wie geeft mij een skup onder de kont??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:59

Fijn dat het gesprek van de kinderbescherming achter de rug is en je je hart heb kunnen luchten.
kijk op zich vind ik het wel een beetej bedenkelijk dat een meisje van 10 veel alleen thuis is, zou persoonlijk voor een oppas zorgen, of een gastoudergezin.
Heb je daar al eens over nagedacht, krijgt ze toch de aandacht die een meisje van di eleeftijd nodig heeft.

maikeltje schreef:
Leuk zo'n cabriolet, maar wanneer je erin rijdt wanneer je weet dat het geld wat ie gekost heeft offers heeft gekost in de vorm van gebrek aan qualitytime met je kind, dan rijdt ie toch een stukkie minder lekker lijkt mij.

Wat een rare opmerking, slaat imo kant noch wal sorrie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:35

Een kind preventief naar een therapie sturen, zodat ze later geen last van jou leven heeft, vind ik ook een beetje een vreemde maatregel. Is het niet de bedoeling te zorgen dat ze 'nu' niet met de nadelige gevolgen van jouw drukke schema zit? Ik zou als de drukte zo aan blijft houden, toch zorgen dat ik iemand in huis kreeg, zoals de au pair die je eerder al aan gaf. En als zij niet naar het CHIO wil, iets met haar te ondernemen dat zij leuk vindt, nu je net zo'n hectische week hebt gehad en de KB ook nog, ik persoonlijk zou dan die vrije tijd aan mijn kind besteden.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:01

KiWiKo schreef:
Ik hoop zo te voorkomen dat zij op latere leeftijd last krijgt van "mijn leven"

Heel lief, maar dat bestaat niet, doet me denken aan een scène uit Friends waarin Monica en Chandler het over het krijgen van een kindje hebben: "And we are going to mess it up in our own specific way", daar ontkom je niet aan, hoe goed je het ook probeert te doen :').
Laatst bijgewerkt door luxx op 21-06-09 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Re: wie geeft mij een skup onder de kont??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:03

Ik denk dat de discussie over kind alleen laten maar in een ander topic moeten voortzetten.
Het zou poedersuiker zijn als dit topic door die discussie op slot gaat.
Wil namelijk ook nog wel even van KiWiKo horen hoe het dinsdag afgelopen is.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:47

Chiqa schreef:
Fijn dat het gesprek van de kinderbescherming achter de rug is en je je hart heb kunnen luchten.
kijk op zich vind ik het wel een beetej bedenkelijk dat een meisje van 10 veel alleen thuis is, zou persoonlijk voor een oppas zorgen, of een gastoudergezin.
Heb je daar al eens over nagedacht, krijgt ze toch de aandacht die een meisje van di eleeftijd nodig heeft.

maikeltje schreef:
Leuk zo'n cabriolet, maar wanneer je erin rijdt wanneer je weet dat het geld wat ie gekost heeft offers heeft gekost in de vorm van gebrek aan qualitytime met je kind, dan rijdt ie toch een stukkie minder lekker lijkt mij.

Wat een rare opmerking, slaat imo kant noch wal sorrie.

Hier bedoel ik mee dat ik uit de posten van Kiwiko ooit proef dat zij wat sommige dingen betreft wat materialistisch is ingesteld. Daar is niks mis mee, ook ik hou van mooie spullen, don't we all? ;) Hier is dus allemaal niets mis mee, maar het mag niet ten koste van je kind/gezin gaan omdat je dag en nacht moet werken om die spullen te kunnen kopen en/of onderhouden terwijl intussen je kind alleen thuis zit......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 00:01

cabrio is gekocht vanuit de opbrengst van de materiele verkoop van mijn vorige zaak :)

En ik werk veel, klopt ........... ook veel thuis, ik heb thuis een heel fijn kantoor, waar ik heel lekker in werk. Neemt niet weg dat als ik thuis aan het werk ben dat ik dan aandacht voor mijn kind heb....... Ik ben dan lichamelijk aanwezig, maar geestelijk niet.

