Afgelopen schooljaar....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Re: Afgelopen schooljaar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:11

Jeetje, wat een niets toevoegende reactie weer van de TS.

Meid; ook al denken jij en je hele familie dat het geen nut heeft om een psych in te schakelen, ik zou er toch serieus maar eens over nadenken.
Want dit kan zo écht niet hoor!!

Fijne vakantie, geniet ervan.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:00

Ik heb dit gelezen met de bek vol tanden. Dit is echt ongelooflijk, ik vind het gewoon zielig zoals je je gedraagt. Zoek hulp en dan echt hulp en geen virutuele 'hulp'.

Succes er veder mee. ;)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:37

Je moeder biedt haar excuses aan in een brief, en dan nóg is het niet goed? Wat wil je dan van haar? Op deze manier komt het toch nooit goed?
Echt puberaal gedrag, alles doen om je moeder dwars te liggen. Denk niet dat veel mensen je nog serieus zullen nemen nu. Je opent hier een topic, en zegt daarna dat je denkt dat het gegeven advies allemaal maar weinig zin heeft. Wáárom open je het topic dan? :? Aandachttrekkerij.. :Z

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:49

xMendy schreef:
Je moeder biedt haar excuses aan in een brief, en dan nóg is het niet goed? Wat wil je dan van haar? Op deze manier komt het toch nooit goed?
Echt puberaal gedrag, alles doen om je moeder dwars te liggen. Denk niet dat veel mensen je nog serieus zullen nemen nu. Je opent hier een topic, en zegt daarna dat je denkt dat het gegeven advies allemaal maar weinig zin heeft. Wáárom open je het topic dan? :? Aandachttrekkerij.. :Z

Helemaal mee eens!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:54

Wat ik sowieso al niet sap waarom je überhaupt die brief stukjes op internet zet. ;)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:43

Helemaal eens met de voorgaande reacties!

Zoals je nu doorgaat ruïneer je je eigen leven en dat van anderen.

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 19:57

xMendy schreef:

Te laf om het in mn gezicht te zeggen?

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 19:58

Shahazai schreef:

Hoezo ruïneer ik andermans leven?

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:59

Jesjepaarden schreef:
Ik ga die envelop echt ritueel verbranden... :o Gewoon om het even lekker af te sluiten...

Ik denk niet dat je met een brief verbranden heel dit hoofdstuk hebt afgesloten..

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:15

Jesjepaarden schreef:
xMendy schreef:

Te laf om het in mn gezicht te zeggen?

Daar ben ik het niet mee eens, jullie hebben nog een lange weg af te leggen. Dit is het begin van die weg, een excuus via een brief.. Als je telkens zo op je moeder gaat reageren dan gaat het zeker niet goedkomen, je moeder is misschien niet de perfecte mama maar deze bestaat niet. Verwacht van haar niet dat ze een wonderstunt gaat doen om jou terug te winnen, dat gaat gewoon niet... ze probeert met jou opnieuw te communiceren door deze kleine tekens zoals een brief, reageer dan niet zo meid.. Het helpt jou niet.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:24

Jesjepaarden schreef:
Shahazai schreef:

Hoezo ruïneer ik andermans leven?

Je moeder? Je vader? Je tante(s)? Die geven allemaal om jou en wat jij nu doet doet hen pijn. Zij proberen rekening met jou te houden, maar door de manier waarop jij je opstelt gaat dat niet. Ze proberen je te helpen en je moeder probeert voorzichtig haar excuses aan te bieden en jij smijt ze net zo hard in haar gezicht terug. Je bent 15, even dimmen en even jezelf in anderen verplaatsen. En ik zou je graag in je gezicht komen vertellen wat ik ervan denk.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:38

Ik ga niet op vakantie dit jaar, maar met dit soort topics hoef ik me geen seconde te vervelen. :D

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:38

Bakje popcorn en een colaatje en je komt die weken wel door :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:50

TS, denk toch dat je zult moeten inzien dat je zelf ook een groot aandeel in de problematiek hebt. Jij geeft de hele wereld om je heen de schuld, en zelf ben je alleen maar slachtoffer....... en een partij zielig aan het doen, niet te krap...... maar zo werkt het niet helemaal, is het wel?

Het is nu niet echt zo dat jij je voorbeeldig gedraagt, toch? Dat je relaties hebt met mensen van je eigen leeftijd, dat je beleefd bent tegen mensen en goed luistert, toch?

Anderen dwingen jou niet om zo dwars te zijn en tegen de draad in. Niemand dwingt je om je moeder uit te schelden, 't is niet echt zo dat ze met een pistool tegen je hoofd staan, toch? Dat gedrag, daar kies je toch echt zelf voor. Er was ook niemand die je dwong die vulgaire en weerzinwekkende edit te schrijven, toch? Je vindt het zelf ook best wel leuk om mensen te shockeren, volgens mij.

