Misselijke kunst van Tinkebell (Katinka Simonse)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:00

Hm ja als ik erover nadenk heb ik eigenlijk ook erg weinig leer in huis. Inderdaad ook een stoffen bank en stoel. En heb twee paar leren schoenen. De rest allemaal stof (zoals All Stars e.d.)

Alleen bij mn paard wel leren zadel, hoofdstel en laarzen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 17:01

oOoKellyoOo schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat wij als nederlanders zelf eigenhandig een kat mogen doden

Dit staat ook niet heel duidelijk geschreven las ik gister. Heb ook ergens gelezen dat een huisdier enkel door een DA uit z'n lijden verlost mag worden (dit dier leed niet eens). Waarschijnlijk is dat een voorstel geweest aan de kamer, maar hier in NL mag je alles doen met dieren.

Toekie schreef:
Eigenlijk is nog het meest schokkend, hoe die Tinkebell zich gedraagt... :=

Dat misschien ook ja... compleet respectloos naar de dieren toe.

Ik heb niet eens leren stoelen, heb twee zadels waarvan 1 Wintec, heb rubberen laarzen, kan niet zoveel bedenken wat van koe is gemaakt bij mij thuis.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:02

Ik ben bewust overgestap naar kunststof voor het paard :)
maar moet later wel leer in huis hebben ivm allergie...
Maar omdat ik qua schoenen en vlees nog niet de overstap heb gemaakt, steun ik die industrie nog teveel.

vuurneon

Re: Misselijke kunst van Tinkebell (Katinka Simonse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:03

Mijn mening over haar als persoon: vond het wel een beetje een vreemd geval... net of ze niet helemaal van deze wereld kwam zeg maar. Wat afwezig en gaf ook de verkeerde reacties op de vragen van de heren aan tafel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:04

Een depri kat kan wel lijden en hoeft niet altijd te genezen. Dus dit kan zelfs nog onder het kopje vallen: 'uit zijn of haar lijden verlossen' .

SinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:06

Welshcobfan schreef:
Ik ben bewust overgestap naar kunststof voor het paard :)
maar moet later wel leer in huis hebben ivm allergie...
Maar omdat ik qua schoenen en vlees nog niet de overstap heb gemaakt, steun ik die industrie nog teveel.

Er bewust mee bezig zijn vind ik al heel wat.. tegenover de gemiddelde Belg/Nederlander.
Je kan ook kiezen om vleesvermindereaar te worden he, of om enkel bio-vlees te eten.

Als iedereen een beetje zou doen, zouden we al een heel stuk verder staan.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:07

Toekie, nee dat niet, maar als je het beest toch doodmaakt kun het beter helemaal gebruiken :Y)
Quellian, de andere helft dan niet en is toch ook afgedankt (en je kunt ze ook niet allemaal meenemen)
Voor de rest ben ik het helemaal met Welshcobfan eens, zowel wat betreft het not done gedeelte voor degenen die al heel bewust met vlees bezig zijn als voor het gedeelte dat ik haar moeilijk kan veroordelen om wat ze doet zolang ik gewoon vlees eet en leren dingen gebruik.
Maar de mooiste oplossing is wel de al dode dieren nemen, dan maak je én een nuttig produkt én er heeft geen dier geleden voor het doel een nuttig produkt te maken. (maar dan wil ik er nog geen kattentasje..)

Fijn weekend allemaal, 'k ga naar huis, kat knuffelen..

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:07

Ik vinden kippen en koeien met katten vergelijk toch wel raar hoor. De typische boerderijdieren worden al weet ik hoe lang gebruikt voor consumptie en voor de huiden om de mens warm te houden.
Terwijl katten daarentegen(op landen als China ed. na) echt huisdieren zijn, gezelschapsdieren waar de mens van houdt. Dat is wat dit geval zo ziek maakt. Het hoort gewoon niet.

Ik vind het werkelijk waar bijzonder dat er mensen zijn die het kunnen begrijpen of het normaal vinden of het kunnen relativeren of wat dan ook.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:10

OMG!!!!! Dit is toch walgelijk! Ik vind dit niet normaal. Ik wordt er misselijk van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:10

Overstap vind ik nog te groot (omdat biovlees echt duur is), dus ik ben liever nog niet hypocriet en gewoon eerlijk :P
Kan wel zeggen oooh wat erg, maar ja... dat komt niet geloofwaardig over met mijn leren schoenen en leren handtas :=

Wie weet... als de rendac te weinig productiecapaciteit meer heeft dat dit een nieuwe markt word om dode dieren te gaan 'recyclen' :)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:13

Welshcobfan schreef:
Overstap vind ik nog te groot (omdat biovlees echt duur is), dus ik ben liever nog niet hypocriet en gewoon eerlijk :P
Kan wel zeggen oooh wat erg, maar ja... dat komt niet geloofwaardig over met mijn leren schoenen en leren handtas :=
Wie weet... als de rendac te weinig productiecapaciteit meer heeft dat dit een nieuwe markt word om dode dieren te gaan 'recyclen' :)

Het zou op mij wel geloofwaardig overkomen als je zou zeggen ooh wat erg, ook al zou je hele huis van leer zijn.

paint_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:13

Ik vind het wel echt een drastische manier om je mening (en toch ookwel een feit) duidelijk te maken... maar je ziet wel dat ze zo wel mooi de aandacht voor dit probleem krijgt ;)

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:14

ik heb het ook gezien gisteravond, echt bizar! Eng mens die vrouw als je zo koud zoiets doet en er dan een tas van maakt en dan ook nog eens geniet van de verontwaardigde reacties die je krijgt, als ik de politie was zou ik maar goed in de gaten houden of er niet plots mensen in haar omgeving missen voordat ze straks nog een stapje verder gaat in haar expirimentele kunstwerken.

