Spookhuizen in Nederland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:41

MoonChloe schreef:
misschien kun je eens een paragnost o.i.d langs laten komen om te checken wat er allemaal in je flat gaande is. Hij/zij kan ook vragen aan geesten om weg te gaan o.i.d

Net nadat ik die post had geplaatst klapte de decoder eruit, alsof er helemaal geen stroom meer op stond. De andere apparaten op hetzelfde stopcontact deden het gewoon nog. Het was toen precies 15.00u, de tijd dat ik altijd vertrek om mijn oudste van school te halen. Ik riep "ik vergeet haar heus niet hoor! :roll: " Toen begonnen de lampjes ineens te knipperen (in een andere volgorde dan dat ding bij een normale reset doet) en riep ik 'jaja, ik ga al!' en klapte mijn laptop dicht. Vrijwel meteen daarna deden alle lampjes het weer :=

Nou ja, ik heb er niet echt last van of zo, het is gewoon een beetje vervelend. Ze was manisch depressief en dat voel je soms nog een beetje in het huis hangen. Ikzelf dan niet zo heel bewust, maar vrienden wel.

Ik zit zelf een beetje in het spirituele wereldje en heb ook een vriend die dingen kan voelen en waarnemen. Hij heeft al eens aangeboden te proberen contact te maken, maar hij is nu even met andere dingen bezig. Zodra hij tijd heeft zal ik hem eens vragen hierheen te komen. :)

Siets

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:43

He bah Rock, dat soort dingen vind ik dus eng... Ik ben ook altijd bang dat wanneer je erover praat, je 'ze' juist oproept. Daarom durf ik er ook moeilijk over te spreken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:44

crossmonster schreef:
Ik vind alles wat oud is interessant !

Komop mensen, denk eens ff mee, waar is er in centraal nederland ergens een leuke spookplek, die je mag bezoeken.

Kasteel de tongelaer in Mill is gewoon geopend voor publiek, en zo zullen er hendig nog wel meer plaatsen zijn die gewoon geopend zijn :)

Die spooktoch in Amsterdam? Dat lijkt mij wel leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:46

crossmonster schreef:

Komop mensen, denk eens ff mee, waar is er in centraal nederland ergens een leuke spookplek, die je mag bezoeken.

Kasteel de tongelaer in Mill is gewoon geopend voor publiek, en zo zullen er hendig nog wel meer plaatsen zijn die gewoon geopend zijn :)

Het Solse gat waar al eerder over gesproken werd is erg leuk. Ik voel er niet echt geesten, maar er lopen wel leylijnen. Verder kan ik iedereen aanraden eens 's nachts een hunebeddentocht te maken. Wat je daar voelt is echt heel gaaf, wát een energie!! Overdag wordt het best wel verstoord door toeristen, maar als het er rustig is... wauw...

Ik heb ooit eens een hunebeddentocht gedaan, en toen kwamen we ook 's nachts over een kerkhof. Alles was heel rustig en vredig, behalve één graf. Die persoon was waarschijnlijk diezelfde dag nog begraven en daar hing echt een heleboel verdriet.

@ Siets, ik vind het niet eng :n ze heeft ons voor zover ik weet nog nooit kwaad gedaan :n

Ik heb trouwens wel eens een hand om m'n schouders gehad, maar volgens mij was dat iemand zijn gids, want ik was toen bezig met het lezen van een foto (wat ik tegenwoordig trouwens niet meer doe, voordat ik weer 10 PB'tjes heb :') ) en ik kon aan de persoon van wie de foto was beschrijven wat ik zag... Haar opa bleek er vlak voor zijn dood exact zo uit te hebben gezien... Dat vond ik wel een beetje freaky :=

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:46

In mijn eerste eigen huis was een meisje doodgegaan aan kanker, het meisje heeft zelfs op dezelfde school als ik gezeten hoorde ik en ik was er niet bang voor ofso. Wel gebeurde er vreemde dingen de gangdeur ging heel vaak vanzelf open (meerdere mensen hebben het gezien) en hij zit echt goed dicht als je hem dichtdoet, ik gaf gewoon altijd de tocht de schuld. Maar een x gebeurde er iets raars ! Ik had een kastje waar de deurtjes goed van sluiten en daar lag wat speelgoed van mijn zusje van 6 voor als ze bleef logeren oid dus ook een tupperwair bakje (met deksel) met van die strijkkraaltjes erin. Ik lag op bed en ik hoorde me toch iets raars! En ik dus naar de woonkamer en ik zie dan bakje op de grond liggen en alle strijkkraaltjes over de vloer heen, nou ik was wel echt heeeeel erg bang toen hoor... maar sins 2 maanden ben ik verhuisd dus ik hoef me geen zorgen meer te maken!

