Is het nou zo raar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:26

Lady_M schreef:
LimaMambo schreef:
de mensen die denken dat het allemaal wel meevalt wil ik graag uitnodigen eens een weekje bij me te logeren.. ;)

kijken hoe je er dan over denkt..

Niet aanvallend bedoeld, maar wat is er nou zo erg aan het wonen in Rotterdam?
Al die enge buitenlanders?
Het enige wat ik in je posts heb gelezen, is dat ze je nafluiten en dat je 's avonds niet alleen naar buiten durft...
Please correct me if I'm wrong :o

Waarom ben je niet blij dat ze je nafluiten? Is toch een compliment? :D
En zit het niet tussen je oren dat je bang bent om alleen naar buiten te gaan?

ik weet niet hoe dat in rotterdam is ,maar in amsterdam zijn wel degelijk wijken waar zelfs de politie s'avonds weg blijft....zou dat ook tussen hun oren zitten?

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:41

Kanelly schreef:
Ook ik wordt altijd een beetje triest van dit soort topics...
aan de andere kant blijft het interessant, vooral in deze tijd.
Het gaat financiëel wat minder, mensen zoeken wanhopig naar houvast en het valt me op dat er nu juist weer meer met een vingertje naar een bepaalde groep wordt gewezen. En helaas is er man in de Tweede Kamer die daar gretig gebruik van maakt.

Ik woon zelf in een zogenaamde 'Antillianen gemeente' aan de rand van een 'probleemwijk'. Maar ergens last van hebben? Nee, nooit gehad eigenlijk. Ik doe er nog steeds rustig mijn boodschappen etc.
En het is niet dat ik de problemen niet zie, ik zie ze ook dealen e.d. Maar het is té makkelijk om je focus daar op te leggen en mensen dan maar meteen te veroordelen.
En heeft ons dat tot nu toe enige verbetering opgeleverd?

'We want freedom of speech
But we all talkin' at the same time
We say we want peace
but nobody want to change their own mind.

Everybody wants to live the life of kings and queens
But nobody wants to stay and plow the fields
Everybody wants to tell their neighbors how to live
But nobody wants to listen to how they feel'

_/-\o_ Je slaat de spijker op zn kop!

Janiniie

Re: Is het nou zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 10:43

Euwh.. Is nederland niet iets van vrijheids van meningsuiting etc??
Want euwh.. Dat deel in het engels, telt eerder voor jou dan voor mij, ik praat en ik luister, ik houd vrede, en op dezelfde tijd oorlog.. Ik verander me gedachte níet, omdat ik dit VIND.. Ja? En waarom zou ik men mening veranderen, voor andere? Als ik het in mijn omgeving zo zie gaan?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:44

geweldig nog zo'n topic vól van mensen met vooroordelen,cijfers die niet kloppen en meningen dat je denkt.. okeee..

Weet je wat mij opvalt? Dat zoveel mensen in de paarden naief zijn en niet verder nadenken dan dat hun neus lang is.. Kijk nou eens rond op alleen bokt hoeveel kromme topics je vind.

Onbegrijpelijk..

Natuurlijk zijn de cijfers te hoog ( al hoewel de openingspost dikke onzin is,heb je een bron?). en nee,dat keur ik niet goed.. Maar daarom wil ik nog niemand anders behandelen dan dat ikzelf behandeld word.. Als ik een misstap zou begaan word ik het land toch ook niet uit gegooid?

Goed.. nogmaals.. ik blijf het zeggen.. een goede wereld begint bij jezelf :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:45

En wat heeft je dat tot nu toe opgeleverd in positieve zin Nina?

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 10:46

Vooroordelen? Kom jij eens een weekje hier wonen? Já? Dan snap jewat ik bedoel?
De openings post daarintegen heeft als bron de opleiding van men zus? Ja is dat genoeg voor je?
Ennuh.. ^^ Sorry, ik kijk verder, en ik zie dat niet alleen mijn dorp naar de klöte gaat, maar meer dorpen en steden..

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:46

Dus daarmee zeg je, sluit je ogen maar, steek je kop in het zand en doe maar net of het dealen niet gebeurd.
En nee ik ga mijn gedachte niet veranderen tegenover criminelen.
Ik discrimineer daarmee ook niet, want als ze blank zijn heb ik dezelfde gedachte erover. Aanpakken die lui en niet zo zachtjes ook.
Kijk de politie bijvoorbeeld, ze mogen gewoon niks, daarom kunnen ze ook niks. Komen ze ook in bepaalde wijken niet.
Winkelpersoneel, die mogen een overvaller niet neer schieten , maar de overvaller hen wel.
Beroepsrisico als een overvaller kapot geknalt wordt hoor.
Beroepsrisico als een inbreker de kop kapot geslagen wordt door iemand die hem betrapt.
Maar dat mag in Nederland niet, nee dan is diegene die berooft is fout. En daarom gaat het maar door en door. Want hoogsten wordt je gepakt en mag je 2 maanden het hotel in.
En kijk even opsporingsverzocht of vraag het aan mensen die beroepsmatig bezig zijn met die dingen zoals politie en vraag daar eens aan welke groepen de overlast geven?

