Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Citaat:maar ja klant is koning..

Nagini schreef:Oude mensen vinden langzamer scannen juist wat fijner. Ook leuk als mensen boos worden omdat 'ik' hun chips plet. Ik schuif al alles precies zo dat er geen zware dingen op landen en nog geven ze mij de schuld. Zo ook eens een vrouw die zei dat wij altijd het brood deden pletten.. werd ze niet goed van..
Echt niet dat ik dan niet kan laten om te zeggen 'Ja mevrouw, dan had u het brood achter aan de band moeten leggen, want ik kan daar ook niets aan doen.'
)

.
zonnebloem18 schreef:Ik heb echt de grootste hekel aan klanten die een hele band vol boodschappen hebben, vervolgens niet inpakken en pas na het betalen beginnen met inpakken.
Achter ligt de band dus helemaal vol en moet de cassiere wachten om mij te helpen omdat het er niet meer bij past.

panache schreef:Mag ik vragen welke supermarkt dit is?
Ik heb er bij 2 gewerkt en die nemen geen 16jarige aan met een LWO opleiding ofzo..
Minstens VMBO TL, maar het liefste Havo/Vwo!!
Overigens kunnen klanten ook behóorlijk dom zijn en vreselijk irritant !

Zwerte schreef:Goh wat apart eigenlijk... TS opent een topic over dat ze zich ergert aan kassameisjes met een voorbeeld erbij, en gelijk 8 pagina's over klanten??? Ik snap heel goed dat het een wisselwerking is en er vreselijk veel asociale klanten zijn, maar daar ging het hier toch helemaal niet over??? Ik vind het sowieso geen geldig argument om daardoor maar chagrijnig achter de kassa te gaan zitten. Het is wel begrijpelijk dat het soms moeilijk is om vrolijk en behulpzaam te blijven maar sorry, daar kies je zelf voor als je dat werk gaat doen! En ja, ik heb zelf ook kassawerk gedaan. Altijd met een lach, goedemorgen en tot ziens, prettig weekend etc. Dat een klant niet zo vriendelijk doet of zelfs asociaal, vind ik nog geen excuus om dan maar zelf ook asociaal te gaan doen. Dat je die klanten misschien iets minder respectvol behandeld snap ik nog maar de volgende klant hoort dan weer een vriendelijke lach en goedemorgen te krijgen!
Ik kom het zelf ook best veel tegen, van beide kanten uiteraard. Ik kan me rot ergeren aan asociale klanten (terwijl ik dan zelf ook in de rij sta, kassawerk doe ik niet meer), geduld heeft men niet meer. En de talloze voorbeelden die hier langs komen zie je inderdaad vaak... cassiere op de schuld geven van weinig geld in de la etc. Echt niet normaal. Ik maak ook wel eens mee dat er wat mis gaat. Als ik zie dat zo'n meisje dan in de stress schiet, zeg ik ook altijd dat het niet uitmaakt, ik heb geen haast en zoiets kan gebeuren. Zoiets vind ik niet meer dan normaal maar zo gaat het jammergenoeg meestal niet.
Dan de andere kant, ik kan me kapot ergeren aan medewerkers en dan niet alleen achter de kassa. Bij onze kruidvat is het echt erg, ik heb daar nog nooit een glimlach of goedemorgen gekregen. Ze scannen stilzwijgend de producten, je krijgt het bedrag te horen en tasje en bonnetje moet je zelf om vragen. Dat vind ik dus echt NIET kunnen. Soms is een beetje doorwerken ook teveel gevraagd, mensen wachten maar hoor. Stel je voor dat je wakker moet worden en niet alles op je dooie gemak kan doen...
Ik zag laatst een medewerker van de mediamarkt, broek hing halverwege zn kont, liep als een halve gangster door de winkel. Wij vroegen om een bepaalde stereo, die wilden we hebben maar we konden de doos niet vinden. Hij kijkt, zegt alleen maar: ja die hebben we niet meer. En loopt doodleuk weer weg. Eh pardon???
Dus ik kan me ook echt kapot ergeren als mensen hun werk niet fatsoenlijk doen. Maar aan de andere kant ben ik dan ook een persoon die ook veel van de klanten verwacht...

barbara28 schreef:iK heb 5 jaar als cassiere (als bijbaan tijdens studie) en eigenlijk waren al mijn collega,s behoorlijk snugger. Waren eigenlijk voornamelijk studenten.
Persoonlijk ergerde ik me vaak aan de klanten, zoals eerder ook al genoemd. Niets terug zeggen. Ook heb ik wel eens een opmerking gehad " wat spreek jij je talen goed voor een cassiere" . Of een moeder die tegen haar kind voor mijn neus zei, kijk...daarom moet je nou naar school en wel een vak leren, anders kom je ook hier terecht.. en zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen..
silfie35 schreef:barbara28 schreef:iK heb 5 jaar als cassiere (als bijbaan tijdens studie) en eigenlijk waren al mijn collega,s behoorlijk snugger. Waren eigenlijk voornamelijk studenten.
Persoonlijk ergerde ik me vaak aan de klanten, zoals eerder ook al genoemd. Niets terug zeggen. Ook heb ik wel eens een opmerking gehad " wat spreek jij je talen goed voor een cassiere" . Of een moeder die tegen haar kind voor mijn neus zei, kijk...daarom moet je nou naar school en wel een vak leren, anders kom je ook hier terecht.. en zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen..
oh, die laatste is wel echt heel banketstaaf! Als niemand dat werk zou doen, kon die tang geen boodschappen doen.