Vertrouwen jullie je partner voor 100% ? Vreemdgaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vertrouw jeje partner voor 100%

Poll eindigt op

Ja onze relatie is echt waterdicht!
184 (72%)
Weet niet aan de ene kant wel aan de andere kant niet
60 (23%)
Nee hij is al is eerder vreemd gegaan!
10 (3%)

Totaal aantal stemmen: 254

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:39

Caesar schreef:
Paintlinger dacht waarschijnlijk dat je een man was aan de uitspraak te zien, zo fanatiek reagerend. ;)

Ik heb inderdaad met dat soort dingen een olifantengeheugen... Ook al lijkt het ogenschijnlijk licht gezegd, ik sla het wel op. En 9 van de 10 keer kom ik er ook op terug en dan kan mijn vriend niets anders doen dan het bevestigen. :D

Wat dat betreft wel ideaal hoor.

@WCF: Ik vind het van jullie allebei knap dat een dergelijke afspraak gemaakt is. Van jou omdat je iets op wil leggen en van hem dat hij het accepteert. Maar net als eerder, wat harder gezegd door Aad, is het jullie relatie.

Grappig dat je dat vermeldt, het vetgedrukte stukje.

Een relatie draait toch om compromissen maken?
Ook naar elkaar toe.

Het is haast voortdurend geven en nemen in een relatie, en ik vind het juist prettig als dergelijke afspraken worden gemaakt. :j
Veel handiger, voor beiden partijen, en krijg je m.i. geen misverstanden daarover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:40

Aad, jij mag dat van die alcohol betuttelend noemen, maar voor mij is het simpel. Als hij wil drinken, fijn, maar niet bij mij in de buurt.

Ik krijg er letterlijk een paniekaanval van, ik word echt heel heel erg bang. Het is geen kwestie van 'niet leuk vinden' of 'zin willen doordrammen' maar pure paniek.

Lijkt me dat als je geeft om je partner je daar toch wel op z'n minst rekening mee houdt.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:41

Die zijn al in de verkoop

zorro schreef:
annastasia schreef:
Straks weer Normaal in Sibboern (siddeburen). Reken maar dat daar ook heel wat dingen gebeuren die in een normaal cafe echt niet door de beugel kunnen

Idd, ik vind het altijd grappig om te zien hoe vrij sommige mensen dan ineens worden! *ga gelijk even kijken of ik al kaarten kan kopen*

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:43

Caesar schreef:
@WCF: Ik vind het van jullie allebei knap dat een dergelijke afspraak gemaakt is. Van jou omdat je iets op wil leggen en van hem dat hij het accepteert. Maar net als eerder, wat harder gezegd door Aad, is het jullie relatie.

Vind het toch wonderlijk hoe dat je vanaf je pc kan zien hoe die afspraak is onstaan :j als je namelijk verder had gekeken, had je kunnen lezen dat het in overleg is gegaan ;) En overleg is toch heeeeeeeeel wat anders dan dingen opleggen :+

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:44

Hij is nog nooit vreemd gegaan, ook niet tijdens eerdere relaties :+:

Een collega en een klasgenootje hebben geprobeerd om hem te versieren -:(-
Mijn collega vertelde mij dit terwijl ze dronken was, waarna ze meteen zei dat ik mij geen zorgen hoefde te maken omdat hij helemaal nergens op in ging :D

Als hij wel vreemd zou gaan dan zou onze relatie niet meer werken, want dan zou ik hem nooit meer kunnen vertrouwen ;(

Blue_Eyes

Re: Vertrouwen jullie je partner voor 100% ? Vreemdgaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:45

Het verbaast me echt - en niet in het positieve := - hoe heel veel mensen hier over relaties denken...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:47

Hoe bedoel je dat blue-eyes?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:48

Welshcobfan schreef:
Caesar schreef:

Vind het toch wonderlijk hoe dat je vanaf je pc kan zien hoe die afspraak is onstaan :j als je namelijk verder had gekeken, had je kunnen lezen dat het in overleg is gegaan ;) En overleg is toch heeeeeeeeel wat anders dan dingen opleggen :+

Ja, op wil leggen is een in deze misschien een overtrokken woord, maar het is inderdaad (zoals een bokker eerder zei) een kwestie van een compromis sluiten...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:49