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 10:48

Kanelly schreef:
En wat heeft je dat tot nu toe opgeleverd in positieve zin Nina?

Een discussie, en meningen van andere mensen, die ik trouwens wél respecteer.. ^^

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:52

Ik ben geboren in gouda en daar tot mijn 13de gewoond.
Woon nu midden centrum Leiden.

Volgens mij zijn dat , volgens de persberichten, de "ergste" steden.. Nou, ik heb nog nooit problemen gehad. Tuurlijk wel eens wat gezien dat ik denk is dat nou nodig.. Maar dat heb ik met zowel nederlanders als buitenlanders.

Ik blijf erbij dat mensen ook problemen opzoeken.. Als een marrokaanse jongen schelt op straat is het: kijk dat is er weer zo 1.. Doet een student ( want geloof me,ik woon in een grote studentenstad en dat zijn zéker ook niet allemaal lieverdjes) dat zegt men er niks van..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:53

Trouwens Nina, heb je even een bron voor mij om de cijfers in je beginpost te onderbouwen :)

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 10:54

Nessah schreef:
Trouwens Nina, heb je even een bron voor mij om de cijfers in je beginpost te onderbouwen :)

Als je een momentje hebt, wacht ik even tot men zus der nest uit is, dan kank ik der les boek even jatten ^^
Daar staat het in, incl. bron.. ^^

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:56

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 10:58

Ja, maar men zus doet een studie..
En die had der laatst ook een heel artikel bij etc..
Dus zal der de bron van opzoeken.. ^^

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:01

Afbeelding
Gewone criminaliteits cijfers

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:02

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:03

kazary, duidelijk, de nederlanders zelf staan hier boven aan in de lijst..

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:05

Dan kijk je beide keren niet goed.
En dat een antilliaan een nederlandspaspoort heeft is het nog geen nederlander, maar een antilliaan. Ook terug schoppen naar waar hij vandaan komt dus als hij zich niet gedraagt
En als het dan gaat er wordt gediscrimineert op huidskleur, is het dan discriminatie of feiten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:06

En in ruimere zin Nina?
Je geeft aan dat je je dorp 'naar de klote ziet gaan' hoe draag jij met jou mening en standpunten bij aan een positieve verandering van dit gegeven?
En je geeft aan dat jij je mening en gedachten niet voor een ander gaat veranderen, omdat jij dat vindt. Maar hoe zit het dan met de andere partij, als die er net zo over denkt? Leidt dat tot een constructieve oplossing?

'Je krijgt wat je geeft'

En Kazary, nee ik steek mijn kop niet in het zand. Ik zie dat er gedeald wordt, ik weet dat er gedeald wordt.
Maar moet ik mijn mening en visie op een groep mensen op dat gegeven baseren?
En ook al dealt iemand wel, dan is het per definitie nog geen slecht mens. Ik veroordeel de daden wel, maar de persoon niet.

En zulke zaken moeten zeker aangepakt worden, dat ontken ik ook nergens. Maar met uitspraken als 'hup, het land uit' e.d. komen we nergens en dat leidt i.m.o. ook niet tot een structurele oplossing.
Voorkomen dat het zo ver komt lijkt me beter, alleen lijken we tot nu toe nog niet de juiste manier gevonden te hebben.
En volgens mij draagt een beschuldigend vingertje en de 'zij moeten maar veranderen' mentaliteit daar niet aan bij.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:07

ik vind je nogal kort door de bocht eerlijk gezegt het is weer makkelijk om met een vingertje te wijzen ik heb genoeg vrienden die gevlucht zijn en hier zijn komen en wonen en wat die mensen hebben meegemaakt wens je je ergste vijand niet toe, ik ken genoeg atochtone mensen waar ik ook een blokje voor om loop. het tegen houden van buitenlanders aan de grens gaat het loverboy probleem echt niet oplossen en dat moet je daar ook niet oplossen de protitutie moet worden aangepakt niet het aantal mensen dat hier in dit land wil komen wonen. ik vind nog steeds dat dat moet kunnen iedereen heeft recht op een land zonder oorlog en een goede toekomst hoe zo iemand die dan ook wil indelen, het is aan justitie en wetgeving hoe makkelijk deze mensen op het verkeerde pad gaan lijkt me.
ik geloof dat het dubbele paspoort voor mensen die hier geboren zijn ook afgeschaft gaat worden die mensen zijn gewoon nederlander ongeacht huidkleur mensen moeten dingen niet zo in deze grote lijnen zien want dat is echt onzin het is te makkelijk om een ander aan te wijzen!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:08

Ik heb niks tegen Marrokanen of andere buitenlanders, over het algemeen zijn het vriendelijke en hardwerkende mensen.
Waar het probleem imo zit is het feit dat de groep die niét tot het bovengenoemde behoord, de groep is die het vaakst in het nieuws komt en waar je het meest over hoort. Dan is het haast vanzelfsprekend dat mensen -heel veel mensen, misschien wel meer dan je denkt, hebben tenslotte vaak een aanleg voor vooroordelen en kortzichtigheid- die kwaadwillige groep en hun daden gaan uitsmeren over alle buitenlanders.
Overigens zijn de enigen waar ik wel eens last van heb de Marrokaanse jongeren. Hier in de buurt (Amsterdam/Amstelveen) heb ik eigenlijk nooit last van andere jongeren/hangjongeren maar als er overlast is, is het wel van hen.
En hierbij slaat de term 'buitenlanders' eigenlijk alleen nog maar op hun kleurtje. Ze zijn net zo goed als ik geboren in Nederland. Echte buitenlanders vind ik het allang niet meer.
Ik moet zeggen dat ik vooral de Marrokaanse jongens wel eens vervelend vind, de meisjes lijken stukken serieuzer te zijn.. al zijn het vaak groepen die veel herrie maken en zo voor overlast zorgen, ze zijn over het algemeen een beetje asociaal. Hier zie je dat minder bij de 'blanke' Nederlandse jongens.
Het is jammer dat het altijd deze groep is die zo opvalt, want er zijn zoveel buitenlanders die wel gewoon, net als wij, een leuke baan hebben, hun boodschapjes doen in dezelfde supermarkt en helemaal hun plekje hebben gevonden in onze maatschappij.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:09

Door ze naar buiten te flikkeren voorkom je juist.
1 je bent een hoop gajes kwijt.
2 andere zijn bang dat ze lui lekkerland moeten gaan verlaten en houden zich in.
3 cellen zijn meer vrij end aar schoppen we onze nederlandse bras wat langer in.

En ja , de crimineel moet veranderen, dat is de lastpost.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:09

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:10

Ook wat cijfers:

Werkloosheid:
· De werkloosheid onder niet-westerse allochtonen nam toe van 9% in 2001 tot 16% in 2004. Onder autochtonen lag de werkloosheid in 2004 rond 5%.
( dus dat de helft werkeloos is ect. zeg dat gewoon niet meer)

Criminaliteit:
· Van de Marokkaanse mannen in de leeftijd van 18-24 jaar wordt ruim 18% en van de Antilliaanse mannen van diezelfde leeftijd ruim 13% verdacht van criminaliteit. Bij de autochtone leeftijdgenoten is dit percentage bijna 4%.

Criminaliteit:
Van de allochtone mannen van 18-24 jaar wordt bijna 8% verdacht van criminaliteit, bij de autochtone mannen van diezelfde leeftijd is dit bijna 4%.

@kazary: Jou grafiek, met alle respect, is totaal uit balans.. Waar heb je die vandaan? Want er zijn verschillen en dat we weten we allemaal.. Maar zulke grote verschillen zijn er niet.

Mijn bron: scp :) ( http://www.scp.nl)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:11

kazary schreef:
Door ze naar buiten te flikkeren voorkom je juist.

BLIJF JE EVEN LEKKER RESPECTVOL OFZO??

Sorry hoor, het zijn wel mensen en geen haar minder waard dan dat jij bent! Bah, wat kan ik hier slecht tegen zeg..

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:12

kazary schreef:
Dan kijk je beide keren niet goed.
En dat een antilliaan een nederlandspaspoort heeft is het nog geen nederlander, maar een antilliaan. Ook terug schoppen naar waar hij vandaan komt dus als hij zich niet gedraagt
En als het dan gaat er wordt gediscrimineert op huidskleur, is het dan discriminatie of feiten?

Sinds de 17e eeuw horen de antillen al bij nederland, sommige eilanden zijn zelf gemeentes van nederland, alleen Aruba en curacao hebben een apparte status, maar vallen onder het nederlands konikrijk.. Hun Staatshoofd is onze konignin..

Alle nederlanders zijn allochtonen, onze voorouders komen allemaal uit andere landen.

En ja, het is discriminatie en geen feit!