stelling: God is bi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 01:19

ik ben niet gelovig,, ik geloof mijn eigen ding,, dat er wel iets moet zijn,, maar zolang ik niet weet wat, ik er niet in geloof :)
de vraa of god bi is vindt ik dn ook eigenlijk nergens opslaan, daar er ziets is van goed houd van iedereen zoas iedereen doet van zijn eigen kinderen.

ik krijg hier alleen wel 1 of ander buitenaards gevoel bij, en wil dan ook niet oordelen of het echt of nep is en laat verder iedereen in zn waarde.
net zoals ik het op zn beloop laa dat de mslims varkens onrein vinden maar wel een blubber koe eten :)

dit hoeft overgens niet op het topic te slaan maar is hoe ik er over denk.
nee god is geen bi,, maar vraag me af waar ik over praat bij het woord god, voor mij is er geen enkel woord die daar bij hoort,, het is iets ,, ze noemen het god, maar wat het dan is,, weet ik niet :).

Mowoah

Re: stelling: God is bi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 02:07

Tsja, ik hou ook van iedereen en maakt mij dat ook bi? :=

Maar opzich wel grappig dat je daar over nadenkt..
Maar mijn antwoord is dus nee, ik denk wel dat er iets "is" daarboven, maar wat weet ik niet. En of het "iets" boven bi is.. Nee denkt het niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:25

Mindfields schreef:
Omdat je vaak ziet dat gelovigen het totaal niet kunnen hebben als er met wat humor een paar dingen gezegd of gevraagd worden. gevoelig dus. En omdat dat woord erg op gelovig lijkt moest ik die van mezelf inkoppen, jammer alleen dat ik dat grapje nu uit moet leggen want nu is de grap er meteen weer af }:0

En jij kan blijkbaar niet hebben dat een grapje niet begrepen wordt. :+ Zo hebben we allemaal onze zwaktes hè. :D

Vooropgesteld dat ik absoluut niet gelovig ben: Ik vroeg om toelichting omdat 'gevoelig' op meerdere manieren opgevat kan worden. Ik beschouw mezelf als gevoelig mens en daarom vond ik het interessant om te weten hoe jij gevoelig en gelovig precies verbindt, maar je bedoelde er dus net iets anders mee. Nu is het duidelijk, jammer dat jij je zo op je teentjes getrapt voelt terwijl ik alleen maar een vraag uit interesse stelde. Het mocht dan misschien een grap zijn, achter de meeste grappen schuilt wel de mening van de maker. ;)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:26

Ik voel me niet op mn teentjes getrapt hoor, totaal niet zelfs. Daarom ook die koeiekop erachter :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:28

Gut wat een misverstanden zo. :D Ik vat die koeienkop altijd op als 'domme koe', dus dacht dat die voor mij bedoeld was. ;)
Handig, die communicatie via computers. :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-07-09 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:29

Geloof, welk dan ook, heeft met respect te maken. Dat is in dit topic vèr te zoeken. :o

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:39

slimmerik schreef:
Geloof, welk dan ook, heeft met respect te maken. Dat is in dit topic vèr te zoeken. :o

Inderdaad..

Ik geloof.
Maar God bi? Het gaat echt nergens meer over..
Iemand maakte hier een opmerking over dat Hij dan ook een pedofiel zou zijn..
Haha als je God als bi zou zien, dan zou je dat inderdaad ook kunnen zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:47

Waarom zou je je af vragen of iets, waarvan het bestaan nooit bewezen is, he/bi/ho is? :D

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:25

Meestal meng ik me niet in dit soort topics, maar ik ga het toch eens wagen. :)

Citaat:
alle gelovigen zeggen dat God van iedereen houd, dus ook van mannen. Is God bi?

Zoals al eerder aangegeven; het houden van wat hier bedoeld word is geen seksueel / erotisch houden van. Er zijn verschillende vormen van liefde, EROS = erotische/seksuele aantrekkingskracht, PHILOS = vriendschap, eenzijdige liefde, AGAPE = onvoorwaardelijke liefde. Agape is de liefde die bedoeld word wanneer men spreekt over de liefde van God. Onvoorwaardelijke, non-seksuele liefde voor iedereen. En ja, ook mannen dus. Maar wie zegt dat God een man is? Dat God überhaupt een mannelijk/vrouwelijk wezen is? Ik geloof dat nl. niet.
Maar dat is weer een discussie apart.

Citaat:
Ze zeggen dat god Adam en Eva schiep. Als dat werkelijk zo is dat die 2 personen aan het voortplanten zijn gegaan en zo langzaam aan de wereldbevolking is ontstaan...wil dat zeggen dat iedereen familie van elkaar is.....een en al incest dus.

