Niet zo snuggere kassameisjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:36

Kort groeten voor de beleefdheid staat niet gelijk aan snauwen, waar haal je dat vandaan?

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:45

[citaat] :
En ik moet eerlijk zeggen: meestal zeg ik een korte „hoi“, flikker mijn spullen op de band en gooi ze weer in de kar, pin snel zodat er geen tijd verspild wordt aan geld tellen en aardig doen en ren met een kort „tschüß“ weer de winkel uit.
Laatst bijgewerkt door panache op 11-06-09 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:48

Waarom verspil je tijd als je 'normaal groet' ? ..
Op een normale toon :'hallo', of 'goededag' !

Stel in het dagelijks leven, jij begroet iemand vrolijk, de ander zegt 'kort snauwerige hoi' en dan verwacht jij altijd klantvriendelijkheid?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:13

Jij stelt "kort" gelijk aan "snauwerig", maar dit heeft niets met elkaar te maken. Net als wat je aanhaalt, dat zegt helemaal niets over de toon van mijn korte groet. Dat zegt meer hoeveel ik een hekel heb aan inkopen, niet dat ik kort en vriendelijk de cassiere begroet, om daarna zo snel mogelijk weg te wezen.

Ik wil gewoon geen tijd verspillen aan een vriendelijk praatje. En als je geen praatje maakt, of langer al 3 seconden besteed aan een groet, kan dat opgevat worden als onvriendelijk, als ik de reacties van de cassieres in dit topic zo lees.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:48

Citaat:
maar ja klant is koning..

juist en ik ben de keizer!

Ik werk op schiphol achter de douane in een bloemenwinkel. Ik heb dus wel ander volk dan jullie bij de AH of C1000.
Zo zijn de nederlanders altijd aan het zeuren dat het zo duur is. Gister weer zo'n stelletje..maar gelukkig was vriend lief zo goed om te zeggen "ja schat...maar we zijn hier wel op schiphol" Was ik even opgelucht hoefde ik dat niet te zeggen.

Het meest irritante is wel dat mensen je niet aankijken of terug groeten als je iets vraagt. Snap heus wel dat niet iedereen engels spreekt maar je kan heus wel met een vriendelijk gebaar laten blijken dat je geen intresse hebt.
Bellen is ook een veel voorkomend probleem of mensen met haast. Soms komen ze 15 minuten voor de gate sluit nog een bos bloemen halen en dan zeuren dat je moet opschieten.
Of dat ze het beter weten dan jij. Voor de USA moet je bv een certificaat op de bollen hebben en als je dat uitlegd en ze een doos in handen geeft zijn ze er nog steeds heilig van overtuigd dat je ze niet mag invoeren.

maar gelukkig heeft het werk meer leuke kanten dan minder leuke kanten.
En soms denk ik wel eens aan de uitspraak van een ex-stewardess : Het is waarschijnlijk de enige keer dat je ze ziet..dus ff doorbijten en dan doeggggg.

patserke

Re: Niet zo snuggere kassameisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:01

ik ga zo na de winkel:P ga eens oplette:P

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:30

Nagini schreef:
Oude mensen vinden langzamer scannen juist wat fijner. Ook leuk als mensen boos worden omdat 'ik' hun chips plet. Ik schuif al alles precies zo dat er geen zware dingen op landen en nog geven ze mij de schuld. Zo ook eens een vrouw die zei dat wij altijd het brood deden pletten.. werd ze niet goed van..
Echt niet dat ik dan niet kan laten om te zeggen 'Ja mevrouw, dan had u het brood achter aan de band moeten leggen, want ik kan daar ook niets aan doen.'

