werden aangeboden.Krijg ik een mail terug dat ie zich bedenkt en er 10 euro per stuk van maakt.Dus ik mail:In de winkel zijn ze 5 euro!
Mail terug dat dat bullshit was en dat ik dan maar naar de winkel ging.

Okeee.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:19

Ik heb idd ook weleens gehad, dat ik een zadel voor 250 euro op marktplaats had staan, al meedere mailtjes had van mensen die er 250 en 200 voor wilden geven, en 1tje die bood via de site 150. En 150,01. En 150,02. Die heb ik een mailtje gestuurd dat ik meerdere mensen met een hoger bod boven hem had staan, maar dat als die allemaal geen interesse hadden dat ik hem het zou laten weten.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:26

Mijn vader heeft dat ook gehad met zijn auto. :')
Ik had ook een keertje opgenomen: "Ja ik bel voor de zwarte volkswagen" "eh, me vader is werken" krijg als antwoord, "oh, hoeduur?"
Tja, dat snapte ik niet helemaal hoor, dus ik zei dat die maar na 't eten moest terugbellen en nooit meer wat gehoord. :+

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:32

Sja of bellen voor je zadel, en hele verhalen vertellen. Terwijl ik nou niet echt het idee kreeg dat hij intresse had, zeg dat dan gewoon en hang op.

Ooit heb ik is een keer een terrarium via MP gekocht. Telefoontje bod gedaan, want ze vroeger er nogal veel voor. Hij ging overleggen met zijn vriendin en ik mocht hem hebben. Deze man wilde hem dezelfde dag nog naar me brengen.. uh oke wat jij wilt.
Anders kwam ik hem die dag er op halen maar okey..
Komt de bak brengen nou bedankt, nog even gekletst en weg. Krijg ik s`nachts (doordeweekse dag) rond half 3 een smsje van hem.
Heb je een vriend..? Nou ik viel echt bijna om van verbazing.
Toen heb ik terug gestuurd had jij geen vrienden :Y)
Toen heb ik nooit meer wat terug gekregen gelukkig :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:45

De dingen die ik hier voor bij zie komen heb ik gelukkig nog niet in die mate mee gemaakt :=

Ik verkoop wel eens wat. Vraag er soms een aardig bedrag voor, maar goed. Moet ik zelf weten toch.. Ik dwing niemand om het te kopen en mij staat het niet in de weg. Meeste krijg ik wel weg, soms ook niet. Mij om het even.. Zijn er toch nog mensen die echt de hele moeite gaan nemen om je gefrusteerd te e-mailen dat het daar en daar goedkoper is en blablabla en of de komma niet verkeerd staat. Moet de prijs niet dit of dat zijn... Nee dus :+ Kom op zeg... Als je iets in een irl winkel een broek ziet, waarvan je de prijs niet aanstaat (of waarvan je weet dat die in winkel X goedkoper is) dan ga je toch ook niet naar de bedrijfsleider gefrusteerd je verhaal doen dat die prijs te hoog is en dat het daar en daar goedkoper is. Dan laat je de broek hangen en ga je het kopen waar het goedkoper is... Dat kun je op MP of ebay ook doen. Kruisje is geduldig :+

Dergelijke topic's zijn trouwens al eens eerder geweest en toen was er toch zo'n vent die kikte op paardenlaarzen ?? Die wilde er mee op de foto ofzo?

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 23:18

@ sammie, die man wilde ze toch poetsen voor je als je ze aan had?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 23:20

Ik weet het niet meer. :') Weet wel dat er aardig wat Bokkers benaderd zijn toen door die vent (op zich onschuldig volgens mij.. kwam alleen beetje raar over := )

Marlyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 23:32

Zo heb ik eens gereageerd op iemand die een bijrijder zocht.
Nou ik opgebeld, mocht die pony gratis rijden en gratis mee naar les en alles maar.... dan moest ik die man wel een keer in week heftig komen verwennen. :\

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 23:36

Ik had laatst mijn leren rijlaarzen op MP staan, nieuw zijn ze 400 euro, en ze zijn echt zeer weinig gebruikt, krijg ik een bod van 25 euro, tja...

__Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 23:47

Marlyy schreef:
Nou ik opgebeld, mocht die pony gratis rijden en gratis mee naar les en alles maar.... dan moest ik die man wel een keer in week heftig komen verwennen. :\

Wat mensen tegenwoordig wel niet allemaal in hun hoofd halen...
Echt zielig...

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 23:53

Marlyy schreef:

Och dat neem je wel voor lief toch? :') :r

Ik heb gelukkig nooit iets heel raars meegemaakt. Wel dat mensen belachelijk lage bedragen bieden maar verder niks bijzonders := 1 keer was het wel grappig, ik had mijn halfhoogslaper te koop staan, netjes alle afmetingen er bij en foto's. Mensen waren geinteresseerd en kwamen kijken. Toen ze hem zagen kregen we als reactie "Goh, hij is wel laag he?" :roll: Het is een HALFhoogslaper en de hoogte stond vermeld in de advertentie. Nou daar gingen ze weer, een uur in de auto richting huis :evaw: :')

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 23:53

nu moet ik wel zeggen, als er geen richtprijs staat, en je kan bieden, dan begin ik ook altijd erg laag hoor.
wie niet waagt wie niet wint, soms zeggen ze gelijk oke, is goed.

en soms heb ik ook geen flauw idee wat ik moet bieden trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 23:57

Ik heb een keer een advertentie gelezen van een man die allemaal paarden had en dat je die gratis mocht verzorgen en rijden ook wedstrijden en dat je van hem ook een eigen paard kon krijgen.

Je moest alleen wel een blond meisje onder de 14 jaar zijn...

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 00:00

Of in de advertentie van verkoop paard : Geen handelaren !
Krijg een bod, google het mailadres... en ja hoor Handelaar.
Zijn ze nou zo dom of proberen ze het gewoon ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 00:05

Is dat echt zo jackgirl? Hahah wat erg!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 00:07

jep , pas gebeurd vandaag zelfs ... Soms google ik dan even de mailadressen van geintresseerden.
Vaak kom je dan al heel veel te weten over iemand met een beetje geluk.
Zo heb ik ooit een veulen te koop gehad. ook even gegooglet, wist precies watvoor paarden ze had ( inlc. foto's ) en waar die eventueel bij kwam te staan.