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:14

edit

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:16

paint_angel: dat vind ik dus ook :)

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:16

ziek gewoon

en weet je wat pas eng is
ik had vanochtend een betoog met de stelling
straffen voor dierenmishandeling moeten omhoog..

;(

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:19

Tinkebell is al eerder besproken hier op bokt.
Haar doel is een statement te maken over hoe er (vaak) met dieren omgegaan word. of het gebruiksartikelen zijn.

Dat zij echt haar kat vermoord heeft, moet ik betwijfelen.als dit echt zo is vind ik het misselijkmakend.

Ze krijgt met wat ze doet in elk geval wel alle aandacht, hopelijk zet het mensen ook tot denken, al gaat deze manier erg ver!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:19

mistery: voor mij zou het dus erg hypocriet voelen :) Zolang ik de slechte industrie nog steun, vind ik het hypocriet van mezelf.
Volgens een encyclopedie zijn varkens, koeien een paarden ook huisdieren. (wel vreemde huisdieren) dus zo gek is het vergelijk niet. voor de 1 is een kat ook echt een gezelschapsdier, voor de ander alleen een praktische muizenvanger en in china is het een smakelijke maaltijd. Sja... t is maar net wat je zelf wilt.

(overigens hoef ik zelf ook geen tas van kattenvacht := )

Dit is wel haar manier van aandacht vragen voor een groot probleem, alleen nu nog hopen dat de overheid eindelijk eens wat doet.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:20

Nou, wcf, ik snap jouw argumenten wel, hoor. Ik vind het ook een vreemd mens, net alsof ze inderdaad niet helemaal wilde aarden.

Ik snap de statement ergens ook wel van die Mien. Wat ik gewoon echt niet snap is dat ze haar eigen kat de nek om heeft gedraaid. Ik snap gewoon niet hoe iemand dat kan. Had 'm dan in laten slapen, of gaf hem aan iemand met een boerderij waar het beest de ruimte heeft en niks meer met een mens te doen heeft.

Dat ze d'r eigen kat het nekje om heeft gedraaid (letterlijk gewoon, bah) blijf ik gewoon ontzettend luguber vinden, met of zonder statement. Daarbij maakt ze zich zelf schuldig aan iets waar ze eigenlijk voor pleit.

Nee, echt, ik blijf het walgelijk vinden. :(

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:23

@ welshcobfan, ik krijg er nog steeds de kriebels van, maar het is toch wel echt knap dat jij er zo nuchter over na kunt denken. Je bent toch een van de weinigen die het zo kan relativeren aangezien de meesten, waaronder ik dus , er gewoon met hun hoofd niet bij kunnen dat je zoiets kunt doen en dat er waarschijnlijk ook nog mensen zijn die zo'n tas kopen. Bah..

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:24

Ik vindt dit eng ziek en niet kunnen! Ik vdenk ook dat deze mevrouw op de een of andere manier ook ziek in haar hoofd is. Het lijkt me nogal gevoelloos en respectloos tegenover een diertje

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:27

hihi ik snap het alleen als aandachtspunt en als kunstvorm zeg maar: ik zou zelf ook absoluut niet met een tas kunnen lopen waarin je het dier nog kunt herkennen.
Ik kan er ook niet bij hoe je eigenhandig een dier kunt ombrengen (vissen bv is ook absoluut niet aan mij besteed :=) en dan er nog iets van kunt maken.

Ik kan alleen relativeren over het begrip: kattentas. :)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:29

Ik viel er net bij de herhaling gelukkig te laat in. Was het dat vrouwtje in het roze?
Vind het uber- ziek.
Mijn katten zijn overigens dol op hun speelmuizen met kattenbont...
:=

Luv_Them

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:29

Mijn eerste reactie is ook 'Ziek dit.', maar ik weet er het fijne niet van. Eigenlijk ook geen zin om me in zoiets gruwelijks te verdiepen.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:32

timokyana schreef:
Tinkebell is al eerder besproken hier op bokt.
Haar doel is een statement te maken over hoe er (vaak) met dieren omgegaan word. of het gebruiksartikelen zijn.

Dat zij echt haar kat vermoord heeft, moet ik betwijfelen.als dit echt zo is vind ik het misselijkmakend.

Ze krijgt met wat ze doet in elk geval wel alle aandacht, hopelijk zet het mensen ook tot denken, al gaat deze manier erg ver!

ze heeft het echt zelf gedaan, nekkie omgedraaid van dr huiskat...heb gister met veel verbazing zitten kijken naar dr..
wel zei ze erbij (toen het nadrukkelijk gevraagd werd) dat het diertje depressief was en zich daarbij ook tegen de muren aanwierp, dus in die zin heeft ze hem "geholpen".

ik snap haar "idee" maar vind het toch ziek ! daarbij vind ik het haast knap dat z e het voor elkaar heeft gekregen...of zou ze dan toch "gewoon" ziek in dr hoofd zijn....

bizar!