Of klanten leggen de tasjes helemaal achteraan en zeggen dan: wil je eerst de tasjes scannen?? Of klanten zetten de pakken achteraan en staan te wachten op het inpakken en zeggen dan tegen niemand: ja ik wil eigenlijk eerst de pakken hebben... (zet ze dan vooraan :+ )

En de laatste: klanten die hun tasje op de band leggen en vervolgens alles er bovenop leggen en dan melden: wil je eerst het tasje pakken.... Echt hopeloos :Z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:53

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:59

Ik heb echt de grootste hekel aan klanten die een hele band vol boodschappen hebben, vervolgens niet inpakken en pas na het betalen beginnen met inpakken.
Achter ligt de band dus helemaal vol en moet de cassiere wachten om mij te helpen omdat het er niet meer bij past.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:59

Bij mij is het juist dat eerst alles ingepakt wordt en er daarna pas afgerekend wordt. Best vervelend voor de andere klanten als iemand zijn grote boodschappen op zijn gemak inpakt voordat er op het OK knopje van de pin gedrukt wordt. Heb soms de neiging om er zelf op te drukken :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:04

T topic gaat niet eens meer over niet-zo-snuggere-kassameisjes..

Maar over niet-zo-snuggere-klanten :+

Dat eerst boodschappen inpakken en dan pas betalen werkt echt op mijn zenuwen.. :(
Die denken echt dat ze alleen op de wereld zijn of zo..

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:17

mijn kassiere zei geen doei net...
mijn vriend die gooit altijd alles weer in de winkelwagentje. en ik haal de pinpas door en druk de code in en wacht tot ze klaar is. en dan krijg ik de bedrag te horen en druk ik op ok. en dan zijn we weg...

net zei de kassiere wilt u het bonnetje, ik nee dankje...
die bon rolt eruit en ik wachte op een doei ofzo..
ik zo uhh is alles goed nu.. ja hoor... okee doeii
ik wist dus niet wat ik moest doen

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:20

Whahah bij ons mogen zulke mensen niet eens achter de kassa, je moet een bepaalde opleidingsniveau hebben, en ze moeten van je verwachten dat je het kan. Anders mag het niet!

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:50

het was trouwens wel ik schat een 40 plusser haha

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:14

Ik ben binnekort ook een kassameisje O:) .
Maar ik moet eerst een soort cursus doen en ik zeg ook echt wel goededag en tot ziens. Heb daar namelijk zelf ook een hekel aan als ik boodschappen ga doen en de kassière zegt niets.
Ik zeg dan meestal expres als ik weg ga fijn weekend! O:)

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 06:46

zonnebloem18 schreef:
Ik heb echt de grootste hekel aan klanten die een hele band vol boodschappen hebben, vervolgens niet inpakken en pas na het betalen beginnen met inpakken.
Achter ligt de band dus helemaal vol en moet de cassiere wachten om mij te helpen omdat het er niet meer bij past.

Bij ons het voordeel, de vakkenvullers willen maar ál te graag een handje helpen met inpakken. En mensen met een volle kar nemen daar graag gebruik van. :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:21

Ja dat hebben we hier niet dus als iemand wacht met betalen tot de cassiere klaar is met scannen moet je nog zeker een minuut wachten tot het achterste deel leeg genoeg is om weer te beginnen.
Vooral oudere mensen hebben daar een beetje een handje van, soms help ik dan maar met inpakken als ze dat goed vinden.

Mensen die wachten tot ze alles hebben ingepakt en dan pas gaan betalen zijn ook wel vervelend.

De cassieres hier in het dorp bij de super de boer is niks op aan te merken behalve dan dat ik pas bij een nieuweling in de rij ga staan als ze er een tijdje werkt.
Iedereen zegt hoi fijne dag of fijn weekend vragen netjes naar passen en of je bonnen, zegeltjes of wat dan ook wil.
Hier bij de Aldi zitten echter 2 dames die echt niet kunnen lachen of aardig kunnen zijn heel vervelend kom er dus ook minder graag.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:26

Ik weet onderhand wel tegen wie ik gedag zeg als ik boodschappen ga doen. :j
Vorige week ik zeg gewoon gedag meisje scant noem het bedrag op, en ik gaf het..
Gisteren kwam ik legde de spullen erop betaalde en ging weg. :+
Geen gedag of iets kon er vanaf, lekker klant vriendelijkheid. :+
Al kan het me niet heel veel schelen, maar het is wel een irritatie omdat toen ik nog in de winkel werkte echt wel gedag móest zeggen. :P

Karnaval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:44

panache schreef:
Mag ik vragen welke supermarkt dit is :? ?
Ik heb er bij 2 gewerkt en die nemen geen 16jarige aan met een LWO opleiding ofzo..
Minstens VMBO TL, maar het liefste Havo/Vwo!!

