Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Mannen blijven mannen en die duiken er zo op.
Kosta schreef:Ik hoop voor jullie dat jullie met de jaren niet wijzer worden. Maar de realiteit is anders als je twintig jaar verder bent is je mening over heel veel zaken veranderd en ik weet dat je nu denkt van niet, maar ik ben ook twintig geweest en dacht over heel veel dingen anders als ik nu doe. En toen ik twintig was dacht ik ook dat ik dat nooit of te nimmer zou veranderen. Laat ik het zo zeggen door schade en schande wordt je nog veel wijzer en moet je echt je mening gaan bijstellen.
Even heel simpel en logisch nadenken. Ik neem namelijk aan dat jij met je 23 jaar nog geen ervaring hebt met een relatie van 20 jaar, dus maak daar dan ook geen vergelijk mee. Echt je moet nog veel leren en vertrouwen is inderdaad een basis in je relatie, maar echt niemand is blind te vertrouwen in deze wereld. Dus ook zeker mijn man niet. Hij weet wel dat als ik ontdek dat hij vreem gaat of is geweest hij er bij mij niet meer inkomt. Dan jop ik zo die 20 jaar in de goot. En om mij heen heb ik ook zoveel relaties gezien waar alles kon, want ja je moet je vent toch vertrouwen. Helaas zijn al deze relaties inmiddels ook weer voorbij en hebben ze hele andere ideeen in een nieuwe relatie.
Maar dan nog moet iedereen het voor zichzelf weten hoor. Alleen is het wel zo dat als je in een relatie zit en jij voelt je niet prettig bij wat er gebeurd, je er wel over moet kunnen praten en uit moet komen. Je moet jezelf blijven en toch rekening met elkaar houden. Als jij of je partner iets doet waar je heel ongelukkig van wordt, wat is dan de opoffering om het niet meer te doen. Wanneer je heel veel van je partner houdt, dan zul je ook bepaalde dingen gaan laten zonder dat je dit erg vindt. Vindt je dat wel erg, dan moet je er goed over nadenken of dit wel de juiste relatie is waar je in zit.
sflj schreef:niemand kiest voor mij en bepaald wat ik wel en niet mag. En ik bepaal dat ook voor niemand! Kom op zeg, we leven niet in de middeleeuwen!
sharoontje schreef:Ts; Ik vind dat jij nogal een beetje teveel vertrouwen in hem hebt. Ik zou het echt niet pikken als mijn vriend bij andere meisjes slaapt? Waarom niet? Het gaat om het princiepe, alleen al de gedachte dat hij bij een ander meisje slaapt..
Mijn vriend had het bij mij niet gered daarmee, en als hij het daar niet mee eens was, tja dan toch een andere vriendin zoeken
Karin schreef:Als ik zeg dat ik dit een dijk van een uitspraak vind:Anoeska schreef:Mijn vader zegt altijd "je moet het kooitje open zetten, want het vogeltje moet blijven zitten omdat 'ie het zelf wil, niet omdat het deurtje dicht is"
...dan is wel duidelijk wat ik vind.
Polivy schreef:Ik vertrouw tot het tegendeel is bewezen. Ik vind het oneerlijk om iemand te veroordelen op basis van ervaringen met anderen. Gaat ie toch vreemd, dan is het heel poedersuiker, maar dan is het niet de man voor mij. Maar iets verbieden, zover zou ik het nooit laten komen. Daar doe ik gewoon niet aan. Natuurlijk moet je er over kunnen praten en rekening houden met elkaar, maar op het moment dat ik heel ongelukkig word van het feit dat hij ergens anders slaapt dan bij mij, of wanneer ik zelf bijna niet slaap als ik weet dat hij bij iemand slaapt die toevallig van het vrouwelijk geslacht is, gewoon omdat dat beter uitkomt, dan ga ik bij mezelf te raden waar het fout gaat en wat ik daar aan kan doen. Want dan ligt het probleem ook bij mij en niet alleen bij hem. Ik wil mijn partner de vrijheid geven om zijn eigen ding te doen. Vind het belangrijk om eigen vriendschappen te onderhouden en zelfstandig dingen te doen. Ik wil de ander daar niet in beperken en verwacht ook niet dat de ander dat bij mij doet.
sharoontje schreef:Ts; Ik vind dat jij nogal een beetje teveel vertrouwen in hem hebt. Ik zou het echt niet pikken als mijn vriend bij andere meisjes slaapt? Waarom niet? Het gaat om het princiepe, alleen al de gedachte dat hij bij een ander meisje slaapt..
Mijn vriend had het bij mij niet gered daarmee, en als hij het daar niet mee eens was, tja dan toch een andere vriendin zoeken
dicenbalt schreef:Ja, maar hoe weeeet je of er iets gebeurd op zo'n avond dan?
Citaat:Ik denk dat je ergens wel heel blij moet zijn met zo'n jongen, want anderen zullen allang gezegd hebben: 'Daag meid, ik ben 21 en ik weet zelf ook m'n grenzen wel..Zoek het maar uit!' Ik zal er nog een keer heel goed over nadenken en hem echt gewoon vertrouwen. De kans dat dit altijd een punt blijft in jullie relatie is volgens mij erg groot. En een puntje kan al snel oplopen tot probleem.
Zwitsal schreef:En ja, misschien stoot je een keer hard je neus, maar is dat niet beter dan maar leven met het idee "als ik hem laat gaan, gaat het misschien wel mis".
(ik persoonlijk zou daar niet tegen kunnen)
dwaallicht schreef:dicenbalt schreef:Dat vogeltje wil sowieso niet in dat kooitje, deurtje open of deurtje dicht hoor, waarom zouden er anders kooitjes zijn.
Tja dat heet nou beeldspraakkooitje wel of kooitje niet doet er weinig toe..
dwaallicht schreef:sharoontje schreef:Ts; Ik vind dat jij nogal een beetje teveel vertrouwen in hem hebt. Ik zou het echt niet pikken als mijn vriend bij andere meisjes slaapt? Waarom niet? Het gaat om het princiepe, alleen al de gedachte dat hij bij een ander meisje slaapt..
Maar dan ben je volgens mij toch bang dat er dingen gebeuren zodra hij alleen is met een ander meisje. En alleen zijn met andere meisjes is onvermijdelijk, er doen zich vanzelf wel situaties voor, je kan niet altijd bij hem zijn. Lijkt me heel lastig voor jezelf om zo weinig vertrouwen te hebben dat hij jou de leukste vindt!
Kosta schreef:sflj schreef:niemand kiest voor mij en bepaald wat ik wel en niet mag. En ik bepaal dat ook voor niemand! Kom op zeg, we leven niet in de middeleeuwen!
Heb je ook gelijk in, maar je in een relatie zit je met zijn tweeën en is het toch ook wel heel fijn om rekening met elkaar te houden en als jij die ervaring van 20 jaar hebt, dan lieg je als je dat niet doet.