Adil18 schreef:Aims schreef:Iedereen is slim genoeg om zelf na te denken, maakt niet uit wat voor opvoeding of in welke cultuur je opgegroeid bent, het hoeft niet meteen te betekenen dat dit juist is.
Dan snap je mijn verhaal misschien toch niet helemaal, ik praat hier niet over juist of onjuist maar over acceptatie.
Ik bedoel ook niet te zeggen dat het een juist is en het andere niet, wie ben ik om dat te zeggen? Niemand

Lees :
Citaat:Ik zeg niet dat onze cultuur juist is en een andere niet, en ik heb respect voor mensen en hoe zij zijn opgevoed. Maar sommige dingen gaan mij te ver, en zou ik nooit kunnen respecteren.
Verder ben ik het helemaal eens met je commentaar, en heb ik er verder niets op aan te voegen

Wildgirl schreef:@annelies, ten eerste is een stier geen mens dus die vergelijking gaat al niet op.
Ten 2e worden die stieren gedurende max 30 min 'gemarteld' dus geen jarenlange martelpraktijken.
Nee ze staan tot min hun 6e in het gras, krijgen een super verzorging en gaan dan binnen een half uur dood.
Dit kan je wel vergelijken. Waarom zou er verschil tussen zitten?
Hetzelfde konijnen met mieren gaan vergelijken, want het zijn 'maar' mieren.
Wij mensen beslissen hoe die dieren leven, die dieren hebben niks te zeggen. En als ik kijk naar wat ik nodig heb om te overleven, dat wil ik ook aan mijn dieren bieden.
Dus ik vergelijk dieren wel met mezelf, dus mensen.
En 30 minuten is gewoon veels te lang voor een dieren om te lijden! Moet het dier dood? Dan moet dit zo snel en pijnloos mogelijk.
Niet 30 minuten lang omdat mensen in een arena dit amusement vinden.
anneliesdj schreef:En voor de mensen die aanhalen dat de stieren wel 4 prachtige jaren achter de rug hebben; als ik mijn kind voor zijn 4e jaar alles geef wat hij maar wensen kan, is het dan minder erg als ik hem na zijn 4e ga mishandelen?
Als ik mijn paard de eerste 4 jaar van zijn leven lekker in de wei laat lopen, mag ik hem dan daarna met een slof in de krul trekken en met een zweep over hindernissen slaan?
Dat slaat toch nergens op? Kom dan niet met zulke argumenten, er is geen enkele argument om dit goed te praten, al zouden ze 100 jaar zalig geleefd hebben dan nog geeft het je niet het recht om ze zo te martelen.
Helemaal met je eens, dat het dier zijn eerste 6 jaar goed en gezond heeft geleefd, praat nog steeds niet goed dat hij na die 6 jaar uit het weiland wordt gehaald om vervolgens gemarteld te worden.

arme beesten.. de paarden en de stieren..