Als je kinderen eenmaal Nike Air dragen......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:02

wat ik niet snap is dat mensen dan weer vmbo/mbo erbij halen, dat doe ik ook (mbo n4) maar ben verre van dom ;) mijn opleiding was ook niet in hbo, en ga toch hierna verder studeren

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:03

80 euro, tot 300 euro...
Ennuh.... lang leven google ;)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 15:03

_Tivoli_ schreef:
Miracle_ schreef:

Dankje!

Tja,dat doe je voor je mede Nike-drager he?

(zie,we zijn toch socialer dan men dacht :wow: )

Daar sla je toch van achterover! Wat sociaal, en dat met nike's aan je voeten.. Ongelooflijk-hoe-is-het-mogelijk. :+
Bel de krant! }>

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:04

lifaya schreef:
wat ik niet snap is dat mensen dan weer vmbo/mbo erbij halen, dat doe ik ook (mbo n4) maar ben verre van dom ;) mijn opleiding was ook niet in hbo, en ga toch hierna verder studeren

Aahaa aan mijn schoenen :)* , daar ligt het dus aan dat ik maar een vmbo diploma heb en maar wat hondjes knip :=

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:05

lifaya schreef:

Ik bedoel ook niet dat ze dom zijn ;)
Ik zeg alleen dat dat wel het stereotyp is wat hier rond loopt. Het woord dom hoor je mij niet in de mond nemen. Ik zeg alleen wat ik zie. Mijn broertje heeft havo gedaan en doet nu HBO en dat heb ik er ook bij verteld, juist om te tonen dat ik niet alleen die vmbo-ers noem ;)
Daarbij geef ik zelf les op het vmbo en weet ook wel dat vmbo-ers niet per defenitie dom zijn ;)
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 29-06-09 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Plaisir

Heb ik dan neppers, heb net havo gehaald :oo Alhoewel deed er wel 6 jaar over ipv 5 :+

Tivoli

Nee Melanie,die schoenen doe je aan om te laten zien dat je maar een VMBO-ertje bent :)*

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:06

hahah nu ik alles op een rijtje zet: paars sjaaltje afentoe, nikes (Die wel godvergete erger ruiken dan de kattebak maar o zo lekker lopen) en OOK nog eens een mbo'er :') gaat de goeie kant op haha :P

Specials

Frouk schreef:
Dat het bergafwaarts met je gaat vind ik nogal kort door de bocht, mijn broertje heeft ook 2 paar air max, en volgt een hbo opleiding. Loopt daarnaast ook regelmatig met van Bommels in een pak rond.
Toch zie je hier in de omgeving wel een stereotype rond lopen.. vmbo/mbo, altijd met die nike's en vaak ook nog met masters of hardcore kleding etc aan. Of het bergafwaarts met ze gaat weet ik niet. Ik weet wel dat het merendeel in de mindere wijken hier in de buurt wonen.

Lekker discriminerend voor de mensen die vmbo / mbo hebben gedaan of doen...
Denk dat je door deze opmerking in mijn ogen " slechter " ben dan mensen die nike's dragen.

Barmat

_Tivoli_ schreef:
Barmat behoeft geen redding...
Al jaren niet meer hé Bar? :')

Vrees dat DAT verspilde moeite is inderdaad :j

*kijkt nog eens liefdevol naar haar Nike slippers*

En dan heb ik ook nog eens een Jack Russel TERRIËR (Oe, vechthond, zeggen velen al)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:07

Samster je moet dan ook even mijn vervolg reactie lezen voor je zo over mij oordeeld :7

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:08

Slaat nergens op, al vind ik ze heel lelijk. Me zus loopt er ook mee en vind ze totaal niet mooi bij meisjes. Ik denk dat het ook stoer doen is... ergens bijhoren.

Tivoli

Barmat schreef:
_Tivoli_ schreef:

En dan heb ik ook nog eens een Jack Russel TERRIËR (Oe, vechthond, zeggen velen al)

Zeg het maar gewoon,het kan niet anders of jij zit met een witte puntmuts op!

Nouja,volgens mij is het wel duidelijk zo :+

Specials

Frouk schreef:
Samster je moet dan ook even mijn vervolg reactie lezen voor je zo over mij oordeeld :7

jij oordeelt toch ook over vmbo/mbo omdat jij zulke serio type's zie rond lopen??
Kan jij vanaf de buiten kant zien wat voor nivo mensen hebben??

Maarja zal wel liggen aan mn nike's , lonsdale kleren en me hardcore muziek smaak :+

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:09

_Tivoli_ schreef:
lorenzolover: zo veel veren die dingen nou ook weer niet door hoor ;)
Het gaat gewoon om het hele voetbed,dat meer ondersteuning geeft dan een plat zooltje.Zeker voor kindjes.
Mijn dochter heeft trouwens geen Nike's toevallig, het was een algemene opmerking over schoenen.

En dus zwaar offtopic :o

gheghe jaaa dat dacht ik ook! maar een vriendin van me moeder is arts en die zei dat.

Eleionomae

Iney schreef:
Slaat nergens op, al vind ik ze heel lelijk. Me zus loopt er ook mee en vind ze totaal niet mooi bij meisjes. Ik denk dat het ook stoer doen is... ergens bijhoren.