Ze zeggen dat God Adam en Eva schiep. Klopt. Maar niemand zegt dat hij daarna niet nog veel meer mensen geschapen heeft, toch? Het verhaal in de bijbel concentreert zich op het leven van Adam en Eva, maar ik geloof dat God in die periode na Adam en Eva gewoon nog veel meer mensen op aarde heeft gezet. :) Er staat nl. dat de zoon van Adam en Eva weggaat na de moord op zijn broer, en dan andere volken tegenkomt. Die komen niet uit het niets, en ook niet uit Adam en Eva of hun zonen. Ook geschapen door God dus. Maar als ieder mens dat geschapen werd uitgebreid beschreven zou moeten worden in de bijbel, zou die onmeetbaar dik zijn. Kan natuurlijk niet.

Citaat:
Wat ik niet snap is dat God liefde is, dat God van iedereen houdt, maar dat er toch een absolute haat is tegenover homo's. Ze worden niet geaccepteerd, terwijl heb uw naaste lief toch als een algemeen zou moeten gelden.

Niet te volgen.

Dat is ook niet te volgen, maar niet op God aan te rekenen. GOD houdt van iedereen, en draagt zijn volgelingen op dat ook te doen, maar er zijn mensen die er verkeerd me omgaan en haat zaaien, maar dat zijn de MENSEN die dat doen, niet God. God heeft verdriet van en wil dat niet, daar ben ik van overtuigd. Je kunt God of het geloof niet aanvallen op iets wat MENSEN doen. :) Dit antwoord geld overigens ook voor deze vraag:
Citaat:
En btw als God zo van iedereen houdt, waarom zijn dan de meeste oorlogen en verschrikkingen gevoerd in de naam van zijn bijbelverhaal?

Verder kom ik helaas weer een hoop opmerkingen tegen waarin mensen respectloos zijn tegenover elkaar, wat ik echt heel erg jammer vind. Kan het nou niet gewoon eens respectvol? Zonder beledigingen en elkaar uitlachen? :) Ik zie Veirl daar ook al over uit haar vel gaan, en eigenlijk ben ik het wel met haar eens.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:54

Top gesproken Faux!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:17

Mindfields, als jij God een ouwe snoeperd noemt en gelovigen gevoelig vind IK dat aanmatigend en respectloos, zo simpel is dat.

Verder vind ik stellingen van waarom worden homo's gehaat als God van iedereen houdt kortzichtig. Want het is de mens die aan homohaat doet. God wordt dus beschuldigd van iets wat de mens doet? En ja, ik hoor de tegenopmerkingen al: die doen dat uit zijn naam. En dat is dus het probleem, mensen leggen alles uit naar hun eigen bekkie. Net zoals geschreven woord op internet tot verwarring kan leiden is dit met de bijbel net zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:27

@ beaux ; je neemt de grap van 'de ouwe snoeperd :D ' wel heel erg zwaar. Het is niet eens voor het 'echt' bedoelt denk ik.
En respectloos, tegen wie dan :) ?

'Want het is de mens die aan homohaat doet'
Okee daar heb je gelijk in, maar in de Bijbel staat (wat ik begrepen heb) dat het een zonde is.
Dit word op (sommige, dus niet allemaal) mensen overgebracht en onstaat er homohaat.
En neeeheee, niet alleen bij de gelovigen christenen etc.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:29

God is geen mens dus een begrip als bi bestaat denk ik niet.
Dat God van iedereen houdt is een ander soort liefde,die gaat hoger dan menselijke.Tenminste,dat is wat ik iedereen om me heen hoor zeggen.
Ik ben er zelf nog niet uit,
mijn ouders slepen me mijn hele leven al mee naar de kerk(geen strenge hoor.)maar ik merk nog steeds niets..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:31

Zucht....voor mensen die gelovig zijn is dit heel respectloos...want die zouden zoiets nooit zeggen over God. Maar laat maar verder want hier komen we toch nooit uit.

@Shego, wat wil je merken dan?

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:36

Nou,uh.De aanwezigheid van God misschien?
Heel veel jonge mensen om me heen zijn er echt diep van overtuigd dat God er is en voor je zorgt enzo.Ik merk het gewoon niet!Ik heb het gevoel dat ik er alleen voor sta!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:36

Gelovig / niet gelovig ...
Heb begint bijna te lijken op blank / donker (zeg ik dat netjes zo ?)
Iedereen vind dat niemand respect heeft voor elkaar etc etc
(Net zoals negerzoenen, blanke vla, wit brood, bruin brood 'respectloos' zijn is ook 'de oude snoeperd' als grap 'respectloos' :roll: )

Sommige mensen trekken het zich wel héél erg aan en kunnen niet tegen een 'flauw grapje'.
Van een mug een olifant maken is ook een kunst :roll:

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:39

[gast1122] schreef:
Gelovig / niet gelovig ...

