Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:07

Annouk schreef:
De vriendin van mijn neef had er na een keer gebruiken wel zwaar de pest in,
omdat ze zich al afhankelijk voelde.
:n

waarvan? van aanstelleritus?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:07

geestelijk ben je vanaf de eerste keer afhankelijk vanwege het sterke effect, lichamelijk duurt wat langer. :)

Blondie_: geestelijke verslaving is ook verslaving. En dat komt bij heroine, crack, cocaine al vanaf moment 1. Ik hoop echt van harte dat je je wat beter gaat laten informeren als je zelf gebruikt :\

Lyonesse

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:08

Ik ben geloof ik echt een uitzondering :+

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:08

Blondie_ schreef:
waarvan? van aanstelleritus?

Nee, niet van aanstelleritus.
Bij deze wil ik je vertellen dat 'aanstelleritus' niet bestaat,
dat je dat effe weet.
;)

Terkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:09

pharagirlke schreef:
geestelijk ben je vanaf de eerste keer afhankelijk vanwege het sterke effect, lichamelijk duurt wat langer. :)

Blondie_: geestelijke verslaving is ook verslaving. En dat komt bij heroine, crack, cocaine al vanaf moment 1. Ik hoop echt van harte dat je je wat beter gaat laten informeren als je zelf gebruikt :\

En lichamelijk en geestelijk niet verslaafd geweest aan cocaine, ook al heb ik dat ook gebruikt ...

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:10

@ragnaa: waar degene 2 post's bovenmij ook om moest lachen :)

Blondie_

pharagirlke schreef:

Hahaha... hoezo .. is informatie van anderen dan betrouwbaarder dan eigen ervaring? dacht het toch niet. heb je zelf als eens hero of coke gebruikt??

Annouk

Ik denk dat de één er vatbaarder voor is dan de ander.
:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:14

Blondie_ schreef:
pharagirlke schreef:

Hahaha... hoezo .. is informatie van anderen dan betrouwbaarder dan eigen ervaring? dacht het toch niet. heb je zelf als eens hero of coke gebruikt??

Gelukkig is mijn karakter wat sterker dan dat. Ken helaas wel een hoop mensen die het wel gebruiken. Dat is geen eigen ervaring maar wetenschap... Dat vertrouw ik nog steeds meer dan een gebruiker met overmoed die het niet eens degelijk kan onderbouwen :D

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:15

Annouk schreef:
CandyQueen schreef:
is er ooit gezegt dat ik er zomaar vanaf ben gekomen? er staat alleen dat ik het nu al 8 maanden niet meer gedaan heb. ;)

Mag ik vragen hoe je er dan vanaf bent gekomen?
Is zwaar spul.
:\

*knip*
Laatst bijgewerkt door CandyQueen op 21-07-09 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:17

Je wil het gewoon en je kan er nauwelijks tot niet aan weerstaan... Zoek de definitie van geestelijke verslaving eens op dames :')

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:17

Dan heb je een soort van mazzel met je 'ziekte' toendertijd,
anders had het uit de hand kunnen lopen.
:\

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:18

pharagirlke schreef:
Je wil het gewoon en je kan er nauwelijks tot niet aan weerstaan... Zoek de definitie van geestelijke verslaving eens op dames :')

Ik snap ook niet waarom iedereen blijft zeggen dat de eerste keer niet verslavend kan zijn.
Mijn omgeving maakt /heeft het toch echt mee gemaakt hoor.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:20

Dat is het misverstand :D De ene zegt dat je zeker verslaafd bent na 1 keer, de andere helft zegt dat je dat zeker niet kunt zijn. Er is gewoon een midden weg. NIET IEDEREEN is na 1 keer verslaafd, maar er zijn mensen waarbij het WEL KAN gebeuren.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:22

Daar heb je gelijk in,
maar Blondie_ sluit dat helemaal uit.
Zij vind dat dat dus niet kan gebeuren,
daar gaat het mij een beetje om.
:)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:23

Coke is echt niet vanaf moment 1 verslavend hoor!
Spreek uit ervaring, en nee ik heb echt geen ijzeren discipline ofzo! Ja ik voelde me geweldig als ik gesnoven had, ja als je nog onder invloed bent maar het effect neemt af dan wil je meer, maar nee als ik de volgende dag wakker werd wilde ik echt niet zo snel mogelijk weer een pakkie halen om me beter te voelen, totaal niet!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:23

En Pharagirlke zegt precies het tegenovergesteld: dat iedereen verslaafd is na 1 keer :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:24

Geestelijk is het vanaf de eerste keer verslavend. Zoek het op :roll: Uitzonderingen bepalen de regel niet. Dat 1 paard niet graag op weide staat betekent toch ook niet dat we ze allemaal maar van weide moeten houden?