Dat zou me overigens ook niets verbazen :)
Dat is net als met allstars, in het begin zag je ze nergens meer en tegenwoordig zie je iedereen er weer op lopen (en ja ik ook ;) en ik heb ze ook gekocht omdat ik ze bij vriendinnen zo tof vond)

melanie_h

_Tivoli_ schreef:
Nee Melanie,die schoenen doe je aan om te laten zien dat je maar een VMBO-ertje bent :)*

:')

Rennie89

Frouk schreef:
lifaya schreef:

Ik zeg alleen dat dat wel het stereotyp is wat hier rond loopt. Het woord dom hoor je mij niet in de mond nemen. Ik zeg alleen wat ik zie. Mijn broertje heeft havo gedaan en doet nu HBO en dat heb ik er ook bij verteld, juist om te tonen dat ik niet alleen die vmbo-ers noem ;)
Daarbij geef ik zelf les op het vmbo en weet ook wel dat vmbo-ers niet per defenitie dom zijn ;)

ik begrijp wat je bedoeld maar het kwam er nogal bot uit. Grootste gedeelte van de mensen die hier écht mee bedoeld worden hebben geen bepaald niveau van school, die vind je op zowel vmbo als VWO.. dus dat maakt egt niet uit. Meestal als ze volwassen worden stopt het, of word het erger. Het verschild ook per gebied. Ik weet dat je op het platteland meer boeren hebt die racistisch zijn mét nikes dan in Amsterdam, gezien daar bijna iedereen nikes draagt en niet rasistisch zijn. Het verschild dus per omgeving, en natuurlijk merk je het ook wel eens aan hun niveau, maar dan kun je niet zeggen da het een steriotype is,

Sorry voor mijn warige verhaal, kan heel fout beschreven staan :') ben niet egt wakker :P

Eleionomae

SamSter schreef:
Frouk schreef:

jij oordeelt toch ook over vmbo/mbo omdat jij zulke serio type's zie rond lopen??
Kan jij vanaf de buiten kant zien wat voor nivo mensen hebben??

Maarja zal wel liggen aan mn nike's , lonsdale kleren en me hardcore muziek smaak :+

Omdat ik het meerendeel wat hier rondloopt ook bij mij in de klas heb zitten ;) Heerenveen is niet zo groot :+

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:10

Ik denk dat het komt dat Nike (vooral de Air-Max) vooral gezien wordt bij 'asiociale' jongeren of jongeren van een lagere opleiding. Dat deze mensen per definitie nergens terecht komen, dom zijn, of asosicaal, is gewoon niet waar. Zowiezo krijg je dan de vraag wanneer iemand dat is (buiten zijn schoenen om).
Het is een kledingstuk die het meerendeel draagt omdat ze het mooi vinden, niet om aan te tonen dat ze stoer zijn oid. Netzoals ik zweer bij m'n puma's omdat ik ze heerlijk vind lopen.
Je mag de nike's dan wel lelijk vinden, that's you're problem. Mijn puma's vind je misschien ook lelijk :+ So what's the deal?

Bij ons in de stad is wel een café die geen mensen binnenlaat met Nikies. Gevolg; iedereen op sokken naar binnen :+ Moet zeggen dat dit café wel vage regels heeft af en toe..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:11

Die allstars vond ik nou vreselijk :') niet zozeer egt lelijk, maar zoooo baggerslecht voor je voeten! Ik kon er niet mee lopen omdat het totaal geen stevigheid bied aan je voet en je er makkelijk doorheen kan gaan. Nikes daarintegen zijn superstevig met goede schoenzolen!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 15:11

Barmat schreef:
_Tivoli_ schreef:

Onée, ik ook! én ik ben VMBO-er, EN ik werk bij de Mac-Donald's, dus geen fatsoenlijke baan/opleiding, waar moet dat heeen!! :wow:

Eleionomae

lifaya schreef:
Frouk schreef:

ik begrijp wat je bedoeld maar het kwam er nogal bot uit. Grootste gedeelte van de mensen die hier écht mee bedoeld worden hebben geen bepaald niveau van school, die vind je op zowel vmbo als VWO.. dus dat maakt egt niet uit. Meestal als ze volwassen worden stopt het, of word het erger. Het verschild ook per gebied. Ik weet dat je op het platteland meer boeren hebt die racistisch zijn mét nikes dan in Amsterdam, gezien daar bijna iedereen nikes draagt en niet rasistisch zijn. Het verschild dus per omgeving, en natuurlijk merk je het ook wel eens aan hun niveau, maar dan kun je niet zeggen da het een steriotype is,

Sorry voor mijn warige verhaal, kan heel fout beschreven staan :') ben niet egt wakker :P

Ja, sorry als het bot overkwam, zo bedoel ik het iig niet. Jij begrijpt wel wat ik bedoel, dat scheelt al weer :P En ik woon inderdaad in het noorden des lands, dus het kan hier inderdaad heel anders zijn dan in het westen...

Tivoli

Iney schreef:

Ennuh... de mode volgens is niet ergens bijhoren? :7
Skinny jeans, jassen met grote knopen , Birckenstocks ... etc ?
Dus het feit van ergens bijhoren omdat je Nike's draagt is erger dan ergens bijhoren omdat je Skinny's aanhebt?

En er zijn hier tientallen die zeggen dat ze Nikes hebben omdat ze het mooi vinden,en niet omdat ze per sé bij een groepje rascistische gabbers turken na willen roepen :Z

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:12

Ik zie bijna alleen maar allochtonen met nike air max lopen :')