Overigens kunnen klanten ook behóorlijk dom zijn en vreselijk irritant !

Dit bericht viel me echt even op, hier wil ik graag op reageren.
Ik heb op de middelbare school eerst basis gedaan, daarna ben ik naar Kader beroeps gegaan en zit nu op 't MBO.
En ben ik dom? Nee, ik kan best achter een Kassa zitten hoor.. Ik kan prima hoofdrekenen, want ik sta op zaterdag op de markt waar alles uit het hoofd moet gebeuren.
Iedereen heeft zo z'n kwaliteiten. Ik werk zelf met gehandicapten, en daar ken ik ook iemand van die bij een supermarkt werkt. Geweldig vind die het!
En ja, klanten moeten mischien wat geduldiger met 'm zijn, nou is dat nou zo erg?
Mischien bedoelde jij het bericht niet zo, maar bij mij komt het wel zo over..

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:51

Zwerte schreef:
Goh wat apart eigenlijk... TS opent een topic over dat ze zich ergert aan kassameisjes met een voorbeeld erbij, en gelijk 8 pagina's over klanten??? Ik snap heel goed dat het een wisselwerking is en er vreselijk veel asociale klanten zijn, maar daar ging het hier toch helemaal niet over??? Ik vind het sowieso geen geldig argument om daardoor maar chagrijnig achter de kassa te gaan zitten. Het is wel begrijpelijk dat het soms moeilijk is om vrolijk en behulpzaam te blijven maar sorry, daar kies je zelf voor als je dat werk gaat doen! En ja, ik heb zelf ook kassawerk gedaan. Altijd met een lach, goedemorgen en tot ziens, prettig weekend etc. Dat een klant niet zo vriendelijk doet of zelfs asociaal, vind ik nog geen excuus om dan maar zelf ook asociaal te gaan doen. Dat je die klanten misschien iets minder respectvol behandeld snap ik nog maar de volgende klant hoort dan weer een vriendelijke lach en goedemorgen te krijgen!

Ik kom het zelf ook best veel tegen, van beide kanten uiteraard. Ik kan me rot ergeren aan asociale klanten (terwijl ik dan zelf ook in de rij sta, kassawerk doe ik niet meer), geduld heeft men niet meer. En de talloze voorbeelden die hier langs komen zie je inderdaad vaak... cassiere op de schuld geven van weinig geld in de la etc. Echt niet normaal. Ik maak ook wel eens mee dat er wat mis gaat. Als ik zie dat zo'n meisje dan in de stress schiet, zeg ik ook altijd dat het niet uitmaakt, ik heb geen haast en zoiets kan gebeuren. Zoiets vind ik niet meer dan normaal maar zo gaat het jammergenoeg meestal niet.

Dan de andere kant, ik kan me kapot ergeren aan medewerkers en dan niet alleen achter de kassa. Bij onze kruidvat is het echt erg, ik heb daar nog nooit een glimlach of goedemorgen gekregen. Ze scannen stilzwijgend de producten, je krijgt het bedrag te horen en tasje en bonnetje moet je zelf om vragen. Dat vind ik dus echt NIET kunnen. Soms is een beetje doorwerken ook teveel gevraagd, mensen wachten maar hoor. Stel je voor dat je wakker moet worden en niet alles op je dooie gemak kan doen...
Ik zag laatst een medewerker van de mediamarkt, broek hing halverwege zn kont, liep als een halve gangster door de winkel. Wij vroegen om een bepaalde stereo, die wilden we hebben maar we konden de doos niet vinden. Hij kijkt, zegt alleen maar: ja die hebben we niet meer. En loopt doodleuk weer weg. Eh pardon???
Dus ik kan me ook echt kapot ergeren als mensen hun werk niet fatsoenlijk doen. Maar aan de andere kant ben ik dan ook een persoon die ook veel van de klanten verwacht...

