(te?) vroeg kinderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:25

Ik ben 21 jaar en mijn vriend 26 jaar.
Wij willen op dit moment allebei nog geen kinderen.
(Niet bewust zwanger raken bedoel ik dan)
Ik wil zowiezo nog een aantal jaren naar school.
Maar mocht ik perongeluk zwanger raken dan zou ik het misschien wel willen houden als mijn vriend het ook zou willen natuurlijk!
Jonge of oude ouders? als een kindje maar veel liefde krijgt en een fatsoenlijke toekomst tegemoet gaat dat vind ik veel belangrijker. :)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:32

Suzanne F. schreef:
WillemYntJee schreef:
Een vriendin van mn moeder is 50 en in december bevallen van haar 2e kindje (dochter is nu 9)

Dit vind ik echt niet normaal. Dan lijk je echt oma achter de kinderwagen...
Ik vind een meid van 15 met een kind niet normaal maar dit ook niet...
Jeetje zeg, 50 jaar...

En daarbij ook nog alle risico's die zo'n zwangerschap voor moeder en kind meebrengt :n

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:34

WillemYntJee schreef:
Een vriendin van mn moeder is 50 en in december bevallen van haar 2e kindje (dochter is nu 9)

Dat vind ik op z´n zachts gezegd ook erg discutabel := ....

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:49

Ik heb eigenlijk niet echt een probleem met een koppel dat bewust kiest voor kinderen maar ik vraag me dikwijls af of er koppels zijn die misschien net iets te snel aan kinderen willen beginnen.

Ik heb 2 vriendinnen van mijn leeftijd (24 en 25) die beide al kinderen hebben, de ene heeft 2 kinderen waarvan de eerste er was op haar 19e en al zegt ze dat het 'gepland' was ben ik er zeker van dat het niet zo was. Haar toenmalige vriend heeft haar laten zitten zodra hij wist dat ze zwanger was en haar 2de kind is er zo'n dik jaar geleden bijgekomen van haar 'nieuwe' vriend en rara, ook die heeft haar laten staan. Ik vind het wel erg voor haar want ze heeft heel lang geen vaste job gehad en was helemaal alleen om voor die kinderen te zorgen maar aan de andere kant denk ik dan 'hoe kon je het zover laten komen dat je voor de 2e keer zwanger werd??'

Het 2e meisje is 24 en heeft haar eerste kindje, en volgens haar is het geen ongelukje, ze heeft wel een vriend die voorlopig nog bij haar is en hopelijk ook blijft maar ook die situatie is alles behalve ideaal: De jongen heeft geen werk en heeft enkel een werkvisum in België (hij is Roemeen, als ik me niet vergis) en het meisje heeft zelf geen werk en heeft gedurende haar hele zwangerschap gerookt en gedronken...
Als je nog niet de verantwoordelijkheid kan nemen om niet te roken en niet te drinken tijdens je zwangerschap, ben je dan uberhaubt wel klaar om een kind op te voeden????!!!

Als je dan aan kinderen begint vind ik dat er bepaalde voorwaarden vervuld moeten zijn: vast werk, vaste relatie, goede woonplaats met genoeg ruimte voor kinderen, financieel in staat zijn om een kind te onderhouden, etc...

Vrouwen van 50 die nog aan kinderen beginnen vind ik ook al zo.... ik weet het niet, ik denk dan 'wat als dat kind 20 jaar is, dan is z'n moeder 70... daar stel ik me echt vragen bij hoor.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:10

Brando090309 schreef:
Als je dan aan kinderen begint vind ik dat er bepaalde voorwaarden vervuld moeten zijn: vast werk, vaste relatie, goede woonplaats met genoeg ruimte voor kinderen, financieel in staat zijn om een kind te onderhouden, etc...

Wat versta jij onder vast werk? Allebei een baan? Een van de 2 een baan? Maakt het uit of vader of moeder de vaste baan heeft?

