Wat vind jij van de vrienden van je partner?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 14:21

holly schreef:
WOW :oo
Ik heb niet eens meer de moeite genomen om andersmans reacties te lezen want ik moet het even kwijt hoor.

Jij zal nooit, maar dan ook nooit, een vriendin van mij kunnen zijn.
Hoe walgelijk dat jij in elkaar steekt zeg. Jak.
Je loopt niet een klein beetje naast je schoenen, maar kilometers ver. :r

Ik wil slechts 1 ding tegen je zeggen.
Stap van je troon af en behandel iedereen gelijk. Alleen dan zul je plezier kunnen beleven met deze groep, vast hele gezellige, vrienden van jouw vriend.

Jij ook zeker niet van mij. Mensen die meteen op 1 post al genoeg gezien hebben. Hoe kortzichtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:27

holly schreef:
WOW :oo
Ik heb niet eens meer de moeite genomen om andersmans reacties te lezen want ik moet het even kwijt hoor.

Jij zal nooit, maar dan ook nooit, een vriendin van mij kunnen zijn.
Hoe walgelijk dat jij in elkaar steekt zeg. Jak.
Je loopt niet een klein beetje naast je schoenen, maar kilometers ver. :r

Ik wil slechts 1 ding tegen je zeggen.
Stap van je troon af en behandel iedereen gelijk. Alleen dan zul je plezier kunnen beleven met deze groep, vast hele gezellige, vrienden van jouw vriend.

Misschien was het verstandiger geweest om de reacties wel te lezen ;)

blackstar

Re: Wat vind jij van de vrienden van je partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:29

Holly, zoals andere mensen hier, ga eerst lezen en dan pas reageren. En zijn vele reacties geweest van de TS.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:34

Dat zal mijn mening niet veranderen. Iemand die zulke dingen met een serieus gezicht over andere kan zeggen, al is het maar 1 keer, vind ik de gene waar wat mis mee is, niet de mensen erom heen.

Ik vraag me echt af of jij het ook niet een heel klein beetje aso vind om te gaan roepen, ik ben slimmer want mijn niveau is HBO en de jouwe slechts LTS?
Of dat je zegt, pff caravan, ik wil niet minder dan een 4sterren hotel.
Etc, al de dingen die je opsomde in je begin post.
Schaam je je niet een beetje (boel) dat je dat gezegt hebt.
Of anders...schaam je je niet dat je dat soort dingen uberhaupt zegt?

Je zal best een leuke meid zijn, maar met zo'n ego, zou ik je lekker links laten liggen. Ik hou daar helemaal niet van.
Het kan niet zo zijn dat mijn hele huis vol zit met gezellige mensen, met verschillende karakters, verschillend van opleidingsniveau, verschillend van hobby etc en jij daar tussen zit met een verschrikkelijke air van, pfff ik doe mijn waffel niet open want ik moet jullie niet.

Ben eens eerlijk, ben je dat niet met me eens?
Zou het voor jouzelf ook niet veel makkelijker zijn als je je openstelt voor anderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:37

holly schreef:
Dat zal mijn mening niet veranderen. Iemand die zulke dingen met een serieus gezicht over andere kan zeggen, al is het maar 1 keer, vind ik de gene waar wat mis mee is, niet de mensen erom heen.

Ik vraag me echt af of jij het ook niet een heel klein beetje aso vind om te gaan roepen, ik ben slimmer want mijn niveau is HBO en de jouwe slechts LTS?
Of dat je zegt, pff caravan, ik wil niet minder dan een 4sterren hotel.
Etc, al de dingen die je opsomde in je begin post.
Schaam je je niet een beetje (boel) dat je dat gezegt hebt.
Of anders...schaam je je niet dat je dat soort dingen uberhaupt zegt?

Je zal best een leuke meid zijn, maar met zo'n ego, zou ik je lekker links laten liggen. Ik hou daar helemaal niet van.
Het kan niet zo zijn dat mijn hele huis vol zit met gezellige mensen, met verschillende karakters, verschillend van opleidingsniveau, verschillend van hobby etc en jij daar tussen zit met een verschrikkelijke air van, pfff ik doe mijn waffel niet open want ik moet jullie niet.