Welshcobfan schreef:

In het kader van 'mannen zijn niet te vertrouwen', 'mannen zijn varkens' en zoiets als bij jou, zo'n afspraak... dan zit ventlief dus gelijk onder de duim. Ik vind dat echt een beetje... ja... triest, denk ik dat het woord is.
Edit: Er zijn zat mensen die te vertrouwen zijn, ook mannen. En als in 60% van de relaties weleens iemand vreemd gaat, net zo vaak vrouwen als mannen, dan gaat dus 30% van de mannen vreemd, geen 60.
Edit2: typo
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 16-07-09 15:51, in het totaal 2 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:50

Blue_Eyes schreef:
Het verbaast me echt - en niet in het positieve := - hoe heel veel mensen hier over relaties denken...

Mij verbaasd het ook, hoe naief, goedgelovig en braaf iedereen is, terwijl wat ik om mij heen zie anders is.

Ik kan mij trouwens goed voorstellen als de sleur er in komt en mensen doen weinig meer aan zichzelf, besteden alleen nog maar aandacht voor de kids etc...
Het is geen vrijbrief, maar ik begrijp het wel :(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:51

Daar draait een relatie toch ook om? :) Zonder compromissen kun je in mijn ogen ook moeilijk een relatie in stand houden. Het is geven en nemen. Dat heeft niets te maken met dingen opleggen en verbieden :) Maar afspraken maken horen gewoon bij het leven. Ik mag ook best naar een vent kijken, maar er niets mee doen. Dat is ook een afspraak :) Maar er is mij niets opgelegd.
Sinds wanneer zijn compromissen triest?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:52

110%

Kan er veel woorden aan vuil maken maar ik vertrouw mijn vriend en hij mij.
Hij is ook niet het soort jongen daarvoor. En dat zegt ie zelf.
Mijn ex is wel vreemd gegaan vroeger en daar had ik een gevoel bij van, ik weet niet of ik je vertrouw.
Heb mij vriend gezegd mocht er iets gebeuren ooit vertel het dan of als je daar behoefte aan zou hebben.
Dat is onze afspraak geld ook voor mij trouwens en daar houden we ons aan.

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:53

Welshcobfan schreef:
Daar draait een relatie toch ook om? :) Zonder compromissen kun je in mijn ogen ook moeilijk een relatie in stand houden. Het is geven en nemen. Dat heeft niets te maken met dingen opleggen en verbieden :) Maar afspraken maken horen gewoon bij het leven. Ik mag ook best naar een vent kijken, maar er niets mee doen. Dat is ook een afspraak :) Maar er is mij niets opgelegd.
Sinds wanneer zijn compromissen triest?

Helemaal mee eens

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:54

Sja, listiglistje, je username zegt al genoeg ;)

Maar alle gekheid op een stokje, zal ik je een anekdote vertellen? Toen we gingen trouwen, werd mijn vent natuurlijk meegenomen op vrijgezellenfeest. Een vriend die nu geen vriend meer is (waarom laat zich raden) nam hem mee naar een h*erenkast. Waar natuurlijk de dames de opdracht kregen om stevig hun best te doen om hem in bed te krijgen. Hij is - met zijn broers - aan de bar gaan zitten en heeft gewacht tot zijn maat klaar was, toen is hij weggegaan en heeft die 'vriend' buiten even stevig op zijn vet gegeven... die vriendschap was meteen afgelopen. Dus ja... mijn vent is te vertrouwen.

@Wcf: precies!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:56

En je vond mijn vriend nog wel onder de plak zitten omdat wij een compromis sloten :+ :P

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:57

Blue_Eyes schreef:
Welshcobfan schreef:

In het kader van 'mannen zijn niet te vertrouwen', 'mannen zijn varkens' en zoiets als bij jou, zo'n afspraak... dan zit ventlief dus gelijk onder de duim. Ik vind dat echt een beetje... ja... triest, denk ik dat het woord is.
Edit: Er zijn zat mensen die te vertrouwen zijn, ook mannen. En als in 60% van de relaties weleens iemand vreemd gaat, net zo vaak vrouwen als mannen, dan gaat dus 30% van de mannen vreemd, geen 60.
Edit2: typo

Geloof mij, ik heb het heel erg vaak meegemaakt en ik zie het nog steeds heel erg vaak mee dat brave huisvadertjes of lieve vriendjes toch voor vrouwelijke charmes vallen.

