Zumba!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:10

Ik heb me net ingeschreven voor een proeflesje volgende week vrijdag, dus ben érg benieuwd :j Ben wel echt een danstype, dus ik denk dat ik het zeker leuk ga vinden. Bij ons wordt het trouwens gewoon bij de sportschool gegeven, ideaal :)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:48

Corelli schreef:
Ik heb me net ingeschreven voor een proeflesje volgende week vrijdag, dus ben érg benieuwd :j Ben wel echt een danstype, dus ik denk dat ik het zeker leuk ga vinden. Bij ons wordt het trouwens gewoon bij de sportschool gegeven, ideaal :)

Hier ook, vind dat erg fijn.
Nu Zumba ik 3x per week, straks als mijn vakantie voorbij is, red ik nog 2x ivm werk, dus ga ik 1x fitnessen

Joh, als je dansen ook maar een beetje leuk vind, vind je dit ook leuk :D Is gewoon dansen ( en zweten ;)) op vrolijk, opzwepende muziek :D

Corelli

Re: Zumba!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:57

Bij de sportschool geven ze het ook 3x per week, maar dat red ik denk ik ook niet :n Als het bevalt kan ik sowieso wel elke vrijdagochtend gaan :D

Ik doe zelf al buikdans en een vriendinnetje daarvan, zei dat ze ook veel buikdansbewegingen in Zumba herkende, maar dan "grover"..

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:15

Ik ga vanavond met enkele vrienden van de stal onze eerste proefles nemen in het fitnesscenter.
Hopelijk wordt het leuk :D

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:45

ik heb het besteld en doe het gewoon thuis :P
voordat ik mezelf eens naar een sportschool heb gesleept ben je wel 3 jaar verder :+

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:50

Eindelijk heb ik de dvd's! Ga vanavond beginnnen :D

Had al eens mee gespiekt bij een lesje en ik vind het geweldig!!! :D

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:51

Ik ga het doen samen met m'n moeder, tante, nichtje en nicht van m'n moeder :D

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:36

Ik ben juist terug van mijn eerste les in het fitnesscenter.
Ik vond het super tof. :D Het was vermoeiend maar de danspasjes waren gelukkig niet al te moeilijk.
Ik ga zeker een abbonement nemen in de fitness om meer naar de Zumba-lessen te kunnen gaan.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:38

Met zo'n DVD lijkt me dan weer helemaal niks :o Met een groep krijg ik toch meer stimulans om door te zetten en uberhaupt te beginnen :')

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:07

Ik heb al een tijdje een dvd van Zumba gedownload, maar vind sommige pasjes echt nog wel moeilijk.
Sinds een paar dagen heb ik een groot deel van dvd collectie gedownload en toch maar weer begonnen met de 'basic steps', anders wordt het nooit wat bij mij :P

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:46

Die dvd's zou voor mij geen optie zijn.
Dan zou ik ernaar kijken maar lang niet zo actief bezig zijn en meedoen als in de lessen...

Ik ga omkleden, want ik mag zo weer :D

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:52

ik vind het in de groep ook altijd het leukste en beste, ik krijg energie van de groep en de groep weer van mij :D

hebben jullie al resultaten behaald? dus afgevallen of lekkerder in je vel zitten?

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:59

Maar de dvd's zijn gratis (oke wel illegaal..) en je hoeft je huis niet uit..
Voor mij grote voordelen vergeleken met groepslessen }:0

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:38

Qua kosten scheelt het wel inderdaad, sport- dansschool kost je toch snel rond de 30 euro per maand en als je dan 1x per week gaat, is het erg prijzig :j
Maar het huis uit vind ik juist een voordeel! Thuis heb ik meer excuses om iets anders te gaan doen haha!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:54

ik ga ook maar eens een proefles doen. wil toch iets aan mijn conditie gaan doen en dansen vind ik erg leuk :)

wat voor kleren en schoenen trek je aan? ik heb niet echt sportkleding namelijk :o heb wel adidasjes, maar weet niet of dat zo geschikt is, haha

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:32

Ik vind de deur uit moeten juist wel een stok achter de deur.
Als ik thuis geen zin heb, nah dan niet. Nu heb ik 30 euro per maand betaald en vind ik het zonde niet te gaan...
Conditie verbeterd langzaamaan steeds een beetje, dus vind het ook zonde dan niets te doen...