De reden waarom ik Sanne preventief naar een therapeut stuur is omdat ik vind dat Sanne het twee jaar geleden enorm voor haar kleute heeft gehad. in een jaar tijd verloor ze oma, waardoor haar moeders leven radicaal veranderde ( en dus indirect de hare ook), moesten we verhuizen omdat ik ergens woonde waar de gemeente het liever niet had en er uiteindelijk gehandhaafd zou worden en ik dat niet wilde afwachten. En mijn relatie ging over met een man waar zij echt, echt helemaal blind van was. Ze moest naar een nieuwe school........ in een jaar tijd is ze alles verloren wat haar leventje stabiel maakte behalve mij.

En ik kan mij voorstellen dat dit best wel een impact heeft als je 8 jaar bent.

en dat bedoel ik met dat Sanne geen last moet hebben van mijn leven.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 00:04

Ikke :D
Skup naar bed jij :D :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 00:07

hihi ben er net uit :) :)

maar ik ga zo weer terug :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 00:09

Ik mag niet :P
Maar zorg wel dat je nog wat slaapt vannacht anders zijn jouw wallen morgen groter dan de mijne en dat kenne we niet hebbe....:D

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 00:21

O het topic is weer geopend............héél fijn, hou nl niet zo van open einde........moet ik weer zelf dingen gaan invullen!!

Ik zie dat de schoppen je ontzettend goed hebben gedaan, vertrouwen hebt in de controle a.s. dinsdag én een goed gevoel over hebt gehouden aan het gesprek met amk.

Volgens mij doe je het goed, ook met Sanne, iedereen laat wel eens een steek vallen thuis, al zal niet iedereen dit durven toegeven aan zichzelf, laat staan op een forum. Het fijne van toegeven is dat er dan ook ruimte ontstaat voor een oplossing!

Succes!

O ja, auto al rijklaar??????

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 00:23

auto was vrijdag klaar :) :) broer heeft hem meegenomen het weekeinde :)

Het hele koeldistributie systeem ???? moest vervangen worden......

ktsing! maar mijn vader was zo lief om de rekening te betalen :) :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 00:28

Oh, da's mooi werk.
Onze chauffeur heeft vorige week mijn v-snaren van de auto vervangen, die is vroeger monteur geweest :D
Hij hobbiet nog graag wat :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 00:42

Mindim schreef:
Een kind preventief naar een therapie sturen, zodat ze later geen last van jou leven heeft, vind ik ook een beetje een vreemde maatregel. Is het niet de bedoeling te zorgen dat ze 'nu' niet met de nadelige gevolgen van jouw drukke schema zit? Ik zou als de drukte zo aan blijft houden, toch zorgen dat ik iemand in huis kreeg, zoals de au pair die je eerder al aan gaf. En als zij niet naar het CHIO wil, iets met haar te ondernemen dat zij leuk vindt, nu je net zo'n hectische week hebt gehad en de KB ook nog, ik persoonlijk zou dan die vrije tijd aan mijn kind besteden.

ik heb hier even een tijd over na zitten denken......... en eigenlijk vind ik dat je gelijk hebt. Misschien ben ik in sommige opzichten wat egoistisch en daardoor wat makkelijk richting Sanne........

Deze neem ik zo mee naar bed :) en dan ga ik daar eens goed over nadenken.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 03:13

Deels gelijk, vinnik dan...........voor wat het waard is.

Heb in zelfde situatie gezeten, alleenstaand, eigen zaak, ook thuis kantoor, huishouden tussendoor, allemaal paard als hobby, een lastige hond en kinderen die je een goede opvoeding wilt geven............Het gaat allemaal wel maar je moet wel beschikken over een enorm organisatietalent, uithoudingsvermogen én een pedagogisch gen, dat laatste mis ik helaas dus dat heb ik dan als handicap.

De therapeut eens per maand vind ik helemaal zo gek nog niet, uiteraard moet dit dan geen vrijbrief zijn om zelf niet meer met een kind te communiceren over leuke en minder leuke dingen. Maar kinderen kunnen zéker als ze één ouder hebben ook de boel (onbewust) camoufleren. Het ene kind vraagt negatieve aandacht, het andere kind doet net of het alles best vind. Als ouder groei je mee met het gedrag van een kind, een goede therapeut prikt daar zo door heen, kan het met een ouder spiegelen. Of net andersom, weten dat je kind ergens tegenaanloopt maar zelf de vinger niet op de zere plek kunnen leggen dan is een goede therapeut ook geen weggooid geld.