Brando090309

Re: (te?) vroeg kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:15

Als dat wil zeggen dat ze financieel in staat zijn om het kind te onderhouden maakt het mij niet uit of 1 van beide een vaste job heeft... Als er maar 1 iemand is die in het levensonderhoud kan voorzien is het goed

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:46

Aranel schreef:
Haagsemeid schreef:
Ik ben dan wel niet zwanger maar hopelijk wordt 2010 ons jaar.
We hebben dan als ik zwanger wordt 8 jaar een relatie, wonen 3 jaar samen. Gaan april 2010 trouwen. Hebben 2 goede banen. Hebben een eensgezinswoning en zijn volgend jaar 24 en 25.
Prima toekomst

Niks mis mee toch :) Veel geluk alvast met je aankomende gezinnetje!

Dankjewel :o :D

DJCJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:11

Ik ben nu 28 jaar en 21 weken zwanger van me 3de spruit, ik was net een maandje 23 toen me oudste werd geboren. Ik vind het heerlijk om jong moeder te zijn. In het begin wel veel reacties gehad, je bent nog zo jong heb nog heel leven voor je bla bla bla. Als ik het over mocht doen zou ik er weer voor kiezen om jong moeder te worden!

Wel zou ik na me 30ste geen kindjes meer willen. maar dat is een ieder voor zich die de keuze moet maken. Sommigen willen niet voor hun 30ste.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 05:46

Ik krijg eigenlijk uit mijn omgeving juist fijne reacties. Niemand weet dat wij voor een kindje gaan (behalve mijn ouders en 2 vriendinnen) maar het komt van alle kanten. Laatst was ik op een feest waar nogal wat kleine kindjes waren en het begon al snel toen iemand zijn kleinkind aan me gaf 'kun je alvast oefenen', later was ik met een ander kindje aan het spelen, 'is dat niks voor jou? zo'n klein kereltje' en later zat ik met een ander op schoot, kreeg ik van 2 kanten reacties dat het me echt goed stond en dat ze normaal nooit zo blijft zitten enz enz, of ik er al eens aan gedacht had?!

Apart is het wel, ik heb nichtjes die 1 of 2 jaar ouder zijn zonder kinderen, met huis & vaste vriend, maar daar wordt het niet tegen gezegd. Ik denk dat ik gewoon een echt moedertje ben. :+ (vinden mijn vriendinnen ook)

Het liefst krijg ik nu mijn 1e kindje, en dan over een jaar of 5 mijn 2e. En denk dat ik er dan genoeg heb. ;) Dan ben ik dus 27 bij mijn laatste zwangerschap, en dat vind ik wel goed. :j
Ik zou er zelf ook niet voor kiezen om na mijn 30e nog zwanger te raken denk ik. Waarschijnlijk zal het dan ook nóg moeilijker zijn dan dat het nu is.

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 06:17

Mijn ouders hebben 7 kinderen en mijn moeder is 37 en mijn vader 42.
Wel allemaal onder de 15 hoor. Ik ben de oudste, en 15.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:08

Ik zou het liefste na mijn 30ste ook geen kindjes meer krijgen maar ja. Ik ben nu alleenstaande moeder en tegen de tijd dat ik iemand ontmoet en je dan toe bent aan kinderen ben je zo een paar jaar verder...
Maar goed, boven de 35 in ieder geval niet meer.

Een vriendin van me is nu 35 en wil graag kinderen maar haar vriend stelt het steeds uit. Wel sneu hoor.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:15

Niet na mijn 30ste, ben ik het wel mee eens. Nou is die keus al voor me gemaakt, ik kreeg de 2e op mijn 27ste (ben nu 30) en hier wordt het uberhaupt door risicozwangerschap erg moeilijk om er nog een bij te krijgen. Dat doen we dus ook niet meer. Het is 2x goed gegaan en 1x fout - dat willen we niet nog eens meemaken.
Ik denk ook dat ik nu de gebroken nachten etc. minder goed aan zou kunnen dan toen ik 23 was...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:07

odetteke schreef:
Suzanne F. schreef:

Dit vind ik echt niet normaal. Dan lijk je echt oma achter de kinderwagen...
Ik vind een meid van 15 met een kind niet normaal maar dit ook niet...
Jeetje zeg, 50 jaar...

