Wat stemmen jullie op 4 juni?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:34

Asielzoekers krijgen toegang tot werk en onderwijs als de toelatingsprocedure langer dan een half jaar duurt.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 18:37

Dat was wel één waar ik nog steeds over nadenk. Opzich vind ik het wel logisch dat ze mogen studeren en werken, dan doen ze ook wat, maarja, als ze worden uitgeprocedeert...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:38

Heino schreef:
Asielzoekers krijgen toegang tot werk en onderwijs als de toelatingsprocedure langer dan een half jaar duurt.

Helemaal mee eens, van niks doen wordt niemand beter en krijg je alleen maar rottigheid. Als de asielprocedure wordt afgewezen gaat zo'n persoon toch wijzer weer naar huis. Dan kan je het als ontwikkelingshulp op individuele basis zien.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:39

ja ik vind dat namelijk hartstikke lang, een half jaar. als de regering niet wil dat ze hier blijven , dan moeten ze ze meteen weer uitzetten, niet jaren er over doen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 18:39

Anne_GTI schreef:
Heino schreef:

Helemaal mee eens, van niks doen wordt niemand beter en krijg je alleen maar rottigheid. Als de asielprocedure wordt afgewezen gaat zo'n persoon toch wijzer weer naar huis. Dan kan je het als ontwikkelingshulp op individuele basis zien.

goede opmerking, ik ben alleen ook bang dat ze denken dat ze meer rechten krijgen als ze nu straks wel ineens mogen werken en studeren tijdens hun procedure

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:41

Frouk schreef:
goede opmerking, ik ben alleen ook bang dat ze denken dat ze meer rechten krijgen als ze nu straks wel ineens mogen werken en studeren tijdens hun procedure

Als je vooraf de spelregels goed opsteld hoeft dat zeker niet zo te zijn.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:41

en welke rechten hebben ze dan niet volgens jou? hier blijven ofzo? want dat is natuurlijk op te lossen door duidelijkheid te bieden. zo lang het nog niet duidelijk is of je hier mag blijven mag je studeren/werken hier, en als daarna blijkt dat je weer weg moet, dan is het afgelopen :)

Zaina

Re: Wat stemmen jullie op 4 juni?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:43

maar ik ga er vandoor, ik krijg vierkante ogen ;)
eet smakelijk allemaal!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 18:44

Zaina schreef:
en welke rechten hebben ze dan niet volgens jou? hier blijven ofzo? want dat is natuurlijk op te lossen door duidelijkheid te bieden. zo lang het nog niet duidelijk is of je hier mag blijven mag je studeren/werken hier, en als daarna blijkt dat je weer weg moet, dan is het afgelopen :)

Kijk maar eens naar die langslepende procedures van de afgelopen jaren.. Dat zegt opzich al genoeg, dat gezinnen hier al lang zaten, en dachten dat ze ingeburgerd waren en mochten blijven terwijl niets zeker was. rechtzaken etc etc.. nee ookal is het niet duidelijk, mensen gaan proberen mazen in de wet te vinden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:45

Gewoon alle Turken terug naar Marokko (zei een buurman ooit..) en AL onze problemen in NL zijn opgelost.

Zoiets?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:47

Ik vond het ook een lastige, omdat je alsnog investeert in die mensen, zonder dat je weet of ze er uiteindelijk iets aan hebben (ik bedoel, leuk dat je Nederlands kan spreken in Nigeria, maar je hébt er vrij weinig aan :+)
Maar aan de andere kant vind ik het ook niet echt een optie dat mensen minstens een halfjaar aan het niksen zijn :) Dat kost de staat ook heel veel.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 18:48

Arabesk schreef:
Gewoon alle Turken terug naar Marokko (zei een buurman ooit..) en AL onze problemen in NL zijn opgelost.

Zoiets?

Zijn dat asielzoekers? De meeste inmiddels niet meer volgens mij

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:50

Zaina schreef:

Om zich permanent in Nederland te vestigen en aanspraak te maken op ons sociale vangnet met uitkeringen en verzekeringen. Als in de uitspraak van de rechter beslist wordt dat iemand geen recht heeft op asiel kan diegene verder geen aanspraak maken op de BV Nederland. Daarnaast vind ik dat je onderscheid moet hebben tussen europeanen en de rest van de wereld. Voor mensen uit andere westerse landen buiten de europese unie zouden dezelfde regels van toepassing moeten zijn als mensen die uit economisch belang uit een arm ontwikkelingsland hun heil in Nederland zoeken.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 18:51

Als ik niets over het hoofd heb gezien heb ik nog niemand horen zeggen dat die stemt op CDA of PVDA? Is daar misschien ook een reden voor?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:54

Heino schreef:
Ik vond het ook een lastige, omdat je alsnog investeert in die mensen, zonder dat je weet of ze er uiteindelijk iets aan hebben (ik bedoel, leuk dat je Nederlands kan spreken in Nigeria, maar je hébt er vrij weinig aan :+)
Maar aan de andere kant vind ik het ook niet echt een optie dat mensen minstens een halfjaar aan het niksen zijn :) Dat kost de staat ook heel veel.

Waarom zou dat perse een cursus nederlands moeten zijn? Als iemand een opleiding tot bouwvakker volgt en netjes stenen leert metselen heeft ie daar overal ter wereld profijt van.

Mijn moeder heeft daar een nog andere kijk op; die wil iedereen aan de schop hebben zodat ze een zinvolle daginvulling hebben en 's avonds te moe zijn om rottigheid uit te halen. :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:57

Ja ok, maar vaak spreekt men als asielzoeker enkel de taal van het land van herkomst. En Nederlands spreken lijkt me toch wel cursus nummer 1 die je hier gaat doen als je hier wilt wonen :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 18:59

Heino schreef:
Ja ok, maar vaak spreekt men als asielzoeker enkel de taal van het land van herkomst. En Nederlands spreken lijkt me toch wel cursus nummer 1 die je hier gaat doen als je hier wilt wonen :)

Ja want waar kom je fatsoenlijk aan het werk als je de NL'se taal niet enigsinds beheerst?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:00

Frouk schreef:
Als ik niets over het hoofd heb gezien heb ik nog niemand horen zeggen dat die stemt op CDA of PVDA? Is daar misschien ook een reden voor?

Ik ben het op een heel aantal punten niet met hun stellingen eens mbt europa(oa. rol tweede kamer). Al zou ik eerder PVDA stemmen als CDA.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 19:02

Anne_GTI schreef:
Frouk schreef:

Ik ben het op een heel aantal punten niet met hun stellingen eens mbt europa(oa. rol tweede kamer). Al zou ik eerder PVDA stemmen als CDA.

Nee ik ook niet, ik kies ook bewust voor SP of D66, en begin steeds meer richting D66 te kantelen, maar ik vind het opvallend in de Nederlandse politiek toch nog steeds de twee grootste partijen, maar in de Europese politiek hier nu iig een beetje achtergesteld.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:03

Frouk schreef:
Heino schreef:

Ja want waar kom je fatsoenlijk aan het werk als je de NL'se taal niet enigsinds beheerst?

Dan kom je op de plaatsen terecht waar je met je handen moet werken en niet met je mond. Daarnaast is er ook nog een engelse taal die het grootste gedeelte van de wereldbevolking als tweede taal beheerst.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:04

Ja ok, maar met het oog op "wachten op beslissing of je in Nederland mag blijven" vind ik dan toch wel dat Nederlands de 1e cursus/opleiding moet zijn :)

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:05

pharagirlke schreef:
Ik zit in België en stem Vlaams Belang :)
Ik denk dat dat bij jullie overeenkomt met de VVD...

Waarom in godsnaam?

Misschien brengt dit je tot inkeer...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 19:07

Ik moet zeggen dat het soms ook best pittige standpunten zijn. Ik heb geloof ik ook ruim een half uur over de test gedaan via stemwijzer.nl
Ik lees nu nog eens door wat D66 vind en ik geloof dat ik serieus op D66 ga stemmen :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 19:08

moeshie schreef:
pharagirlke schreef:
Ik zit in België en stem Vlaams Belang :)
Ik denk dat dat bij jullie overeenkomt met de VVD...

Waarom in godsnaam?

Misschien brengt dit je tot inkeer...

IK heb met PG daar via Pb ook al over gesproken. Voor mijn gevoel komen ze ook niet overeen en ik heb haar ook uitgelegd waarom, maar aan dit soort reacties hebben we nu niets. Daarbij mag iedereen kiezen wat die wil en ze heeft mij met gegronde redenen uitgelegd waarom ze op VB stemt :)
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 15-05-09 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:15

D66, heb ik landelijk ook gedaan afgelopen 2 jaar.