Ik ben het dan ook helemaal met Listinglistje eens dat veel mensen in een relatie (helemaal als er kinderen in het spel zijn) nog weinig aan hun uiterlijk doen. Vreemdgaan is niet goed te praten maar laten veel vrouwen toch wat meer aan hun uiterlijk doen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:57

Welshcobfan schreef:
En je vond mijn vriend nog wel onder de plak zitten omdat wij een compromis sloten :+ :P

Ik quote slechts - jij bent een van die mensen die het volgens mij juist heel goed doen ;)

Edit: ik moet echt wat duidelijker gaan zijn, maar het is ook zo heettttt :P .... ik vind het een beetje triest dat mensen er zo over denken, dat je onder de plak zit als je compromisen sluit met je partner. Net wat jij zegt - je bent met zijn tweeen en kunt niet meer alles op jouw eigen manier doen. Je houdt gewoon rekening met elkaar.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 16-07-09 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:58

en mannen ook! zijn genoeg mannen die denken dat hun oude joggingbroek nog opwindend is als ze toch eenmaal een vrouw hebben :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:59

Ik vind ook dat compromissen sluiten erbij hoort! Als je je niet aan elkaar aanpast heb je toch geen relatie? Natuurlijk moet je jezelf niet gaan verloochenen. Als er een moment komt dat je moet kiezen voor jezelf, wanneer jouw persoonlijkheid niet meer met je relatie te rijmen valt, dan zet je er een punt achter.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:00

Ik denk dat mijn relatie ten einde is als de eerlijkheid weg is. (kijk hij mag best zeggen dat mijn haar goed zit vandaag, terwijl het bagger zit :P) Maar over serieuzere zaken wil ik echt eerlijkheid. Verzwijgen kan volgens mij nooit goed zijn voor een relatie.
Als hij vreemdgaat, wil ik het wel direct weten. Niet nog eens 2 maand later bv... Dat zal denk ik enorm meespelen of ik toch de relatie voort wil zetten of toch stoppen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:02

Vudress schreef:
Geloof mij, ik heb het heel erg vaak meegemaakt en ik zie het nog steeds heel erg vaak mee dat brave huisvadertjes of lieve vriendjes toch voor vrouwelijke charmes vallen.

Ik ben het dan ook helemaal met Listinglistje eens dat veel mensen in een relatie (helemaal als er kinderen in het spel zijn) nog weinig aan hun uiterlijk doen. Vreemdgaan is niet goed te praten maar laten veel vrouwen toch wat meer aan hun uiterlijk doen.

Ook mannen ;) zijn ze kalend, dikke bierbuik denken ze nog een lekker jong blond slank ding aan de haak te slaan :=

Wat dat betreft....het zelfbeeld van sommige mannen :Z kijk ff vaker in de spiegel.....

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:03

In een relatie moet je blíjven investeren, maar inderdaad zijn er - jammer genoeg - genoeg koppels waarbij dat is 'versloft', en dan heb ik het ook voornamelijk over 'uiterlijk interessant blijven voor je partner'.

Maar ik denk dat veel mensen denken in de trant van; 'we zijn immers toch al samen, ik 'heb' je al, dus ik hoef geen moeite meer te doen om jou voor mij te winnen'.

Best jammer, want het voorkomt voor een deel de sleur..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:04

ben blij dat mijn kerel best ijdel is :j Hopelijk is dat over 10 jaar nog zo :=

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:07

Ik doe ook mijn best om er aantrekkelijk uit te zien, grotendeels voor mezelf, maar ook een stukje voor mijn partner. :j

Ik vind dat belangrijk, het geeft mij ook een stukje meer zelfvertrouwen.

En gelukkig besteedt mijn vriend ook genoeg aandacht aan zijn uiterlijk. :)

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:12

Ik vertrouw geen ene man, monogaam zijn is gewoonweg onmogelijk en dat geldt ook voor een vrouw. En voor degene die wel monogaam zijn ik denk dat die er achteraf spijt van krijgen of zich ongelukkig gaan voelen.. sleur ed...