En daarbij ook nog alle risico's die zo'n zwangerschap voor moeder en kind meebrengt :n

Wij vonden het ook een beetje apart mja als zij daar achter staan..
Kindje is geloof k wel gehaald met een geplande keizersnede en ze stond ook zwaar onder controle in t ziekenhuis.
Denk wel dat ze 'via de natuurlijke weg' :+ zwanger is geworden.

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:15

Heb niet alles gelezen, maar op je 50e alle kinderen de deur uit is niet zo moeilijk, stel je neemt kids rond je 30e, dan zijn die 20 als je 50 bent......... niet onvoorstelbaar neem ik aan! Die gaan dan soms idd de deur uit om bv te studeren. De man van mijn moeder is 53 en zijn kids, 22 en 24, zijn ook allebei de deur al uit!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:27

DaanxBien schreef:
pff ongelukje ongelukje
Je kunt toch de morning afterpil nemen?
ookal heb je onveilig een one night stand gehad of als je bv condoom of ander voorbehoeds middel heb vergeten ?
Of zeg ik nu iets raars!?? }:0

Zo jij denkt er wel erg makkelijk over!! Het is niet altijd zo dat het zo loopt.. anders zouden er vele mensen niet perongeluk zwanger zijn.
Ik was 1/2 dagen de pil vergeten en toen was ik waarsch zwanger geworden. Als ik het wist had ik nog de morning after pil kunnen nemen ja, maar het probleem was dat ik het niet wist. En ik denk dat veel mensen hetzelfde hebben.
Dus volgensmij snap je het niet helemaal? ;)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:38

Bovendien kan je ook ongemerkt zwanger worden zoals ik.
Toen we erachter kwamen was ik al 15 weken heen,en dan is een morning afterpil een beetje laat denk je niet? :D
En ja,ik heb de pil correct gebruikt en ben hem niet vergeten.

En over de doorrokende,drinkende moeders,ik denk niet dat dit iets met de leeftijd te maken heeft. 'Oudere' moeders doen dit ook,evengoed als de tienermoeders.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:41

DaanxBien schreef:
pff ongelukje ongelukje
ookal heb je onveilig een one night stand gehad of als je bv condoom of ander voorbehoeds middel heb vergeten ?

Nja, ongelukjes kunnen nog steeds gebeuren hoor. ;)
Laksheid daarentegen vind ik wel iets om over na te denken, door laksheid is m'n neefje geboren.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:49

Moelie schreef:
DaanxBien schreef:
pff ongelukje ongelukje

Zo jij denkt er wel erg makkelijk over!! Het is niet altijd zo dat het zo loopt.. anders zouden er vele mensen niet perongeluk zwanger zijn.
Ik was 1/2 dagen de pil vergeten en toen was ik waarsch zwanger geworden. Als ik het wist had ik nog de morning after pil kunnen nemen ja, maar het probleem was dat ik het niet wist. En ik denk dat veel mensen hetzelfde hebben.
Dus volgensmij snap je het niet helemaal? ;)

Maar als je weet dat je de pil bent vergeten, kun je dan toch al maatregelen treffen?
Dat noem k geen ongelukje hoor..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:49

Ik vind het ook wat anders als je door de pil heen zwanger bent geraakt of door laksheid om je pil niet te nemen.

In het tweede geval is het wat mij betreft geen ongelukje, maar dan kies je er bewust voor om risico te lopen om zwanger te geraken (of teminste, je kiest ervoor om niet na te denken).

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:10

Ik ken zelfs iemand die doodleuk aan de ghb zat terwijl ze zwanger was... miskraam.. echt ziek. dat was ook een " ongelukje" en ze was iets van 16..