Wél vind ik dat er idd een goede oppas/backup voor Sanne zou moeten zijn als jij er niet kan zijn, al kan ze makkelijk een uurtje alleen zijn. Ik had de stal, de buuf en een gastouder als backup. De woensdagmiddag en zondag werkte ik NIET, dat was meestal onze gezamelijke stal- shop- en uit eten dag. (mac %) ).

Maar ook ik ben een mens en wil voor mijn ontspanning ook weleens plezier hebben. En als ik dan bv naar het CHIO (eens per jaar) wil en de kids niet dan kies ik ook voor mezelf, gewoon omdat je dit nodig hebt om je op te laden voor de kids en het werk en al het andere wat moet. Soms is het dus nodig om egoïstisch te zijn...............

Balans zoeken tussen wat echt nodig is en wat minder van belang is, is zo'n beetje de moeilijkste klus die ik heb sinds mijn kinderen er zijn, juist omdat het ook weer per leeftijd en karakter kind verschilt. Dusse Kiwiko, SUCCES!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:42

Het is ook lastig. Ik moet soms ook eens de zaken weer op volgorde van belangrijkheid zetten. Mezelf eens in de kraag pakken, omdat zoonlief aan mijn broek staat te trekken om aandacht, maar mama heeft weer eens geen tijd. Niemand is wat dat betreft feilloos. Ik mis ook een pedagogisch gen, modder ook vaak maar wat aan naar mijn gevoel. Ik ben grotendeels van het jaar alleen, mijn man is op zee, wat dat betreft geen back-up thuis. Dus zoon gaat vaak naar opa en oma, zodat mams haar eigen ding even kan doen en weer de batterij op kan laden en ontspannen. Hij heeft ook geen broertjes of zusjes om mee op te trekken, als mams thuis met wat anders bezig is.
Tuurlijk moet je dan wel eens egoistisch zijn en naar het CHIO gaan, maar ik doelde meer dat het dit jaar op dit tijdstip, na deze hectische week, ik er voor gekozen zou hebben iets met mijn kind te doen en dan op een later tijdstip weer iets voor mezelf, dan maar een keer geen CHIO. Sanne heeft naar ik weet geen broertjes of zusjes in de buurt, maar is in haar up, dus als mams weg is, is ze alleen en misschien dat ze na deze week wel wat gezelschap had kunnen waarderen. Maar goed ik ken de situatie verder ook niet, ga alleen maar af op wat ik bij mezelf zie en wat ik er dan bij voel.

Misschien als er iemand is bij je in huis, op de momenten dat Sanne alleen is, jezelf ook wat rustiger op je werk zit Kiwiko en je je daar wat minder rot over voelt.

Materialistisch gewin heeft er niet zo veel mee te maken naar mijn idee. Dit is nu eenmaal je werk en er komt brood op de plank, das al heel wat tegenwoordig. Daar zitten voor- en nadelen aan. Die nadelen moetje voor jezelf en Sanne zo zien te goochelen dat het minder nadelig wordt en dat je er beiden toch tevreden mee kunt zijn. En als de nadelen wat beter te verkroppen zijn, worden de voordelen alleen maar mooier.

Even nuchter naar de boel kijken en prioriteiten stellen en misschien toch maar wat hulp in roepen, want alleen is het wel heel veel om te behappen en daarbij zelf ook nog een beetje te leven. Maar dat gaat je vast en zeker wel lukken.
Heb je geen medicijnen voor de benauwdheid, klinkt als soort van astma veroorzaakt door stress, kun je een puffer voor krijgen die op die momenten verlichting biedt. Ik heb er ook een, ben ook al een stresskip :D

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:06

Alleen maar omdat jij Kiwiko bent op bokt, wordt er coulant met je verhaal omgegaan. Maar al was dit verhaal van een minder bekende bokker dan was diegene finaal afgebrand.

In mijn ogen laat je hoe dan ook je kinder niet achter op een vakantiepark, ergens achter in een dorp, waar dus niemand kan zien wat er binnen gebeurd. Ja je hebt de buren, maar die hebben toch geen verantwoording over jouw dochter? Je laat haar toch ook niet in de avond alleen? Ze zegt dat ze het niet erg vindt, maar dit is al een compleet verkeerd tegen uit een kind van 10.