Ben eens eerlijk, ben je dat niet met me eens?
Zou het voor jouzelf ook niet veel makkelijker zijn als je je openstelt voor anderen?

Precies de reden waarom je de rest ook had moeten lezen ;)
TS heeft dit al lang uitgelegd, genuanceerd of eerlijk bekend

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:40

En nadat enkele bokkers gerichte en diepgegronde vragen gesteld hebben, is er een heel ander licht op dit topic gaan schijnen ;)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 14:43

Juist Caes' :j
Waarvoor mijn dank.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:45

Holly, jij bent geen haar beter dan hoe de TS in haar beginpost overkomt. Meteen oordelen aan de hand van haar 1e post is mijns inziens nog kortzichtiger dan iemand beoordelen op zijn of haar opleidingsniveau en als je verder had gelezen dan is de TS haar oordeel niet alleen geveld op opleidingsniveau, maar ook andere zaken.

Aangezien jij je goed genoeg voelt om aan de hand van 1 bericht iemand compleet de grond in te boren, wordt het misschien tijd dat JIJ van je troon afstapt en mensen fatsoenlijk 'uit laat praten', want je weet van de helft niets af.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:50

En die 'vrienden' van hem, die zijn er áltijd voor hem, bij voor- en tegenspoed? Of zijn het meer alleen maar een soort van stap-/ ouwehöer maatjes? Echte vriendschap, dat gaat toch veel dieper? Daarvan is af en toe lekker op stap gaan gewoon een onderdeel ofzo, maar daar zit toch wel meer diepgang bij?
Ik verbaas me er dus nogal over dat wat dat betreft jouw vriend en zijn vrienden zo verschillend zijn (of is dat toch gewoon een kant van jouw vriend zoals hij kennelijk is)? Want jij hebt kennelijk wel goede gesprekken en zit qua alles op hetzelfde level als je vriend maar schijnbaar heeft hij ook een heel andere kant? Want die twee werelden staan zoals je het hier schets mijlenver uit elkaar?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 14:52

Nou, hij heeft in mijn optiek dus geen goede gesprekken met ze. Het is alleen slap ouwehoeren en drinken. Serieuze zaken, als carriere en dergelijke, bespreekt ie met mij. En als er dingen niet lekker lopen, problemen zijn, bespreek ie dat ook met mij en zeker c.q. nooit met hen. Daardoor heb ik misschien ook wel het gevoel dat ik voor de "serieuze" zaken ben en zij voor de "fun". Wat weer impliceert dat ik geen fun ben...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:54

Ik heb alles doorgelezen.
Heb je weleens aan hem gevraagd of hij ook plezier met jou heeft/kan maken, omdat je impliceert dat jij geen fun bent omdat hij dat met vrienden doet.
Jouw implicatie kan ook betekenen dat hij wel plezier met jou heeft maar het is anders met jongens en dat je daar onzeker over bent.
Ik probeer het niet in te vullen hoor, vraag het alleen :)
Laatst bijgewerkt door C_arola op 24-04-09 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:55

Nou, dat je helemaal geen fun bent is misschien ver gezocht, maar waarschijnlijk vindt hij het gewoon leuk om soms dom te ouwehöeren en te zuipen en kennelijk houd jij daar niet van.

Ik geloof er heilig in dat er geen 2 personen zijn die naadloos op elkaar aansluiten en ergens gelukkig maar. Voor de dingen waarbij mijn vriend niet bij mij terecht kan, zoekt hij maar in een vriendschap :) Voorbeeld: vriend wil gaan sporten, ik peins er niet over, vriend gaat dit met een vriendin doen :D

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 14:58

C_arola schreef:
Ik heb alles doorgelezen.
Heb je weleens aan hem gevraagd of hij ook plezier met jou heeft/kan maken, omdat je impliceert dat jij geen fun bent omdat hij dat met vrienden doet.
Jouw implicatie kan ook betekenen dat hij wel plezier met jou heeft maar het is anders met jongens en dat je daar onzeker over bent.
Ik probeer het niet in te vullen hoor, vraag het alleen :)