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:51

crossmonster schreef:

Het moet wel een beetje eng zijn he ! Dus niet een stomme rondleiding ofzo lijkt me. Maar met zn alle in het donker met zaklampjes en een videocamera een verlaten huis binnendringen }>

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:01

Leuk topic dit zeg! Ik vind dit soort dingen echt spannend, maar ik geloof het niet snel.
Ik ga even een stipje zetten, ben wel benieuwd met wat voor spookhuizen jullie komen ;).

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:02

Ik ga voor de rondleiding door een spookkasteel.

Ik voel me niet (meer) geroepen om kraakpanden in te gaan met zaklampje en video :n

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:02

Orbs vind ik zulke onzin, gewoon stofjes en/of vuiltjes voor de lens.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:03

Ja snap ik maar een rondleiding overdag is niet eng,,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:03

Ik vind ook niet dat je dat op zo'n sensatiemanier moet gaan opzoeken... Voelen is okee, maar waarom jezelf angst aan jagen voor zoiets? De meeste entiteiten zijn helemaal niet eng :n

Maarja, da's natuurlijk een tikje minder stoer dan zeggen dat je achterna bent gezeten door een soort Chucky

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:05

Het lijkt me ook geen goed idee om het echt op te zoeken, wanneer het gebeurt oké, maar toch lijkt het me nog best eng. Stel je voor dat je een meelifter krijgt die niet het beste met je voor heeft...

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:09

Kan dat ook gebeuren dan, ann_moi?
Het lijkt mij inderdaad veliger als je overdag ergens heen zou gaan, maar voor degene die een adrenalinekick willen hebben is 's nachts veel beter.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:11

Ik vind het raar dat je, orbs enzo niet kan zien.. maar op een foto/filmpje zie je ze gewoon xD

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:11

Meelifters kan je overal oppikken, maar wanneer je het opzoekt is de kans natuurlijk wel groter... ;)
Je moet vooral zorgen dat je jezelf goed afsluit dan maakt het niet uit, maar wanneer je heel emotioneel bent of heel bang kan je er meer voor open staan.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:19

Cayenne schreef:
Ik vroeg me af of er hier mensen op het forum zijn met een spookhuis in de buurt, of mensen die er een aantal weten? (En dan heb ik het niet over het soort spookhuizen die op de kermis staan of in pretparken :D :+ )
Niet dat ik er heen wil oid, maar een kennis van mij woont in Brummen en vertelde me onlangs over de "Spookboerderij van Brummen", oftewel een boerderij waarvan het hele dorp weet dat het er spookt.

Wat betreft de spookboerderij van Brummen: Een heleboel jaar geleden woonde een familie in de boerderij, en de boerenzoon wilde met een meisje trouwen uit het dorp. Zijn vader vond het meisje te min voor de jongen en er ontstond een grote ruzie. Omdat de zoon niet met het meisje mocht trouwen ging hij kapot van verdriet en hing zich op aan de Eik die vlakbij de boerderij langs de weg staat.

foto van de boerderij met op de voorgrond de eik.
Sindsdien schijnt het er flink te spoken en de boerderij staat al meer dan 50 jaar te koop, maar niemand durft het aan.

Citaat:
Niet ver van Voorstonden, langs de weg van Zutphen naar Brummen staat een markante oude eik, vlak bij een al meer dan een eeuw leeg staande boerderij, die men de Spookboerderij noemt. Rond 1840 had de zoon van de hier wonende boer verkering met een meisje, wat door zijn ouders te min bevonden werd.

Na een woede-uitbarsting van de vader over deze relatie heeft de zoon zich in januari 1841 verhangen aan de dikke eik. Sindsdien werd de boer achtervolgd door de geest van zijn zoon. De boer is ten slotte verhuisd en niemand durfde de boerderij te kopen, want het bleef er spoken. De tak wijst ook nu nog naar de boerderij, die nog steeds leeg staat.

Dit verhaal staat ook op internet trouwens en is overal te lezen :D
Onder andere hier: http://www.theghosthunter.nl/brummen.htm (met veel meer foto's en info.)
http://www.theghosthunter.nl/ Je kunt hier natuurlijk ook kijken of je er zelf een in de buurt hebt staan :')

Ik vind het toch best interessant en was benieuwd of er nog meer mensen zijn met een spookboerderij in de omgeving? (Alhoewel ik zelf niet in Brummen woon :D )
Volgens internet moeten er in ieder geval een heleboel spookhuizen staan in Nederland :)

ik heb er een filmpje van gevonden..

http://www.youtube.com/watch?v=ak8_qqAS ... re=related

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:25

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:30

kasteel heeswijk??spookt het saar??dat is een mooi kasteel overigens..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:31

Geen idee, op elk kasteel hangen uiteraard bepaalde energieen.

Ik vind ruines bezoeken ook ontzettend leuk hoor, daar niet van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:35

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-06-09 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:36

Hasd heel lang geleden een verhaal gelezen wat mij echt met mn mond vol tanden liet staan!!! ff opzoeken.