Je zou gewoon met je eigen bedrijf moeten stoppen, een normale baan moeten zoeken, een oppas/verblijf voor je kind en jezelf in therapie stoppen in plaats van andersom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:12

@Litterbox: Nou, dat vind ik wel erg overdreven hoor....Door zo te reageren bereik je niet dat mensen gaan nadenken, maar alleen dat ze boos worden. En trouwens, ik ken nog nauwelijks bokkers en weet al helemaal niet wie er "bekend" zijn en reageer gewoon met wat ik vind.

Een kind van 10 kan best een paar uurtjes alleen zijn, zeker als ze bij een probleem zo kan binnenlopen bij de buren. Alleen als het structureeld gebeurd, zoals het hier wel lijkt, dan zou ik toch iets anders regelen.
Zijn er niet een paar oudere meiden, of juist iemand die met pensioen is oid, die het leuk vinden om bijvoorbeeld 2x per week op te passen? Dan kan je zelf proberen om op die dagen extra uren te maken en de andere dagen wat eerder thuis te zijn.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:15

ff oftopic:

@Mindim, hé mijn vader was op zee, kapitein op de grote vaart. 4 x 5 a 6 weken thuis per jaar, toch altijd een onwijs goede band met hem gehad (jong overleden). Bij gebrek aan mobiel en internet, vroegah, ging het communiceren per brief en radio scheveningen! Mijn moeder stond er dus ook alleen voor, had wel dat pedagogische gen, zucht, helaas is zij al jaren overleden en kan haar niet om raad vragen. Dat mis ik nog het meest!

ON topic:
@Mindim, volgens mij zijn we het helemaal eens en idd was CHIO misschien dit keer op een ongelukkig moment.

@Litterbox, ze hoeft alleen maar de puntjes op de i te zetten wat betreft oppas/verblijf voor Sanne, daar hoef je het bedrijf niet voor aan de kant te schuiven, juist niet, ze werkt nl ook thuis. Wat is er mis met de buren :( ..............laat mijn buuf je maar niet horen, zij heeft zich ook altijd met liefde over mijn kids ontfermt. Zoals je kunt lezen zijn er wel meerdere, waaronder ik, die deze spagaat hebben gemaakt én weer opgelost. Meeste mensen durven er niet voor uit te komen dat ze ook fouten maken in opvoeding of iets dergelijks, Kiwiko wel. Met dat gegeven én dat ze overkomt dat ze anderen ook helpt, scheelt waarschijnlijk in de reacties. En eigenlijk hoort het ook zo te zijn, elkaar steunen, niet afbranden, wel kritiek en oplossingen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:17

Kim, er zit maar een ding op: als het op deze manier te moeilijk is, dan moet er structureel iets veranderen om het voorgoed weer makkelijker te maken. Hoe je dat moet doen, weet ik niet, maar het is ook niks waard om Sanne zoveel alleen te laten. Ik ben ook zo opgegroeid en het is niks waard. In deze leeftijd hebben ze veel meer aan een goede thuisbasis en die vind je niet bij een psycholoog. Het gaat er ook niet om dat Sanne er nu mee geholpen moet worden, maar je kunt niet voorkomen dat zij wordt zoals jij haar háár leven aanbiedt en daar zal ze zij mee moeten leren leven, maar die lessen komen dan pas later, niet nu. Een kind kan niet vooruit kijken, maar jij wel :).
Als nog uitleg: pb knop ;).

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:40

Litterbox schreef:
Alleen maar omdat jij Kiwiko bent op bokt, wordt er coulant met je verhaal omgegaan. Maar al was dit verhaal van een minder bekende bokker dan was diegene finaal afgebrand.

In mijn ogen laat je hoe dan ook je kinder niet achter op een vakantiepark, ergens achter in een dorp, waar dus niemand kan zien wat er binnen gebeurd. Ja je hebt de buren, maar die hebben toch geen verantwoording over jouw dochter? Je laat haar toch ook niet in de avond alleen? Ze zegt dat ze het niet erg vindt, maar dit is al een compleet verkeerd tegen uit een kind van 10.

Je zou gewoon met je eigen bedrijf moeten stoppen, een normale baan moeten zoeken, een oppas/verblijf voor je kind en jezelf in therapie stoppen in plaats van andersom.

Bekend of niet of sinterklaas of zwartepiet, interesseert mij geen biet!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:05

Het heeft er inderdaad voor een groot deel mee te maken dat Kim "boktbekend" is, dat er zo coulant mee omgegaan wordt. Daar ben ik van overtuigd.