Ja, goeie. Misschien wel. Moet ik eens doen. Ik denk dat ik misschien wel te serieus ben en niet "los" genoeg ofzo.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:01

Dat denk ik ook vaak van mezelf, terwijl dat niet altijd zo blijkt te zijn. Het uit zich dan alleen wel in onzekerheid terwijl dit helemaal niet terecht is.
Het kan gewoon zo zijn dat hij het leuk vindt om even helemaal nergens over te praten met vrienden en hij weet dat hij dat makkelijk kan doen bij die jongens.
Terwijl hij misschien liever andere dingen met jou wil gaan doen. En zo kun je zelf ook leuke dingen met je vriendinnen doen wat hij niks vindt.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:13

Ik ben het niet met jullie eens, dat nu Ilzas een beetje bijdraaid in haar gezegde, dat ik nu ineens moet gaan zeggen, oh maar dan is alles prima, je bent nu ineens weer een leuke meid.
Zo werkt dat niet natuurlijk.
Je kunt niet in een middagje van egotripper veranderen in een gemiddeld figuur.

Kijk je kunt wel zeggen, de vrienden van mijn vriend zijn het probleem en dan daarbij gooien dat de drank dat probleem veroorzaakt, maar dat is natuurlijk niet het gehele pakket.
Het lijkt mij eerder dat het probleem bij Ilzas ligt, die al zoiezo in een chago bui verdrinkt als alleen het woord vriend nog maar is gevallen.
Het heeft zo weinig zin om achteraan te beginnen, bij een bezopen vriend die in bed stapt en zo terug naar het moment dat hij van huis was gegaan.
Het begin is al daar waar Ilzas zich alleen nog maar bedenkt hoe verschrikkelijk ze die avond vind dat haar vriend op stap gaat.
Daar gaat het fout en daar zal dus begonnen moeten worden met fixen.

Dus al roep je nog zo hard hoe onopgeleid je iemand vind (ja ik heb gelezen), hoe vies je een caravan vind, hoe dom ze zijn etc. Zij hebben blijkbaar lol in hun leven, terwijl jij constant met jezelf in de knoop zit.
Dus bij wie ligt hier de kronkel? Niet bij jouw vriend, niet bij zijn vrienden, maar bij jezelf.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 15:17

Ik zeg nergens dat ik een caravan vies vind (een caravan is gewoon niet mijn idee van fun, comfort, vakantie of leuk) en ook nergens dat het niet aan mij ligt. Ook ontken ik niet dat ik (wellicht) met mezelf in de knoop lig.
Laatst bijgewerkt door Ilzas op 24-04-09 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:18

@ Holly: Vel jij altijd meteen aan het begin van een gesprek met iemand een oordeel? Op basis van één eerste uitspraak? Lekker kortzichtig ben je dan. Heb ik meer respect voor de TS die eerst een beetje kort door de bocht komt, maar dan eerlijk toegeeft dat er meer achter zit.

Volgens mij voel jij je een beetje aangevallen door dat onopgeleid stukje, want daar blijf je maar op terugkomen. Maar dat heeft de TS allang genuanceert, een aangegeven dat het daar helemaal niet aan ligt.

Dus even de oogklepjes af, alles lezen... of anders niet oordelen.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:20

Als je vriend behoefte heeft aan slap ouwehoeren en hij heeft vrienden "in die catagorie" dan is dat toch juist mooi?

Anders moest jij mee gaan om op lokatie te zuipen... :D

Persoonlijk heb ik ook uit een lopende vrienden; collega's die ik buiten werktijd zie, vriendinnen die niks met paarden hebben, paardenvriendinnen, vrienden en vriendinnen om mee te stappen -en zuipen-, etc etc. Niks mis mee imo.

