Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
fietsen minimaal 1 uur per dag. _Inge schreef:Janine , zoals jij het nu schrijft komt toch veel beter over dan hoe HC het doet,
het is toch niet nodig iemand op zo'n manier toe te spreken.
Ze zal veel meer hebben aan jouw post dan aan zo'n nietzeggende opruiende post van HC.
En ja het is correct dat ouders de eetgewoontes van de kinderen in de gaten houden, maar het gaat vooral om de manier waarop,
dit moet altijd met liefde en respect gedaan worden, en die opmerkingen zijn niet respectvol vind ik.
overigens, ik heb in mijn tienerjaren anorexia gehad daarna ben ik ook aangekomen in mijn zwangerschappen en dit is er na jaren ook weer terug af, ben 1.63 ong en weeg 50 kg en liefste wil ik er nog af hebben.
Op deze manier praten ze een eetstoornis aan, en dit is niet fijn en zo enorm moeilijk om volledig van te genezen.
een tip voor de TS: Be Proud (dit is een nummer wat pas uitgekomen is en super mooiff reclame maken he
)

Blue_Eyes schreef:@Janine1990: Ja, dat was inderdaad tegen jou. Wat je zegt is waar, maar het kan niet andersom gezien worden. Het is dus zo dat stevige mensen een boller gezicht hebben. In je eerdere post stel je echter dat je kunt zien dat TS te zwaar is, omdat ze een bol gezicht heeft. En dat is wat bij betreft quatsch.
Huertecilla schreef:Gefeiliciteerd meid!!!
Overgewicht is schadelijk voor de gezondheid en in onze ark van overvloed een epidemie die de volksgezondheid in de westerse maatschappij behoorlijk bedreigd.
Jij valt nog onder de zorg, onder de verantwoordelijkheid van jouw ouders. Jouw gezondheid is hun verantwoordelijkheid en overgewicht schaadt jouw gezondheid. Het is hun PLICHT jou op overgewicht te wijzen.
Heel goed om te lezen dat er ook ouders zijn die begrijpen dat jou meer/ongezonder laten eten dan goed is, geen goede zorg is.
Jouw verhaal is jouw perceptie en daar kan niemand een mening over vormen of ze te veel nadruk leggen of het wellicht beter anders aan zouden kunnen pakken.
Als je zelfstandig woont en in je eigen levensonderhoud voorziet kan je hierover je eigen beslissingen nemen. Zelfs dán echter is het de ouderlijk ´plicht´ om je op ongezond gedrag te wijzen. Dan echter is het joúw verantwoordelijkheid, nu is de die van hen.
Nogmaals, gefeliciteerd!
hc

lifaya schreef:ik fiets in de zomer gewoon op een mauntainbike, een echte van dobermann ofzoiets. Ik doe die dan altijd op de zwaarste mode, en fiets dan door bossen etc. Laatst heb ik ook nog gefietst in Lunteren (gen ede) dat is waar we dus elke zomer heen gaan. Onwijs mooie omgeving waar je mooie foto's kan maken. Ik ben een echt natuurmens en vind het heerlijk om door de wekeromse zand te fietsen of gewoon doelloos door de polders. Ik kan wel uren fietsen als het mooi weer is, ik vind het egt leuk, alleen moet het weer wel te doen zijn, dus niet dat het pijpenstelen regent dat ik dan 2 uur ga fietsen.
Over mijn eetpatroon, ik ontbijt met een broodje, en een sapje (fruit zonder toegevoegde suiker, gewoon puur) en middag eten probeer ik nu wel iets te eten, en dan avondeten en dan rond 10 uur een boterham. dus niet extreem. Ik snoep ook bijna niet ofzo
Maar je moet wel weten dat ik aan de medicijnen zit. Voor degene met een kind die ADHD heeft zullen het wel herkennen. Ik zit aan de medicanet, dat is een andere dosis dan concerta dat gebaseerd is op ritalin. Medicanet werkt ca 8 uur en je eetlust verdwijnt hier door dramatisch, dus meestal eet ik pas wat als het uitgewerkt is, wat dus meestal rond 8 a 10 uur is.

Janine1990 schreef:Een gezond BMI ligt tússen 19 en 25.
Dat is een ongelooflijk brede marge! Als je dan ook over die marge heen gaat, vind ik dat je op moet letten voor je gezondheid!
....
De opmerkingen wat betreft je verantwoordelijkheid die HC maakt, ga ik volledig in mee![]()
En nog een toevoeging, blijkbaar kan jij geen verantwoordelijkheid dragen voor je gewicht, want je ouders moeten je er op wijzen...
Janine1990 schreef:lifaya schreef:ik fiets in de zomer gewoon op een mauntainbike, een echte van dobermann ofzoiets. Ik doe die dan altijd op de zwaarste mode, en fiets dan door bossen etc. Laatst heb ik ook nog gefietst in Lunteren (gen ede) dat is waar we dus elke zomer heen gaan. Onwijs mooie omgeving waar je mooie foto's kan maken. Ik ben een echt natuurmens en vind het heerlijk om door de wekeromse zand te fietsen of gewoon doelloos door de polders. Ik kan wel uren fietsen als het mooi weer is, ik vind het egt leuk, alleen moet het weer wel te doen zijn, dus niet dat het pijpenstelen regent dat ik dan 2 uur ga fietsen.
Over mijn eetpatroon, ik ontbijt met een broodje, en een sapje (fruit zonder toegevoegde suiker, gewoon puur) en middag eten probeer ik nu wel iets te eten, en dan avondeten en dan rond 10 uur een boterham. dus niet extreem. Ik snoep ook bijna niet ofzo
Maar je moet wel weten dat ik aan de medicijnen zit. Voor degene met een kind die ADHD heeft zullen het wel herkennen. Ik zit aan de medicanet, dat is een andere dosis dan concerta dat gebaseerd is op ritalin. Medicanet werkt ca 8 uur en je eetlust verdwijnt hier door dramatisch, dus meestal eet ik pas wat als het uitgewerkt is, wat dus meestal rond 8 a 10 uur is.
En je verkondigde eerst dat je niet sportte!
Ik vind je wel lekker actief, met je ATB!
Let wel, veel mensen denken dat ze met 1 keer per week sporten goed bezig zijn. Zo zijn er mensen die één keer per week gaan fitnessen. Dat is compleet zinloos, wil je iets aan je conditie/spieren etc doen, moet je minimaal 2 á 3 keer per week sporten.
Je hoeft overigens niet per se paard te rijden, tennis is een superleuke sport! Hardlopen in de zomer 's ochtends om zeven uur is ook zalig! Helaas kan ik dit niet doen, door mijn knieën (krijg last van vocht in mijn knieën, gigantisch dikke knieën etc.), dus als je gevoelige knieën hebt, NIET DOEN! Deze week zul je waarschijnlijk minder fietsen, het waait gigantisch en de lucht dreigt constant. Althans, hier in het noorden. Je vader is erg actief, misschien heeft hij een crosstrainer of zo'n halve fiets (weet naam niet meer).
Verder zou ik 's avonds om 10 uur geen boterham meer nemen, maar bijvoorbeeld een knackebrod met een plakje kaas.
Ik ben wel een ADHD figuur, maar heb geen medicatie. Probeer alleen ondanks je eetlust wel te eten op gezette tijden.
Misschien creëer je hier wel eetlust mee. Immers, als je honger hebt, en je lang niets eet, gaat het vanzelf wel over. Althans, bij mij wel
daar hebben wij er 2 van.