Kim heeft er een zooitje van gemaakt en inderdaad wordt imo Sanne daar o.a. de dupe van.

Sanne wordt maar ff op therapie gestuurd dan heeft mammie er tenminste "alles" aan gedaan :n en er een goed gevoel bij :?

In april zou de tuin al klaar zijn zodat omwonenden op het terrein geen last meer van zouden ondervinden. Is nog niet gebeurd dus. :n

60000 aan rekeningen openstaan en een meervoud daarvan nog te innen? Yeah right. Dit komt ook niet van de ene op de andere dag.

Huis schoon maken wordt maar een keer in de zoveel tijd gedaan en ondertussen pocht Kim er flink op los wat voor een gewèldig bedrijf ze toch niet runt.

Je eigen privé bedrijf is de ineenstorting nabij.

Als je dan zoveel money hebt, zorg dan dat je een oppas voor Sanne hebt en je huis schoon blijft waar je kind in dient op te groeien.

En huur een kundige boekhouder in. Èn maak eindelijk die tuin eens klaar of nog beter: ga in een normale woning wonen ipv een vakantiewoning.

De capaciteiten om het allemaal goed aan te pakken beweer je iig in huis te hebben. ;)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:08

Soms moet een mens gewoon even klagen en zeuren.. soms moet een mens gewoon even oeh en aah horen..

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:12

Kim; Het is overduidelijk hoeveel jij van je dochter houdt; en dat je erkent dat jullie situatie niet ideaal is, is al iets wat maar weinig mensen toe zouden willen/durven geven. Respect daarvoor dus!
Voor wat betreft het vaak alleen zijn van Sanne; Een vriendin van mij was vroeger ook veel alleen thuis en als haar moeder wel thuis was, draaide alles om haar chaotische, egocentrische wereldje. Mijn vriendinnetje kwam materialistisch gezien niets te kort, er was meer dan genoeg geld en niets was te gek. Ik was daar als kind best wel eens jaloers op. Al die vrijheid die mijn vriendin had, lekker zelf bepalen wat je eet, welke tv-programma's je kijkt, enz. enz. Ook was zij al heel vroeg heel zelfstandig (ze moest wel), ze kookte, deed een boodschapje en haalde regelmatig de stofzuiger door het huis (en dan hebben we het over een meisje van 10). Ik verbaasde me er toen altijd over dat ze heel graag bij mij thuis wilde zijn. Ik mocht nooit wat (zo voelt dat dan he, als je 10 bent), mijn moeder was er vrijwel altijd en alles was altijd voorspelbaar en super regelmatig. Tot ze op een avond bij mij thuis was en we (zoals altijd) stipt om 20.00u aan de koffie zaten (wij een chocomel en een koekje natuurlijk). Met zijn allen op de bank en GTST op de televisie. Ze slaakte een enorme zucht en zei: "Wat is dit toch heerlijk, allemaal samen op de bank, lekker je verhaal kwijt kunnen en elke dag weten dat er iemand is." Dat heb ik toen toch wel goed in mijn oren geknoopt en sindsdien waardeer ik het "Libelle/Margriet-gehalte" van mijn ouders veel meer. Zeker nu mijn vriendin en ik allebei begin dertig zijn en het belang van een stabiele jeugd meer zichtbaar wordt in relatie tot een eigen kinderwens. Ik kan niet wachten mijn eigen veilige nestje te creeren terwijl mijn vriendin niet aan kinderen durft te beginnen omdat ze bang is dezelfde fouten te maken als haar moeder...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:13

slimmerik schreef:
KNIP

Nogmaals: }:0
Bekend of niet of sinterklaas of zwartepiet, interesseert mij geen biet!

Ik ben iemand die echt mijn bek wel opentrekt hoor...
Soms ben ik het eens met KiWiKo, maar wij zijn het ook weleens heel erg oneens geweest.

Ik heb al laten weten dat ik het ook niet ideaal vind.
Maar ook heb ik laten weten dat je misschien een ander topic moet openen en daar die discussie in moet gaan starten.
Maar volgens mij ben jij niet zo slim als je naam doet vermoeden.
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 22-06-09 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:13

NonaWen schreef:
Soms moet een mens gewoon even klagen en zeuren.. soms moet een mens gewoon even oeh en aah horen..

Inderdaad, klopt, maar Kim vraagt om een skup.... en die kan ze krijgen }>