Sommige mensen trekken het zich wel héél erg aan en kunnen niet tegen een 'flauw grapje'.
Van een mug een olifant maken is ook een kunst :roll:

Ja idd,daar ben ik het ook mee eens,als ik een film kijk met mijn ouders en daar wordt een schuine grap in gemaakt is het gelijk van 'O dat vind ik niet leuk' en 'kunnen ze nou niet gewoon normaal doen'
Grrr :7 daarom kijk ik liever geen film met mijn ouders,die nemen alles te letterlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:39

@ beaux ; zou ik dit jou misschien mogen vragen :) ?
Puur uit nieuwsgierigheid, en ik respecteer je antwoord hoor :j
Maar heb jij dan wel eens het idee/gevoel dat God aanwezig is bij je ?
Op wat voor manier voel/merk je dat dan ?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:44

Nou in deze wereld is ook heel weinig respect voor elkaar, dat toon jij mede weer door die smileys erbij te plaatsen! Als je ergens tegenin gaat moet je direct horen dat je andermans mening moet respecteren maar vervolgens is er geen respect voor jouw mening en wordt je dus belachelijk gemaakt!

En ja, ik geloof wel degelijk in God en heb wel degelijk gevoeld dat ik daar kracht van kreeg. Doordat ik in mijn ergste nood toch ineens de rust en kracht kreeg om verder te gaan bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:51

En die smileys zet ík er ook achter om mijn mening nog eens extra te benadrukken. En dus ? Mag dat niet ?
Dat heeft niks meer te maken met respectloosheid, een smiley of niet. En juist deze smiley ' :roll: ' omdat ík de meeste reacties van 'Ohhh dat is niet respectvol' overdreven vind ...

Maar stel hè, (ik ben niet gelovig) ik kom in net zo'n situatie als jij (ergste nood) en dat ik toch de rust en kracht kreeg om verder te gaan (bv.) denk jij dat dan God ook bij mij is ? (Gezien ik niet gelovig ben) Of doe juist ik het dan wel zelf ?
Gewoon even nieuwsgierig hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:52

(Maar zie mij niet als een 'gelovigen-hater' hoor :+ !! Ik ben gewoon heel nieuwsgierig en kan misschien wat bot overkomen.
Meisje in mijn klas is er ook heilig van overtuigd dat God bestaat, zéér gelovig en gaat iedere zondag naar de kerk. Kan het hardstikke goed met haar vinden :j Heel leuk en aardig iemand, en ook maar gewoon een mens. Net zoals jij en ik :j )

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 14:53

wat is er in hemelsnaam respectloos aan? er word hier normaal gesproken en er is wederzijds respect tussen de gelovigen en niet gelovigen

en nogmaals.. voor diegenen die het nog steeds niet begrepen hebben (of niet verder lezen dan de beginpost)
de intentie van de vraag is niet of god bi is.. maar waarom god van iedereen zou houden en er dan toch nog gelovigen zijn die homo's haten

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:56

De vraag is natuurlijk dat wanneer jij mij het stempel overdreven geeft of dat respectvol is? Maar nu wordt het wrs wel een erge doordenker dus laten daar maar over ophouden, oke?

Ik zou niet weten of God in zo'n situatie bij jou is maar ik hoop het wel voor je in ieder geval!

@LimaMambo, lees nog even het einde van het bericht van Faux. God kan je niet beschuldigen omdat mensen er maar een draai aan geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:02

Ik kan er niks aandoen, maar al met al vind ík het nogal ongeloofwaardig worden. (Helaas).

Maargoed, bedankt dat je dat voor me hoop Beaux :j
Ben benieuwd of ik ooit nog wat van God meekrijg :j

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:11

Beaux schreef:
Mindfields, als jij God een ouwe snoeperd noemt en gelovigen gevoelig vind IK dat aanmatigend en respectloos, zo simpel is dat.

Je bent niet de enige christen die er zo over denkt. Misschien zou de relatie tussen 'ons' en 'hunnie' wel wat makkelijker worden als wij als christenen eens niet zo gauw beledigd zouden zijn, hoewel ik het heel goed begrijp. Ook ik dacht even 'au' toen ik dat las, maar tegelijk 'ach... grapje moet kunnen'. Wat betreft dat tweede heeft ze misschien wel een beetje gelijk... veel gelovigen zijn ook wat overgevoelig. Logisch, want een plek waar je vaak geprikt wordt, gaat op een gegeven moment zeer doen. Maar misschien moeten we toch eens wat vaker de humor inzien van bepaalde opmerkingen... God schiep ons met humor, weet je ;)
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 19-07-09 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt