Wat is jouw minimum leeftijd om ouder te worden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:42

Ik wilde altijd rond 30-32 aan kinderen beginnen maar het liep anders zoals je aan mijn onderschrift kunt zien :+ . Ik ben nu 26 en hij was dus niet gepland en ik sta er "alleen" voor maar ik ben zo superblij met hem ondanks dat het dus zo onverwachts is :).

tita

Re: Wat is jouw minimum leeftijd om ouder te worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:43

ik wilde nooit voor mijn 33e en dat gaat lukken nu zeg ik tussen mijn 37e en 40e vind ik een goede leeftijd.

Mijn vriend en ik kunnen een kind dan echt alles bieden wat het nodig heeft zonder iets er voor te laten.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:47

Heb echt geen idee. Ik vind het wel mooi om jonge ouders met een kindje te zien, maar ik moet er zelf echt niet aan denken.
Misschien verandert m'n mening wel helemaal als ik iemand tegen komen waar ik wel kinderen mee zou willen. Maar zoals het er nu naar uitziet wil ik eerst zelf alles doen waar ik zin in heb, m'n studie afmaken en carriere maken. En na m'n 30e een keer aan kinderen gaan denken.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:27

Aangezien ik nog volop studeer aan de universiteit wil ik absoluut de eerste 5-10 jaar geen kinderen. Eerst afstuderen en dan nog enkele jaren werken. Zou er niet moeten aan denken om nu met een baby te zitten := . Ik heb wel respect voor de meiden van mijn leeftijd die wel al een kind hebben, zij hebben een hoop moeten opgeven voor de zorg van een kind, zou ik zelf niet kunnen.
Ik vind 27/28 wel een mooie leeftijd om aan kinderen te beginnen.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:59

Ik ben er nog niet eens uit of ik wel kinderen wil :+ Het is een beetje dubbel, mijn vriend wil wel graag kinderen en die wil niet een oude vader zijn, dus als hij rond de 38 is, vind hij het al te laat om echt aan kinderen te beginnen. Echter ben ik 22 en hij 30, dus moeten we de komende jaren wel een beslissing nemen := Maar goed, dat komt vanzelf goed ga ik vanuit, als ik kinderen wil, dan zal dat pas over een jaar of 5 zijn denk ik. Eerst samenwonen, trouwen en dan zien we wel verder hoe ik er tegen die tijd over denk!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:06

Ik heb (nog) geen kinderwens en word dit jaar 29. Ik zie het allemaal wel. iig na mijn 36e zowieso niet meer...

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:12

Ik wil gewoon geen kinderen.. heb er nooit gewild en hoop dat ik er nooit wil hebben. :D
(ben 28)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:23

Tamara schreef:
Ik ben er nog niet eens uit of ik wel kinderen wil :+ Het is een beetje dubbel, mijn vriend wil wel graag kinderen en die wil niet een oude vader zijn, dus als hij rond de 38 is, vind hij het al te laat om echt aan kinderen te beginnen. Echter ben ik 22 en hij 30, dus moeten we de komende jaren wel een beslissing nemen := Maar goed, dat komt vanzelf goed ga ik vanuit, als ik kinderen wil, dan zal dat pas over een jaar of 5 zijn denk ik. Eerst samenwonen, trouwen en dan zien we wel verder hoe ik er tegen die tijd over denk!

Ik zou toch echt mijn eigen gevoel volgen, jij bent degene die het kind moet dragen en baren.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:24

ik vond begin 30 altijd wel mooi.. Maar aangezien mijn moeder veel moeite had on mij te krijgen, wil ik niet te oud beginnen.. Ik denk dat ik rond mijn 24 eraan ga beginnen.. Wil geen risico nemen namelijk..

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:27

faye schreef:
Tamara schreef:

Ik zou toch echt mijn eigen gevoel volgen, jij bent degene die het kind moet dragen en baren.

En opvoeden en eten geven, en mee gaan spelen, en verzorgen bij ziek zijn en kots opruimen, en zorgen dat ze naar school kunnen gaan, en kopzorgen tot ze volwassen zijn en de komende -tig jaar geen enkele keer meer uitslapen.. :D
En naar van die belachelijke kinderfeestjes gaan, de Piet Piraat show en naar de speeltuin, babyshower-avondjes en op reis moeten gaan naar kind-vriendelijke bestemmingen..
Dus 'k zou maar eens goed nadenken.

(imo moet je ver zot zijn als je kinderen wil :D :D :D)
Laatst bijgewerkt door Sin op 10-04-09 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:29

Ik bedoelde meer dat haar vriend zoveel kan willen, maar zij is degene die het moet doen zeg maar ;)

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:30

faye schreef:
Ik bedoelde meer dat haar vriend zoveel kan willen, maar zij is degene die het moet doen zeg maar ;)

Ja tuurlijk hoor, ik was maar even aan 't doorgaan ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:31

Ik ben nu een week 25 en dat vind ik een prima leeftijd om een kind te hebben :D
Ben nog lekker jong, vriend is net 30 en ik ben gewoon van mening dat leeftijd er niet direct wat toe doet.
Ik ben 2 jaar terug al gestopt met de pil en ben nu pas zwanger geraakt ( had met overgewicht te maken ) maar ben wel blij dat ik toen al gestopt ben,...

De één is op die leeftijd de andere niet, ik ben niet oud en volgens sommige misschien nog wel jong maar daarentegen heb ik voldoende levenservaring opgedaan en ik ben van mening dat iedere ouder zijn goede en slechte dingen heeft mbt de opvoeding... dus tja... :)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:34

Sin schreef:
En opvoeden en eten geven, en mee gaan spelen, en verzorgen bij ziek zijn en kots opruimen, en zorgen dat ze naar school kunnen gaan, en kopzorgen tot ze volwassen zijn en de komende -tig jaar geen enkele keer meer uitslapen.. :D
En naar van die belachelijke kinderfeestjes gaan, de Piet Piraat show en naar de speeltuin, babyshower-avondjes en op reis moeten gaan naar kind-vriendelijke bestemmingen..

Maar goed dat niet iedereen het zo negatief ziet... Zou het heel snel gedaan zijn met de mensheid.
Ik was trouwens 22 toen de eerste geboren werd en 27 toen de 2e geboren werd.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:39

Ylana schreef:
Sin schreef:

Maar goed dat niet iedereen het zo negatief ziet... Zou het heel snel gedaan zijn met de mensheid.
Ik was trouwens 22 toen de eerste geboren werd en 27 toen de 2e geboren werd.

Sjah.. ik weet dat mijn mening/goesting een beetje indruist tegen zowat 95 % van wat de meeste mensen willen.
Toch ben ik niet de enige die zo denkt hoor.. maar dat is niet zo sociaal aanvaard als wel kinderen willen.

Er zijn trouwens kinderen genoeg, je moet je geen zorgen maken over de mensheid.. maar doe gerust voort *D

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:49

Sin schreef:
faye schreef:

En dat zijn dus o.a. de redenen waarom ik zo net nog niet weet of ik wel kinderen wil ;) Typisch gezien wérk ik wel elke dag met kinderen, ben nl. juf maar misschien is dat juist wat ik zo leuk vind: wel met kinderen bezig zijn maar ze aan het einde van de dag mooi weer naar huis sturen :D

Ach ik zie het wel. Nu denk ik 'Nou nee' en als dat over een paar jaar (zeg een jaar of 10) nog steeds niet veranderd is, dan heeft vriendlief pech en dan mag ie óf op zoek naar iemand die wél kinderen wil (al hoop ik van niet natuurlijk) óf hij zal het moeten accepteren want voor 'misschien' ga ik geen kind op de wereld zetten :)

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:55

Nu heb ik zoiets van ik wil geen kinderen, en als het dan toch zover komt wil ik eerst financieel er goed voor staan en een vaste relatie hebben. Ik begin er zeker niet aan voor mn 30ste.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:01

ik ben met 23 jaar zwanger geworden,
en toen ik net 24 werd is mijn kleine meid geboren,
ik vond dat ik er wel klaar voor was,
ik vond het belangrijk dat we een huis hadden en dat ik mijn rijbewijs heb,vond ik voor mezelf belangrijk.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:11

Ik wilde altrijd graag vroeg kinderen, dit omdat ik zelf een jonge moeder en oma heb en dit als heel positief ervaar !
Alleen krijg je een kind niet alleen maar samen
en moet je er beide aantoe zijn en moet je het kind wel een stabiele leefomgeving kunnen bieden.
Wij willen ook eerst trouwen en dan kinderen.

maar ja.. wij willen wel maar word het ons ook gegeven ??
dat is niet aan ons..
we zullen zien in de toekomst!

mts83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:24

nou ik woonde wel samen was 22 en was toen niet gepland zwanger (was echt wel welkom hoor)
ben met 7 maanden zwanger zijn getrouwd met mijn huidige man en ons zoontje is nu 3 jaar geweest.
had zelf als ik de keuze had gehad liever later zwanger geworden maar ja zou mn schatje voor geen goud meer kwijt willen en daarbij als mijn zoon 16 is en uit mag ben ik nog jong genoeg om mee te gaan :P

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:14

Als ik lekker op mezelf woon, een leuke vriend/man heb en een goede baan om het kind te geven wat hij/zij verdient. Tegen die tijd merk je denk ik zelf wel dat je er klaar voor bent.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:26

Ik zou geen oude moeder willen zijn, ik heb altijd gezegt voor mijn 25ste (ben nu 20) maar de kriebels beginnen toch al te komen nou!
Het verschilt per persoon, zoals jij zegt: als 18 zijnde ben je zelf nog een kind maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn. Iedereen is anders en iedereen word op een andere leeftijd volwassenen. Ik ken ook een meisje dat op der 18e een dochtertje kreeg maar ze doet het toch echt wel goed! Als iemand op 18-jarige leeftijd beslist om een kindje te krijgen is dat nog altijd haar eigen beslissing, als zij er aan toe is is ze dat en dat verschilt per persoon.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 07:24

Ik hoop dat als ik 25 ben kinderen kan nemen.
Ik wil alleen dan wel alles goed hebben zitten, het financiële plaatje.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 07:30

ik wil eerst mn leven op een rijtje hebben
afgestudeerd, vaste baan, huisje, iets van de wereld gezien hebben, als de kinders er eenmaal zijn zit dat er ook niet echt meer in namelijk.
Zo rond de 30 vind ik wel een mooie leeftijd!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:28

Ik wil rond mijn 24 mijn eerste kindje :)
Vind dat een mooie leeftijd, vind te oud ook niet goed vanwege risico's.