Ik blijf altijd vriendelijk van buiten, maar als ik sommige klanten aan zie komen denk ik echt: o my god, heb je die weer. Maar gewoon altijd vriendelijk blijven! En dat snauwen naar de klanten vind ik niet normaal, je moet als kassier(e) gewoon vriendelijk blijven (ook al kook je van binnen). Ik was pas bij de dekamarkt, en dat mens dat zei niet eens tot ziens of fijn weekend, helemaal niks. Is toch niet zo'n grote moeite en mensen worden er vaak blij van.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:55

iK heb 5 jaar als cassiere (als bijbaan tijdens studie) en eigenlijk waren al mijn collega,s behoorlijk snugger. Waren eigenlijk voornamelijk studenten.

Persoonlijk ergerde ik me vaak aan de klanten, zoals eerder ook al genoemd. Niets terug zeggen. Ook heb ik wel eens een opmerking gehad " wat spreek jij je talen goed voor een cassiere" . Of een moeder die tegen haar kind voor mijn neus zei, kijk...daarom moet je nou naar school en wel een vak leren, anders kom je ook hier terecht.. en zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen..

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:56

barbara28 schreef:
iK heb 5 jaar als cassiere (als bijbaan tijdens studie) en eigenlijk waren al mijn collega,s behoorlijk snugger. Waren eigenlijk voornamelijk studenten.

Persoonlijk ergerde ik me vaak aan de klanten, zoals eerder ook al genoemd. Niets terug zeggen. Ook heb ik wel eens een opmerking gehad " wat spreek jij je talen goed voor een cassiere" . Of een moeder die tegen haar kind voor mijn neus zei, kijk...daarom moet je nou naar school en wel een vak leren, anders kom je ook hier terecht.. en zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen..

oh, die laatste is wel echt heel banketstaaf! Als niemand dat werk zou doen, kon die tang geen boodschappen doen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:00

ik vroeg een paar maanden terug bij de klanten service van de AH naar een bonuskaart.
moest eerst al wachten omdat de dame (meisje van 16 hooguit) aan te telefoon was met iemand anders en gezellig aan t kleppen was.. (over vakantie oid).. dus na ong 1.5 minuut oogcontact zoeken onderbreek ik haar met de vriendelijke vraag "zou ik misschien een bonuskaart aan mogen vragen?" (voor zover ik wist moest je daar je adres gegevens enz voor invullen).
meisje houdt 2 sec de telefoon van haar oor weg.. grijpt een bonuskaart uit een laatje, smijt (ja letterlijk) de kaart voor mn neus op de balie, werpt me nog een dodelijke blik toe, en gaat weer verder met telefoneren.

nou echt...ik stond even met mn mond vol tanden haar ongelovig aan te staren..

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:31

silfie35 schreef:
barbara28 schreef:

oh, die laatste is wel echt heel banketstaaf! Als niemand dat werk zou doen, kon die tang geen boodschappen doen.

nou precies, ik vind dat ook echt respectloos..

assy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:32

ik werk dan in een speelgoedwinkel en dan heb je ook kleine kinderen met veel kleine muntjes .. spaarpot is weer geleegd zeg maar...
maar dan moet je dat natuurlijk altijd na tellen...

dus er stond eens een lange rij.. en door de kises moesten we personeel minderen... dus met z'n 2e staan in de winkel ( en onze winkel is gelukkig niet groot. ) maar mijn collega had eindelijk pauze..
dus ik rustig tellen enz.. en die mensen in de rij echt vloeken dat ik dacht van hallo er zijn kleine kinderen in de winkel hoor...
dus ik mijn collega maar gebeld van kom maar naar voren want het is weer druk.. en alle mensen saggo tegen mijn collega doen van ja en waarom was jij achter als het druk was enz..
dan denk ik van mensen waar zijn we mee bezig..

of ze moeten even wacht want ik ben wat aan het in pakken en dan komt er een klant.. ja hup opschieten mijn parkeer kaart loop af.. dan denk ik van gooi er meer geld in..

dus kassa mensen kunnen we traag zijn maar klanten moeten ook een beetje respect tonen voor hun... zij werken ook zo hard als ze kunnen ze hebben ook maar 2 benen en 2 handen