En dan zeggen ze dat anti-drugsmensen kortzichtig zijn :(:)

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:26

Citaat:
Of iemand na die eerste keer doorgaat met gebruiken is onder meer afhankelijk van de werking van de drug en de mate waarin iemand gevoelig is voor de effecten. Ook de beweegredenen om de drug te nemen spelen een rol: iemand die gebruikt omdat hij zich rot voelt, loopt een groter risico op problematisch gebruik dan iemand die gebruikt terwijl hij lekker in zijn vel zit.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:26

Tja, ik vertrouw liever op ervaring dan op geschreven letters door mensen zonder ervaring hebben :+ Kun je kortzichtig noemen :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:28

Ik noem dat kortzichtig ja, dat je de wetenschap niet vertrouwd... Denk dat die mensen meer weten over samenstelling en effecten van drugs dan jij en al je gebruikende kameraadjes bij elkaar :D Ik schrijf enkel feiten neer hoor. Zonder ervaring is een groot woord, dat ik het nooit gebruikt heb betekent niet dat ik er nooit mee in contact ben gekomen. Zie, kortzichtig..........

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:29

pharagirlke schreef:
Gelukkig is mijn karakter wat sterker dan dat. Ken helaas wel een hoop mensen die het wel gebruiken. Dat is geen eigen ervaring maar wetenschap... Dat vertrouw ik nog steeds meer dan een gebruiker met overmoed die het niet eens degelijk kan onderbouwen :D

Wat wil je dat ik onderbouw dan? ik zit hier niet op school ofzo.. ik vertel gewoon mijn mening op basis van mijn levenservaring. zouden er meer moeten doen!

en weet je waarom sommige sites zulke info erop zetten.. om te zorgen dat jullie vooral geen drugs gaan gebruiken ;)

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:29

over (hard)drugs: is dom om het te gebruiken (mijn mening natuurlijk)

cocaïne is niet direct verslavend, tenminste als je het snuift of rookt (ploffie). Wat ik wel heb gehoord is dat crack na 1x gebruik verslavend is, maar dat weet ik niet zeker.

Voor de rest zeg ik niets O:)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:31

pharagirlke schreef:
Ik noem dat kortzichtig ja, dat je de wetenschap niet vertrouwd... Denk dat die mensen meer weten over samenstelling en effecten van drugs dan jij en al je gebruikende kameraadjes bij elkaar :D Ik schrijf enkel feiten neer hoor. Zonder ervaring is een groot woord, dat ik het nooit gebruikt heb betekent niet dat ik er nooit mee in contact ben gekomen. Zie, kortzichtig..........

Welke gebruikende kameraadjes bedoel je dan precies?
Dit vind ik echt een misselijke opmerking van je.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:31

Blondie_ schreef:
pharagirlke schreef:

Wat wil je dat ik onderbouw dan? ik zit hier niet op school ofzo.. ik vertel gewoon mijn mening op basis van mijn levenservaring. zouden er meer moeten doen!

en weet je waarom sommige sites zulke info erop zetten.. om te zorgen dat jullie vooral geen drugs gaan gebruiken ;)

meid, het gaat om een boek geschreven door wetenschappers ik ga wel nog naar school en daar leerden we ook over verslavingen en drugs enz. Ook verslavingen hebben te maken met psychologie.

Lyonesse: ah ik zie hier zoveel misselijke opmerkingen voorbij komen. :D Ik vind het misselijk dat je doet alsof je het beter weet dan de wetenschap... :D

Babie: crack is idd extreem verslavend, erger dan het snuiven of roken. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 21-07-09 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt