Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Asielzoekers krijgen toegang tot werk en onderwijs als de toelatingsprocedure langer dan een half jaar duurt.
Anne_GTI schreef:Heino schreef:Asielzoekers krijgen toegang tot werk en onderwijs als de toelatingsprocedure langer dan een half jaar duurt.
Helemaal mee eens, van niks doen wordt niemand beter en krijg je alleen maar rottigheid. Als de asielprocedure wordt afgewezen gaat zo'n persoon toch wijzer weer naar huis. Dan kan je het als ontwikkelingshulp op individuele basis zien.
Zaina schreef:en welke rechten hebben ze dan niet volgens jou? hier blijven ofzo? want dat is natuurlijk op te lossen door duidelijkheid te bieden. zo lang het nog niet duidelijk is of je hier mag blijven mag je studeren/werken hier, en als daarna blijkt dat je weer weg moet, dan is het afgelopen
Zaina schreef:en welke rechten hebben ze dan niet volgens jou? hier blijven ofzo? want dat is natuurlijk op te lossen door duidelijkheid te bieden. zo lang het nog niet duidelijk is of je hier mag blijven mag je studeren/werken hier, en als daarna blijkt dat je weer weg moet, dan is het afgelopen
Heino schreef:Ik vond het ook een lastige, omdat je alsnog investeert in die mensen, zonder dat je weet of ze er uiteindelijk iets aan hebben (ik bedoel, leuk dat je Nederlands kan spreken in Nigeria, maar je hébt er vrij weinig aan)
Maar aan de andere kant vind ik het ook niet echt een optie dat mensen minstens een halfjaar aan het niksen zijnDat kost de staat ook heel veel.
Anne_GTI schreef:Frouk schreef:Als ik niets over het hoofd heb gezien heb ik nog niemand horen zeggen dat die stemt op CDA of PVDA? Is daar misschien ook een reden voor?
Ik ben het op een heel aantal punten niet met hun stellingen eens mbt europa(oa. rol tweede kamer). Al zou ik eerder PVDA stemmen als CDA.
Frouk schreef:Heino schreef:Ja ok, maar vaak spreekt men als asielzoeker enkel de taal van het land van herkomst. En Nederlands spreken lijkt me toch wel cursus nummer 1 die je hier gaat doen als je hier wilt wonen
Ja want waar kom je fatsoenlijk aan het werk als je de NL'se taal niet enigsinds beheerst?
moeshie schreef:pharagirlke schreef:Ik zit in België en stem Vlaams Belang![]()
Ik denk dat dat bij jullie overeenkomt met de VVD...
Waarom in godsnaam?
Misschien brengt dit je tot inkeer...