@Lissy Ik heb gewoon een 3/4 broek aan, m'n zomernike's en een t-shirt aan. Geen ingewikkelde dingen, hoeft ook niet ;)

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:45

lissy gewoon sportkleding en schoenen met niet te grove zolen, liefste glad....adidasjes zijn prima mits niet te grof dan.....

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:49

Jaaa, hier nog een fan van Zumba :D
Vorige week tijdens de introductieweek in Leiden heb ik op het Universitair Sportcentrum een lesje Zumba gevolgd, en ik vond het zo leuk dat ik gelijk een sportkaart heb gekocht! Ben alleen echt absoluut geen danser, ik ben nu 19 en heb nooit van mijn leven gedanst, ben superhouterig en durf me niet vrij te bewegen. Dus ik hoop dat er geen spiegels in de zaal hangen :o

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:58

ik heb echt alleen nog maar positieve reacties gehoord, dus ik heb vriendje maar lief aangekeken en die is even een paar dvd'tjes aan het downloaden :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 06:17

Ik heb een paar weken terug de DVD's gekregen. Maar nu ben ik zwanger en durf er niet aan te beginnen. :o Het is nl niet goed om ineens sporten die je nooit deed te gaan doen..
Maar ik ga ze vanmiddag wel eens kijken, want dat heb ik ook nog niet gedaan. En misschien als het makkelijk is, toch een paar pasjes? :D Maar doe wel heel voorzichtig...

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:29

Ik ben gelijk goed begonnen, afgelopen maandag en dinsdag gedanst! Sommige pasjes zijn best pittig, Easy Beat 1 en 2 gaan wel maar 3.. poehhh dat is nog echt een ramp haha!

Echte workout heb ik nog niet gedaan, ben nog steeds de pasjes onder de knie aan het krijgen, maar ook dat is een workout van zo'n 50min :D

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:27

Megan_ schreef:
Ik ben gelijk goed begonnen, afgelopen maandag en dinsdag gedanst! Sommige pasjes zijn best pittig, Easy Beat 1 en 2 gaan wel maar 3.. poehhh dat is nog echt een ramp haha!

Echte workout heb ik nog niet gedaan, ben nog steeds de pasjes onder de knie aan het krijgen, maar ook dat is een workout van zo'n 50min :D

Hahaha zelfde hier! Ik heb de eerst 20min van de pasjes gedaan en daarna nog 10min van de total work-out, voor zover ik die pasjes kende :P

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:34

ik zag net dat ze het vanaf 15 sept ook op mijn sportschool gaan geven :D

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:04

Denk dat jij dan dezelfde dvd hebt als mij? :D Ik vind die ene van de reggeaton echt zo pittig, enig idee welke ik bedoel ;)

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:43

Nathalie schreef:
Ik heb een paar weken terug de DVD's gekregen. Maar nu ben ik zwanger en durf er niet aan te beginnen. :o Het is nl niet goed om ineens sporten die je nooit deed te gaan doen..
Maar ik ga ze vanmiddag wel eens kijken, want dat heb ik ook nog niet gedaan. En misschien als het makkelijk is, toch een paar pasjes? :D Maar doe wel heel voorzichtig...

als je gewoon met de basispasjes begint kan het niet veel kwaad! gewoon rustig opbouwen, half uurtje ofzo en dan steeds wat langer/intensiever. als je zwanger bent kun je veel meer doen dan je denkt, en bewegen is heel erg goed voor jou en je kindje!