Wel kan je natuurlijk afspreken met je vriend dat hij zich niet elke keer lam zuipt, maar dat is al te sprake gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:26

Ook ik ben irl een vriendin van Ilzas :)
En ten eerste, knap dat je een topic geopend hebt, want ik weet dat dat je 'ding' eigenlijk helemaal niet is.

Ik ken de vrienden ook, ben zelfs eens mee geweest op een verjaardag en ken ze tijdens avondjes stappen. En nee, mijn 'soort' mensen zijn het ook niet.
En dan heeft het inderdaad niet eens te maken met opleidingsniveau o.i.d. maar gewoon met gigantische verschillen in opvattingen. Over hoe je je leven zou 'moeten' inrichten, wat 'leuk' is, wat 'interessant' is etc. etc.

De vriend van Ilzas is een vreselijk sociaal mens, kan met veel soorten mensen opschieten en heeft een gemakkelijke babbel.
Ilzas daarentegen is gereserveerder, wantrouwender en zoekt andere kwaliteiten in vriendschappen. ( anyone bekend met Gooische Vrouwen... Claire :D )

Het grappige daarentegen vind ik dan wel, dat ik ook van de festivals/feestjes ben, ik kan ook goed lam worden en blow zo nu en dan ook nog eens. But i'm still her friend :+ :D
Wellicht ook iets om zelf over na te denken Ilzas, waarom accepteer je het van mij wel en van de vrienden van je vriend niet? ( en het feit dat je vriend er zich mee inlaat)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:34

Ik heb ook weinig met de vrienden van mijn vriend, ze zijn op zich wel aardig. Een aantal mag ik echt, een aantal ook niet.
Nog erger: de vriendinnen... ik heb jaren geprobeerd om me aan te passen aan hen, maar het werkt gewoon niet. We hebben weinig overeenkomsten, niets om over te praten.
Bovendien wonen zij allemaal in het dorp waar ze allemaal vandaan komen, wij wonen ver weg in de grote stad. Sinds ze ongeveer allemaal kinderen hebben is het alleen maar erger geworden.

Een paar jaar geleden heb ik besloten dat ik alleen nog maar mee ga naar die mensen als het echt niet anders kan. Mijn vriend gaat maar lekker naar center parcs en feestjes met ze, ik doe niet meer mee.
Sinds ik die beslissing heb gemaakt gaat het veel beter.
Ik kan nu eenmaal niet faken. Ik kan niet over niks praten, ik kan niet doen alsof ik het enorm naar mijn zin heb terwijl ik me al uren sta te vervelen.

Ik lees hier wat dingen over echte vrienden trouwens... ik heb het idee dat jongens qua vriendschappen toch wat anders in elkaar steken dan meiden. Jongens willen vaak alleen maar ouwehoeren met vrienden, een feestje vieren etc.
De gesprekken die mijn vriend heeft met zijn vrienden zijn over het algemeen niet diepgaand. En ik heb ook wel geleerd dat als je ze echt nodig hebt, de meesten toch echt 'niet thuis' geven.

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:34

Ik wil toch even reageren over het niveau ( MBO Etc. ) want daar erger ik me kapot aan.
Jij vind blijkbaar dat mensen die een lager niveau dan jij hebben gedaan '' Dom ''
Nou sorry hoor een niveau heeft echt niks maar dan ook echt helemaal niks met dommigheid te maken.
De één kan gewoon beter leren dan de ander, meer niet! ik ken genoeg mensen die Kade hebben gedaan ( dom volgens jou ) en die zijn gewoon 10x zo volwassener als mensen die HAVO doen, die staan heel anders in het leven. Er is meer dan leren.. ik vind niet dat je mensen daar op kunt afkraken . Ik vind het ronduit asociaal van je om mensen op niveau te gaan sorteren ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:36

Ik zeg niet dat je met jezelf in de knoop zit, maar vermoed wel dat je air je in de weg zit.
Wanneer je dat kunt veranderen (en ik zeg niet dat dat makkelijk is) zal het wellicht voor jou veel gemakkelijker zijn om dingen los te kunnen laten, luchtiger met dingen om te kunnen gaan.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 15:41

Kanelly schreef:
Ook ik ben irl een vriendin van Ilzas :)
En ten eerste, knap dat je een topic geopend hebt, want ik weet dat dat je 'ding' eigenlijk helemaal niet is.