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:16

Maar als je weet dat je de pil bent vergeten, kun je dan toch al maatregelen treffen?
Dat noem k geen ongelukje hoor..[/quote]

Zoals ik me kan herrinderen was ik 1 dag de pil vergeten omdat ik toen ergens anders sliep en 'm niet bijhad. Toen heb ik meteen die dag erna een extra pil genomen. Wist ik veel dat ik dan meteen zwanger zou raken! :?
Anders had ik echt wel de morning after pil genomen hoor.
En idd, er zijn ook een paar mensen die gewoon door de pil heen zwanger worden...
Prima dat jij het geen ongelukje noemt, maar je bent er niet bijgeweest en ik heb het er moeilijk zat meegehad. Alsof ik het allemaal expres heb gedaan.. En zoveel mensen vergeten welles een dagje de pil, dokter zei dat ik gewoon erg vruchtbaar ben en dat ik toen net in de cyclusperiode zat ofzoiets.. Iig een periode dat het eitje snel bevrucht word.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:18

BraveSpots schreef:
Ik vind het ook wat anders als je door de pil heen zwanger bent geraakt of door laksheid om je pil niet te nemen.

In het tweede geval is het wat mij betreft geen ongelukje, maar dan kies je er bewust voor om risico te lopen om zwanger te geraken (of teminste, je kiest ervoor om niet na te denken).

Achja, ieder zijn eigen mening. Ik weet iig zeker dat het van mij zeer zeker géén laksheid was. Anders had ik toch ook geen abortus laten plegen? Denk jij dat ik daar zelf voor had gekozen en het wou? Denk het niet.. was een zeer moeilijke tijd en de beslissing al helemaal dus laksheid?? Alsjeblieft zeg! Alsof ik de enige ben die 'm 1 dag eens is vergeten. Neem aan dat meerdere mensen het toch welles een dag vergeten, en ja.. ik werd toen toevallig meteen zwanger.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:22

Bizar, maar waar.. Bij ons in het dorp werkte een meisje in de supermarkt en die was 's ochtends op haar werk vreselijk ziek geworden. Vreselijke buikpijn etc. Dokter erbij gehaald en acuut naar het ziekenhuis gestuurd, ze was aan het bevallen en wist niet eens dat ze zwanger was! Te laat voor morningafterpil ;) Bizar verhaal, heb het ook echt van haarzelf moeten horen voordat ik het geloofde. Ze slikte gewoon nog de pil en werd nog gewoon ongesteld. Wel werd ze dik, maar dat was ze al, dus dat vond ze zelf niet zo raar. Zelf denk ik dan van , je zal toch leven voelen in je buik of niet? Maarja..

Verder is er vorige week hier ook nog een meisje bevallen van 16 jaar. Ze weet niet eens wie de vader is, gaan de roddels..
Meisje zelf is er hartstikke blij mee, maar ik vraag me toch stiekem af hoe dat verder moet :=

Ik wil zelf pas rond m'n 26e kinderen.. Maargoed, dat kan je niet echt plannen. Nu alleen maar hopen dat die pil z'n werk doet de komende jaren, zoals afgelopen 2 jaar :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:22

Moelie schreef:
Zoals ik me kan herrinderen was ik 1 dag de pil vergeten omdat ik toen ergens anders sliep en 'm niet bijhad. Toen heb ik meteen die dag erna een extra pil genomen. Wist ik veel dat ik dan meteen zwanger zou raken! :?
Anders had ik echt wel de morning after pil genomen hoor.
En idd, er zijn ook een paar mensen die gewoon door de pil heen zwanger worden...
Prima dat jij het geen ongelukje noemt, maar je bent er niet bijgeweest en ik heb het er moeilijk zat meegehad. Alsof ik het allemaal expres heb gedaan.. En zoveel mensen vergeten welles een dagje de pil, dokter zei dat ik gewoon erg vruchtbaar ben en dat ik toen net in de cyclusperiode zat ofzoiets.. Iig een periode dat het eitje snel bevrucht word.

Dus dan heb je wel maatregelen getroffen, het bleek alleen niet genoeg te zijn dat is heel wat anders!
Maar dat vertelde je er net niet bij, dus ja dat kan k ook niet ruiken ;)

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:31

ik ben net 20 en mn dochtertje is nu bijna 4weken oud.
Ik vind dat je zelf goed moet nagaan of je er wel klaar voor bent en of je je kindje zekerheid kan bieden Qua geld/werk/liefdes plaatje.
als dat allemaal goed zit zou ik niet weten waarom niet?