Meestal meng ik me niet in dit soort topics, maar ik ga het toch eens wagen. 
Citaat:
alle gelovigen zeggen dat God van iedereen houd, dus ook van mannen. Is God bi?
Zoals al eerder aangegeven; het houden van wat hier bedoeld word is geen seksueel / erotisch houden van. Er zijn verschillende vormen van liefde, EROS = erotische/seksuele aantrekkingskracht, PHILOS = vriendschap, eenzijdige liefde, AGAPE = onvoorwaardelijke liefde. Agape is de liefde die bedoeld word wanneer men spreekt over de liefde van God. Onvoorwaardelijke, non-seksuele liefde voor iedereen. En ja, ook mannen dus. Maar wie zegt dat God een man is? Dat God überhaupt een mannelijk/vrouwelijk wezen is? Ik geloof dat nl. niet.
Maar dat is weer een discussie apart.
Citaat:
Ze zeggen dat god Adam en Eva schiep. Als dat werkelijk zo is dat die 2 personen aan het voortplanten zijn gegaan en zo langzaam aan de wereldbevolking is ontstaan...wil dat zeggen dat iedereen familie van elkaar is.....een en al incest dus.
Ze zeggen dat God Adam en Eva schiep. Klopt. Maar niemand zegt dat hij daarna niet nog veel meer mensen geschapen heeft, toch? Het verhaal in de bijbel concentreert zich op het leven van Adam en Eva, maar ik geloof dat God in die periode na Adam en Eva gewoon nog veel meer mensen op aarde heeft gezet.
Er staat nl. dat de zoon van Adam en Eva weggaat na de moord op zijn broer, en dan andere volken tegenkomt. Die komen niet uit het niets, en ook niet uit Adam en Eva of hun zonen. Ook geschapen door God dus. Maar als ieder mens dat geschapen werd uitgebreid beschreven zou moeten worden in de bijbel, zou die onmeetbaar dik zijn. Kan natuurlijk niet.
Citaat:
Wat ik niet snap is dat God liefde is, dat God van iedereen houdt, maar dat er toch een absolute haat is tegenover homo's. Ze worden niet geaccepteerd, terwijl heb uw naaste lief toch als een algemeen zou moeten gelden.
Niet te volgen.
Dat is ook niet te volgen, maar niet op God aan te rekenen. GOD houdt van iedereen, en draagt zijn volgelingen op dat ook te doen, maar er zijn mensen die er verkeerd me omgaan en haat zaaien, maar dat zijn de MENSEN die dat doen, niet God. God heeft verdriet van en wil dat niet, daar ben ik van overtuigd. Je kunt God of het geloof niet aanvallen op iets wat MENSEN doen.
Dit antwoord geld overigens ook voor deze vraag:
Citaat:
En btw als God zo van iedereen houdt, waarom zijn dan de meeste oorlogen en verschrikkingen gevoerd in de naam van zijn bijbelverhaal?
Verder kom ik helaas weer een hoop opmerkingen tegen waarin mensen respectloos zijn tegenover elkaar, wat ik echt heel erg jammer vind. Kan het nou niet gewoon eens respectvol? Zonder beledigingen en elkaar uitlachen?
Ik zie Veirl daar ook al over uit haar vel gaan, en eigenlijk ben ik het wel met haar eens.