Ik ben er van overtuigd dat je hulp nodig hebt, je hebt die verwijzing niet voor niets, maar besef wel dat niemand jou kan helpen, als je niet zelf wílt veranderen.........
Wees blij dat je een moeder hébt, en probeer haar te helpen en goed je best te doen ipv haar zo te kwetsen. Ga naar school, en doe je best om een goed profiel te kiezen en goede cijfers te halen, zodat je door kunt leren en kans maakt op een goede baan. Haal je diploma, echt. je krijgt er spijt van als je het niet doet.

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:28

Ben het helemaal mee eens met Yamcha ;)

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 00:29

Yamcha schreef:
TS, denk toch dat je zult moeten inzien dat je zelf ook een groot aandeel in de problematiek hebt. Jij geeft de hele wereld om je heen de schuld, en zelf ben je alleen maar slachtoffer....... en een partij zielig aan het doen, niet te krap...... maar zo werkt het niet helemaal, is het wel?

Het is nu niet echt zo dat jij je voorbeeldig gedraagt, toch? Dat je relaties hebt met mensen van je eigen leeftijd, dat je beleefd bent tegen mensen en goed luistert, toch?

Anderen dwingen jou niet om zo dwars te zijn en tegen de draad in. Niemand dwingt je om je moeder uit te schelden, 't is niet echt zo dat ze met een pistool tegen je hoofd staan, toch? Dat gedrag, daar kies je toch echt zelf voor. Er was ook niemand die je dwong die vulgaire en weerzinwekkende edit te schrijven, toch? Je vindt het zelf ook best wel leuk om mensen te shockeren, volgens mij.

Ik ben er van overtuigd dat je hulp nodig hebt, je hebt die verwijzing niet voor niets, maar besef wel dat niemand jou kan helpen, als je niet zelf wílt veranderen.........
Wees blij dat je een moeder hébt, en probeer haar te helpen en goed je best te doen ipv haar zo te kwetsen. Ga naar school, en doe je best om een goed profiel te kiezen en goede cijfers te halen, zodat je door kunt leren en kans maakt op een goede baan. Haal je diploma, echt. je krijgt er spijt van als je het niet doet.

Tuurlijk een deel ligt ook bij mezelf, dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik heb geen zin om er energie in te gaan stoppen als de ander het niet doet. We moeten allebei veranderen, maar als mijn moeder niet aan het veranderen is, en het maar laat voor wat het is, dan heb ik er geen zin in om er allemaal energie in te gaan stoppen, terwijl het toch geen nut heeft. Het komt weliswaar van 2 kanten...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 01:06

Jesjepaarden schreef:
Yamcha schreef:

Tuurlijk een deel ligt ook bij mezelf, dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik heb geen zin om er energie in te gaan stoppen als de ander het niet doet. We moeten allebei veranderen, maar als mijn moeder niet aan het veranderen is, en het maar laat voor wat het is, dan heb ik er geen zin in om er allemaal energie in te gaan stoppen, terwijl het toch geen nut heeft. Het komt weliswaar van 2 kanten...

volgens mij had je moeder die stap al gezet door haar excuses aan te bieden in dat broefje waar je zo hartelijk om moest lachen en ritueel ging verbranden :+

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 03:58

Ik ga me er maar niet over uit laten of de TS zich aanstelt oid, weet sowieso niet of ik nog wel wat toe te voegen heb.
Maar natuurlijk gaan we dat wel proberen, heb me door de pagina's heen geworsteld dus ik mag ook wat zeggen ;)

TS (ik ga er gewoon vanuit dat het hele verhaal is zoals TS zegt dat het is) je moeder heeft foute dingen gedaan, hele foute dingen zelfs, maar ik ben van mening dat ieder mens fouten maakt, sommige kleine en sommige hele grote, bijna onvergeefelijk.
Maar buiten jouw moeder is ze in eerste plaats mens, en geloof me ik heb ook mijn portie moederdingen wel gehad, en in mijn jongere jaren geloof ik dat ik ook best eens haat in mijn mond gehad heb.
Nu ben ik 28 en kan ik zeggen mijn ouders zijn ook maar gewoon mensen, hebben ook fouten gemaakt, maar desondanks hou ik van ze.
Natuurlijk had ik ze ook die fouten kwalijk kunnen blijven nemen, maar haat en wrok en meer van dat soort dingen draag je mee, ze doen wat met je energie en ze maken je niet gelukkiger.
Nou zal het voor jou te vers zijn maar toch hoop ik dat je op een dag gewoon kan zeggen ma je was een rotmoeder die periode, maar zand erover.
Niet voor haar, maar voor jezelf.