Ik ken de vrienden ook, ben zelfs eens mee geweest op een verjaardag en ken ze tijdens avondjes stappen. En nee, mijn 'soort' mensen zijn het ook niet.
En dan heeft het inderdaad niet eens te maken met opleidingsniveau o.i.d. maar gewoon met gigantische verschillen in opvattingen. Over hoe je je leven zou 'moeten' inrichten, wat 'leuk' is, wat 'interessant' is etc. etc.

De vriend van Ilzas is een vreselijk sociaal mens, kan met veel soorten mensen opschieten en heeft een gemakkelijke babbel.
Ilzas daarentegen is gereserveerder, wantrouwender en zoekt andere kwaliteiten in vriendschappen. ( anyone bekend met Gooische Vrouwen... Claire :D )

Het grappige daarentegen vind ik dan wel, dat ik ook van de festivals/feestjes ben, ik kan ook goed lam worden en blow zo nu en dan ook nog eens. But i'm still her friend :+ :D
Wellicht ook iets om zelf over na te denken Ilzas, waarom accepteer je het van mij wel en van de vrienden van je vriend niet? ( en het feit dat je vriend er zich mee inlaat)

Goeie. Weet ik eigenlijk niet. Jij bent goed zoals je bent ofzo? Jij hebt geen verbetering nodig?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 15:42

manonxxlove schreef:
Ik wil toch even reageren over het niveau ( MBO Etc. ) want daar erger ik me kapot aan.
Jij vind blijkbaar dat mensen die een lager niveau dan jij hebben gedaan '' Dom ''
Nou sorry hoor een niveau heeft echt niks maar dan ook echt helemaal niks met dommigheid te maken.
De één kan gewoon beter leren dan de ander, meer niet! ik ken genoeg mensen die Kade hebben gedaan ( dom volgens jou ) en die zijn gewoon 10x zo volwassener als mensen die HAVO doen, die staan heel anders in het leven. Er is meer dan leren.. ik vind niet dat je mensen daar op kunt afkraken . Ik vind het ronduit asociaal van je om mensen op niveau te gaan sorteren ;)

Duidelijk niet het hele topic gelezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:55

Ok, om voor mij het hele plaatje maar even weer duidelijk te krijgen en misschien ook handig voor de rest ;)

TS heeft al toegegeven dat opleiding er niks mee te maken heeft.
LBO, MBO, HBO, etc maakt niet uit, het gaat om de interesses van de persoon.

Zij deelt de interesses van de vrienden niet.
Ze heeft niet zozeer een probleem met de personen, want die kent ze eigenlijk niet goed, maar meer met hun houding tov alcohol.
Dit komt door een alcohol probleem binnen haar familie.

Ook heeft ze eerlijk toegegeven dat zij degene is die sociaal gezien wat terughoudender is en dat dat dus misschien wel aan haar ligt.

Ze heeft al een heleboel tips gekregen om dit te veranderen, maar geeft ruiterlijk toe dat verandering voor haar heel moeilijk is en dat ze er de tijd/ zin niet voor heeft om heel veel moeite in de vrienden te gaan steken.

Haar vriend vaart en is dus soms alleen het weekend thuis waarbij vriendlief dus eigenlijk zaterdagavond en zondag verpest door of uit te gaan met vrienden of te brak te zijn om dingen met haar te doen.
Soms is hij drie weken thuis en dan verpest hij het middelste weekend.

Iedereen die de discussie gevolgd heeft heeft aangegeven dat het meer haar probleem is dan die van de vrienden / vriend.

Meeste tips zijn het uitpraten met vriend en om te proberen om zelf wat minder sjaggo te worden in de gevallen dat hij langer thuis is.
Als hij alleen het weekend thuis is, is het anders en dan zou het overgrote deel er ook wat van zeggen.

Heb ik het zo een beetje goed in mijn hoofd of mis ik nog belangrijke dingen?