(edit)
Meetje22 @ [HK] rare lichtbol op foto Found it :), klein stukje naar beneden scrollen

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:39

Laurabyoux schreef:
Hier in de buurt is een oud ziekenhuis/verpleeg tehuis, die is nu gesloten omdat (bijna) alle patienten er zo snel mogelijk weg wilde.

Binnen ligt alles overhoop, bloed op de muren en zodra je in dat gebouw bent krijg je allemaal rillingen.
Hoor je voetstappen enzo, als je in de badkamer komt hoor je deuren kraken enzo.
Heel vreemd en het schijnt dat er ook een zwerver in woont die een paar steekjes los heeft (of maar 1 vast...)

Nou ben ik zelf niet zon persoon wat daar binnen komt, dus dit is wat ik gehoord heb...
Ik kan echt niet meer op de naam komen..

Volgens mij is het in groenendaal of bloemendaal of daar in de buurt..
Misschien dat iemand anders hier uit de buurt nog wel met de naam komt!

Ik ga dit zeker volgen ik vind dit altijd wel interessant!

bedoel jij niet het vroegere psychiatrisch ziekenhuis op de grens bloemendaal santpoort. het zit tegenover de ruine van brederode. Ik heb 2 jaar op dat terrein moeten werken, omdat onze afdeling met dementerende ouderen uit het ziekenhuis in ijmuiden moest. Ik kan je 1 ding zeggen als je in geesten gelooft. Daar is het echt eng!! wij hadden daar op elke kamer een bewegingssensor voor bewoners die valgevaarlijk zijn, deze stonden aan zodra die bewoner op de kamer was, als Dhr/Mevr dan beweegt komt dat op een telefoon door bij ons. alle kamers hadden gewoon een nummer. Zo hadden we een kamer, de achterste kamer, nummer 13, die heel lang leeg stond omdat we geen nieuwe aanmeldingen hadden. dagen lang is die sensor bij ons af gegaan op de telefoon, terwijl de sensor uit stond. technische dienst alles heeft er naar gekeken, maar was geen verklaring voor. Ook kregen we op een gegeven moment een kamernummer door waar geen eens zo'n sensor zat, was namelijk de spoelruimte (po-spoeler). Ook is het zo dat ik een keer op een collega stond te wachten voor een slaapkamer, toen ik opene in mijn ooghoek een zwarte schim zag. Er staat op het PZterrein ook een oude wassarette waar ik altijd langs moest rijden voordat ik naar me werk kon, heb er nog nooit iets gezien, maar het beangstigde me zeer als ik er langs moest. Het blijkt ook dat op dit terrein vroeger veel moorden en zelfmoorden zijn gepleegd.

Het ziekenhuis in IJmuiden waar de afdeling waar ik werkte eerst zat, het zeeweg ziekenhuis, was ook geen pretje. voordat het gesloopt werd liep er een bewaker met hond. Wij werkte op de 5e etage, op de 5e etage zat vroeger, toen het ziekenhuis nog volop draaide de kinderafdeling. De bewaker ging alle afdelingen af met zijn hond, eenmaal op de 5e etage wilde de hond absoluut niet uit de lift vandaan en hoorde de man allemaal kinderen huilen (dit zijn de verhalen iig die hier rond gaan).

Op de manege waar ik ben begonnen met paardrijden bleken ook geesten te zijn. Een aantal vriendinnen van mij hebben daar een meisje in een witte jurk gezien met een bos bloemen. Het bleek dat op de plaats waar de manege staat vroeger een kwekerij heeft gezeten waar blijkbaar een jong meisje is overleden. Ik heb het wel eens gehad dat ik met nog 2meiden aan het rijden was in de bak, verder was er niemand op de manege ook de eigenaar niet, we hadden de radio in de kantine aangezet op radio 538, opene horen we hele oude klassieke muziek, muziek die je nu absoluut niet meer hoort op de radio. Toen ging ie opene weer op 538 en daarna weer op de klassieke muziek, we hebben het maar laten gaan.
Ook is het een keer gebeurt dat er een aantal meiden op de manege bleven slapen, de eigenaar sliep hier ook, midden in de nacht word er in ene op de deur geklopt, dus de eigenaar gaat kijken, helemaal niemand, tot 2x aan toe werd er heel hard geklopt maar er was absoluut niemand buiten.

Ook bij crematorium westerveldt in driehuis staat ernaast een huis wat blijkt te spoken daar weet ik de verhalen alleen niet van.

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:41

Wat een enge verhalen allemaal. ;)

1 zo'n spookkasteel staat hier in de buurt. := Die in Mill. De Tongelaar.
Wist helemaal niet dat het daar spookte. Ben er een paar jaar geleden nog met een buitenrit langsgekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:47

het maakt mij niet uit waar we heengaan als het maar eng is! Dus het moet er wel spoken en het liefst savonds natuurlijk!