En dat hele gedoe over die 28 jarige, hij heeft geen respect voor je, hij heeft geen respect voor zijn vriendin, volwassen zijn is kiezen voor een relatie en daarvoor gaan, als je rond wilt neuken moet je geen vaste relatie aangaan.
Jouw scharrel is niet volwassen en behandeld jou niet als volwassene, hij is niet jouw speeltje, jij bent zijn speeltje.
Hij wil wel, maar hij durft niet, stel je voor dat iemand er achter komt dat die een 15 jarige doet!
De vernedering....want welke volwassen vent wil er nou een kind?
Volwassen is keuzes maken, dat doet die niet, trouw zijn, dat doet die niet...echt ik kan 15 jarige jongens die een stuk volwassener zijn dan jouw speeltje hoor.

Succes, have fun op vakantie, en zoek hulp als je terug komt, met de reden die de mensen hier al geven, mensen die overvallen worden treffen ook geen schuld, maar ze krijgen wel hulp om te verwerken, en dat moet jij ook gewoon hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 07:39

Jesjepaarden schreef:
Yamcha schreef:

Dan zal er niets veranderen.
Een van de 2 moet de eerste stap zetten, je moet niet gaan wachten op de ander........

Buiten dat heeft jouw moeder al een flinke stap gezet, excuses aanbieden is niet niks, hoor. Ik ben iig wel blij dat je toegeeft dat er een deel hij jezelf ligt. Een ander kun je niet veranderen, jóuw deel kun je wel veranderen...... zet hem op meid, je kan het!!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-08-09 07:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 07:46

Erg goed van je dat het nu weer goed gaat!
Maar, toch zou ik niks met die man doen. Want het lijkt of hij het alleen voor de seks doet..
Mischien voel je je dalijk weer rot ofzo.

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 09:49

Yamcha schreef:
Dan zal er niets veranderen.
Een van de 2 moet de eerste stap zetten, je moet niet gaan wachten op de ander........

Buiten dat heeft jouw moeder al een flinke stap gezet, excuses aanbieden is niet niks, hoor. Ik ben iig wel blij dat je toegeeft dat er een deel hij jezelf ligt. Een ander kun je niet veranderen, jóuw deel kun je wel veranderen...... zet hem op meid, je kan het!!!

Maar het gaat iedere keer zo. Dan zegt ze dat ze verandert is, ik probeer het weer. En iedere keer gaat het fout. Dus iedere keer krijg je een figuurlijk klap in je gezicht. En iedere keer moet je weer proberen om op te staan en door te gaan. DUs ik hoop dat je het ook snap van mijn kant.

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 09:50

Even offtopic, Ik ben weer terug van vakantie:D

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 09:56

En ga je nu hulp zoeken?

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:02

Meid, ik heb net alles gelezen en ik denk dat je toch eens goed moet nadenken over die brief van je moeder. Is dit echt wat je wil? Je moeder heeft foute dingen gedaan, daar ben ik het met je eens. Maar je moeder is ook maar een mens, een mens maakt fouten. Het is en blijft wel je moeder. Kijk, jij hebt tenminste een moeder, hoeveel kinderen-volwassenen hier zijn hun moeder kwijt geraakt, en hebben misschien van sommige dingen nu wel spijt? Het moet ook wel van 2 kanten komen, en je moeder heeft het in een brief al geprobeert, misschien omdat ze voor de dingen die ze heeft gedaan, wel spijt heeft en het niet zo recht in je gezicht nog durft te zeggen. Ze neemt tenminste de moeite om haar excuses aan te bieden en jij ziet haar gewoon uit te lachen en wil die brief verbranden. Nou dat vind ik echt niet kunnen hoor. Je bent nog jong.. Je kan ook nu het initiatief nemen om met je moeder te praten over alles, haar verhaal te horen. Sterkte!

Even Off-topic; Heb je goede vakantie gehad?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:23

Triest, heel erg triest.
Ik vind het oprecht heel vervelend voor je dat je bent geslagen en de weg kwijt bent maar tegelijkertijd vind ik je ook een grote, irritante puber die ook nog eens ontzettend eigenwijs is. Dit hoort ook bij de fase van je leven maar als je dingen aan je eigen leven wil verbeteren moet je stappen maken. Bel een psycholoog, sleep je moeder desnoods mee, praat met je moeder en vergeef haar misschien ooit. Maar blijf niet tegen de wind inrennen want je zal toch uitgeput raken en verliezen, en je kan nog meer verliezen. Daarnaast is het misschien verstandig om je sociale omgeving te veranderen. Zoek eens andere vrienden en laat die vieze vent links liggen, die vent gaat vreemd en is te oud.
Besef dat je een puber bent en om je leven weer op de rit te krijgen moet je ophouden met tegendraads zijn en beseffen dat bijna alle mensen het goed met je voor hebben ondanks dat je zelf absoluut niet de makkelijkste bent.
In ieder geval veel succes en op naar een mooie probleemvrije toekomst!