Sim0ne schreef:Ik denk dat het wel degelijk belangrijk is om hierover te praten, zodat de dingen die voor 'normaal' worden aangenomen voor allebei ook echt duidelijk zijn. Als mijn vriend vreemd zou gaan, zou ik hem niet eens zozeer de seks met een ander kwalijk nemen, maar vooral het feit dat hij niet eerlijk is geweest.
Voor mij is een relatie gebaseerd op vertrouwen en eerlijkheid. Als dat er niet is, dan is er in mijn ogen eigenlijk geen relatie. Het is je eigen lichaam, daarmee moet je doen wat je wil, maar geef je partner wel de kans (door eerlijk te zijn en erover te praten) om een keuze te maken. Als jij dus met een ander naar bed wil gaan, vertel je dat en dan kan je partner zelf kiezen of hij dat prima vind, of dat hij niet verder wil met de relatie. Dat vind ik een eerlijke manier van ermee omgaan. Doe je het stiekem, dan heb je dus geen respect voor je partner, en vind je het niet erg om die persoon te kwetsen.
Ik heb er zelf trouwens geen enkele moeite mee om monogaam te zijn.
Dat ben ik met je eens. Ik neem dan ook aan dat als mijn vriend daar ooit moeite zou mij krijgen (om dus monogaam te zijn) dat hij dat gewoon over praat met mij. En dat geldt omgekeerd ook.